Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Tänään päällä Laura Biagiottin Mistero di Roma. Ihanan kevyt ja raikas puuterinen tuoksu.
Guerlain spesialistit. Millainen on Mahora? Kuvailuja siitä, mitä se muistuttaa?
Testasin tänään Imaginary Authorsin katoilevan Cape Heartachen kookosöljyn päälle. Yleensähän keston pidentämiseen suositellaan vaseliinia, mutta tämä toimi yhtä hyvin. Osa tuoksusta on edelleen paidassa, ja säilyvyys ihollakin oli nyt reilusti yli 6 tuntia työvaatteissa huhkiessa, aiemmalla käyttökerralla menetin sen kahdessa. Itse tuoksu on oikea hyväntuulen tuoksu, joka yhdistää kuusenhavut ja mansikan. Konstailematon ja tunnistettava. Yhdistelmä kuulostaa oudolta, mutta on ihan aikuinen, ei överi eikä wunderbaum. Drydown on mitä kaunein puinen vanilja, josta on vielä aavistus jäljellä, kestoa nyt 10 h.
Minä olen tuollainen pieni pieni vaalea nainen, enkä koe liian häipyviä ja tyttömäisiä tuoksuja omakseni, vaikka pidänkin esimerkiksi Fifth Avenuesta. Rakastan miesten tuoksuja, esimerkiksi Fahrenheitia, ja saatan joskus käyttää sitä. Olen aivan sikakyllästynyt tavis kukkaistuoksuihin, vaikka ne sinänsä olisivatkin hyviä. Tykkään vähän vinksahtaneista tuoksuista, tai sitten sellaisista, joissa on särmää. Fahrenheit haisee voimakkaasti bensalta aluksi, siinä on sitä jotain. Naisten tuoksuista pidän vaikkapa Ysatiksesta.
Pidän kovasti Jo Malonen Wood sage & Sea salt tuoksusta, olen ymmärtänyt että em. brändin tuoksuja voisi yhdistellä? Onko kellään kokemusta? Vinkkejä otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Havainto tältä viikolta: nettikaupat, joista parfyymeja olen edullisesti tilaillut, ovat nostaneet monien parfyymien hintoja Black Week (Black Friday) -teeman aikana. Niillä on jokin tietty tuoteryhmä teemaviikon alessa, mutta ne muut tuotteet ovatkin sitten kalliimpia kuin ennen! Eräskin tuoksu, jota olen pitkään harkinnut, maksoi 10 euroa enemmän nyt kuin 2 viikkoa sitten, ja kyseessä on samankokoinen pullo ja vahvuus.
Palaan asiaan joulun jälkeen, silloin on yleensä parhaat hinnat.
Huomasin saman! Esim. Notinolla jossa tietyissä merkeissä 25% alennus, niiden hintoja oli nostettu. Katsoin Manceralta Velvet Vanillaa, ja sen hinta oli jopa 140 eur. Samoin Choco Violet, pari pv sitten se oli jotain 77 eur, tänään 97 eur. Tuossahan se 25% alennus sopivasti "sulaakin". Mielestäni törkeää! Jotkut tuotteet ovat jopa kalliimpia 25% alennuksella kuin normaalilla hinnalla joitain päiviä sitten.
Allbeautyllä olisi oikeasti hyviä alennuksia, harmi että lopettivat Suomeen toimittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on sokkotesti, Hermes, Elixir des Merveilles.
Mitähän tästä sanoisi....kuin olisi ollut sängyssä jonkun komistuksen kanssa, ja aavistus hänen tuoksuaan olisi jäänyt iholle. Mausteinen appelsiini muuttui mausteiseksi ambraksi, joka on henkäyksenkevyt, mutta kestää ja kestää. Ellenan hienovarainen tyyli on minulle tuttu The Different Companystä. Pidän tästä, muttatulee vähän levoton olo, ei ole ihan oma.
Nappiin osunut kuvaus tuo miehen tuoksun jäänteet, joskus 90-luvulla noita kokemuksia olikin. Tarkoitan tuoksun tyyliä, en sitä milloin olisin viimeksi tuntenut miehen tuoksun ihollani...
Eau des Merveilles originaali on mielestäni parempi ja se jos mikä on täysin unisex. Klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu on sokkotesti, Hermes, Elixir des Merveilles.
Mitähän tästä sanoisi....kuin olisi ollut sängyssä jonkun komistuksen kanssa, ja aavistus hänen tuoksuaan olisi jäänyt iholle. Mausteinen appelsiini muuttui mausteiseksi ambraksi, joka on henkäyksenkevyt, mutta kestää ja kestää. Ellenan hienovarainen tyyli on minulle tuttu The Different Companystä. Pidän tästä, muttatulee vähän levoton olo, ei ole ihan oma.
Nappiin osunut kuvaus tuo miehen tuoksun jäänteet, joskus 90-luvulla noita kokemuksia olikin. Tarkoitan tuoksun tyyliä, en sitä milloin olisin viimeksi tuntenut miehen tuoksun ihollani...
Eau des Merveilles originaali on mielestäni parempi ja se jos mikä on täysin unisex. Klassikko.
Kiitos vinkistä, täytyy tutustua siihenkin...! Tuo Elixir oli näin jälkeenpäin ajatellen seksikäs, mutta raukealla afterglow -tavalla, ei tule-luokseni -tavalla. Ilmankos sen kanssa oli vähän levoton olo, se tuoksuu varsin intiimiltä. Olen utelias myös Ombre des Merveillesin suhteen, kokeilematta vielä sekin.
Mielipiteitä zarkoperfumesta?
Itse olen myös "vaalea ja vaisu", ja vahvat parfyymit eivät ole minun suosikkeja. Ostin messuilta, kun messuja vielä oli, suomalaisen Max Joacimin tekemät tuoksut. Toinen Helsinki Spirit Woman ja toinen +358. Olin myyty niille. Loppu alkaa olla molemmat, koska töissäkin olen voinut käyttää niiden lempeyden vuoksi.
Päivän tuoksuna Kilianin Love, tää on kyllä jokaisen valkoisista kukista ja gourmand-tuoksuista pitävän testattava :)
Heh. Ketjumme ja otteita kirjoituksista on tänään is.fi/menaiset osiossa. Hupaisaa.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000007640372.html
Nyt pitää tunnustaa olleensa ehkä väärässä. Pidin pötynä sitä että ei saa hieroa ranteita yhteen kun "molekyylit murskautuu". Vaan Suomen suurin parfymööri Max Perttula kommentoi ko. jutussa näin: "Missään tapauksessa ei saa jouduttaa tuoksun kuivumista hankaamalla ranteita yhteen. Tätä ei pidä tehdä, koska ihon kitkan lämpö vaikuttaa vääristävästi useimpien tuoksujen haihtumiskäyrään."
Mindblowing. En usko vieläkään mutta kokeilen huomenna paria tuttua tuoksua hieromalla ja hieromatta koska olen utelias ja jos näin on niin sitten on.
Täällä taidettiin pitää outona kun joku laittoi nilkoihin ja sääriin hajuvettä.
Max Perttula: "Mikään ei estä suihkauttamasta tuoksua pohkeisiin tai nilkkoihin. Sielläkin on yleensä melko lämmin iho jolloin tuoksuaura nousee lempeästi käyttäjän ympärille."
Niinpä, en parfymoi päätäni. Enkä kaulaani. Hajustettu pää on outo ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Ketjumme ja otteita kirjoituksista on tänään is.fi/menaiset osiossa. Hupaisaa.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000007640372.html
Nyt pitää tunnustaa olleensa ehkä väärässä. Pidin pötynä sitä että ei saa hieroa ranteita yhteen kun "molekyylit murskautuu". Vaan Suomen suurin parfymööri Max Perttula kommentoi ko. jutussa näin: "Missään tapauksessa ei saa jouduttaa tuoksun kuivumista hankaamalla ranteita yhteen. Tätä ei pidä tehdä, koska ihon kitkan lämpö vaikuttaa vääristävästi useimpien tuoksujen haihtumiskäyrään."
Mindblowing. En usko vieläkään mutta kokeilen huomenna paria tuttua tuoksua hieromalla ja hieromatta koska olen utelias ja jos näin on niin sitten on.
Tämä oli hauska ja positiivisesti kirjoitettu juttu. Ja oli mielenkiintoista lukea Max Perttulan kommentteja.
Boucheron Quatre. Lempparini tällä hetkellä
Lukikohan Max meidän kommentit hänen tekstinsä visuaalisesta ilmeestä? Harmittaa, että alakoululaisen värikkyys syö hänen uskottavuutta.
Minulle tuli Notinolta tilaamani Michael Korsin Midnight Shimmer, jota on hehkutettu upeana, lämpimänä, itämaisena vaniljatuoksuna, jossa mukana vähän puunuotteja. Se on lopetettu ja sitä ei meinaa löytää enää mistään, Notinolle ilmestyi muutama pullo myyntiin.
Voin yhtyä muiden tuoksuharrastajien hehkutukseen, mielettömän ihana tuoksu. Täysin omaperäinen tulkinta vaniljasta, joka on kuitenkin päänuottina. Ilmeisesti Madagaskarin vaniljaa tässä. Samalla siinä on vähän puu- ja oud-vivahteita, mutta ei kuitenkaan liian voimakkaina, vaan sekoitettu tosi hyvin niin että tuovat sopivaa särmää ja tummuutta vaniljaan. Sopii loistavasti syksyyn ja talveen, suht vahva tuoksu. Onneksi sain tilattua 100 ml pullon, tätä voisi tilata back upinkin, jos jostain löytyisi.
Tekisi mieli tuoksutella nyt niitä 2 muutakin, Twilight Shimmer ja Starlight Shimmer. Onko kenelläkään kokemusta? Vaikea uskoa että pääsisivät kuitenkaan samalle tasolle, koska harvoin tulee vastaan näin hyvää tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan joltain Bond -leffan nimeltä :-D Pitäisi vaan se alaotsikko tuohon vielä keksiä. Boucheron Quatre – elät vain neljästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan joltain Bond -leffan nimeltä :-D Pitäisi vaan se alaotsikko tuohon vielä keksiä. Boucheron Quatre – elät vain neljästi
:-D
Joo, äkkipäätä ei ehkä tuollaisia tuoksuja kuvaamasi kaltaisille ihmisille ehdottaisi.
Mutta toisaalta, kenties tuo pienikokoinen nainen halusi ikään kuin tuntea olonsa isommaksi ja massiivisemmaksi ja voimakas tuoksu saattoi tuoda lisää itseluottamusta. Vastaavasti tuo räväkkä nainen ehkä halusi tuoksuvalinnoillaan korostaa herkkyyttä itsessään, joka saattoi jäädä hieman piiloon.
Minullakin on tietynlainen näppituntuma, mitkä tuoksut "sopivat" minulle, mutta joskus haluan tavoittaa tietynlaisen asenteen tai tunteen, mihin saatan valita aika erityyppisenkin tuoksun (jos sellaisen olen joskus syystä tai toisesta hankkinut).