Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
1541/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina käytin YSL:n Rive Gauchea ja muistan pitäneeni siitä. Niinpä tuossa kerran menin ja ostin uuden pullon. Voi hirvitys! Joko tuoksu tai minä tai jokin muu on muuttunut, mutta eiiiih. Sinnikkäästi yritin pariinkin otteeseen sitä käyttää ja molemmilla kerroilla alkoi tulla migreenioireita.

Se on ihan hyvä vessaraikastin!

Minulle kaveri toi kerran tuliaisina laivalta tuon Rive Gauchen. Aaapuva!!! Hänestä se oli ihana tuoksu ja minulle aiheutti välittömän huonon olon ja migreeni alkoi vilkuttaa silmässä. No, hän sai sen pitää, mistä oli onnellinen ja minä onnellinen, kun se vietiin meiltä pois. Molemmat voittivat :-)

Vierailija
1542/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Sokokselta ja Emotioneista saa -25 % alea ja ajattelin käydä hakemaan näin piristykseksi syksyyn ja pimeyteen Paco Rabannen Olympea Intense- tuoksun!

Minäkin lankesin. Tilasin Sokokselta Pure Poisonin ja Hobby hallista Shalimar soufflen, kun sen saa ilman postikuluja. Joululahjoiksi - itselleni. 😉

Minä vastustan kiusausta, mutta voimille se ottaa. :D Ensi viikolla on kyllä mentävä Stockmannille, sieltä saa kanta-asiakas kosmetiikasta -20 prossaa ja joku Stockmann-eksklusiivi on ollut tässä harkinnassa jo muutenkin. Tarjous on näköjään jo nyt voimassa (29.10.-8.11), mutta en kerkiä sinne ennen ensi viikkoa. Tulee hyvään aikaan, synttärini ovat kahden viikon päästä ja sopivaa lahjaa itselleni olenkin mietiskellyt. :D

Tänään on Sokoksen verkkokaupoissa kosmetiikasta (kaipa tuoksutkin sellaisiksi luetaan?) -25% ja saa vielä bonuset kaupan päälle.

T. se, jolla on 61 tuoksupulloa jo ennestään: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Kävinkin sinun hyllyssä tutkimassa, ihania tuoksuja. Terv 25 tuoksua vain, mutta yhdeksän uutta tulossa ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuoksu on Chloé Absolu de Parfum ja minkälaiselle naiselle sopii? Pitäisi ostaa tuoksu lahjaksi, mutta en tiedä näistä mitään. Naiseni on herkkä ja romanttinen, mutta mahtaako tuo olla oikea tuoksu hänelle? M32

Itämainen tuoksu. Sellainen, joka ehkä jakaa mielipiteitä. Päällimmäisenä ruusua ja sitten sellainen puutuoksu. Itse pidän, kun käyttää hillitysti.

Vierailija
1544/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on Histoires de Parfumsista? Itseäni kiinnoistaisi tuo Moulin Rouge 1889 ja miehelleni katselen noita Marquis de Sade 1740 ja Hemingway 1899.

Laadukkaimpia tuoksujani. Kesto kevyesti 15 h yhdellä suihkauksella. Monikerroksisia, nuotit sointuvat kauniisti yhteen. (Pahuksen suomi, miksi meiltä puuttuy koko parfyymisanasto?)

Mulla on 1889 (avaa tosi voimakkaalla lakalla, kesyyntyy puuteriksi), 1899 (vanilja-vetiver-ambra -pohja on täysin unisex) ja 1969, johon rakastuin, vaikka olen pessyt mattojakin ruusutuoksujen takia. Ghislain on sankareitani ja kyttäilen omilta sivuilta jatkuvasti loppuunmyytyä discovery settiä.

Vierailija
1545/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Cleanin Fresh laundry.

Vierailija
1546/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐑🐑🐑

Vierailija
1547/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Sokokselta ja Emotioneista saa -25 % alea ja ajattelin käydä hakemaan näin piristykseksi syksyyn ja pimeyteen Paco Rabannen Olympea Intense- tuoksun!

Minäkin lankesin. Tilasin Sokokselta Pure Poisonin ja Hobby hallista Shalimar soufflen, kun sen saa ilman postikuluja. Joululahjoiksi - itselleni. 😉

Minä vastustan kiusausta, mutta voimille se ottaa. :D Ensi viikolla on kyllä mentävä Stockmannille, sieltä saa kanta-asiakas kosmetiikasta -20 prossaa ja joku Stockmann-eksklusiivi on ollut tässä harkinnassa jo muutenkin. Tarjous on näköjään jo nyt voimassa (29.10.-8.11), mutta en kerkiä sinne ennen ensi viikkoa. Tulee hyvään aikaan, synttärini ovat kahden viikon päästä ja sopivaa lahjaa itselleni olenkin mietiskellyt. :D

Tänään on Sokoksen verkkokaupoissa kosmetiikasta (kaipa tuoksutkin sellaisiksi luetaan?) -25% ja saa vielä bonuset kaupan päälle.

T. se, jolla on 61 tuoksupulloa jo ennestään: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Kävinkin sinun hyllyssä tutkimassa, ihania tuoksuja. Terv 25 tuoksua vain, mutta yhdeksän uutta tulossa ;-D

Katos vaan, kävin uudelleen kurkkaamassa, ihania!

Vierailija
1548/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu on Repetto. Siis se balettitossuvalmistajan nimikkotuoksu.

https://www.fragrantica.com/perfume/Repetto/Repetto-18713.html

Vierailija
1549/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuoksu on Chloé Absolu de Parfum ja minkälaiselle naiselle sopii? Pitäisi ostaa tuoksu lahjaksi, mutta en tiedä näistä mitään. Naiseni on herkkä ja romanttinen, mutta mahtaako tuo olla oikea tuoksu hänelle? M32

Tuoksua ei voi ostaa lahjaksi, jos lahjan saaja ei nimenomaan jotain tiettyä toivo. Sama tuoksu voi haista kahdella ihmisellä ihan erilaiselta, tai kaksi samoin kuvattua tuoksua olla hyvin erilaisia. Epäonnistumisen vaara sokkona ostetuissa tuoksulahjoissa on suuri.

Vierailija
1550/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itämainen tuoksu. Sellainen, joka ehkä jakaa mielipiteitä. Päällimmäisenä ruusua ja sitten sellainen puutuoksu. Itse pidän, kun käyttää hillitysti.

Kiitos kun kerroit. Itämaisuus ei kuulosta sopivalta. Pitäisi löytää romanttinen, kukkainen kevyt tuoksu. M32

Vierailija
1551/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehkä nolo tuoksufanien keskuudessa, mutta kerron kuitenkin.

Valitsin jokin aika sitten 13-vuotiaalle tytölle tuoksua H&M:lta. Siellä on sellainen sarja yksinkertaisia tuoksuja, joita on kai tarkoitus sekoitella itse keskenään. Ei ollut testereitä. Otin testiin "pohjatuoksuksi" T-shirt-tuoksun, eli jonkinlaisen cotton-tuoksun, ja sen lisäksi jonkin hedelmä-sitrustuoksun.

Kotona testasin sitä T-shirtiä ja otin sen itselleni käyttöön 😆 Se olikin yllättävän kiva 6e ostokseksi, vähän tulee Cleanin tuoksut mieleen! Sopivan hento töissäkin käytettäväksi.

Vierailija
1552/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ikinä käyttäneet jotain ei niin hyväntuoksuista parfyymia huonetuoksuna? Mä nimittäin rupesin miettimään, että mulla on Cleanin Fresh Laundry, joka ei vaan mulla toimi.

Niin ensin mietin että suihkutan sitä pikku kankaaseen ja laitan liinavaatekaappiin.

Sitten aloin miettimään, että jos ostaisi niitä diffuusereihin tarkoitettuja puutikkuja ja laittaisi sellasen sinne hajuvesipulloon (jos saan sen jotenkin järkevästi auki)!? Sen voisi laittaa esim vaatehuoneeseen?

Oletteko kokeilleet vastaavia?

Ja minulla olisi muutama muukin vähän käyttämättömämpi hajuvesi, joille voisi tehdä samoin.

Vierailija
1553/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksua ei voi ostaa lahjaksi, jos lahjan saaja ei nimenomaan jotain tiettyä toivo. Sama tuoksu voi haista kahdella ihmisellä ihan erilaiselta, tai kaksi samoin kuvattua tuoksua olla hyvin erilaisia. Epäonnistumisen vaara sokkona ostetuissa tuoksulahjoissa on suuri.

Voi ostaa, avaamattoman pakkauksen voi aina palauttaa ja vaihtaa toiseen jos tuoksu ei ole sopiva. M32

Vierailija
1554/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun kerroit. Itämaisuus ei kuulosta sopivalta. Pitäisi löytää romanttinen, kukkainen kevyt tuoksu. M32

Osta Blooming Bouquet 🧡 Se on romanttinen , kevyt ja kukkainen tuoksu.

Vierailija
1555/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ostaa, avaamattoman pakkauksen voi aina palauttaa ja vaihtaa toiseen jos tuoksu ei ole sopiva. M32

Ja sen tietää mistä, jos pakkaus on avaamaton?

Vierailija
1556/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä itse ainakin tiedän avaamatta pakkausta yleisimmät hajuvedet, että jos paketista nyt tulisi Poison, että en ota käyttöön ja vaihtoon menee. Ja ainahan lahjan saaja voi googlettaa että mimmonenkohan tuoksu on. Mielestäni hajuvedet on hyviä lahjoja.🙂

Vierailija
1557/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä itse ainakin tiedän avaamatta pakkausta yleisimmät hajuvedet, että jos paketista nyt tulisi Poison, että en ota käyttöön ja vaihtoon menee. Ja ainahan lahjan saaja voi googlettaa että mimmonenkohan tuoksu on. Mielestäni hajuvedet on hyviä lahjoja.🙂

Ok. Musta eivät, sen verran ylläreitä on tullut koettua. Iho ja nenä antavat kuitenkin eri tuloksia Googlen kanssa, viimeksi anosmian muodossa (iso osa tuoksusta jäi kokonaan haistamatta). Nuo "No way Jose"t kuitenkin tietää, tosin nekin vasta harjoituksen kautta :)

Vierailija
1558/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisko joku kuvailla Guerlainin Insolence-tuoksua, verrata johonkin mahdollisesti samantyyppiseen?

Insolence EdT ja EdP on vähän erilaisia. EdT on makea orvokki + punaiset marjat lämpimällä pohjalla, EdP on makea orvokki vähemmillä marjakarkkituoksuilla ja vielä syvempi ja lämpimämpi, puuterinenkin. Muihin tuoksuihin en osaa verrata, on aika ainutkertainen. "sweet Parma Violet candies" on jossain arvosteltu.

Vierailija
1559/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel coco aivan unelmainen tuoksut

Vierailija
1560/19263 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Itsestäni: rakastan tuoksuja, käytin vuosia runsaasti rahaa erilaisiin parfyymeihin. Varsinkin Guerlainin tuoksut olivat minun juttuni. Yksinhuoltajuus, niukat rahavarat ja myös ammatti sysäsivät tuoksut vuosiksi syrjään. Vuosi sitten palasi niiden maailmaan. Menin elämäni ensimmäisille nettitreffeille. Ajattelin, etten selviä tilanteesta ilman tuoksua. Hätäpäissäni suihkuttelin Guerlainin Aqua Allegorian Bergamote Calabriaa. Ihastuin  niin, että ostin sitä pullon. Käydessäni Helsingissä  viime viikolla suihkuttelin Guerlainin Mon Guerlain Bloom of Rosea ja ihastuin. Mutta nyt, kun olen tutkinut netistä sen koostumusta olen alkanut miettiä olisiko sittenkin ollut kyseessä Mon Guerlain. Siinä on santelipuuta mistä olen aina pitänyt. Nyt kaipaan mielipiteitä kyseisistä tuoksuista. Vielä tuoksumuisto, eräs parhaista parfyymeistani on ollut Monteilin Royal Secret. Siinä yhdistyivät syvän metsän tuoksut poltetun sokerin hiukan kitkerään makeuteen ja taustalla oli jotain animaalista. Vahva, tylppä tuoksu, jossa mikään ei hajonnut pliisuksi mitäänsanomattomuudeksi. En tiedä onko kyseistä tuoksua enää olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan