Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Ovatko hobby hallin tuoksut aitoja, kun niin halpoja?
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut kokeilla. Epäilen että myyvät vanhentuneita eriä. Hyvät liikkeethän hävittävät kosmetiikkatuotteet tietyn ajan jälkeen, myyvät isolla alella ensin pois ne mitkä käy kaupaksi. Koskee myös tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut kokeilla. Epäilen että myyvät vanhentuneita eriä. Hyvät liikkeethän hävittävät kosmetiikkatuotteet tietyn ajan jälkeen, myyvät isolla alella ensin pois ne mitkä käy kaupaksi. Koskee myös tuoksuja.
Olen tilannut sieltä 3 tuoksua, kaikki olivat aitoja hyvässä kunnossa. Pakattuina omiin pakkauksiin ja muoveihin. Ei mitään epäilyttävää. Näistä tuoksuista 2 olivat sellaisia, joita ei enää valmisteta, mutta joita saa monesta eri nettikaupasta (onneksi) vielä:
Burberry Body Tender ja Joop! Le Bain.
Suomeksi patsuli, ei mikään patchouli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt korona-aikana parfyymien sokko-ostosten ennätyksen. Hyvin on onnistunut, ei ole tullut huteja. Pari hutia tuli, vaikka olin testannut ne tuoksut ensin. En sitten kestänytkään niiden tuoksua pidempään ja laitoin kiertoon.
Kerro vähän lisää, mitä olet ostanut jotka osoittautuivat hyviksi ja mitä laittanut kiertoon?
Hyviä sokko-ostoja esimerkiksi olivat:
Davidoff Cool Water Sea Rose (kaunis, raikas, helppo tuoksu)
Joop! Le Bain (lämmin, mausteinen, itämainen olematta raskas)
Ariana Grande Moonlight (kevyt, iloinen, sopivan makea mutta raikaskin)
Agent Provocateur Fatal Intense (lämmin itämainen, kylmä vuodenajan tuoksu) ja Fatale Pink (perusraikas, aavistus hedelmäistä makeutta, sopii työhön erinomaisesti).
Kaikki edullisia ja kivoja. En ole raskaiden, monimutkaisten tuoksujen ystävä.
Kiertoon lähtivät ennalta testatut: Elizabeth Arden White Tea Wild Rose ja Jessica Simpson Fancy (liian makea ja voimakas, vaikkakin ihan laadukas gourmand-tuoksu)
http
s://ww
w.nykysu
omi.co
m/2016/08/27/oik
ealla-a
sialla-vai-taa
sko-uusi-ko
hu-tie
dossa/
Vierailija kirjoitti:
http
s://ww
w.nykysu
omi.co
m/2016/08/27/oik
ealla-a
sialla-vai-taa
sko-uusi-ko
hu-tie
dossa/
Monta kertaa yritin muualle tuota, mutta ei mitenkään mene läpi. Sori. Mutta MIKSI noin?
Ei liity itse tuoksuihin, vaan pullojen malleihin. Nyt on selvästi muodissa paksupohjainen näennäisen neliskanttinen mutta särmistään ja kulmistaan voimakkaasti pyöristetty malli, esim. Armanin My Way, Armanin In love with you, Armanin Because it´s you, Coachin Dreams, Givenchyn L'Interdit, YSL Mon Paris Floral, Guerlainin Mon Guerlain, Escadan Celebrate jne. Todella kauniita pulloja jokaikinen, mutta mielestäni pullon muotoilun pitäisi jotenkin ilmentää tuoksun ominaislaatua, ilmaista muotoilullaan onko tuoksu raskas, kevyt, pirskahteleva, mausteinen, sitruksinen, puuterinen jne.
Kun noita uutuuksia tuoksuttelee, niin on vaikea muistaa jälkikäteen minkä niminen tuoksu oli minkäkinlainen, kun pullot ovat niin samanlaisia.
Omistan tällä hetkellä 3 parfyymiä. Dolce & Gabbana the one, Bleu de Chanel ja Dior Sauvage.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt korona-aikana parfyymien sokko-ostosten ennätyksen. Hyvin on onnistunut, ei ole tullut huteja. Pari hutia tuli, vaikka olin testannut ne tuoksut ensin. En sitten kestänytkään niiden tuoksua pidempään ja laitoin kiertoon.
Kerro vähän lisää, mitä olet ostanut jotka osoittautuivat hyviksi ja mitä laittanut kiertoon?
