Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
1281/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut atelier colognen tuoksuja? Ainakin stockalle näkyy olevan juuri rantautuneet..

Mitä itse olen näitä kokeillut niin tosi huono pysyvyys, eivät kestä juuri ollenkaan iholla. Vaikka tuoksuina hyviä, niin eivät mielestäni kalliin hintansa arvoisia. Löytyy hinta-laatusuhteeltaan parempia niche-tuoksuja, joissa ei pysyvyysongelmia.

Sitrustuoksut eivät tosiaan pysykään, itselläni on ollut muutamia näytteitä niistä. Orange Sanguinesta tykkäsin tosi paljon, mutta Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Orange Soleia on parempi ja pysyy paljon pidempään mun ihollani, vaikka ei sekään sarja ole tunnettu pitkäkestoisena. Mun ihollani Orange Soleia pysyy 5-6 tuntia sentään. Atelier Colognen Vanille Insensée sitä vastoin on suhteellisen vahva puinen vaniljatuoksu ja pysyy hyvin - ja tuoksuu ympäristöönkin. Ihana tuoksu!

Kiitti vinkistä, täytyy testata tuota jos pysyisi paremmin. Tosiaan niitä sitrus/hedelmäisiä olen testannut.

Vierailija
1282/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.

Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).

Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.

Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.

Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri 

Siis mun vieruskaveri (samassa huoneessa) on kaikkea tuoksuallergiajuttuja ja päänsärkyjä valitellut mutta sanoin että tuo lääkärintodistus niin tuoksu loppuu. On varmaan joku köyhä komunisti vaikka olevinaan, kun ei itse tuoksu millekään. En minäkään kulje valittamassa vaikka toiset haisee miten epämiellyttävälle hyvänsä. Valittakoot kommarit vaikka pultsareille hajuista.

Monulla on samanlainen ammattipahastuja seinän takana. Pyydänkin toimittamaan lääkärintodistuksen jos vielä nitkuttaa. Mikä olisi sopivan raskas syystuoksu jota voisin ruveta käyttämään ihan vain alleviivatakseni tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin sitten tuoksuttelemaan Tom Fordin upeaa Vanille Fatalea jossa tuoksuu sellainen hyvin aito luonnonvanilja kuin maailman hienoin vaniljatanko olisi nenän edessä, ja tuon jälkeen kaikki muut vaniljatuoksut tuntuu todella esanssisille, halvoille, vanilliinisokerisille, tunkkaisille, palaneille, pistäville........

50 ml maksaa 212 eur ja 100 ml maksaa 305 eur, Stockalla.

En sitten yhtään edullisempaa uutta potentiaalista lempparia löytänyt :-/ Toki tuo kesti iltapäivällä ranteeseen suihkautettua vielä seuraavaan aamuun saakka, eli ilmeisen laadukas. Mies tykkäsi myös, sanoi että onpa tyylikäs ja laadukkaan tuoksuinen, eikä "pissismäinen". :D Ilmeisesti aiemmat tuoksuni ovat olleet sinne "pissismäiseen" suuntaan. Joutuu pian ostamaan tuon minulle synttärilahjaksi.

Ahh, kuulostaa niin upealta, että ehkä parempi etten edes testaa. Koin samantyyppisen ilmiön kun tuoksuttelin TF Tobacco Vanillea, jotain niin täydellistä. Onneksi katsoin arvosteluja ja sen kestävyys kerrottu huonoksi, joten lievensi hankkimishaluja😅

Mulla kanssa jokin vaniljakausi, kaipaa vaniljatuoksuja. Guerlainin Spirituouse Double Vanille olisi ihana. Yksi pienen budjetin suositus muuten, Zaralta on tullut "Vanille", joka on tosi hyvä, vähän puuterisen vaniljainen, ei sellainen makea. Joku tuoksuharrastaja vertasi sitä Youtubessa Diptyquen vaniljatuoksuun. Pysyvyys siinä ihan ok tasoa, ei huono, mutta ei mikään huippukaan. Sopii myös kerrostamiseen muiden tuoksujen kanssa. Siinä samassa tuoksulinjassa näkyi olevan "Cardamom", onko sitä kukaan kokeillut?

Vierailija
1284/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikein löytänyt kotini noista ihanista kukkkaistuoksuista ja mieli tekisi käyttää niitä läpi vuoden, mutta nyt työpaikalla oli kerätty nimilistaa hajuttoman työpaikan puolesta ja tietenkin koko minun tiimini on osoittautunut astmaattis-allergis-migreenis-v:ttumsisiksi tyypeiksi. Panee miettimään että onko se kateutta siitä että minun ei tarvitse säästellä parhaitskaan parfyymeita.

Ei ole todellista...jotenkin menee liian syvälle jokaisen henkilökohtaisiin asioihin ja oikeuksiin kieltää hajuvesien käyttö, mikäli on ihan normi työpaikka kyseessä, eikä mikään terveydenhoidon yksikkö tms. Voi olla just jotain kateutta tai ihan yleistä pahansuopuutta ja kiusantekoa. Mun mielestä tuollaiseen ei pidä suostua, ei työnantajalla ole oikeutta määrätä tuollaista, vaikka kuinka kerättäisiin nimilistaa (ellei siis juurikin terv.huollon tai vastaava organisaatio).

Eihän asia ole enää henkilökohtainen jos tuoksupilvi leijailee metrien päähän ja aiheuttaa muille oireita. Vaikka tuoksuja rakastankin julkiselle paikalle mennessä laitan vain pienen pisaran ja säästän reilut suihkaukset kotiin ja iltamenoihin ja niiden seuraan joiden tiedän tuoksuista pitävän.

Kokeilepas tätä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/L-Interdit-Eau-de-Parfum-I…

Oli niin tuju tuoksu että meinasin lentää selälleni, vaikka tykkään tosi vahvoista tuoksuista tyyliin Poison, Shalimar, ja tuosta se perus-L'interdit.

Samoin, käytän aina tuoksua mutta laitan töihin vain vähän. Jos meillä olisi oikeasti tuoksuallerginen, jättäisin sen pois.

Myös esim. konserttiin mennessä laitan vain vähän tuoksua. Vieruskaverin ei pitäisi oikeastaan pystyä haistamaan sitä ollenkaan, vain jos ihminen tulee oikein lähelle. :) - eri 

Siis mun vieruskaveri (samassa huoneessa) on kaikkea tuoksuallergiajuttuja ja päänsärkyjä valitellut mutta sanoin että tuo lääkärintodistus niin tuoksu loppuu. On varmaan joku köyhä komunisti vaikka olevinaan, kun ei itse tuoksu millekään. En minäkään kulje valittamassa vaikka toiset haisee miten epämiellyttävälle hyvänsä. Valittakoot kommarit vaikka pultsareille hajuista.

Monulla on samanlainen ammattipahastuja seinän takana. Pyydänkin toimittamaan lääkärintodistuksen jos vielä nitkuttaa. Mikä olisi sopivan raskas syystuoksu jota voisin ruveta käyttämään ihan vain alleviivatakseni tätä?

Vierailija
1285/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas tätä:

Oli niin tuju tuoksu että meinasin lentää selälleni, vaikka tykkään tosi vahvoista tuoksuista tyyliin Poison, Shalimar, ja tuosta se perus-L'interdit.

Tähän oli tarkoitus vastata:

Kokeilepas tätä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/L-Interdit-Eau-de-Parfum-In...

Vierailija
1286/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli tämän ketjun lukemisesta eläviä nostalgiatuoksumuistoja.

YR Neonatura Cocoon, Serge Lutens Borneo duplikaatti. Käytin tätä teininä ja ei todellakaan ollut sitä mistä muut ikäiseni tykkäsivät: tumman kitkerän suklaan, tupakan ja patsulin tuoksuja, melkein unisex. Muut ostivat Escadaa ja vastaavia hedelmäisiä.

yR Nature pour Homme. Joo, miesten, mutta käytin silti. Ihana raikas ruohon ja kurkun ja kesäkasteen tuoksu.

Lancome Magie Noire ai jai miten seksikäs ja eläimellinen tuoksu!

Käytin myös usein miesten Dior Fahrenheitiä.

Tällä hetkellä Gaultier 2. Minä vaan kaipaan aina tuota melkein miehekästä kuivuutta tuoksuihini, maan ja metsän tuoksuja eikä kukkien ja hedelmien.

Tutulta kuulostaa. Miehisiä tuoksuja käyttänyt, mutta vähän eri tyylisiä kuin sinä. Mulla ollut Bvlgari Homme (woody musk), Dior Homme Cologne (ginger), Mugler Cologne, tuo sama Cocoon, ja L'Occitane Badian (star anise) oli mahtava tuoksuna ja suihkugeelinä.

Nyt suosikki tuoksutyyppi on puuterinen metallisella tvistillä joka tuo siihen särmää. Usein se on seetri joka tekee sen. Tällaisia on käytössä: Armani She, Balenciaga Paris, Eau de Cartier ja Rochas Tocade (2013).

Tuota Lancomen Magie Noirea löytyy vieläkin nettikaupoista. Mietinkin vähän minkä tyyppinen se on. Mikä nuotti siinä nousee eniten esiin? Armani She:tä käytin yhteen aikaan paljon. Siitä on vielä kaappien kätköissä mulla joku avaamaton Intense tms. versio, joka punaisessa pullossa.

Vierailija
1287/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin juuri Jean Paul Gaultierin La Bellen ja Paco Rabannen Olympean. La Belleä tuoksutin jo vuosi sitten kun se ilmestyi, tosi hyvä vanilja-päärynä tuoksu. Kiva saada se käyttöön ja kokoelmaan. Olympeakin ollut pitkään ostoslistalla, siinä on jännä suolaisen vaniljan tuoksu, ja häivähdys jotain akvaattistakin, vaikka ei ole missään nimessä vesituoksu. Mielenkiintoisesti luotu tuoksu.

Minä tuoksutin Sokoksella tällaista Belleä ja neste oli mielestäni väriltään enemmän lilaa kuten kuvassa, mutta siitä on ilmeisesti jokin punertavampi olemassa koska kuvissa on sekä punertavaa että lilahtavaa? Ovatko ne eri tuoksut, Edt ja EdP vai jokin erikoiserä?

https://images.awesomeperfumes.com/media/catalog/product/cache/b3b16691…

Tuo lilan näköinen tuoksui mielestäni aika vahvalta ja saman tyyliseltä mitä tämän hetkiset tuoksut eli sellaiset YSL Black Opium ja muut "itämais karkkimakeat" tuoksut. Toimistolle en uskaltaisi tai kehtaisi laittaa, ehkä iltamenoihin voisi olla kiva vaikkei niitä juuri nyt pahemmin ole taikka järjestetä.

Mun käsittääkseni sitä on olemassa vain Edp:nä. Ehkä joissain kuvissa vääristyneet värisävyt. Kaupoissa myös pitkään kirkkaiden lamppujen alla olevat hajuvesitesterit voivat vähän muuttaa sävyään.

Vierailija
1288/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kellään Chanelin Cristalle tai Cristalle Eau Verte-tuoksuja? Miten nämä eroavat toisistaan? Onko jompikumpi raikkaampi? Pari sitrustuoksua minulta jo löytyy: Diorin Escale a Portofino ja Lanvinin A girl in Capri. Näistä ehkä Lanvin mieluisampi. Minkälaisia nuo Chanelit ovat näihin verrattuina?

Vierailija
1289/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja. Mukavan keveitä mutta silti persoonallisia.

Yhteen aikaan oli liikaa niitä tunkkaisia ja halvan oloisia n.s. julkkistuoksuja.

Nykyään Jo Malone, Tom Ford, Byredo, Aerin, Maison Margiela.

Saisipa tänne vielä Robert Piquetin tuoksukokoelman.

Rakastuin Margielan Flower Market Replica-tuoksuun. On kuin aito pariisilainen kukkaistori.

Minulla on useita Byredon tuoksuja. Meille Ruotsissa asuville se on vielä kotimainen tuoksu, joten mielelläni käytän niitä siksikin kun muutenkin sopivat. Tuo mainitsemasi Margielan tuoksu kuulostaa mielenkiintoiselta.

Nykyään käytän lähinnä vain niche-tuoksuja. Mielestäni Guerlainilla on monia hyviä tuoksuja. Pidän "vanhoista" tuoksuista.

Vierailija
1290/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin viikonloppuna Emotionilla ihanan tuoksuista hajuvettä mutta nyt en muista millään sen nimeä! O6mi ihan uusi, niitä oli 3 eri väriä/ tuoksua. Pullot olivat laatikon mallisia ja tämä mun nenään paras oli kokonaan puuterin värinen pullo ja olisiko nimessä ollut sana nude? Hinta 66e. Hitsi, tunnistaakohan kukaan? Pehmeän puuterinen ja lämmin tuoksu. Tuoksui vielä aamulla ranteessani lumoavalta. Tilaisin netistä jos tietäisin nimen.

Olisko Narciso Rodriguezin Poudree? Jos oli, niin Cocopandalta sen 30 ml pullon saa alle 40 eurolla.

tai Armanin Si?

Vierailija
1291/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut atelier colognen tuoksuja? Ainakin stockalle näkyy olevan juuri rantautuneet..

Mitä itse olen näitä kokeillut niin tosi huono pysyvyys, eivät kestä juuri ollenkaan iholla. Vaikka tuoksuina hyviä, niin eivät mielestäni kalliin hintansa arvoisia. Löytyy hinta-laatusuhteeltaan parempia niche-tuoksuja, joissa ei pysyvyysongelmia.

Heillä on hyviä vaihtoehtoja Addictive Orientals ja Mythical Flowersin alla. Itselläni (kahvin ystävänä) käytössä Cafe Tuberosa. On kyllä on pysynyt iltaan asti, jos aamulla suihkaisee. Siinä tulee tuberoosan huumaava tuoksu vienosti pikku hiljaa esille illan mittaan, vaikka aamulla tuoksuukin kahville. 100ml pullo on kestänyt nyt ainakin pari vuotta, mutta en ole ainakaan vielä kyllästynyt.

Vierailija
1292/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli tämän ketjun lukemisesta eläviä nostalgiatuoksumuistoja.

YR Neonatura Cocoon, Serge Lutens Borneo duplikaatti. Käytin tätä teininä ja ei todellakaan ollut sitä mistä muut ikäiseni tykkäsivät: tumman kitkerän suklaan, tupakan ja patsulin tuoksuja, melkein unisex. Muut ostivat Escadaa ja vastaavia hedelmäisiä.

yR Nature pour Homme. Joo, miesten, mutta käytin silti. Ihana raikas ruohon ja kurkun ja kesäkasteen tuoksu.

Lancome Magie Noire ai jai miten seksikäs ja eläimellinen tuoksu!

Käytin myös usein miesten Dior Fahrenheitiä.

Tällä hetkellä Gaultier 2. Minä vaan kaipaan aina tuota melkein miehekästä kuivuutta tuoksuihini, maan ja metsän tuoksuja eikä kukkien ja hedelmien.

Tutulta kuulostaa. Miehisiä tuoksuja käyttänyt, mutta vähän eri tyylisiä kuin sinä. Mulla ollut Bvlgari Homme (woody musk), Dior Homme Cologne (ginger), Mugler Cologne, tuo sama Cocoon, ja L'Occitane Badian (star anise) oli mahtava tuoksuna ja suihkugeelinä.

Nyt suosikki tuoksutyyppi on puuterinen metallisella tvistillä joka tuo siihen särmää. Usein se on seetri joka tekee sen. Tällaisia on käytössä: Armani She, Balenciaga Paris, Eau de Cartier ja Rochas Tocade (2013).

Tuota Lancomen Magie Noirea löytyy vieläkin nettikaupoista. Mietinkin vähän minkä tyyppinen se on. Mikä nuotti siinä nousee eniten esiin? Armani She:tä käytin yhteen aikaan paljon. Siitä on vielä kaappien kätköissä mulla joku avaamaton Intense tms. versio, joka punaisessa pullossa.

Tuo Magie Noiren ensituoksu ei ole kovin erityinen: mustapippuria, jotai vihreää, ruusua. Mutta kun se pohjatuoksu alkaa tulla esiin, se on seksikäs ja lämmin: suitsukkeita, ambraa, myskiä, sivettiä, tammensammalta. Täytyisikin pitkästä aikaa hankkia tuota kun taas saa, toivottavasti eivät ole muuttaneet entistä hyvää koostumusta samalla kun pullon ulkonäköä.

Vierailija
1293/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku antaa vinkkiä, mitä miesten tuoksua kaupasta kokeilisin? Omat suosikit tuoksuissa sitruuna ja inkivääri. Tuntuu niin hakuammunnalta vain mennä kauppaa fiilispohjalta kokeilemaan sattumanvaraisia tuotteita.

Okei, nyt kokeilemaan ainakin näitä :-D

Dior Homme Cologne

Hermes Un Jardin Apres La Mousson (unisex)

Cartier Declaration (originaali ekaksi, mutta hyviä flankkereitakin siitä on).

Kiitos, saa jonkinlaisen aloituspisteen. Tuntuu tyhmältä mennä kauppaa ja silmät kiinni ottaa jonkin tuotteen.

Lisään listaan:

Paco Rabanne Pure XS

Boss The Scent

Kenzo Homme Sport Extreme

Hermes Terre

t.eri

Vierailija
1294/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi Eksentrinen Molekyyli kesti paidassa pari pesukierrostakin (hajusteeton pesuaine&etikka).

Mikä niistä? Käytän vitosta, mutta eipä ollut kummoinen.

Vierailija
1295/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi Eksentrinen Molekyyli kesti paidassa pari pesukierrostakin (hajusteeton pesuaine&etikka).

Mikä niistä? Käytän vitosta, mutta eipä ollut kummoinen.

Molecule 04. Synteettinen santeli. Nämä olivat muutenkin epäonnisia, en haista ykköstä ja kakkosta. Escentricit 01 ja 02 olisivat kivoja, jos aistisin ne kokonaan. Nyt molemmista puuttuu "pala" ja kokonaisuus jää ohueksi ja epätasapainoiseksi.

Tytär haistoi 01:sen ja vihasi sitä. "Paha metsä" oli tuomio, kuulemma se japanilainen itsemurhametsä oletettavasti tuoksuu siltä :O

Vierailija
1296/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas tätä:

Kokeilepas tätä:

Tai Sospiron Erba Pura. Väki lakoaa 10 metrin säteellä.

Vierailija
1297/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään Chanelin Cristalle tai Cristalle Eau Verte-tuoksuja? Miten nämä eroavat toisistaan? Onko jompikumpi raikkaampi? Pari sitrustuoksua minulta jo löytyy: Diorin Escale a Portofino ja Lanvinin A girl in Capri. Näistä ehkä Lanvin mieluisampi. Minkälaisia nuo Chanelit ovat näihin verrattuina?

Cristalle on vanhan koulukunnan vihreä tuoksu, se voi olla jonkun mielestä tyylillisesti menneestä maailmasta. Vrt. Eau de Rochas, Diorella, Eau Sauvage. Cristalle Eau Verte on moderni, lähempänä noita jotka sulla jo on.

Vierailija
1298/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin sitten tuoksuttelemaan Tom Fordin upeaa Vanille Fatalea jossa tuoksuu sellainen hyvin aito luonnonvanilja kuin maailman hienoin vaniljatanko olisi nenän edessä, ja tuon jälkeen kaikki muut vaniljatuoksut tuntuu todella esanssisille, halvoille, vanilliinisokerisille, tunkkaisille, palaneille, pistäville........

50 ml maksaa 212 eur ja 100 ml maksaa 305 eur, Stockalla.

En sitten yhtään edullisempaa uutta potentiaalista lempparia löytänyt :-/ Toki tuo kesti iltapäivällä ranteeseen suihkautettua vielä seuraavaan aamuun saakka, eli ilmeisen laadukas. Mies tykkäsi myös, sanoi että onpa tyylikäs ja laadukkaan tuoksuinen, eikä "pissismäinen". :D Ilmeisesti aiemmat tuoksuni ovat olleet sinne "pissismäiseen" suuntaan. Joutuu pian ostamaan tuon minulle synttärilahjaksi.

Ahh, kuulostaa niin upealta, että ehkä parempi etten edes testaa. Koin samantyyppisen ilmiön kun tuoksuttelin TF Tobacco Vanillea, jotain niin täydellistä. Onneksi katsoin arvosteluja ja sen kestävyys kerrottu huonoksi, joten lievensi hankkimishaluja😅

Mulla kanssa jokin vaniljakausi, kaipaa vaniljatuoksuja. Guerlainin Spirituouse Double Vanille olisi ihana. Yksi pienen budjetin suositus muuten, Zaralta on tullut "Vanille", joka on tosi hyvä, vähän puuterisen vaniljainen, ei sellainen makea. Joku tuoksuharrastaja vertasi sitä Youtubessa Diptyquen vaniljatuoksuun. Pysyvyys siinä ihan ok tasoa, ei huono, mutta ei mikään huippukaan. Sopii myös kerrostamiseen muiden tuoksujen kanssa. Siinä samassa tuoksulinjassa näkyi olevan "Cardamom", onko sitä kukaan kokeillut?

Syksyiseen ja talviseen vaniljanhimoon kannattaa nuuskia myös vanha ja halpa Chopardin Casmir.

Löysin sen vuosikymmenten jälkeen taas viime syksynä - ja oi mikä herkullisen balsaminen vanilja kera pienen persikkaisen vivahteen.

Ei ehkä kaikkein tyylikkäin - but who cares 🙂

Vierailija
1299/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas tätä:

Kokeilepas tätä:

Tai Sospiron Erba Pura. Väki lakoaa 10 metrin säteellä.

Tähän voisi toimia myös Estee Lauderin Youth-Dew. Viattomasta nimestään huolimatta sellainen tymäkkyys ja raskaus että täyttää koko huoneen😂

Vierailija
1300/19263 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cristalle on vanhan koulukunnan vihreä tuoksu, se voi olla jonkun mielestä tyylillisesti menneestä maailmasta. Vrt. Eau de Rochas, Diorella, Eau Sauvage. Cristalle Eau Verte on moderni, lähempänä noita jotka sulla jo on.

Tuo oli varmasti hyvä kiteytys. Mä oon käytellyt jonkun pullon Cristallea - ja se on enemmän vanhan maailman tuoksu. Vihreä kyllä, mutta esim. No° 19:ään verrattuna varsin kukkea. Ihana - kunnes rikoin ison pullon käsilaukkuun sitä.

Parin nuuskaisun jälkeen Eau Verte taas asettui sinne unohdettavien geneeristen nykyhaisujen joukkoon. Koin sen aivan täysin toiseksi tuoksuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän