Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
1341/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus minulla olo Lacosten pour femme ja hirveästi tekisi mieli tilata. Mitä mieltä tästä tuoksusta, jos on tuttu.

Pidin tästä tuoksusta todella paljon aluksi mutta joku juttu alkoi tökkimään kun olin sen pullollisen melkein käyttänyt. Tämä voi olla sellainen herkästi migreeniä aiheuttava tuoksu.

Onkohan Versacen bright crystal myös tällainen migreenituoksu? Ostin vauvapalstan ketjun innoittamana, mut joku pistävä haju siinä on..

No ehkä tilaan Pour femmen, la nuit tresor nuden ja dolce gabbana the only one intensen 😳

Vierailija
1342/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mugler Alien Essence Absolue, mahtaa olla hyvän tuoksuista kun kaikkialta loppuun myyty. Onko kellekään tuttu? Mistäköhön saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus minulla olo Lacosten pour femme ja hirveästi tekisi mieli tilata. Mitä mieltä tästä tuoksusta, jos on tuttu.

Pidin tästä tuoksusta todella paljon aluksi mutta joku juttu alkoi tökkimään kun olin sen pullollisen melkein käyttänyt. Tämä voi olla sellainen herkästi migreeniä aiheuttava tuoksu.

Onkohan Versacen bright crystal myös tällainen migreenituoksu? Ostin vauvapalstan ketjun innoittamana, mut joku pistävä haju siinä on..

No ehkä tilaan Pour femmen, la nuit tresor nuden ja dolce gabbana the only one intensen 😳

Minun ihollani tuo Bright crystal tekee jonkun pistävän lähes hieltä haisevan vivahteen mutta toisilla tuoksuu miellyttävältä. En ole huomannut, että aiheuttaisi migreeniä vaikka tyttäreni käyttää joka päivä.

Tänään vastaanotin Lancomen LVEB Intensementin tilaukseni ja pidin tuoksusta. Ostin sokkona koska vadelma on yksi lempparituoksunuoteista. Odottelen myös tuota la nuit tresor nudea saapuvaksi mutta joillain kestää harmillisen kauan toimittaa vaikka muuta mainostavat.

Vierailija
1344/19264 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mugler Alien Essence Absolue, mahtaa olla hyvän tuoksuista kun kaikkialta loppuun myyty. Onko kellekään tuttu? Mistäköhön saisi?

The Fragrance Shopista näyttää löytyvän. Ei ole tuttu tuoksu.

Vierailija
1345/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tilannut tuolta Fragrance Shopista? Onko luotettava? Postikulut näyttivät olevan aika paljon, jotain lähelle 20 puntaa, mutta siellä näytti olevan ihan mielenkiintoisia parfyymeja sekä hyviä tarjouksia.

Vierailija
1346/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku tilannut tuolta Fragrance Shopista? Onko luotettava? Postikulut näyttivät olevan aika paljon, jotain lähelle 20 puntaa, mutta siellä näytti olevan ihan mielenkiintoisia parfyymeja sekä hyviä tarjouksia.

Tuolta en ole tilannut mutta brittiläiseltä Fragrance Directiltä muutaman kerran. Postikulut 4,90€. Maksaa voi Klarnalla kun paketti on saapunut eikä mitään veloiteta etukäteen.

Yhden kerran pakettini oli rikki ja sieltä puuttui pari tuotetta. Laitoin viestiä sähköpostilla ja sieltä vastattiin heti. Sain korvaavat tuotteet tilalle. Voittivat ainakin minun luottamukseni ja osa tuotteista mukavan edullisia.

Vierailija
1347/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praline, suomeksi praliini on siis suklaakonvehti.

Joku tuolla aiemmin mietti tätä.

Vierailija
1348/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa edullista tuolla allbeauty-kaupassa. Onko se luotettava? Ovatko tuoksut varmasti aitoja? Haluaisin kyllä noita Stellan tuoksuja..

On tosi luotettava, yksi UK:n isoimpia nettikauppoja. Olen tilannut monta kertaa ja aina ollut aitoja, hyviä tuotteita.

Kiitos tiedosta. Näyttikin ihan asialliselta sivustolta. Taitaa lähteä Stella McCartneyn ruusutuoksu ja Bluebell tilaukseen :) 

Tietääkö kukaan, tuoksuuko tuo Stellan Pop Bluebell lainkaan samalta kuin Jo Malonen Wild Bluebell?

Vierailija
1349/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut odottaa vastauksia, tilasin nyt tuolta, kerron sitten miten meni 😆 Ainakin näytti ihan asialliselta tämäkin, ja tilausprosessi jne. vahvistukset sujuivat hyvin.

Vierailija
1350/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa edullista tuolla allbeauty-kaupassa. Onko se luotettava? Ovatko tuoksut varmasti aitoja? Haluaisin kyllä noita Stellan tuoksuja..

On tosi luotettava, yksi UK:n isoimpia nettikauppoja. Olen tilannut monta kertaa ja aina ollut aitoja, hyviä tuotteita.

