Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19924)

Vierailija
19921/19923 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut että en jaksa kahlata pitkää ketjua läpi.

Osaisiko joku suositella jotain hyvin luonnollista tuoksua? Esim. kielo? Tai koiranputkea muistuttava? Tai mausteisempana siankärsämö? Männynneulaset ja maa paahteisella harjulla?

Usein synteettiset tuoksut ovat minulle ihan liian vahvoja, mutta rakastan tuoksuja kuitenkin, etenkin luonnossa.<3

Kiitos jos täällä olisi ideoita!

Hävyttömänä kehtaisin ehdottaa itse sekoitettua tuoksua eteerisestä öljystä. Niissä kun on valinnanvaraa yhden ainesosan tuoksuissa. Ei suoraan iholle vaan sekoitettuna tuoksuttomaan kantaja-aineeseen (carrier) esim. jojobaöljy. Itse olen käyttänyt Johnson&Johnson baby oilia. Eteerisiä öljyjä saa monesta paikasta esim. Limepop, Pieni tuoksukauppa, Frantsila, Ruohonjuuri. Googlaamalla löytyy ohjeitakin vaikka kuinka paljon. Ja ihan yhtä lailla kuin synteettiset, ylikansallisten tuoksutalojen tuoksut, itse tehtyihin voi jäädä koukkuun ja tuoksua lumoavalta!!

Vierailija
19922/19923 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksuja käytätte näin alkukesästä?

Itse en jotenkin vielä ole päässyt ihan kesäfiilikseen tuoksujen valinnassa, mutta kovasti kiinnostaisi löytää joku uusi ihanuus.

En ole ollut niin tarkka kesä- ja talvituoksujen välillä, mutta jotenkin oikein makeat gourmandit ei ehkä tähän vuodenaikaan sovi, ja toisaalta taas trooppiset kesätuoksut ei ehkä ihan  vielä ajankohtaisia. Olisi kiva löytää joku kevyt, raikas, vaikka kukkainen tuoksu. Uutuuksia tulee koko ajan niin valtavasti, että vaikea poimia sieltä mitään mitä ehdottomasti haluaisi kokeilla.

Onko teillä jotain uutuutta, jota ehdottomasti suosittelette, tai vanhempaa luottotuoksua jonka pariin joka kevät/kesä palaatte?

-N44

Laitan kesäksi tauolle Cra-yonin lämpimän tuoksun The Dusk Daze ja siirryn Florence by Millsin tuoksuun Wildly me. Se on hyvin kevyt, ihana kesätuoksu, joka ei helteelläkään laita päätä särkemään.

Tuoksun tauolle jättämisessä on huonokin puoli. Laitoin Florabotanican lepäämään ja kun keväällä palasin siihen niin huh huh, olipa tymäkkä! Oli pakko myydä avaamaton jemmapullo pois. Tuo mitä on jäljellä vanhassa pullossa riittää kyllä, jos kaipuu siihen palaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19923/19923 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamubussissani kulkee tyttö jolla on päivittäin jotain kesäistä kookostuoksua, ehkä Beach Walk tai joku Sol de Janeiro. Perjantaiseen sadepäivään ei tuo kyllä sopinut lainkaan!

Vierailija
19924/19923 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut että en jaksa kahlata pitkää ketjua läpi.

Osaisiko joku suositella jotain hyvin luonnollista tuoksua? Esim. kielo? Tai koiranputkea muistuttava? Tai mausteisempana siankärsämö? Männynneulaset ja maa paahteisella harjulla?

Usein synteettiset tuoksut ovat minulle ihan liian vahvoja, mutta rakastan tuoksuja kuitenkin, etenkin luonnossa.<3

Kiitos jos täällä olisi ideoita!

Hävyttömänä kehtaisin ehdottaa itse sekoitettua tuoksua eteerisestä öljystä. Niissä kun on valinnanvaraa yhden ainesosan tuoksuissa. Ei suoraan iholle vaan sekoitettuna tuoksuttomaan kantaja-aineeseen (carrier) esim. jojobaöljy. Itse olen käyttänyt Johnson&Johnson baby oilia. Eteerisiä öljyjä saa monesta paikasta esim. Limepop, Pieni tuoksukauppa, Frantsila, Ruohonjuuri. Googlaamalla löytyy ohjeitakin vaikka kuinka paljon. Ja ihan yhtä lailla kuin synteettiset, ylikansallisten tuoksutalojen tuoksut, itse tehtyihin voi jäädä koukkuun ja tuoksua lumoavalta!!

Totta! Itse olen sekoitellut esimerkiksi hierontaöljyjä ja hyönteiskarkotetta kesään/matkoille.

Luontaisten eteeristen öljyjen ongelmana vain on tuoksun heikko kesto. Jos on jokin ainesosa, joka saa tuoksut kestämään, vinkkiä otetaan mielellään vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan