Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19248)
Miksiköhän Kicksiltä ei enää saa ekologisia Honoré des Prés -merkin tuoksuja?
Rakastan Vamp à NY -tuoksua, boutbonvaniljaa, rommia, ja tuberosaa joka noiden kahden gourmandin kanssa tuoksuu mehukkaalle Juicy Fruit -purukumille :)
Love Coconut -tuoksu jäi ostamatta.
Eli olisin halunnut vielä ostaa tuon Love Coconutin, mutta sarja ehti kadota Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko Kenzon Time for Peace -tuoksua vuodelta -99? Minä sain sen lahjaksi äidiltä kun elin jotain hippivaihetta ja äiti oli huomannut kaupassa pullon rauhanmerkkeineen. Ihana tuoksu mutta harmikseni en silloin tiennyt ettei hajuvettä kannata säilyttää ikkunalaudalla suorassa auringonpaisteessa... En ehtinyt paljon käyttää.
Muistan! Tämä oli ihana tuoksu! Harmi että valmistus lopetettiin. Oletteko löytäneet mitään vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo oud oikein tarkoittaa? Nettisanakirjat eivät tunnista.
Sitä "uudia" saadaan täältä:
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/maailman_kallein_puu_ma…
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuoksuja teillä on?
Laskin äsken että minulla on 32 näytettä, 36 pulloa ja arkistoiduissa eli niissä vanhoissa pulloissa jotka säästän aina ja joissa pienet jämät pohjalla, oli 22 kpl.
Luettelin juuri omani Fragrantican profiiliini. 58 parfyymipulloa, joista yksi on miniatyyri (Maroussian), eikä mikään ole näyte. Huhhuh...
Onko kokemusta Sabé Massonin nestemäisestä Parisian Rhapsodysta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tein kyllä mielettömän hyvän tuoksulöydön, Reminiscencen Les Notes Gourmandes Dragee. Tässä tuoksuu mantelinen, makea marsipaani yhdistettynä vaniljaan. Lisäksi tässä tuoksuu ainakin luumu ja kardemumma.
Olen ihan ekstaasissa tästä, siis niin jotenkin uniikki ja ihana tuoksu. Jos tykkää gourmand tuoksuista niin voin todellakin suositella tätä. Vanilja ei ole hallitseva, ei ole sellainen tyypillinen vanilja gourmand, mistä kyllä niistäkin pidän, vaan tässä tuoksuu eniten tuo marsipaani. Ihan kuin olisi jotain vaahtokarkkimaistakin tuoksussa.
Apua, nyt tekisi mieli testata niitä muitakin Les Notes Gourmandes tuoksulinjan tuoksuja kun tämä oli niin loistava.
Tästä tuli mieleen, että kukaan ei vielä ole tässä ketjussa maininnut Acorellen Sara La Fontain -parfyymiä nimeltä Delicious. Harmi, kun sitä ei enää mistään saa. Pieni tilkka olisi vielä pullon pohjalla jäljellä.
Tuo mainittu Sara La Fountainin Acorelle-tuoksu oli kyllä hyvä. Mun suosikkini Acorellen tuoksuista oli Thé vert, mutta en ole löytänyt koko sarjaa enää mistään. Se oli aivan toisenlainen kuin Ardenin Green tea, joka on vähän liiankin kirpeä.
Tietääkö kukaan, mistä Acorellen tuoksuja saisi?
Korjaan, se Acorellen tuoksu on nimeltään Jardin de thé, eikä thé vert. Mutta vihreältä teeltä se tuoksui ja oli ihanan raikas.
Googlailin ja jostain itselleni vieraista nettikaupoista löytyi, Sara la Fountainin tuoksua en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu jo kaksi päivää peräkkäin on ollut MMM:n Jazz Club. Viinaa ja tupakkaa, silti paljolti samaa kuin Whispers in the Libraryssa. Molempien hankinta olisi turhaa, jompaankumpaan voisi investoida. Käyvät töihin ja kestävät kauan.
Kuka haluaa tuoksua töissä (tai missään muuallakaan) viinalta ja tupakalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu jo kaksi päivää peräkkäin on ollut MMM:n Jazz Club. Viinaa ja tupakkaa, silti paljolti samaa kuin Whispers in the Libraryssa. Molempien hankinta olisi turhaa, jompaankumpaan voisi investoida. Käyvät töihin ja kestävät kauan.
Eau de deekis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Aika monen tuoksun arvioissa Fragranticassa mainitaan "boozy" tai ilmoitetuissa tuoksunuoteissakin on jokin alkoholijuoma. Biletuoksussa toki menisi.
Kuinka moni hävittää tuoksut, kun pakkauksessa mainittu säilyvyysaika on ylittynyt? Jotkut kuulemma todella näin tekevät, vaikka tuoksu olisi vielä täysin kunnossa (niin kuin se yleensä todellakin on sen 2-3 v. jälkeen ja vielä paljon pidempäänkin, jos säilytetty oikein).
Vierailija kirjoitti:
Sain saksalaisesta ausliebezumduft.de:stä paketin viikossa, tilasin 10 näytettä. Niitä on eri hintaisia.
Onko teillä tiedossa muita nettisivustoja mistä voi tilata näytteitä, paitsi se Maison Francis Kurkdjian tuoksumerkin nettisivu?
Täältä olen tilannut näytteitä. Sieltä saa myös jo lopetettuja parfyymeja ja vanhoja versioita nykyisistä:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mainittu Sara La Fountainin Acorelle-tuoksu oli kyllä hyvä. Mun suosikkini Acorellen tuoksuista oli Thé vert, mutta en ole löytänyt koko sarjaa enää mistään. Se oli aivan toisenlainen kuin Ardenin Green tea, joka on vähän liiankin kirpeä.
En tiedä, onko juuri tuota enää markkinoilla, mutta ainakin Ruohonjuuri, Biodelly, Hyvinvoinnin Tavaratalo ja Ecco-verse.fi myyvät sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan juuri tuo tuoksu lopetettu: https://www.sistersbeauty.fi/Tuotemerkit/Acorelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko juuri tuota enää markkinoilla, mutta ainakin Ruohonjuuri, Biodelly, Hyvinvoinnin Tavaratalo ja Ecco-verse.fi myyvät sarjaa.
ecco-verde.fi Mokomakin typo...
Tuo Sara La Fountainin tuoksu peittosi muuten kestävyydeltään hyvin monet kalliimmat parfyymit. Tykkäsin kovasti!
Viimeisin ostos Ideon Prison Blues. Todella ihana tuoksu ja vaikka se oli nieche tuoksu, sen hinta niiden sivuilta tilattuna ja heidän tarjoamian alennuksin, vain 50 euroa pullo. Normaalisti nieche tuoksut ovat alkaen 150e.
Mikä on teidän tuoksunne tänään perjantaina?
Mulla Agent Provocateurin Fatale Intense. Itämainen, lämmin tuoksu.
Olisko Joop Le Bainissa sellainen tupakkakukka? Makeahko kuten Tom Fordin Tobacco Vanillessa?