Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin tulee harrastettua tuoksuja hyvin niukasti, aiemmin vuosia sitten enemmän. Boucheronin jokin nyt jo ymmärtääkseni lakkautettu klassikkotuoksu oli pitkään suosikkini.
Pari vuotta sitten kuitenkin jollain tapaa ihastuin Pradan Candyyn ja se on viimeisin hankintani. Jotenkin toimii hyvin omalla iholla. En tiedä onko pullo muuttunut, tässä on valkoinen ylin osa ja vaaleanpunainen pohja, mutta en ole varma onko kuitenkaan Candy Kiss. Pullossa ei lue muuta kuin Prada Candy, mutta Pradan omilla hajuvesisivuilla pelkällä tuolla nimellä pullossa on musta ylin osa ja pohja.
Jokin fiilis tuoksussa tavoitti hyvällä tavalla silloin kun sen löysin ja se on edelleen ykköstuoksu, silloin kun hajuvettä haluan käyttää.
Vanhoista suosikeista muistin juuri yhden, samettipintaisessa pullossa olleen Escadan syksyltä 1998. Muistan vieläkin vienosti sen tuoksun ja fiiliksen. Oli huippuhajuvesi sekin, ainakin aikanaan. En tiedä mitä tunnetiloja synnyttäisi nykyisin tai onko formulaa menty muuttelemaan tai korvaamaan heikommilla ainesosilla —jälkimmäinen on surullista kyllä todella yleistä monen muunkin tuotteen kohdalla (esim. Vogelin vanhaa kunnon maitoherajuomaa ei enää ole).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään etsinyt YSL:n In Love again 1998, mutta jossain ulkomaisessa myynnissä hintaan 165 €. Oli minun lempituoksuni, ostin häitämme varten, kun menimme naimisiin 1998. Nyt jotain erilaisia tuoksuja samalla nimellä :-/.
Pullon korkki on värikäs, turkoosi, tummansininen, vihreä ja punainen - ruudullinen. Tietääkö kukaan, mistä saisin järkevään hintaan? Ei kyllä noin kallis ollut, kun sen aikoinaan ostin.
Monista hajuvesistä tulee keräilykappaleita ja niiden hinnat nousee.
Esim. itselläni on yksi harvinainen dior, siitä saisi jo lähemmäs tuhat euroa, jos myisin sen.
Niin arvelinkin tämän menevän, pitää kiristää nälkävyötä ja säästää tuohon kalliiseen. Jos sen edes enää sitten saisi. Voi kyynel 😢
Eihän 165e parfyymista ole millään mittapuulla kallis. Ainakaan jos pullo on 50+ml.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään etsinyt YSL:n In Love again 1998, mutta jossain ulkomaisessa myynnissä hintaan 165 €. Oli minun lempituoksuni, ostin häitämme varten, kun menimme naimisiin 1998. Nyt jotain erilaisia tuoksuja samalla nimellä :-/.
Pullon korkki on värikäs, turkoosi, tummansininen, vihreä ja punainen - ruudullinen. Tietääkö kukaan, mistä saisin järkevään hintaan? Ei kyllä noin kallis ollut, kun sen aikoinaan ostin.
Monista hajuvesistä tulee keräilykappaleita ja niiden hinnat nousee.
Esim. itselläni on yksi harvinainen dior, siitä saisi jo lähemmäs tuhat euroa, jos myisin sen.
Niin arvelinkin tämän menevän, pitää kiristää nälkävyötä ja säästää tuohon kalliiseen. Jos sen edes enää sitten saisi. Voi kyynel 😢
Eihän 165e parfyymista ole millään mittapuulla kallis. Ainakaan jos pullo on 50+ml.
Eihän se olekaan, pitää vaan ostaa ja itkeä vasta sitten. 😄
Päivän tuoksu: YSL Black Opium. Tykkään tosi paljon, mutta liian vahva töihin, niin käytän viikonlopputuoksuna.