Kiitos tiedosta. Näyttikin ihan asialliselta sivustolta. Taitaa lähteä Stella McCartneyn ruusutuoksu ja Bluebell tilaukseen :) 

Tietääkö kukaan, tuoksuuko tuo Stellan Pop Bluebell lainkaan samalta kuin Jo Malonen Wild Bluebell?

En ole tuoksutellut ikinä Wild Bluebelliä. Mutta tuo Pop Bluebell tuoksuu sellaiselta makealta, mutta samalla myös heleän raikkaalta kukkaiselta, jossa on vähän santelipuun tuomaa syvyyttä. Itse tykkään, silloin jos tekee mieli käyttää kukkaistuoksua.

Tuli mieleen toinen, ehkä vähän yllättäväkin kukkaistuoksusuositus, tuolta Allbeautystä senkin tilasin: Jessica Simpson Vintage Bloom. Tosi kauniisti yhdistetty sitruuna/lime kukkaisuuteen, sitrus ei tuoksu sellaisena hapokkaana, vaan ennemminkin makea, mieto sitruuna. Tässä ei ole nimestä huolimatta mitään vintagea muuta kuin kivassa pullossa. Erittäin edullinen. Ei olisi tullut ihan ensimmäiseksi mieleen tilata 😄 Mutta katsoin niin hyviä arvosteluja siitä, ja täytti onneksi odotukset.

Vierailija
1351/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valmistus on lopetettu.

Vierailija
1352/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään Chanelin Cristalle tai Cristalle Eau Verte-tuoksuja? Miten nämä eroavat toisistaan? Onko jompikumpi raikkaampi? Pari sitrustuoksua minulta jo löytyy: Diorin Escale a Portofino ja Lanvinin A girl in Capri. Näistä ehkä Lanvin mieluisampi. Minkälaisia nuo Chanelit ovat näihin verrattuina?

Cristalle on vanhan koulukunnan vihreä tuoksu, se voi olla jonkun mielestä tyylillisesti menneestä maailmasta. Vrt. Eau de Rochas, Diorella, Eau Sauvage. Cristalle Eau Verte on moderni, lähempänä noita jotka sulla jo on.

Chanel No. 19 Poudre on upean tyylikäs vihreä puuterituoksu!

Pidin aiemmin No. 19 -tuoksusta vain parfyyminä, en pitänyt Edt:stä enkä EdP:stä. Tuo 19 Poudre yllätti todella. Cristalle on mielestäni ollut liian pistävä sitrustuoksu, josta katoaa sitrus hyvin äkkiä.

Periaatteessa kyllä, mutta vihreyden ja puuterisuuden alta esiin nousee perinteinen tymäkkä chanelisuus, tuo maskuliininen voimakas vanhan ajan tätien tuoksu. En tiedä miksi Chanelin pitää aina saada se mukaan kaikkiin parfyymeihinsä.

Muutenhan tuo olisi aivan ihana!

Vähän sama juttu kuin Guerlainin Hommessa, jonka ensituoksu on ihanan kirpeä mojito. Iholla vihreys ja kirpeys katoaa nopeasti, ja esiin tulee raskas perinteinen partavaahdon tuoksu.

Vierailija
1353/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuoksutellut ikinä Wild Bluebelliä. Mutta tuo Pop Bluebell tuoksuu sellaiselta makealta, mutta samalla myös heleän raikkaalta kukkaiselta, jossa on vähän santelipuun tuomaa syvyyttä. Itse tykkään, silloin jos tekee mieli käyttää kukkaistuoksua.

Tuli mieleen toinen, ehkä vähän yllättäväkin kukkaistuoksusuositus, tuolta Allbeautystä senkin tilasin: Jessica Simpson Vintage Bloom. Tosi kauniisti yhdistetty sitruuna/lime kukkaisuuteen, sitrus ei tuoksu sellaisena hapokkaana, vaan ennemminkin makea, mieto sitruuna. Tässä ei ole nimestä huolimatta mitään vintagea muuta kuin kivassa pullossa. Erittäin edullinen. Ei olisi tullut ihan ensimmäiseksi mieleen tilata 😄 Mutta katsoin niin hyviä arvosteluja siitä, ja täytti onneksi odotukset.

Olen miettinyt tuon Vintage Bloomin tilaamista mutta tuoksun nimi on tosiaan aika kökkö eikä pullokaan näytä oikein sellaiselta josta pitäisin. Lueskelin kuitenkin noita arviointeja ja eiköhän tilaus lähde tästäkin vetämään.

Vierailija
1354/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut etsiä uutta arkituoksua vuosikausia käyttämäni numero vitosen tilalle ja ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan! Nyt on alkanut tuntua, että no. 5 on liian sitruksinen ja olen yksinkertaisesti kyllästynyt siihen. Haluaisin jotakin eleganttia, mutta kuitenkin uskaliasta. Suosikkeihini kuuluvat mm. Guerlainin l'heure bleue ja Shalimar, YSL:n Libre, Marc Jacobsin Decadence, Chanelin Coco (kasari-edt ja uusi edp) ja Valentinon Donna.

Harkitsin hetken l'eau-versiota numero vitosesta, mutta toisaalta voisin siirtyä johonkin ihan muuhun suuntaan. Ei mitään gourmand-tuoksua, koska miellän ne itse niin iltatuoksuiksi.

Vierailija
1355/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin ihastunut tuohon Jean Paul Gaultierin Classiquehen. Kävin taas tuoksuttelemassa sitä. Toinen vaihtoehto olisi ollut iltatulokselle D&G:n the only one intense, mutta taitaa kallistua nyt tuohon Jean Pauliin. Mitäs palstalaiset näistä tykkäävät?

Vierailija
1356/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin ihastunut tuohon Jean Paul Gaultierin Classiquehen. Kävin taas tuoksuttelemassa sitä. Toinen vaihtoehto olisi ollut iltatulokselle D&G:n the only one intense, mutta taitaa kallistua nyt tuohon Jean Pauliin. Mitäs palstalaiset näistä tykkäävät?

Mulla oli JPG classique silloin, kun se lanseerattiin. Pidin siitä silloin kovasti (kunnes pullo hajosi laukkuun... se haju ei ikinä lähtenyt pois). Minusta se on jo aika tunnistettava tuoksu, on ollut suosittu jo kauan. Tunnistettavuus on mulle yleensä miinusta. Muuten ihan kiva tuoksu kyllä. 

Vierailija
1357/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään Chanelin Cristalle tai Cristalle Eau Verte-tuoksuja? Miten nämä eroavat toisistaan? Onko jompikumpi raikkaampi? Pari sitrustuoksua minulta jo löytyy: Diorin Escale a Portofino ja Lanvinin A girl in Capri. Näistä ehkä Lanvin mieluisampi. Minkälaisia nuo Chanelit ovat näihin verrattuina?

Cristalle on vanhan koulukunnan vihreä tuoksu, se voi olla jonkun mielestä tyylillisesti menneestä maailmasta. Vrt. Eau de Rochas, Diorella, Eau Sauvage. Cristalle Eau Verte on moderni, lähempänä noita jotka sulla jo on.

Chanel No. 19 Poudre on upean tyylikäs vihreä puuterituoksu!

Pidin aiemmin No. 19 -tuoksusta vain parfyyminä, en pitänyt Edt:stä enkä EdP:stä. Tuo 19 Poudre yllätti todella. Cristalle on mielestäni ollut liian pistävä sitrustuoksu, josta katoaa sitrus hyvin äkkiä.

Periaatteessa kyllä, mutta vihreyden ja puuterisuuden alta esiin nousee perinteinen tymäkkä chanelisuus, tuo maskuliininen voimakas vanhan ajan tätien tuoksu. En tiedä miksi Chanelin pitää aina saada se mukaan kaikkiin parfyymeihinsä.

Muutenhan tuo olisi aivan ihana!

Vähän sama juttu kuin Guerlainin Hommessa, jonka ensituoksu on ihanan kirpeä mojito. Iholla vihreys ja kirpeys katoaa nopeasti, ja esiin tulee raskas perinteinen partavaahdon tuoksu.

Minulle tulee samanlainen vaikutelma. Olen yrittänyt pitää klassikko-Chaneleista, mutta ne vain eivät toimi. Minulla on pari suosikkia les exclusifs-linjasta (Coromandel, Beige, Gardenia) ja ennen käytin Allurea mutta 5, 19, Cristalle... ei nappaa. 

On muuten totta että Chanelilla ja Guerlainilla on oma tyylinsä. Tuoksut rakennetaan tietynlaiselle pohjalle, joka on tunnistettavasti "Chanel" tai "Guerlain". Guerlainilla on usein vaniljaa. Chanelilla... en ole ihan varma. Patsoulia? 

Vierailija
1358/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt korona-aikana parfyymien sokko-ostosten ennätyksen. Hyvin on onnistunut, ei ole tullut huteja. Pari hutia tuli, vaikka olin testannut ne tuoksut ensin. En sitten kestänytkään niiden tuoksua pidempään ja laitoin kiertoon.  

Vierailija
1359/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt korona-aikana parfyymien sokko-ostosten ennätyksen. Hyvin on onnistunut, ei ole tullut huteja. Pari hutia tuli, vaikka olin testannut ne tuoksut ensin. En sitten kestänytkään niiden tuoksua pidempään ja laitoin kiertoon.  

Kerro vähän lisää, mitä olet ostanut jotka osoittautuivat hyviksi ja mitä laittanut kiertoon?

Vierailija
1360/19264 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Classique on tosi hyvä. Tällä hetkellä mulla ei kuitenkaan ole sitä kun vanha loppui, vaan hankin vaihteeksi Classique Essencen. Se on myös aivan upea tuoksu, siinä lisäksi inkivääriä ja vaniljakermaa. Suosittelen kokeilemaan jos tykkää Classiquesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä