Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä miestentuoksut ovat ne jotka saavat teidän päänne kääntymään hyvällä tavalla?
Minä todella pidän vanhasta kunnon Fahrenheitista, konservatiivisesti annosteltuna.
Laliquen Electric Purple on tänään kokeilussa, ihastuttavan kevyt ja hedelmäinen. Kestää edelleen, kaksi suihkautusta 5.30. Huomenna jatkan Jimmy Choon kanssa (kerta takana, kaksi edessä)....en ole aivan varma, sietääkö hippikään sitä määrää patsulia.
Jimbon kanssa menee tällä kerralla paljon paremmin kuin ensikokeilulla. Nyt saan myös mehukkaan päärynän, en pelkkää patsulipommia. Alan uskoa, että nenän tai ihon temppuilu johtuu kierron vaiheesta (luomuhormonit): myös kurpitsainen ELdO, Like This antoi samoina päivinä hyvin pelkistetyn version itsestään, voimakkaan nerolin.
Olisi muuten kiva tehdä kunnon tutkimus (ihan yleisesti ja ennen kaikkea itsellään!) jossa testaisi mielipidettä tuoksuista luomukierron eri vaiheissa. Itse myös luovuin melkein 25v jälkeen ehkäisystä ja nyt on luomukierto.
Yhdistyykö teillä eri tuoksut eri kappaleisiin? Tai väreihin?
Läpi aikojen suosikkini on ollut Eau de Rochas FRAICHE, siis juuri tämä versio.
En tiedä, myydäänkö sitä ja jos, niin missä. Kerran kadulla tuli ventovieras nainen vastaan ja pysähtyi kysymään, mikä on tuo ihana tuoksu. :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, myydäänkö sitä ja jos, niin missä. Kerran kadulla tuli ventovieras nainen vastaan ja pysähtyi kysymään, mikä on tuo ihana tuoksu. :)
Eikö se pökerrytä sisätiloissa, jos vastaantulijat haistavat sen ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sinulle mitään: eau ja fraiche?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sinulle mitään: eau ja fraiche?
Ranskanopinnoista on hetki aikaa, muttei tuo eau kuulosta kovin fraichelta, siksi kysymys. Täällä tuulessa ei onneksi haista ohikulkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä miestentuoksut ovat ne jotka saavat teidän päänne kääntymään hyvällä tavalla?
Minusta aina vaan ihana on Armanin Acqua di Giò. Voisin käyttää melkein itsekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän testeri: Frederic Mallen Angeliques sous la pluie.
Aivan ihana tuoksu minusta, ei liian makea ja vetosi tunteisiin... mutta prkl kun se ei kestä ollenkaan ihollani! Häviää melkein heti. Olen tosi pettynyt... olisi mennyt ostoslistalle muuten ns. päivätuoksuksi.
Fragrantican perusteella ihanalta vaikuttaa! Kuinka hyvin tämä mielestäsi menee naiselle, onko täysin unisex?
Makuasia varmaankin. Olen nainen, ja minusta tämä ei ollut miehekäs tuoksu vaikkei perinteisen naisellinenkaan. Toisaalta en pystynyt sitä kovin perinpohjaisesti nuuhkimaan koska se tosiaan hävisi alta aikayksikön... t. se jolta kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todella pidän vanhasta kunnon Fahrenheitista, konservatiivisesti annosteltuna.
Laliquen Electric Purple on tänään kokeilussa, ihastuttavan kevyt ja hedelmäinen. Kestää edelleen, kaksi suihkautusta 5.30. Huomenna jatkan Jimmy Choon kanssa (kerta takana, kaksi edessä)....en ole aivan varma, sietääkö hippikään sitä määrää patsulia.
Jimbon kanssa menee tällä kerralla paljon paremmin kuin ensikokeilulla. Nyt saan myös mehukkaan päärynän, en pelkkää patsulipommia. Alan uskoa, että nenän tai ihon temppuilu johtuu kierron vaiheesta (luomuhormonit): myös kurpitsainen ELdO, Like This antoi samoina päivinä hyvin pelkistetyn version itsestään, voimakkaan nerolin.
Olisi muuten kiva tehdä kunnon tutkimus (ihan yleisesti ja ennen kaikkea itsellään!) jossa testaisi mielipidettä tuoksuista luomukierron eri vaiheissa. Itse myös luovuin melkein 25v jälkeen ehkäisystä ja nyt on luomukierto.
Jo vain! Montakohan tuoksua sitä on vuosien varrella tyrmännyt epäsopivina, kun oikeastaan vain ajankohta on ollut epäsopiva...?
Päivän tuoksu David Beckhamin Intimately for woman. Isän haudalle menossa näin isänpäivänä.
Oma kestosuosikki on Kenzon Flower ja toisena Carolina Herreran 212 Sexy (nuo ovat hyvin erityyppisiä tuoksuja).
Miesten tuoksuista miellyttää Ralph Laurenin Polo Blue.
Tänään testissä Versacen Bright Crystalia ja hitsi tästä taisi tulla yksi lemppareista! Ihanan kevyt, raikas ja kuitenkin pehmeä tuoksu. Ei tippaakaan pistävä, vaan kuin unelmankevyt kashmirhuivi.
Osaisiko joku kertoa hyvää kirsikkan tuoksuista merkkiä? Joskus ihastuin Escadan Cherryyn, mutta se oli kausituoksu, ja jostain syystä kirsikka viehätti kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistyy nimenomaan väreihin! Olen laatinutkin sellaisen ”tuoksuvärikartan” (ihan paperille värityskynillä)kaikista tuoksuistani (100+), että hahmotan mitä mulla on ja mitä milloinkin käytän. Ihan fiiliksen mukaan vietän keltaista, sinistä, ruskeaa, pinkkiä, vihreää..ym. viikkoa. En tiedä yhtään kyllä, harrastaako muutkin tuoksufriikit tällaista...😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdistyy nimenomaan väreihin! Olen laatinutkin sellaisen ”tuoksuvärikartan” (ihan paperille värityskynillä)kaikista tuoksuistani (100+), että hahmotan mitä mulla on ja mitä milloinkin käytän. Ihan fiiliksen mukaan vietän keltaista, sinistä, ruskeaa, pinkkiä, vihreää..ym. viikkoa. En tiedä yhtään kyllä, harrastaako muutkin tuoksufriikit tällaista...😄
Kuulostaa ihan mahtavalta! Haluaisitko jakaa muutaman esimerkin?
Vierailija kirjoitti:
Nuotti on ihan vakiintunut termi, joka tarkoittaa tuoksun ainesosaa tai mikä se nyt sitten olisi tällä kotimaisella kielellä, jolla on vaikea välillä ilmaista näitä tuoksujuttuja, mm dry down ja sillage.
Pidetään keskustelu ystävällisenä.
Eikö dry down ole ihan vaan pohjatuoksu tai sydäntuoksu?
Haluaisin tykätä Guerlainin Shalimar tuoksusta vain siitä pinnallisesta syystä, että se alkuperäinen on upean näköisessä pullossa. Mutta voi ei! Ihan oikeasti se saa hengen salpautumaan - eikä millään hyvällä tavalla. Pelkkä voideversio on todella tymäkkää. Ainoa keino edes selvitä siitä jotenkin hengissä on sekoittaa johonkin neutraaliin ihovoiteeseen, eli laimentaa niin menettelee tyliin mikrolitra Shalimaria litraan jotain muuta.
En yleensä tykkää "karkkituoksuista" mutta nyt sitten kaikkien fragrantican ylistävien kommenttien jälkeen kokeilin Mariah Careyn "dreams" tuoksua. Ei hassumpi julkkistuoksu. Ei tosin saa Suomesta, mutta jenkeistä tilaamalla tuli noin viikossa.
Päivän tuoksu on Imaginary Authorsin Yesterday Haze. Viikunaa, (spray)kermavaahtoa ja pähkinää. Unisexy. Täysissä voimissa vielä 8 tunnin jälkeen, voisin harkita koko pulloakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tykätä Guerlainin Shalimar tuoksusta vain siitä pinnallisesta syystä, että se alkuperäinen on upean näköisessä pullossa. Mutta voi ei! Ihan oikeasti se saa hengen salpautumaan - eikä millään hyvällä tavalla. Pelkkä voideversio on todella tymäkkää. Ainoa keino edes selvitä siitä jotenkin hengissä on sekoittaa johonkin neutraaliin ihovoiteeseen, eli laimentaa niin menettelee tyliin mikrolitra Shalimaria litraan jotain muuta.
En yleensä tykkää "karkkituoksuista" mutta nyt sitten kaikkien fragrantican ylistävien kommenttien jälkeen kokeilin Mariah Careyn "dreams" tuoksua. Ei hassumpi julkkistuoksu. Ei tosin saa Suomesta, mutta jenkeistä tilaamalla tuli noin viikossa.
Shalimar on kyllä vähän niitä suuria klassikoita, joista ei oikein kehtaa ääneen sanoa, ettei tykkää. :) Mulla on myös ongelmia sen kanssa, ja se sai hylkäämään myös Valkyrien, joissa on samoja nuotteja.
Rakastan Fragonardin Eau de Hongrie'ta! Valitettavasti saatavuus Suomeen on aika hankalan takana. Yleensä olen ostanut Nizzassa käydessäni.
https://www.fragonard.com/en/product/H8203/men/mens%20classics/eau%20de…