Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19256)
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu DG 3 L'Imperatrice. Mukavan kevyt ja toimistoon soveltuva tyttömäinen tuoksu. Välillä tuhdimmat tuoksut pienissä tiloissa aiheuttaa huonoa oloa, siispä pieneen toimistoon nyt keveyttä.
Mä tykkään siitä raparperista ja mansikasta jotka tuossa on. Olen käyttänyt sitä joka toinen kevät-kesä :) Stockan hullareilta olen ostanut.
Hei!
Osaisko kukaan teistä vinkkaa jotain kivaa miesten tuoksua syksyksi ja talveksi?
Mielellään ei mitään ihan hirveitä määriä limeä tai sitruunaa, eläimellisiä tuoksunuotteja tai tupakkaa. Tykkää esim Bleu De Chanel EDP, Boss Bottled Intense. Sitrukset ei siis haittaa ellei kyseessä oo sellainen kovin "urheilullinen" tuoksu, mitä nyt ei talveen haeta.
Onko kenellekkään täällä Parfums de Marlyn miesten tuoksut tuttuja, etenkin tuo Layton?
Paras on Ariana Granden Sweet like candy. Uutuuksia en ole seurannut. Arianalta on joku uusi tulossa/tullut.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua!
Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty.
Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?
Eilen illalla törmäsin yhteen YouTube-videoon, jossa kehuttiin Marc Jacobsin Daisy Daze Eau So Freshin persikkaisuutta. Se on tämän vuoden Daisy-julkaisu, joten luulisi sitä vielä jostain löytyvän, mutta kannattaa varmaan olla nopea, koska ensi vuonna todennäköisesti julkaistaan jokin muu Daisy-sarja ja tämänvuotinen dumpataan pois sen tieltä. https://www.fragrantica.com/perfume/Marc-Jacobs/Daisy-Eau-So-Fresh-Daze…
https://www.coolshop.fi/tuote/marc-jacobs-daisy-eau-so-fresh-daze-edt-7…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu DG 3 L'Imperatrice. Mukavan kevyt ja toimistoon soveltuva tyttömäinen tuoksu. Välillä tuhdimmat tuoksut pienissä tiloissa aiheuttaa huonoa oloa, siispä pieneen toimistoon nyt keveyttä.
Mä tykkään siitä raparperista ja mansikasta jotka tuossa on. Olen käyttänyt sitä joka toinen kevät-kesä :) Stockan hullareilta olen ostanut.
Ja minä Viking Gracelta. Sadan millin pullo neljäkymppiä - se tuntuu aina olevan tarjouksessa. :D
Päivän tuoksu Zadig&Voltairen This Is Her Capsule Collection 2019. Ihana pehmeä, makea mutta ei liian makea vaniljan, päärynän, kastanjan ja kermavaahdon yhdistelmä, metsäisiäkin nuotteja sisältävä syksyn tuuliin sopiva tuoksu. Ikävä vain, että pulloni on 20 ml:n mini, tätä käyttäisin kauemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa jotain persikkaista tuoksua!
Hankin Fragrantican innoittamana minipullon Burberry for Womenia, mutta ilmeisesti se on pilaantunut. Se tuoksuu lähinnä huuhteluaineelle jossa on metallinen vivahde. Sarjanumeron avulla selvitin, että pullo on valmistettu 2011. Se oli avaamaton ja pakattu pahvirasiaan, mutta tiedä sitten miten se on säilytetty.
Kannattaisiko tälle antaa toinen mahdollisuus?
Eilen illalla törmäsin yhteen YouTube-videoon, jossa kehuttiin Marc Jacobsin Daisy Daze Eau So Freshin persikkaisuutta. Se on tämän vuoden Daisy-julkaisu, joten luulisi sitä vielä jostain löytyvän, mutta kannattaa varmaan olla nopea, koska ensi vuonna todennäköisesti julkaistaan jokin muu Daisy-sarja ja tämänvuotinen dumpataan pois sen tieltä. https://www.fragrantica.com/perfume/Marc-Jacobs/Daisy-Eau-So-Fresh-Daze…
https://www.coolshop.fi/tuote/marc-jacobs-daisy-eau-so-fresh-daze-edt-7…
Mulla on tuo Marc Jacobsin Daisy eau ei fresh daze ja on ihana. Oli mun kevät ja kesä tuoksu. Tänäänkin laitoin. Nyt mietin talveksi sitä Giorgio Armanin My waytä. Siinä on kiva appelsiinikukkien tuoksu.
