Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19531)
Onkohan yleistä että parfyymifriikit inhoaa yli kaiken tuoksukynttilöitä. Mulle ne on aivan pirun itsensä keksintö. Se lemu on jotain hirveätä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yleistä että parfyymifriikit inhoaa yli kaiken tuoksukynttilöitä. Mulle ne on aivan pirun itsensä keksintö. Se lemu on jotain hirveätä.
Rakastan kaikenlaisia tuoksuja - myös tuoksukynttilöitä. Ja kuten hajuvesissäkin, niitä on moneen lähtöön. Halpoja ja huonoja, halpoja ja parempia, kalliita ja hyviä (ja omaan nenään huonojakin tietysti). Ei voi sanoa, että on olemassa joku yksi tuoksukynttilätuoksu. Niin kuin hajuvesissäkin, mulla on joka vuodenaikaan ja mielentilaan sopivat kynttilänsä. En polta niitä tietenkään jatkuvasti vaan pari tuntia pari kertaa viikossa, lähinnä sauna- ja suihkuhetkien yhteydessä tuomaan erityistä spa-tunnelmaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä tuoksukynttilöistä. Vaikka muuten rakastan tuoksuja, haluan, että niiltä pääsee myös karkuun. Parfyymiharrastajana olen ns sissysprayer, kukaan halauskuplan ulkopuolella ei tiedä, ja pidän ihmiset siellä paria poikkeusta lukuun ottamatta.
Tuoksukynttilöitä on laadukkaita ja sitten on Partylite-tyylisiä käryjä, joista tulee hulluksi.
Tuoksukynttilät, joissa on luonnonvahaa ja joiden ainesosat on muutenkin luonnollisia, tuoksuvat monesti paremmilta kuin parfyymit, joissa on aina alkoholia.
Ostin juuri aivan ihanan tuoksukynttilän Isle of Skyltä. Se tuoksuu aidosti siltä miltä kukkakauppaan astuessa haistaa. Aika ajoin joku väittää jostain hajuvedestä niin, että se tuoksuu kukkakaupalta. Mutta sehän ei pidä paikkaansa. Hajuvesi ei voi koskaan tuoksua kukkakaupalta, sillä siinä on alkoholia ja siksi tuoksu on aina terävämpi. Mutta nyt löytyi aidon kukkakaupan tuoksu. Tämä on käsin tehty luonnollisesta soijavahasta.
Tuoksukynttilähän tuoksuu jo itsessään ihanalta. Sitä ei tarvitse edes polttaa heti vaan voi nauttia sen tuoksusta "kylmänä".
Jatkuu....
Jatkuu..
Jatkuu...
Kuka kirjoittaja? No Liekkihän se!
Parfums de Marleyn e pöllittiin Isle of Skystä!
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu....
Jatkuu..
Jatkuu...
Kuka kirjoittaja? No Liekkihän se!
Mikäs sisäpiirin juttu tämä on?
Muutama superhitti joista ei kuule enää mitään. Käyttääkö kukaan näitä enää. Insolence, Alien, Angel, Tresor, Miracle, Hypnotic Poison, Euphoria, Flowerbomb, Deep Red, Kenzo Flower, Narciso For Her, J'Adore, Chance.
Vierailija kirjoitti:
Muutama superhitti joista ei kuule enää mitään. Käyttääkö kukaan näitä enää. Insolence, Alien, Angel, Tresor, Miracle, Hypnotic Poison, Euphoria, Flowerbomb, Deep Red, Kenzo Flower, Narciso For Her, J'Adore, Chance.
Minulla on Hypnotic Poison näin syyskaudella jatkuvassa käytössä, tosin vain kotona ja miksattuna muiden tuoksujen kanssa. Muuten sen muovailuvahamaisuus häiritsee liikaa. Narciso For Her myös silloin tällöin, se vaatii tietyn mielentilan.
Vierailija kirjoitti:
Tresor on ihana yötuksuna,rauhoittaa mieltä. Rakastin J'Adore tuoksua silloin kun se tuli markkinoille,nykyinen vesitetty tuoksu ei pysy iholla puolta tuntiakaan. Tuoksu ja pullon muoto sinänsä ovat ihastuttavia.
Tuli tänä viikonloppuna testattua Parfyms de MARLY -tuoksuja.
Delina la Rosee, Fragrantigassa 4,17 / 5. Tässä on tuttu Delinan DNA jossa on hieman hapanta potkua, mutta ilmavana, kevyenä, vihreänä ja vetisenä versiona. Olen huono erottamaan kukkaisuudesta että mikä on mitäkin - monen mielestä tässä tuoksuu ruusun lisäksi vahvana pioni -, mutta minusta tuntuu kuin seisoisin kukkakaupassa ruusujen keskellä ja haistaisin koko ruusun kukasta varsiin ja lehtiin. Tuoksu oli minun makuuni hieman turhankin fotorealistinen ja vihreä ainakin tässä vaiheessa vuotta. Uskoisin että lämpimänä kesäpäivänä tämä pääsisi paremmin oikeuksiinsa.