Viime aikojen harmitus : Sokoksella oli 3+1 päivillä myynnissä Cleanin rollerball layering settejä. Jäin arpomaan ostanko vai en ja kun viimein menin ostamaan, oli kaikki paketit myyty. Onko kellään kokemuksia tuosta setistä, kannattaako ostaa jos tulee uusiksi vastaan? Tuoksut tuossa oli Clean Skin, Clean Rain, Clean Cotton (en muista warm vai cool), sitten se perus Clean ja viidettä en muista. Nuista minulla on omana Clean Rain 15ml pullona ja siitä pidän. Aiemmin mulla on ollut Clean Fresh Laundry, siitä pidin myös todella.
Onko Gucci Guilty woman edt kenellekään muulle intohimo? 😂
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto! Mulla oli tuo tuoksu ja myin sen puoli vuotta sitten kirpparilla 10e hintaan. Tosin pullossa ei ollut kuin puolet jäljellä. Mä pidin myös tuosta tuoksusta, mutta myin pois kun kaapissa oli liikaa erilaisia puoliksi käytettyjä puteleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto! Mulla oli tuo tuoksu ja myin sen puoli vuotta sitten kirpparilla 10e hintaan. Tosin pullossa ei ollut kuin puolet jäljellä. Mä pidin myös tuosta tuoksusta, mutta myin pois kun kaapissa oli liikaa erilaisia puoliksi käytettyjä puteleita.
No voi harmi. Olisi kelvannut puolikas pullollinenkin. Mutta eipä voi mitään. 😌
Mitä mieltä olette Encre noiresta, ja tämän tämän extreme/sport-flankereista?
Oisko jollain vinkata jotain hyvää puuvilla- tuoksua?
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: YSL Black Opium. Tykkään tosi paljon, mutta liian vahva töihin, niin käytän viikonlopputuoksuna.
Viime aikojen harmitus : Sokoksella oli 3+1 päivillä myynnissä Cleanin rollerball layering settejä. Jäin arpomaan ostanko vai en ja kun viimein menin ostamaan, oli kaikki paketit myyty. Onko kellään kokemuksia tuosta setistä, kannattaako ostaa jos tulee uusiksi vastaan? Tuoksut tuossa oli Clean Skin, Clean Rain, Clean Cotton (en muista warm vai cool), sitten se perus Clean ja viidettä en muista. Nuista minulla on omana Clean Rain 15ml pullona ja siitä pidän. Aiemmin mulla on ollut Clean Fresh Laundry, siitä pidin myös todella.
Jännä, sain tuosta opiumista testerin kosmetiikkaostoksen yhteydessä, ja meni roskiin yhden kokeilun jälkeen. Haisi jollekin halvan partaveden ja vanhentuneen parfyymipohjan sekoitukselle. Kitkerä ja hyvin geneerinen. Mun iho jotenkin pilaa hyvin monet näistä suosituimmista tuoksuista ☹️. Sama on ollut kaikkien Chanelin tuoksujen kanssa, esim nro 5 on todella vastenmielinen kitkerä haju, en erota siitä mitään nuotteja.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallissa on Clean cool cotton halvalla. Itselläni on Clean Rain. Hyviä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallissa on Clean cool cotton halvalla. Itselläni on Clean Rain. Hyviä tuoksuja.
Rainin meloni jakaa rajusti mielipiteitä, kuten Cleanit yleensäkin. Ei ehkä sokko-ostoiksi.
Uusimmat hankinnat Bossin Alive ja Giorgi Armanin My Way. Kummatkin ihania ja vähän erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmat hankinnat Bossin Alive ja Giorgi Armanin My Way. Kummatkin ihania ja vähän erilaisia.
Tuo My way on niin ihana tuoksu, pitääkin hankkia taas, kun entinen on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Huutonetissä on juuri myynnissä halvalla.
Kiitti tuosta huuto.fi vinkistä. Kävin huutamassa, jospa tärppää. 😃
Vierailija kirjoitti:
Kiitti tuosta huuto.fi vinkistä. Kävin huutamassa, jospa tärppää. 😃
Heh, huutonettiä tarkoitin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se jo haki vaniljatuoksua. Etsinnässä siis laadukas ja naisellinen tuoksu, joka olisi selkeästi vaniljainen. Voi olla kevyt, ehkä myös karkkinen tai kukkaishedelmäinen, mutta ei raskas eikä mausteinen.
Aivan ihana bourbon vanilja on Lancomen La Nuit Tresor a la Folie. Siinä vanilja on yhdistetty marjoihin. Tuoksuu todella upealta, ei mielestäni ole raskas, mutta nämäkin ovat vähän tulkinta/makukysymyksiä. Ehkä luokittelisin tämän kuitenkin gourmand-tuoksuksi, mutta marjaisuus tuo siihen keveyttä. Varminta on testata itse, onko liian raskas.
Paitsi että tuosta jää sellainen geneerinen tusinatuoksu-jälkituoksu iholle, ilman pohjatuoksua. Ensituoksu on hyvä. En ymmärrä miksi tuoksuja ei enää tehdä kunnolla, että se koko tuoksupyramidi tai ympyrä toteutuisi. Yleensä pohjatuoksussa fuskataan, minun mielestä viimeiset 10 vuotta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se jo haki vaniljatuoksua. Etsinnässä siis laadukas ja naisellinen tuoksu, joka olisi selkeästi vaniljainen. Voi olla kevyt, ehkä myös karkkinen tai kukkaishedelmäinen, mutta ei raskas eikä mausteinen.
Hmm, olen kuullut että Lancomen Hypnose on vaniljainen.
Jos haluat oikein "tosi" vaniljaa, testaa Indultin Tihota. Minusta se oli liikaa (en halua tuoksua vaniljakastikkeelta), mutta moni pitää.
MFK gentle fluidity goldissa on vaniljaa, mausteita kyllä myös vaikkei se omaan nenääni ole raskas.
Laura Mercierillä on Ambre Vanille ja Vanille Gourmand. Minulla on AV ja se on nenääni aika makea, ei tule käytettyä. Vanille Gourmandia on kehuttu Fragranticassa.
La Maison de la Vanille -merkillä on useita vaniljatuoksuja! Muistan kokeilleeni vanilles du monde-tuoksuja vuosia sitten ja jotkut tuoksuivat todella ihanalle. Ei vain tullut hankittua silloin.
Kyllä! Tuolla merkillä on parhaat vaniljatuoksut :)
Tuoksuvat aidolle vaniljalle, ne on tuotettu eri puolilta maailmaa, eikä haiskahda millekään halvalle vanilliinisokerille. Nuohan eivät ole pahan hintaisia ja merkillä on olemassa settejä jossa monta eri pikkupulloa.
Nykyisin tulee harrastettua tuoksuja hyvin niukasti, aiemmin vuosia sitten enemmän. Boucheronin jokin nyt jo ymmärtääkseni lakkautettu klassikkotuoksu oli pitkään suosikkini.
Pari vuotta sitten kuitenkin jollain tapaa ihastuin Pradan Candyyn ja se on viimeisin hankintani. Jotenkin toimii hyvin omalla iholla. En tiedä onko pullo muuttunut, tässä on valkoinen ylin osa ja vaaleanpunainen pohja, mutta en ole varma onko kuitenkaan Candy Kiss. Pullossa ei lue muuta kuin Prada Candy, mutta Pradan omilla hajuvesisivuilla pelkällä tuolla nimellä pullossa on musta ylin osa ja pohja.
Jokin fiilis tuoksussa tavoitti hyvällä tavalla silloin kun sen löysin ja se on edelleen ykköstuoksu, silloin kun hajuvettä haluan käyttää.