Jos tietäisit kuolinpäiväsi
Miten suhtautuisit, mitä tekisit, olisiko täydellinen shokki, olisitko halunnut tietää vai olla tietämätön?
Kommentit (16)
Kuollut sukulaiseni kävi kertomassa minulle kuolinpäiväni unessa. Mielenkiinnolla odotan, pitääkö paikkansa...
Tekisin itsemurhan päivää aikaisemmin.
Kiusa se on pienikin kiusa.
Sinccis
Jos se olisi vaikka 40 vuoden päästä, ei vaikuttaisi minuun mitenkään, mutta jos se olisi vaikka jo viiden vuoden päässä, niin sitten varmaan alkaisin siihen jotenkin valmentautumaan ja ennakoimaan.
Saisiko tietää myös kuolintavan? Moni olettaisi, että saisi elää vaikka 40 vuotta huolettomasti, vaikka tosiasiassa jäisi seuraavana päivänä auton alle ja olisi puolittaisessa koomassa seuraavat vuodet.
En haluaisi tietää kuolinpäivääni, mutta jos sen tahtomattani saisin tietää, ottaisin siitä kaiken hyvän irti. Tämä siis siinä tapauksessa, että määräpäivä olisi suht lähellä. Valmistautuisin kuolemaan ja kuolemiseen henkisesti, rukoilisin erityisesti kuolemiseen liittyviä asioita silmällä pitäen, saattaisin sanoa läheisilleni jäähyväisiä, ehkä heittäisin menemään joitain tavaroitani ja tuhoaisin joitain päiväkirjatekstejä.
Ihmisen ei kuulu tietää kuolinpäiväänsä etukäteen, vaan se on Jumalan käsissä. Vain itsemurha- ja teloitustapauksissa sen voi tietää, mutta niissäkään ei täydellä varmuudella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Haluaisin todella tietää. Osaisin laittaa asiat uuteen tärkeyjärjestykseen ja uskaltaisiin tehdä ne ratkaisut, jotka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Oikeastaan se tieto olisi vapauttava kokemus ja antaisi minulle rohkeutta toteuttaa unelmiani. Osaisin valmistautua.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin todella tietää. Osaisin laittaa asiat uuteen tärkeyjärjestykseen ja uskaltaisiin tehdä ne ratkaisut, jotka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Oikeastaan se tieto olisi vapauttava kokemus ja antaisi minulle rohkeutta toteuttaa unelmiani. Osaisin valmistautua.
Sinulla on vielä 20 vuotta aikaa.
Sinccis
En haluaisi tietää eikä sitä oikeasti voikaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vielä 20 vuotta aikaa.
Sinccis
Kiitos ennustaja. Eipä tässä sitten mitään kiirettä. :D
Riippuu paljonko olisi aikaa mutta jos ei paljoa niin vetäisin luottokortit tappiin ja nauttisin elämästä. Tunnustaisin varmaan tunteeni sitten kuolinvuoteella yhdelle ihmiselle kun aiemmin ei kehtaisi.
Olisi kiva tietää nin ehtisi kuluttaa tienaamansa rahat mukavaan elämään.
Haluaisin, voisin mitoittaa ongelmani ja päättää pääyänkö elämisen nyt vai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kuollut sukulaiseni kävi kertomassa minulle kuolinpäiväni unessa. Mielenkiinnolla odotan, pitääkö paikkansa...
Se auttaa ainakin loppuelämän talouden suunnitelussa ja samalla voi ottaa hulluja riskejä, joihin ei voi kuolla ennen tuota tiedossa olevaa kuolinpäivää. Lienee kohteliasta säästää ainakin arkkurahat että sukulaisille ei tule ylimääräistä menoerää.
Kyllä sen voi tietää, täälläkin on monta ketjua ennustajista ja meedioista, jotka tietävät vaikka ja mitä! Käykääpä kysäisemässä näiden ketjujen kirjoittajilta meedioitten numeroita, niin kuolinpäivänne selviää teillekin.
Ainoastaan Yhdysvaltain ym. vastaavien kuolemantuomiomaiden 'death-rown' tapaukset sen voivat niin tarkasti tietää.