Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
1001/19256 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselikö joku Tom Fordin Neroli Portofino Aquaa muutama sivu sitten?

Sen saisi Stockan nettikaupasta hintaan 35 eur /10 ml travel spray.

Vierailija
1002/19256 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on testissä MFK Amyris Femmeä, kun se "ensishokki" on ohi, eli se hyvin itätyylinen voimakas ensituoksu kuten täällä on mainittu, niin kehittyy miellyttävän naiselliseksi ja erikoiseksi, ja on saanut paljon positiivista huomiota :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivän tuoksuna Vera Wang Embrace rose buds and vanilla. Raikas ruusutuoksu, jossa vähän vaniljan tuomaa makeutta.

Vierailija
1004/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Parfum kirjoitti:

Elie Saab, Le Parfum EdP!

Todella ihana! Saa monet nuuhkimaan ilmaa ja kyselemään, mikä tuoksu. ;)

Eikä yleensä ärsytä sellastenkaan nenää, jotka ovat muuten hajuvesille herkkiiä tai jopa inhoavat parfyymien tuoksuja. :) <3

Tosta sukunimestä tulee aina mieleen Saab-auto :D Koskahan saadaan Volvo-niminen tuoksu? ;D Tuoksuu uudelle penkkinahalle ja wunderbaumille?

Miettikää muuten jos se jenkkiläinen James P  e r  s e  -vaatemerkki tekis tuoksun, niin vois sanoa että tää haisee p* rseelle tai että tämä on p* rseen tuoksu?!

Vierailija
1005/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän tuoksuni oli Ariana Granden Cloud. Ihana tuoksu, ja kerää kehuja.

Pidän myös, ja on edullinen laatuunsa nähden.

Toi on siitä jännä tuoksu, että se on klassisen naisellinen JA leikkisän tyttömäinen samaan aikaan. Ei tule mieleen muita tuoksuja joissa yhdistyisi samat elementit, ne on aina joko tai =) Siksi se herättää mone mielenkiinnon sama missä olen.

Vierailija
1006/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksukysymys: Muistatteko mitä tuoksuja teidän äidit käyttivät kun olitte nuoria ja aloitte kiinnostua tuoksuista?

Vierailija
1007/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksukysymys: Muistatteko mitä tuoksuja teidän äidit käyttivät kun olitte nuoria ja aloitte kiinnostua tuoksuista?

Leonard Balahe ja Elizabeth Arden Red Door. Balahe-pullo oli erikoinen, se kiiltävä musta jossa rosoinen syvennys.

Molemmat oikein huhhuh-tuoksupommeja! :D Oi sitä kasariaikaa.

Vierailija
1008/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Le Parfum kirjoitti:

Eikä yleensä ärsytä sellastenkaan nenää, jotka ovat muuten hajuvesille herkkiiä tai jopa inhoavat parfyymien tuoksuja. :) <3

Tosta sukunimestä tulee aina mieleen Saab-auto :D Koskahan saadaan Volvo-niminen tuoksu? ;D Tuoksuu uudelle penkkinahalle ja wunderbaumille?

Miettikää muuten jos se jenkkiläinen James P  e r  s e  -vaatemerkki tekis tuoksun, niin vois sanoa että tää haisee p* rseelle tai että tämä on p* rseen tuoksu?!

Ehkä lapsettaa tänään mutta tuo perse juttu sai hymähtelemään:D 

Mua himottaisi saada alkuperäistä tommy girl: iä, muistatteko? Ei taida saada enää mistään..

Vierailija
1009/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kymmenen vuotta kova juttu oli Alyssa Ashleyn Musk, sitten Gaultierin naisfiguurituoksuja ja Eternityä.

Vierailija
1010/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilu listalla on victor&Rolf bonbon tuoksu,onko kellään kokemusta tästä?

Vierailija
1011/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen Yves Rocherin tuoksut, ne oli hyviä ja laadukkaista raaka-aineista tehtyjä, mutta ei niitä osannut silloin arvostaa ihan yhtä paljon kuin niitä ruotsinlaivalta tax freesta ostettavia merkkituoksuja, eli olihan toki suunnilleen saman tuoksuinen Anais-Anais paljon siistimpi ja hienompi teinillä hyllyssä, kuin vastineensa Magnolia. ;D

Siihen 80-90 lukujen aikaan laivojen kosmetiikkatuotteiden hinnat olivat oikeasti tax free eli huomattavasti edullisempia kuin tavarataloissa ja kemppareissa.

Rocherilta tuon ajan hyviä oli mm. Magnolia. Chevrefeuille, Clea, Milrose, Nature, Nuit d'Orchidee, Orchidee, Pivoine, Rose Ispahan, Vie Privee, Cap Nature-sarjan Fruit Rouge ja Noix De Coco, Eglantine ja Pomme d'Api.

Onko totta ettei valikoimassa olisi enää muita kuin tuo Clea, ja sekin olisi uudelleentuotettu eri tuoksuisena kuin ennen?

Jo tuli iso kasa tuttuja nimiä! Mulla on noista ollut vaikka kuinka monta, varsinkin Magnoliaa, jota oli niin spraypullossa kuin dabber-pullossakin, josta tuli kaadettua päälle usein vähän liiankin kanssa. :D

Lisään listaasi Cap Nature Vanillen, jota kaipaan varsinkin joulun aikaan (ihana makea vanilja,) ja Ming Shun ja Ming Shu Fleur Raren, kevyitä kesätuoksuja, Fragranticassa verrattu L'eau d'Isseyihin. Ja sitten kaikkein paras talvituoksu, jota olen koskaan haistanut: Folies de Saisons Fantaisies d'Hiver https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Folies-de-Saisons-Fanta… Pölysokerinhienoa puuterista orvokkia ja vaniljaa. Sitä on ikävä. :(

Tämänhetkisistä Rocher-tuoksuista en tiedä mitään.

Oih mä muistan nuo rocherin vuodenaika tuoksut! Mun lemppari oli se syksy tuoksu. Todella vaikea löytää enää mistään, vain käytettyjä:/ 

Vierailija
1012/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le Parfum kirjoitti:

Mua himottaisi saada alkuperäistä tommy girl: iä, muistatteko? Ei taida saada enää mistään..

Ei tuolla ainakaan lue että Tommy Girl olisi muutettu koostumukseltaan, pakkaus voi olla eri näköinen eli päivitetty, ja se raitalogo mutta pullon muoto näyttäis noissa pikkukuvissa olevan sama.

https://www.fragrantica.com/perfume/Tommy-Hilfiger/Tommy-Girl-3016.html

Tuo oli juuri sellainen preppy girl tyylinen kiva tuoksu. Joku kirjoitti tuolla osuvasti että tämä taitaa olla niitä harvoja tuon aikakauden tuoksuja joissa ei ollut melonia :D Hyvä pointti koska monissa tuoksuissa se meloni teki vähän eltaantuneen, teennäisen hajun.

Vierailija
1013/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän tuoksuni oli Ariana Granden Cloud. Ihana tuoksu, ja kerää kehuja.

Pidän myös, ja on edullinen laatuunsa nähden.

Toi on siitä jännä tuoksu, että se on klassisen naisellinen JA leikkisän tyttömäinen samaan aikaan. Ei tule mieleen muita tuoksuja joissa yhdistyisi samat elementit, ne on aina joko tai =) Siksi se herättää mone mielenkiinnon sama missä olen.

Sekin on jännä että joillakin tulee tosta tuoksusta enemmän esiin sitä laventelia, joka ei kuitenkaan tuoksahda millekään "kuivatulle mummolaventelille", joillakin tulee enemmän sitä päärynää ja joillakin sitä kermavaahtohattaraa.

Vierailija
1014/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on taas vapaapäivä, sen kunniaksi Sospiron Laylati. Tänään oli MMM:n Whispers in the Library. Onpa hienoa löytää tuoksu, joka kestää kauan, muttei ole aggressiivinen.

Ohoh, olen myyty. Laylati tosiaan muistuttaa Nasomaton Black Afganoa aavistuksen vähemmällä synkmetsällä ja elegantilla rappiolla. Täydellinen valinta tummanpuhuvaan myrskypäivään. Varovainen 1 suihkaus, reipas 1 olisi liikaa.

Vierailija
1015/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le Parfum kirjoitti:

Ei tuolla ainakaan lue että Tommy Girl olisi muutettu koostumukseltaan, pakkaus voi olla eri näköinen eli päivitetty, ja se raitalogo mutta pullon muoto näyttäis noissa pikkukuvissa olevan sama.

