Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Mun ylppärituoksu taisi olla Laura Biagiottin Tempore Donna.Tykkäsin siitä ihan hirveästi, tosin muistan miten kamalalta haisi vaatteet baari-illan jälkeen, kun tähän tuoksuun sekoittui tunkkainen tupakan tuoksu. Silloin sai vielä vapaasti polttaa sisällä. Hyi!
Tuleeko kellään mieleen hyvää metsämansikkaista tuoksua, jossa mansikkaa olisi ihan kunnolla? Ei mielellään myskiä mukana.
Kokeilisin kaikki burberry her -versiot, jos mansikkaa etsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ylppärituoksu taisi olla Laura Biagiottin Tempore Donna.Tykkäsin siitä ihan hirveästi, tosin muistan miten kamalalta haisi vaatteet baari-illan jälkeen, kun tähän tuoksuun sekoittui tunkkainen tupakan tuoksu. Silloin sai vielä vapaasti polttaa sisällä. Hyi!
Tuleeko kellään mieleen hyvää metsämansikkaista tuoksua, jossa mansikkaa olisi ihan kunnolla? Ei mielellään myskiä mukana.
Kokeilisin kaikki burberry her -versiot, jos mansikkaa etsit.
Se minulta löytyykin, voisi olla joku vieläkin metsämansikkaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa mikä tuoksu voisi olla kyseessä?
Haistoin jollain nuorella naisella (sanoisin alle 25v) kaupassa aivan taivaallisen tuoksun ja nyt sokoksella testailun jälkeen luulisin, että sol de janeiron 71 oli aika lähellä sitä, mutta mielestä tuossa 71 on voimakas popkorni nuotti, jota siinä naisen tuoksussa ei ollut. Se naisen tuoksu oli jotenkin uskomattoman pehmeä ja lempeä, siinä oli makeutta ja sellainen tosi lämmin aura, ihan hitusen myös "seksikäs", mikähän se voisi olla? Harmittaa niin etten kysynyt :(
Valentinon Born In Roma Extradose Donna on myynyt ainakin hurjasti ja trendannut. En tiedä kuvailisinko pehmeäksi, mutta ainakin vaniljaa löytyy, seksikkäällä särmällä. Ihan lemppari just nyt.
Ettei olisi Sweet Tooth:Sabrina Carpenter?
Byredon tuoksuista onko kokemuksia? Kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Kate Spade New York on metsämansikkainen olematta ns lapsellinen. Minusta Armanin My Way tuoksuu todella vahvasti metsämansikalta vaikka sitä ei ole tuoksunuoteissa.
L'interdit tuoksuu mansikalta
Mukavaa perjantaita tuoksufaneille 😃
Mitä päivän tuoksuna tähän koleaan perjantaihin?
Entä onkos teillä ns. signature-tuoksuja, joista paljon puhutaan? Itse haluaisin tällaisen löytää, mutta tuntuu, että niin paljon ihanuuksia, että vaikea nostaa yhtä yli muiden. Joskus kymmenisen vuotta sitten sellainen oli varmaankin Pradan Candy, jota käytin useamman pullon, mutta sitten hieman kyllästyin. Nyt suurin tuoksuihastukseni taitaa olla se Oriana, josta täällä olenkin höpöttänyt, mutta en tiedä raaskinko tässä rahatilanteessa ostaa täyttä pulloa (150 €/30 ml 🙄). Testeri kohta lopussa, ja pitäisi miettiä investoinko tähän, vai kokeilisiko esim. jotain edullista dupea..
-N43
Mulla tänään Bobbi Brownin Bath, joka ilmeisesti lopetettu aikaa sitten. Sellainen kevyt kukkaisen raikas tuoksu, jossa ripaus aurinkovoidetta mukana. Oikeastaan sopivin kesän hellepäiviin, mutta tähän koleaan kevätpäivään todellinen pick me up -piristys.
Signaturea ei ole eikä tule - ihan liikaa ihania tuoksuja olemassa sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa perjantaita tuoksufaneille 😃
Mitä päivän tuoksuna tähän koleaan perjantaihin?
Entä onkos teillä ns. signature-tuoksuja, joista paljon puhutaan? Itse haluaisin tällaisen löytää, mutta tuntuu, että niin paljon ihanuuksia, että vaikea nostaa yhtä yli muiden. Joskus kymmenisen vuotta sitten sellainen oli varmaankin Pradan Candy, jota käytin useamman pullon, mutta sitten hieman kyllästyin. Nyt suurin tuoksuihastukseni taitaa olla se Oriana, josta täällä olenkin höpöttänyt, mutta en tiedä raaskinko tässä rahatilanteessa ostaa täyttä pulloa (150 €/30 ml 🙄). Testeri kohta lopussa, ja pitäisi miettiä investoinko tähän, vai kokeilisiko esim. jotain edullista dupea..
-N43
Ah minulla myös oli vuosia sitten Candy "signaturena" ja käytin monta pulloa :) edelleenkin se kaapista löytyy, mutta harvemmin käytössä. Nykyään on yli 40 tuoksua kaapissa ja tulee vaihdellen käytettyä kaikkia, olisi kivaa jos osaisin tyytyä vain yhteen signatureen, mutten osaa.
Viikonlopun tuoksuna mulla uusin rakkaus Chloe lumineuse.
Oon miettinyt pitkään, että ostaisin Diorin J'adore.. Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt pitkään, että ostaisin Diorin J'adore.. Kokemuksia?
Minkä niistä ajattelit hankkia?
Mulla tänään Bossia, the scent private accord.
Tuoksuttelin tuossa taannoin jotain Dolce&Gabbanan Light Blue...summer/Capri? tuoksua(sinivalkoinen pullo) ja siinä oli aivan ihanaa, herkullista, raikasta sitruunaa, mikä tuntui kestävän iholla pitkään. Kunnes tuoksu muuttui pistävän tunkkaiseksi, mikä pettymys! Onneksi maltoin mieleni, enkä ehtinyt ostaa tuotetta.
Olisiko vinkkiä kestävään sitrustuoksuun?
Päivän tuoksuna Lattafan ihana Ana Abyedh Coral. 🥰
Minulla Estée Lauderin Pleasures edP on ollut jo pari vuosikymmentä sellainen, johon aina palaan. Se on myös minulle sellainen arkituoksu, jonka lisäksi ehkä sitten kokeilen muutamia muita tuoksuja. Minulla on yleensä maksimissaan viisi pulloa kotona, mutta Pleasures on yksi vakio.
J'adore on aivan taivaallinen tuoksu, mutta jostain syystä ihollani muuttui tunkkaiseksi loppupäivästä, siis sanoisinko 6 tunnin jälkeen kehitti ihollani jonkin sivutuoksun varmaankin hikoilun tai muun myötä. Todella pitkäkestoinen tuoksu!
Kotini lähellä lehtivät uurrerunkoiset korkeat puut tuoksuvat ihanasti. Pieni oksa maljakossa saa koko huoneen tuoksumaan. Luultavasti kyse on tuoksupoppelista, mutta varma en ole. Jollain tapaa tämän tuoksun ideaa muistuttaa White shouldersia, ja siksi tänään aamulla laitoin sitä.
Olen viime aikoina harrastellut lähinnä kukkaistuoksuja. Gucci Bloom -sarja ei ole siltä osin ollenkaan hassumpi. Yötuoksuksi taas kaipaan aina jäkälää (oakmoss). Tänään perjantain kunniaksi yötä vasten kuitenkin Santa Maria Novellan Melograno, jossa jäkälä jää balsamisuuden varjoon ja jota en pidä chyprenä ollenkaan, vaikka Fragranticassa se on sellaiseksi määritelty.
Rochas Citron Soleil sitruunatuoksua etsivälle vinkiksi.
Signaturesta kysyttiin. Mulla on mutta ei vain yhtä. Miellän signatureksi muutaman vakion, vaikka tiukasti ajatellen sillä tarkoitetaan tiettyä yhtä tuoksua. Vuosikausia käytössä olleet No.5, Biotherm Eau Vitaminée, Nuxe Floral ja I Love Cosmetics Violet Dreams on sellaisia omalta tuntuvia joissa on kuin kotonaan.