Hyviä sokko-ostoja esimerkiksi olivat:
Davidoff Cool Water Sea Rose (kaunis, raikas, helppo tuoksu)
Joop! Le Bain (lämmin, mausteinen, itämainen olematta raskas)
Ariana Grande Moonlight (kevyt, iloinen, sopivan makea mutta raikaskin)
Agent Provocateur Fatal Intense (lämmin itämainen, kylmä vuodenajan tuoksu) ja Fatale Pink (perusraikas, aavistus hedelmäistä makeutta, sopii työhön erinomaisesti).
Kaikki edullisia ja kivoja. En ole raskaiden, monimutkaisten tuoksujen ystävä.
Kiertoon lähtivät ennalta testatut: Elizabeth Arden White Tea Wild Rose ja Jessica Simpson Fancy (liian makea ja voimakas, vaikkakin ihan laadukas gourmand-tuoksu)
Okei, kiva kuulla että hyviä löytöjä. Itsekin hankin Le Bainin ja olen tykännyt siitä.
Mistä löytäisin pehmeän, naisellisen ja laadukkaan vaniljatuoksun talveksi? Pitäisi olla selkeästi vaniljainen, mutta ei missään tapauksessa raskas, tunkkainen tai pistävä.
Mitäs mieltä olette Yves Rocherin tuoksuista? Onko siellä mitään kokeilemisen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette Yves Rocherin tuoksuista? Onko siellä mitään kokeilemisen arvoista?
Ihan hyviä on siellä joukossa. Joissain tuoksuissa takana samoja arvostettuja tekijöitä kuin ns. paremmissa tuoksuissa, ja niiltä voi odottaa vähän enemmän. Secret d'Essence sarjan Iris, Jasmin Tendre ja Accord Chic ainakin oli varsin hyvin tehtyjä.
Onko teillä miesten tuoksuista mielipiteitä? Minä jostain syystä pidän miehillä raikkaista, vesimäisistä tuoksuista, en lämpimistä tai voimakkaan mausteisista. Calvin Kleinin jonkun tuoksun ostin miehelleni viimeksi ja nyt voisin jouluksi ostaa uuden. Ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä on siellä joukossa. Joissain tuoksuissa takana samoja arvostettuja tekijöitä kuin ns. paremmissa tuoksuissa, ja niiltä voi odottaa vähän enemmän. Secret d'Essence sarjan Iris, Jasmin Tendre ja Accord Chic ainakin oli varsin hyvin tehtyjä.
Näitä voisikin kokeilla. Haluaisin kovasti pitää iiriksestä, mutta joko iho tai nenä muuttaa sen makeaksi porkkanaksi. Viimeinen pettymys The Different Companyltä. Kokeilen sitä vielä saman puljun rutikuivan puun, Sens et Boisin kanssa. (Viimeisimmän kokeilun, Adjatayn hävitin, vihaan tuberosaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä voisikin kokeilla. Haluaisin kovasti pitää iiriksestä, mutta joko iho tai nenä muuttaa sen makeaksi porkkanaksi. Viimeinen pettymys The Different Companyltä. Kokeilen sitä vielä saman puljun rutikuivan puun, Sens et Boisin kanssa. (Viimeisimmän kokeilun, Adjatayn hävitin, vihaan tuberosaa).
TDC:n porkkana oli siis Bois d'Iris, joka onneksi katosi tunnissa. Mulla on näköjään helppo muistisääntö vältettävien nuottien suhteen, mikään rose ei käy. Ei rose, ei tuberose eikä rockrose (labdanum, kistus). Jaarittelen ruokaa odotellessa, anteeksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors: White.
Ei ole enää Suomesta saatavissa.
Tietäisikö kukaan, mistä kannattaisi yrittää etsiä?
Tsekkaa The Fragrance Shop ja AllBeauty.
Katson, kiitos.
Tälle tarinalle päätös. Sain siis täältä vinkin, mistä voisi löytyä Michael Korsin White.
Sopiva löytyikin suositellusta verkkokaupasta The Fragance Shop. Tilasin sieltä.
Nyt, tasan viikko kyselystäni, hajuvesi toimitettiin minulle kotiin.
Kiitokset siis tänne. Ja ehdottomat suosittelut tuolle verkkokaupalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki tuosta Secrets d'Essence -sarjasta oli Neroli. Sana aistillinen olisi hyvä kuvailemaan tuoksua, enkä yleensä oli suuri kukkaistuoksujen ystävä. Harmi, ettei sitä enää saa. Olisiko jollain ehdottaa samantyyppistä tuoksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut sieltä ja ihan laadukas tuoksu oli.
Oletko kokeillut Muglerin Alienia? Se on vahva jasmiinituoksu, ja voi todellakin sanoa että uskalias. Kuuluu suosikkituoksuihin, todella erottuva ja omaperäinen, mutta silti elegantti. Voi pitää päivälläkin, ei ole mitenkään leimallisesti iltatuoksu.