Eri
Mun isotäti käytti Chanel5:sta kun olin lapsi. Se oli mielestäni The hienon naisen tuoksu.
Edelleen tykkään siitä, vain pieni tippa ranteeseen. Pehmoinen, pyöreä tuoksu, joka tuo mieleeni rakkaan, tasapainoise, fiksun, keskustelutaitoisen, sivistyneen ja lämminsydämisen ihmisen. Kunpa itsekin voisin olla sellainen.
Äidillä taas oli jotain väkevää hajuvettä, josta tuli huono olo autossa, kun oli lotrannut sitä päälleen. Ja isä tietenkin tupakoi autossa. 🤢
Teille, jotka kyselevät persikkaisen tuoksun perään: Lolita Lempickan Oh Ma Biche
Koronatilasin sokkona. Aluksi ajattelin, että kovin on kesäinen ja pirtsakka tällaiselle nelikymppiselle, mutta nyt kun olen eri päivinä ja eri tilanteissa testaillut, niin pidän kovasti. Välillä kuplii ja poreilee persikka ja sellainen ihanan huolettoman kesäisen elämän keveys, joskus taas myski ja muut maanläheisemmät nuotit puskevat esiin. Kummallisen ihana, olen tykästynyt.
Päivän tuoksu Xerjoffin Dama Bianca, testeristä. Ei tämä niin huono ole kuin Amouagen Sunshine, jota testasin viimeksi, mutta en mitenkään hurmaantunutkaan. Sisältää paljon erilaisia tuoksunuotteja, mutta eniten haistan vaniljan ja puuterisen iiriksen ja aavistus hedelmää, onko se nyt sitten se kumkvatti. Pysyvyyskään ei ihan parasta A-luokkaa minulla ole. Neljästä Notinolta tilaamistani testeristä pidin eniten Montalen Intense Tiaresta, myös Juliette Has A Gunin Vanilla Vibes oli ihan kiva ja aika tavalla samanlainen kuin Montalen tuoksu, beach-tuoksuja vaniljalla ja eksoottisilla kukilla, Montale myös kookoksella. Yksikään ei herättänyt minussa sellaisia hurraahuutoja, että niistä pitäisi pullokoko saada. Seuraavaksi tilaan Notinolta sitten ihan muita näytteitä.
Päivän tuoksu jo kaksi päivää peräkkäin on ollut MMM:n Jazz Club. Viinaa ja tupakkaa, silti paljolti samaa kuin Whispers in the Libraryssa. Molempien hankinta olisi turhaa, jompaankumpaan voisi investoida. Käyvät töihin ja kestävät kauan.
Tämän hetken suosikkini on Bossin the scent
Mikä on preppy? Tuohon Tommy Girliin viitaten, preppy-tuoksu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä Viking Gracelta. Sadan millin pullo neljäkymppiä - se tuntuu aina olevan tarjouksessa. :D
Tilasin pari päivää sitten Hobby Hallista 29,55 euroa 100 ml.
Onko täällä kokemuksia Oscar de la Rentan Esprit d'Oscar-tuoksusta?
Taustaa: mulla oli kasarilla alkuperäinen Oscar, ja se oli ihana tuoksu... mutten enää haluaisi ihan samaa. Olen lukenut mm. fragranticaa, missä Esprit sai hyviä arvioita. Olisiko kyseessä hiukan modernimpi tai kevyempi versio alkuperäisestä? Sitähän saa kait Hobby Hallista joten investointi ei sinänsä olisi edes kovin kallis.
Mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Osaisko kukaan teistä vinkkaa jotain kivaa miesten tuoksua syksyksi ja talveksi?
