Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Minulla myös seuraavaksi listalla kokeilla j'adore l'or, joten mielipiteet kiinnostaa :) on kyllä tosi kallis, saisipa jostain testerin.
Jos teiltä löytyy kaapista l'imperatrice, niin nyt on paras aika käyttää sitä. Olen jo useana keväänä huomannut että se on parhaimmillaan nimenomaan viileänä kevätpäivänä, silloin se mehukkuus tulee kunnolla esiin. Aivan upea. Sama juttu lancome idolen kanssa.
Minulla on vain dupe tuosta L'Imperatrice-tuoksusta, mutta juu, sopii todella hyvin viileään kevätpäivään. :)
L'Imperatricesta tulikin mieleen, että missähän L'Imperatrice Royale -tuoksu oikein viipyy? https://www.fragrantica.com/perfume/Dolce-Gabbana/L-Imperatrice-Royale-…
Moni muukin uutuus vielä saapumatta. :/
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain dupe tuosta L'Imperatrice-tuoksusta, mutta juu, sopii todella hyvin viileään kevätpäivään. :)
L'Imperatricesta tulikin mieleen, että missähän L'Imperatrice Royale -tuoksu oikein viipyy? https://www.fragrantica.com/perfume/Dolce-Gabbana/L-Imperatrice-Royale-…
Moni muukin uutuus vielä saapumatta. :/
Uuuu tuleeko l'imperatricesta flankeri?! Pakko kokeilla kun saapuu! Paitsi vihaan noita pulloja joista ei näe läpi :(
Minäkin inhoan pulloja joista ei näe läpi! Ja pulloja, joiden käyttäminen on jotenkin hankalaa, esim. Oscar de la Rentan Alibi-sarja. Ja jostain syystä Jimmy Choon I Want Choo -sarjan pallopainike näyttää mun silmään korkilta ja meinaan välillä repiä sen irti omasta pullosta. :p
Eräs flankkeri, jota haluan päästä testaamaan:
https://ifragranceofficial.com/perfumes/divine-elixir-jean-paul-gaultie…
Kyllä, JPG:n Divine-sarja on täydentynyt Elixir-versiolla.
Ainakin tuberosaa, suolaisia elementtejä sekä tonkapapua. Voi olla mahdollisuus, voi olla uhka.
Flankereista puheen ollen, onko kukaan testannut uutta Si Passione Red Muskia?
En ole päässyt nuuhkimaan, ja tämän Si-sarjan tuoksut vaihtelevat kovasti, niin sokkona en uskalla ostaa. Mutta muistuttaako tuo jotain sarjan muista flankereista, vai minkä tyylinen on?
-N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan nenääni viikonloppuna tuoksuteltu Diorin l'Adoren l'or tuoksui aivan ihanalle. Onko se kuitenkaan hintansa väärti? Mielipiteitä?
Mulla oli tästä tuoksusta isommat odotukset. Olen laittanut muistiinpanoihin, että ei ole hintansa arvoinen ja tosi indolic. Joku toinen on varmasti toista mieltä. :)
Mun mielestä tämä uusi L'Or on kaikkien aikojen paras J'Adore -versio. Kestävyys myös hyvä, monet J'Adoret häipyvät aika nopeasti.
Lattafan Breeze-tuoksuun palatakseni: nyt olen jo ihastunut siihen! Se alun kardemummapläjäys haihtui ja jotenkin nyt tuoksuu puhtaalta ja raikkaalta. Hyvin erikoinen tuoksu, en ole mitään tällaista ennen haistanut.
Tuolla aiemmin joku kirjotti Floraikun kielo-tuoksusta ja miten se ei sopinut oikein Espanjan kevääseen. Mun kokemus kielo-tuoksuista on samansuuntainen. Ne eivät sovi helteisiin eivätkä oikein välimerellisiin lämpöihin. Niistä tulee jotenkin tunkkaisia ja kielon herkkyys ei pääse esille. Kielo sopii hienosti Suomen viileämpään kevääseen ja kesään. Minulla oli Yardleyn kielotuoksu kesämökillä vakiotuoksuna. Kerran otin sen mukaan Kreikkaan ja siellä se ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt nuuhkimaan, ja tämän Si-sarjan tuoksut vaihtelevat kovasti, niin sokkona en uskalla ostaa. Mutta muistuttaako tuo jotain sarjan muista flankereista, vai minkä tyylinen on?
-N43
Minuakin kiinnostaa tämä Red Musk. Tuleeko siitä mieleen Burberryn Her?
Jeanne Arthesilta on tullut kuuden pullon sarja Collection Privée: Black Jewel, Deep Sea, Havana Moon, Morning Flower, Red Light ja Tangerine Dream. Olen testannut näistä Red Light -version, joka on ihan selkeä BR540-dupe. Seuraavaksi testaan Havanan, jonka nuotit ovat Fragrantican mukaan Top notes are Cinnamon, Cardamom and Orange; middle notes are Liquor, Chocolate and Coffee; base notes are Vanilla, Tonka Bean and Benzoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N43
Minuakin kiinnostaa tämä Red Musk. Tuleeko siitä mieleen Burberryn Her?
Suorastaan rakastan Burberryn Her tuoksua. Se on raikas, kujeileva, naisellinen, hedelmällinen, marjaisa, kutsuva ja sen seurassa on ihana olla.
Indolinen vivahde löytyy usein jasmiinipohjaisista tuoksuista. Esimerkiksi Serge Lutens A La Nuit ja Tom Ford Jasmin Rouge ovat tunnettuja siitä, että niissä on voimakas indolinen kukkaisuus. Nämä tuoksut hyödyntävät jasmiinin intensiivistä ja syvää olemusta, joka voi olla sekä viettelevä että hieman eläimellinen.
Onko kellään kokemusta Dolce & Gabbana The Only One tuoksusta? Tuoksun sanotaan yhdistävän kahvin ja vaniljan makeuden kukkaisiin vivahteisiin, luoden siten lämpimän ja viettelevän kokonaisuuden.
L.Biagotti:Rooma, Kenzo:Jungle( elephant),Donna Kara:DKNY.Joskus 1970- luvulla oli pienen pieni pullo nimeltä Tosca.
Mä olen huomannut, että olen niiden kanssa ihan erimieltä tuoksuista. Scentedin Jana on useassa tuoksussa samoilla linjoilla, että luotan hänen arvosteluihin eniten.
Ja ihan turha valita tuoksuja sen mukaan, et joku väittää halvan tuoksuiseksi. Pääasia et on oman maun mukainen!
Vierailija kirjoitti:
Billie Eilishista puheen ollen, Monica Cioch miehineen haukkui sen pystyyn jossain videossa Youtubessa. Oli heidän mielestään halvan tuoksuinen. Tuoksuttelin viikonloppuna pitkän rivin tuoksuja paperilla ja tuo oli yksi niistä joka jäi mieleen ja jossa oli jotain oudolla tavalla kiehtovaa.
Tähän piti vastata.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta Dolce & Gabbana The Only One tuoksusta? Tuoksun sanotaan yhdistävän kahvin ja vaniljan makeuden kukkaisiin vivahteisiin, luoden siten lämpimän ja viettelevän kokonaisuuden.
Minusta The Only One -tuoksussa on paljon samaa Black Opiumin kanssa. Siis samaa, ei sama tuoksu.
Laitetaas vapputuoksu-gallup pystyyn?
Mitä meinaatte laittaa tänään illaksi, entäs huomenna vappupäivän viettoon?
Itsellä vielä mietinnässä. Illaksi ehkä jotain kuplivaa, Lattafan Haya? Huomenna vähän sään, fiiliksen ja tekemisen mukaan..
-N43
Mun vapputuoksut on Strawberries&Champagne (VS) ja Flower Ikebana Sakura (Kenzo). 🎈🌸 (Kotosalla ja lähiluonnossa pysyttelen.)
Mulla oli tästä tuoksusta isommat odotukset. Olen laittanut muistiinpanoihin, että ei ole hintansa arvoinen ja tosi indolic. Joku toinen on varmasti toista mieltä. :)