Palatine eli orvokkituoksu violetissa läpinäkyvässä pullossa. Fragrantigassa huonot pisteet 3,63 / 5. Tuoksu on ilmeisesti saanut kylmää kyytiä siksi että se on liian geneerinen ja "designermainen" ja kovaan hintaansa nähden todella huono kesto. Tuoksu tosiaan kuivahtaa puolessa tunnissa ihotuoksuksi eikä kyllä ole siinä mielessä hintansa arvoinen. Tuoksu itsessään on ihan nätti ja sanoisin jopa että omalla rennolla tavallaan elegantti, sopisi monenlaiseen tilanteeseen jos sen haistaisi. Pehmeä, feminiininen, orvokkisen kukkainen ja hedelmäinen. Päärynä on inhokkinuottejani mutta tässä se sopii hyvin kokonaisuuteen.
Kumpikaan tuoksu ei herättänyt suuria intohimoja. Palatine voisi olla nätti ja käyttökelpoinen tuoksu tyyliin leffailtaan kumppanin kanssa kun istutaan soffalla lähekkäin ja on parempikin että tuoksu pysyy iholla. Siis jos olisin miljonääri.
Vielä pari bobmarley-tuoksua:
Valaya (Fragrantica 3,89/5) ja Valaya Exclusif (4,10/5). Molemmat aloittavat vahvasti, varsinkin Valaya Exclusif. Taisinpa jopa sanoa vau kun suihkutin sitä ensimmäisen kerran. Valayan aloitus on raikas ja puhdas, sitruksia ja valkoisia terälehtiä ja "white peach" ja myskiä. Exclusivessä taas on lämpimämpi mantelinen ja vaniljainen tulkinta samasta teemasta. En taas ole mikään vihinenä mutta molemmat lienevät vahvasti appelsiininkukkatuoksuja. Jos nämä tuoksuisivat loppuun asti tältä, voisi tulla mieleen hankkia Exclusivesta dekantti. Sitten kun tuoksut asettuvat tullaan harmi kyllä siihen vaiheeseen josta en pidä yhtä paljon.
Nämä ovat selkeästi hienoja tuoksuja ja moni jumaloi näitä, mutta himoitsenko minä näitä samalla lailla kuin himoitsen omia rakkaita tuoksujani, en. Parfums de Marlyn tuoksujen jokin ainesosa on sellainen josta en pidä. Jos jaksaisi voisi olla kiinnostavaa haarukoida saisinko sen selville. Se tuntuu synteettiseltä minun nenään. Valayassa ja Exclusivessä on vielä jokin omalaisensa häiritsevä aspekti, mietin pääni puhki mistä ne muistuttavat kunnes keksin että se on ns. kaappintunut lakana, liian kauan käyttämättömänä kaapissa lojunut. Kuitenkin minusta näitä kannattaa testata ja kokeilla miellyttääkö PDM:n dna. Jos miellyttää niin kyllähän näistä kaikesta huolimatta mielestäni huokuu laatu. Minun nenään "synteettinen", mutta laatu kuitenkin ja monet ovat näistä ihan innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
J'Adore on ihana, mutta kuten aiempi kommentoija totesi, nykyversio on vesitetty ja tuoksun pysyvyys on todella huono. Sääli!
Kenzo Flowerista pidän paljon ja se on käytössä myös tunnesyistä; oli aikanaan yksi äitini lempituoksuista. <3
Saako enää mistään Kenzo Junglea? Se oli minusta ihana.
Mitä mieltä tuoksusta Un Jardin à Cythère?
Mitä tuoksua käytät kun haluat tehdä vaikutuksen muihin ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Alienista on uusi minipullo. Hommasin ekan kerran sokkona kun se ilmestyi, mutta en voinut käyttää. Pidin hajuvedestä, mutta se oli vaan niin järjetön, täytti koko talon yhdellä suihkaisulla tuntikausiksi, eikä kuollut millään. Jos olisin lähtenyt kauppakeskukseen Alienia ylläni yhden suihkauksen verran, mua olisi voinut tuoksuvanan perusteella ihmisen hajuaistilla seurata ainakin puolisen tuntia. En vaan kehdannut täyttää mitään julkisia tiloja tuoksullani niin täysin.
Tuo nykyinen Alien on suunnilleen sama tuoksu kuin vanhakin, jotenkin läpikuultavampi, se upea syvyys puuttuu. Mutta samalla se ei myöskään enää täytä tilaa samalla tavalla kuin alkuperäinen, ja on siten käytettävissä. Eikä se enää edes ole samalla tavalla makuuni kuin aiemmin, mutta kiva 10 ml lisä kaappiini niille päiville kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä vieras tunne, mutta ottaen huomioon tämän iän myötä ilmestyneen bog witch -auran, sanoisin, että se olisi joku noista asenteellisista, joita ei tule usein vastaan. Fiiliksestä riippuen joko suonreunankuumehoureinen Amouage Myths Woman, tai hautaustoimistonviileänasiallinen Beaufort London Fathom V. Jotain synkkää ja aavistuksen uhkaavaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä vieras tunne, mutta ottaen huomioon tämän iän myötä ilmestyneen bog witch -auran, sanoisin, että se olisi joku noista asenteellisista, joita ei tule usein vastaan. Fiiliksestä riippuen joko suonreunankuumehoureinen Amouage Myths Woman, tai hautaustoimistonviileänasiallinen Beaufort London Fathom V. Jotain synkkää ja aavistuksen uhkaavaa joka tapauksessa.
Mahtava kuvaus :D.