Mielellään ei mitään ihan hirveitä määriä limeä tai sitruunaa, eläimellisiä tuoksunuotteja tai tupakkaa. Tykkää esim Bleu De Chanel EDP, Boss Bottled Intense. Sitrukset ei siis haittaa ellei kyseessä oo sellainen kovin "urheilullinen" tuoksu, mitä nyt ei talveen haeta.
Onko kenellekkään täällä Parfums de Marlyn miesten tuoksut tuttuja, etenkin tuo Layton?
Noh, esimerkiksi Burberryn The Beat for men on kiva puinen tuoksu - samoin Mr. Burberry, Armanin Code on puolestaan mausteisempi ja Givenchyn Gentleman on jännällä tavalla miehekäs. Kokeilemalla selviää! Yllättäjinä Gaultierin Kokorico ja Coachin miesten tuoksu tummassa pullossa. Jotenkin ajattelin niiden olevan mitäänsanomattomia, mutta niissä tuli esille sellainen "sielukkuus", kun eri kerrokset on rakennettu taidokkaasti toistensa päälle. Tietysti on tutut ja turvalliset vaihtoehdot YSL:ltä ja Acqua di Parmalta, jos sellaisista tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Oud-villityksestä en ole toistaiseksi löytänyt itselleni mitään mullistavaa uutta tuoksua.
Oletko kokeillut Atelier Colognen Oud Saphir ja Tom Fordin Oud Wood? Minusta noissa kallisarvoinen agarpuu pääsee oikeuksiinsa ja esille hienostuneesti.
Minusta YR on tehnyt parannuksen. Cuir de Nuit ja Autour de Minuit on ihan kelpo vaihtoehdo Diorin tai Lancomen tasoisille iltatuoksuille.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kokemuksia Oscar de la Rentan Esprit d'Oscar-tuoksusta?
Taustaa: mulla oli kasarilla alkuperäinen Oscar, ja se oli ihana tuoksu... mutten enää haluaisi ihan samaa. Olen lukenut mm. fragranticaa, missä Esprit sai hyviä arvioita. Olisiko kyseessä hiukan modernimpi tai kevyempi versio alkuperäisestä? Sitähän saa kait Hobby Hallista joten investointi ei sinänsä olisi edes kovin kallis.
Mielipiteitä?
Minulla oli tuo vuosia sitten. Siellä on sanottu sen muistuttavan alkuperäistä Oscaria ja L'heure Bleuta, mutta mielestäni ei muistuttanut L'heure Bleuta ollenkaan, ehkä enemmän sitä alkuperäistä Oscaria ja minulle tuli vähän siitä mieleen se Escadan sydänpullossa oleva tuoksu jota ei enää vuosikausiin ole ollut. Halusin tuolloin saman tyylisen sinisten kukkien puuterituoksun mitä Acqua di Parman Iris Nobile oli, ja kun tuo sattui olemaan tarjouksessa (tuo Parman Iris EdP oli aika kallis) niin tilasin sen Espritin kokeeksi jostain brittiläisestä nettikaupasta. Se oli oikein miellyttävä muutaman kerran kun sitä laitoin, mutta siihen makeuteen turtui jotenkin, ja annoin sen muistaakseni äidilleni. Hän on ollut vannoutunut Oscarin käyttäjä, joten sai hieman vaihtelua tuosta mutta palasi toki Oscarin originaaliin :D
(L'heure bleu alkaa tuoksua härskiintyneeltä mummolta minun iholla ja siitä tulee myös liikaa läpi se korianteri jonkin ajan kuluttua. Se korianteri tekee usein sellaisen vanhan naisen parfyymin hajun, moni kuvailee samalla tavalla korianterin yrttiäkin ruuissa etteivät voi sietää sitä siksi koska siinä on se haju. Minä pidän ihan korianterin yrtistä ja siemenistä, mutta tuossa tuoksussa se muuttuu tunkkaiseksi. Acqua di Parman Iris oli puhtaampi sinisten kukkien tuoksu, valitettavasti se on lopetettu, en tajua miksi vai onko EU mennyt taas rauhoittamaan jotain kukkia??)