Tuo oli juuri sellainen preppy girl tyylinen kiva tuoksu. Joku kirjoitti tuolla osuvasti että tämä taitaa olla niitä harvoja tuon aikakauden tuoksuja joissa ei ollut melonia :D Hyvä pointti koska monissa tuoksuissa se meloni teki vähän eltaantuneen, teennäisen hajun.

Mulla oli nuorena tuo alkuperäinen Tommy Girl. Sain muistaakseni vanhemmiltani. Oli muuten kiva preppy tuoksu. oli myös Versace Red jeans, ja Nina Ricci vihreä Les belles, Dior tender poison. Kaikki saatu vanhemmilta.

Äitini käytti pitkään Oscar se la Rentan originaalia tuoksua. Osti myös aina saman sarjan deodorantin. Nyt hän käyttää Elisabeth Ardenin fifth Avenue tuoksua ja Hermes calache.

Vierailija
1016/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mulla on Bella Blanca. Tykkään sitä kyllä, tykkään valkoisten kukkien tuoksusta paljon enemmän kuin ruusuntuoksusta. BB on mulla enemmän lopputalven ja kevään tuoksu, en käytä sitä nyt.

Päivän tuoksu Laliquen Soleil. Joo, näitä YouTube made me buy it -tapauksia. Lämmin päärynän ja mantelisen maidon sekä sitruksen, kardemumman, karamellin ja praliinin tuoksuyhdistelmä (kahviakin pitäisi mukana olla, mutta sitä en haista). Enemmänkin skin scent, mutta ah niin ihana. Ja ihana on myös pullo! https://www.lalique.com/en/catalog/perfumes/women/soleil-lalique/soleil…

Oi, miten ihanalta vaikuttaa tuo Soleil. Monia lempituoksunuottejani.

Vierailija
1017/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini ei koskaan ole ollut tuoksuihmisiä. 80-luvulla näin kerran pullon YR:n Ispahania, ja muksulogiikalla tyhjensin sen saintpaulian juurelle, se kun ei tuoksunut miltään. (Kuoli, mokoma.) Nuorena aikuisena toin kerran reisusta pullon Red Dooria, siitä kun oli ollut puhetta. Heitettiin se käyttämättömänä pois 10 v myöhemmin. Myöskään tytär 19 v ei ole parfyymien perään, ainakaan vielä.

Vierailija
1018/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mulla on Bella Blanca. Tykkään sitä kyllä, tykkään valkoisten kukkien tuoksusta paljon enemmän kuin ruusuntuoksusta. BB on mulla enemmän lopputalven ja kevään tuoksu, en käytä sitä nyt.

Päivän tuoksu Laliquen Soleil. Joo, näitä YouTube made me buy it -tapauksia. Lämmin päärynän ja mantelisen maidon sekä sitruksen, kardemumman, karamellin ja praliinin tuoksuyhdistelmä (kahviakin pitäisi mukana olla, mutta sitä en haista). Enemmänkin skin scent, mutta ah niin ihana. Ja ihana on myös pullo! https://www.lalique.com/en/catalog/perfumes/women/soleil-lalique/soleil…

Oi, miten ihanalta vaikuttaa tuo Soleil. Monia lempituoksunuottejani.

Niinpä, ja toi pullo on kaunis ja kesäinen! Minullakaan ei ole itselläni mitään aiempia kokemuksia kyseisestä merkistä. Kiitos vinkistä :))

Vierailija
1019/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia julkkismiesten naisille tarkoitetuista tuoksuista?

Kun on kehuttu että Adam Levinen for Women (12 EUR) tuoksuisi Tom Fordin Santal Blushille (212 EUR).

Tai että Antonio Banderasin Her Secret Desire (17 EUR) tuoksuisi ihan Diorin Poison Girlille tai YSL Black Opiumille.

Vierailija
1020/19256 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le Parfum kirjoitti:

Sitä saa taas, ainakin tuon sivuston mukaan!:) Aikasemmin kun etsin niin tuntui ettei löytänyt mitään tietoa tästä tuoksusta. Joo-o, tätä tuli ysärillä käytettyä ja vaikka kuinka on jo nelikymppinen haluan pullon, muistojen takia ja se tuoksu oli erittäin miellyttävä, jopa kesähelteellä ei ruvennut löyhkäämään. Kiitos kun laitoit linkin :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi