Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flankereista puheen ollen, onko kukaan testannut uutta Si Passione Red Muskia?
En ole päässyt nuuhkimaan, ja tämän Si-sarjan tuoksut vaihtelevat kovasti, niin sokkona en uskalla ostaa. Mutta muistuttaako tuo jotain sarjan muista flankereista, vai minkä tyylinen on?
-N43
Minuakin kiinnostaa tämä Red Musk. Tuleeko siitä mieleen Burberryn Her?
Suorastaan rakastan Burberryn Her tuoksua. Se on raikas, kujeileva, naisellinen, hedelmällinen, marjaisa, kutsuva ja sen seurassa on ihana olla.
Samoin, burberry her on aivan ihana. Tulee aina jotenkin iloinen ja onnellinen olo kun sen haistaa. Erityisesti metsälenkeillä se loistaa.
Vapun kunniaksi tuli tehtyä aivan täyskymppi sokko-ostos. Chloe Lumineuse. Taivaallinen, todella ihana naisellinen tuoksu. Jos jotain tuoksua pitäisi kuvailla sanalla kaunis, niin se olisi tämä :)
Vierailija kirjoitti:
Vapun kunniaksi tuli tehtyä aivan täyskymppi sokko-ostos. Chloe Lumineuse. Taivaallinen, todella ihana naisellinen tuoksu. Jos jotain tuoksua pitäisi kuvailla sanalla kaunis, niin se olisi tämä :)
Minusta alkuperäinen tyylikäs moderni klassikko Chloe Signature on pilattu teettämällä pissismäinen ja synteettinen "Lumineuse" lisäämällä siihen halvan oloista vanilliinisokeria :( Siis itselleni oli suuri pettymys, koska tuosta versiosta katosi sielu. Aivan samalla tavalla kun Nomadesta katosi se metsäis-hedelmäinen sielu kun aloittivat sotkemaan uusiin versioihin kaikkea turhaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Eräs flankkeri, jota haluan päästä testaamaan:
https://ifragranceofficial.com/perfumes/divine-elixir-jean-paul-gaultie…
Kyllä, JPG:n Divine-sarja on täydentynyt Elixir-versiolla.
Ainakin tuberosaa, suolaisia elementtejä sekä tonkapapua. Voi olla mahdollisuus, voi olla uhka.
Tuo suolaisuus saattaa olla se piilevä uhka :D Samoin tonkapapu muuttuu joskus liian trooppisen aurinkovoidemaiseksi, muttei yhtä pahasti kuin mitä tiare-kukka teettää.
Tänään viileähkönä vappupäivänä tuoksun YSL Yvresse aka Champagne, pulloni on vuodelta 2005, se mikä muistuttaa shampanjapullon korkkia ja jossa pulppuavaa nektariinimaisuutta.
Se uusi neliön muotoisessa pullossa oleva Yvresse on aivan hirveä tuotos. Kuin A4 kokoinen paperi kastettaisi ensin persikkasäilykkeen liemeen, rutistettaisi ja heitettäisi kuivettuneiden ja osaksi mädäntyneiden ruusujen kanssa pöydälle härskiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen tykkään Orianasta, kun sitä nyt muutaman päivän "mutustellut" 😉
Uutena kokeiluna Meliora, josta pidin myös. Enemmän hedelmäinen kuin aiemmin kokeillut. Kuitenkin aika tavallinen, eli tuota hintaa en kyllä maksaisi. ja jostakin syystä tämä ei tuntunut minulla kestävän niin hyvin, kun taas Orianasta on vielä hitunen jäljellä 8 tunnin työpäivän jälkeen, vaikka aamulla laitoin vain yhden suihkauksen!
-N43
Oletteko huomanneet samaa, mutta minulle tulee noista Parfums De Marlyn tuoksuista sellainen kumma jälkihaju, kuin meren rannalla vastaan tullut märkä koira.
Oriana oli liian hattarainen ensin, sellainen sokeripommi että kaikki ampiaiset on takuulla kimpussa kesällä, mutta siitä jäi myös tuo ulkona olevan märän koiran jälkihaju muutaman tunnin jälkeen.
Mikä tuo ainesosa on mikä tekee tuota?
Testasin viikko sitten PdMn Orianaa, ja ystäväni mielestä haisin käytetylle purukumille. Järkyttyi minkä jälkeen meinasi tukehtua nauruun kun kerroin tuoksun maksavan reippaasti yli 200 eur, ettei kukaan voi olla niin hullu että maksaa noin pahasta tuoksusta sellaisia summia, ja miten tuoksun tekijä nauraa räkäisesti matkalla pankkiin kun saa huijattua tyhmiltä rahat.
Eikö tuo PdM ole melko uusi tuoksuyritys, ja voi olla että katoaa yhtä nopeasti kuin ilmestyi, lähinnä somekansan hypettämänä?
Aivan kuten muinainen Antonia's Flowers tuoksuyritys tuli ja katosi. Niillä oli toki laadukkaan oloiset tuoksut siihen aikaan.
Mun vapputuoksu on Escada Bali Paradise. Sopii hyvin vappuun ja bileisiin vaikka täällä kaikki ei tykänneet kyseisestä tuoksusta. Enkä saa siitä päänsärkyä tai huonoa oloa vaikka joistain tuoksuista saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkuperäinen tyylikäs moderni klassikko Chloe Signature on pilattu teettämällä pissismäinen ja synteettinen "Lumineuse" lisäämällä siihen halvan oloista vanilliinisokeria :( Siis itselleni oli suuri pettymys, koska tuosta versiosta katosi sielu. Aivan samalla tavalla kun Nomadesta katosi se metsäis-hedelmäinen sielu kun aloittivat sotkemaan uusiin versioihin kaikkea turhaa. :(
Minä pidän myös Chloe signaturesta, eikä tämä lumineuse mielestäni pilannut mitään? Signature Chloe on oma tuoksunsa, ja lumineuse on oma tuoksunsa.
Kaipasin nimenomaan jotain kevyempää ja vähän makeampaa kevääksi, ja siihen tämä lumineuse on täydellinen. Tätä uskaltaa myös käyttää paikoissa joissa on paljon muita ihmisiä, kun taas Chloe signature voi olla joidenkin kanssaeläjien nenään liian vahva ja häiritsevä, sitä en uskalla esim. toimistolla käyttää kokemusteni perusteella.
Onko Paco Rabannen Olympea-tuoksu hyvä? Entä muut Paco Rabannen tuoksut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen tykkään Orianasta, kun sitä nyt muutaman päivän "mutustellut" 😉
Uutena kokeiluna Meliora, josta pidin myös. Enemmän hedelmäinen kuin aiemmin kokeillut. Kuitenkin aika tavallinen, eli tuota hintaa en kyllä maksaisi. ja jostakin syystä tämä ei tuntunut minulla kestävän niin hyvin, kun taas Orianasta on vielä hitunen jäljellä 8 tunnin työpäivän jälkeen, vaikka aamulla laitoin vain yhden suihkauksen!
-N43
Oletteko huomanneet samaa, mutta minulle tulee noista Parfums De Marlyn tuoksuista sellainen kumma jälkihaju, kuin meren rannalla vastaan tullut märkä koira.
Oriana oli liian hattarainen ensin, sellainen sokeripommi että kaikki ampiaiset on takuulla kimpussa kesällä, mutta siitä jäi myös tuo ulkona olev
Demi Rawling alkoi hypettää Delinaa silloin kun vielä sen videoita katsoin. Eikös sillä ole jotain henkilökohtaisia siteitäkin Parfums de Marlyyn?
I'll scratch your back if you scratch mine, tjsp.
Eilen Carnal Flower ja tänään Champs Elysees, kuten aina vappulounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut löytää sieltä mieleisen. Minun makuun ovat sen verran "räikeitä" ettei ole löytynyt. Rabannet tuo mulle mieleen että käyttäjä vois olla tyyliin Dua Lipa, ja kummankin sukupuolen näyttävät räppärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaas vapputuoksu-gallup pystyyn?
Mitä meinaatte laittaa tänään illaksi, entäs huomenna vappupäivän viettoon?
Itsellä vielä mietinnässä. Illaksi ehkä jotain kuplivaa, Lattafan Haya? Huomenna vähän sään, fiiliksen ja tekemisen mukaan..
-N43
Guccin Envy sopii molempiin päiviin. Lopetettu harvinaisuus mutta parempi käyttää ennen kuin pilaantuu.
Tuo Envy oli joskus aikoinaan ainoa ns. vihreä tuoksu joka sopi itselleni.
Myös Envy Me oli miellyttävä toimistotuoksu. Versacen Bright Crystal on vähän sinne päin, muttei yhtä tyylikäs.
Guccilla ovat ainakin lopetelleet markkinoille tuomiaan tuoksuja melko ahkeraan. Maksavat kalliit mainoskampanjat, tuotteet ovat saatavilla vuodesta muutamaan vuoteen, ja sen jälkeen tekevät katoamistemput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän myös Chloe signaturesta, eikä tämä lumineuse mielestäni pilannut mitään? Signature Chloe on oma tuoksunsa, ja lumineuse on oma tuoksunsa.
Kaipasin nimenomaan jotain kevyempää ja vähän makeampaa kevääksi, ja siihen tämä lumineuse on täydellinen. Tätä uskaltaa myös käyttää paikoissa joissa on paljon muita ihmisiä, kun taas Chloe signature voi olla joidenkin kanssaeläjien nenään liian vahva ja häiritsevä, sitä en uskalla esim. toimistolla käyttää kokemusteni perusteella.
:D Minulle puolestaan käynyt niin päin että laittanut original Chloeta, niin edt kuin edp joista omistan pienet pullot ja olen saattanut suihkia hieman innokkaalla kädellä, niin monet on tulleet ihastelemaan että mitä tuoksua käytän, kun Chloe Lumineuse mistä on vain näyte joten laitoin sitä säästeliäästi, niin kanssaihmiset alkoivat ihmetellä että mikä voimakas tuoksu täällä haisee, että voisiko joku avata ikkunan, ja toisella kerralla bussissa viereinen nainen katsoi minua paheksuen ja piti sormilla nenästään kiinni jotenkin lapsellisen mielenosoituksellisella tavalla.
Koin ainakin itse ensin että Lumineuse on ihan mukavan kevyt, mutta tulin siihen tulokseen että siinä piilee jokin ainesosa mikä ottaa enemmän tilaa huoneessa ja jotkut kokee pistävänä. Ruusun ja balsamin yhdistelmä, ehkä?
Original Chloessa monikukkaisuutta on mielestäni kevennetty litsihedelmällä, ja liika-ruusuisuutta pionilla.
Työkaverilla on Chloe Roses-versio ja se on mukavan puuterisen tuoksuinen hänellä, mutta itse en ole sitä vielä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
En muista kokeilleeni Olympeaa, joten itseänikin kiinnostaisi =D
Rabannen Lady Million sarja on ainakin minulle liian raskas, aivan kuin olisi yritetty luoda 80-90 lukujen voimakkaampia tuoksuja sekoittamalla kaikkien 80-90 luvulta olevien merkkituoksujen jämät yhteen pulloon sekamelskaksi, eikä lopputulos ole missään mielessä tasapainossa, ja ne kultaharkkopullot mielestäni "tackyjä". Tuttu kutsui niitä "ry z z ä kuutioiksi", hehe! Mutta minun mielestä niissä oli joko liikaa vaniljaa, hunajaa, appelsiinikukkaa ja patsulimaista suitsuketta. Kokeilin alkuperäisen lisäksi 3 eri versiota.
En pitänyt uudesta Million Goldista, lasipullo missä kettingin pätkän näköinen kultapala. Siinä erottui liika ylang-ylang, lähes happamuuteen saakka.
Fame-tuoksussa, se robottipullo, löi jokin lastenruokapurkin mangosoosi liikaa läpi, ja yllättäen lopuksi haiskahti vain jokin puu. En tiedä millainen se Intense-versio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaip
Apua, nyt alkoi pelottaa :D Omaan nenään lumineuse on tosi hento ja tuntuu ettei pysy ihollakaan kauaa, mutta voikohan olla että oma nenä turtuu siihen heti ja muut haistaakin sen voimakkaasti?! Uskaltaako tätä laittaa julkisille paikoille ollenkaan..
Chloe signaturea kerran laitoin töihin 2 suihkausta ja kollega sanoi suoraan että liian voimakas, en uskalla enää laittaa etten pitää kenenkään päivää.
Mitä mieltä hyvät parfyymien harrastajat olette siitä, kun joku sanoo:
"Mun lempituoksu on Chanel" tai
"Tykkään Byredoista".
Mulla tökkii vahvasti. Byredot (tai mikä tahansa muu merkki) ovat kaikki keskenään hyvinkin erilaisia tuoksuja, aivan eri tuoksuperheiden tuoksuja, joten miten voi tykätä niistä kaikista? Ei mitenkään.
Toisille merkki on tuoksun nimi.
Kysyin kerran ihan vilpittömän uteliaana "Chanelia" lempituoksunaan pitävältä, että tarkoittaako hän ehkä sitä klassista Numero 5-tuoksua vai ehkä jotain uudempaa. Vastaus: "Se on sellainen pyöreä vaaleanpunainen pullo." eli siis Chance Eau Tendre, päättelin.
Mulle on itsestäänselvä, että tiedän tuoksujeni nimet mutta olen ehkä liian pedantti toisten suhteen :D
Vapputuoksuni oli Burberry Brit Sheer, vanha suuri rakkaus. Raikas ja hedelmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan nenääni viikonloppuna tuoksuteltu Diorin l'Adoren l'or tuoksui aivan ihanalle. Onko se kuitenkaan hintansa väärti? Mielipiteitä?
Mulla oli tästä tuoksusta isommat odotukset. Olen laittanut muistiinpanoihin, että ei ole hintansa arvoinen ja tosi indolic. Joku toinen on varmasti toista mieltä. :)
Mun mielestä tämä uusi L'Or on kaikkien aikojen paras J'Adore -versio. Kestävyys myös hyvä, monet J'Adoret häipyvät aika nopeasti.
Olen satunnaisesti aina tilaisuuden tullen testaillut tuota L'Oria, ja onhan se ihana tuoksu. Tietysti hyvin geneerinen, koska tuo J'Adore on kaikissa versioissaan niin suosittu, mutta kyllähän tuoksuharrastajalla pitäisi noin klassinen ja naisellinen tuoksu itselläänkin olla. Hinta vaan näytti olevan 130 euroa pienimmälläkin pullolla.
Guccin Envy sopii molempiin päiviin. Lopetettu harvinaisuus mutta parempi käyttää ennen kuin pilaantuu.