Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
841/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on sellainen voimakas ohut pistävä kukkaistuoksu, joka on nyt muodissa? Ei mitään lämpöä tai mausteisuutta. Kaksi eri naista lenkkipolulla tullut vastaan jotka tuoksuvat voimakkaasti sellaiselta ja siis samalta keskenään. Rakastan tuoksuja mutta se on aika tainnuttava haju.

Etten sitä erehtyisi ainakaan sokkona ostamaan, lentäisi kaaressa roskikseen.

Patchouli?

Ei patchouli, vaan nimenomaan jotain pistävlä valkoisia kukkia ilman patchoulia tai muuta, joka toisi vähän syvyyttä.

Vierailija
842/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa max. 25 euron hintaisia, oikeasti hintansa väärtejä tuoksuja? Joitakin vanhempia merkkituoksujahan saa nykyisin aika edullisestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfyymeja käyttävät ovat jämähtäneet viime vuosituhannen puolelle. Ei tyylikäs ja muotitietoinen nykyihminen käytä enää mitään hajustetia.  Ei oman terveytensä vuoksi, mutta ei myöskään kanssaihmisten vuoksi. Nykyisin on niin paljon allergioita ja tuoksuherkkiä, johtuen juurikin näistä ylimääräisistä kemikaalialtistuksista. Tänä päivänä on tyylikkäämpää olla puhtaan raikkaan sporttinen, ilman hajuja.

Vierailija
844/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut on noloja kirjoitti:

Parfyymeja käyttävät ovat jämähtäneet viime vuosituhannen puolelle. Ei tyylikäs ja muotitietoinen nykyihminen käytä enää mitään hajustetia.  Ei oman terveytensä vuoksi, mutta ei myöskään kanssaihmisten vuoksi. Nykyisin on niin paljon allergioita ja tuoksuherkkiä, johtuen juurikin näistä ylimääräisistä kemikaalialtistuksista. Tänä päivänä on tyylikkäämpää olla puhtaan raikkaan sporttinen, ilman hajuja.

Olet väärässä ketjussa.

Vierailija
845/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuoksuja käytätte syksyllä? mulla on nyt vähän ongelmaa sen kanssa, kun kesäiset hedelmätuoksut ei enää tunnu oikeilta. Oon 25v nainen ja tässä mitä itse tykkään käyttää; 

Escada Celebrate N.O.W

Lanvin Eclat d'Arpege 

Escada Miami Blossom

Victoria's secret Beach angel 

Dior Joy

Marc Jacobs Decadence

Oriflame Happydisiac (ihana mansikka!)

Karl Lagerfeld Fleur de murier

Monet näistä on aika kesäisiä, ehkä tuo Fleur de murier menis syksyllä.. Vaniljaisista ja liian kukkaisista en oikein pidä. Myöskään kookos tai  lakritsi ei oo lemppareita. Pidän mausteisista ja hedelmäisistä tuoksuista, kukkaisetkin on ia ok, mutta joistakin tulee pää kipeksi. Olisi kiva kokeilla jotain maanläheistä tuoksua ehkä. 

Suurinta osaa tässä mainituista tuoksuista en ole koskaan kuullutkaan valitettavasti.. :( 

Eteenpäin oon pistäny mm. Gloria Vanderbildtin, Elizabeth Ardenin 5th avenuen, Givenchyn ange ou demon le secretin. Ei tuoksuneet hyvältä tai olivat tylsän tuoksuisia. Viimeiseksi mainittu muuttui suorastaan pistäväksi iholla :/ 

Vierailija
846/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vakkari on Versacen Bright Crystal.

Vierailija
847/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet nolo. Ja ilmeisesti lukutaidoton.

Vierailija
848/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.

Vierailija
849/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu tuo jälleenmyynti jossain torilla tai kirppiksellä. Olen muutaman kerran ostanut jotain pullonjämiä muutamalla eurolla enkä niistä voi valittaa mutta viime talvena ostin täysinäisen vielä pahvipaketissa olevan lasipullon Ombre Rose edt jäähallin kirpputorilta. Tuoksuttaa ei tietenkään voinut kun oli avaamaton puteli mutta luotin että kaikki on ok, pulloja oli useita ja suomalainen myyjä. No todellisuus oli ihan muuta, joko tuote oli pilaantunut tai piraatti, sillä haju oli semmoinen että just ja just Ombre Roseksi tunnistaa ja ehkä korkeintaan vessan raikastimena voi käyttää. No siinä meni oppirahat, muistaakseni 5 tai 6€, mutta silti harmitti kun kyseistä tuoksua ei juuri mistään enää saa enkä kyllä femmaakaan viitsisi Kankkulan kaivoon heittää.

Itsekin kyllä olen joskus myynyt vajaita pois mutta sanon aina että voi kokeilla. Toki siinä on se riski että jos liian moni kokeilee niin se pullonpohja on sitten siinä.

Vierailija
850/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Jo Malone-fani ja pidän tämän merkin kevyistä, luonnollisen oloisista tuoksuista kovasti. Suosikkeja tällä hetkellä Wild Bluebell ja English Pear and Freesia.

Sotckalla sai muuten tuoksutella kaikessa rauhassa. Siellä on jokaisen tuoksun kohdalla laput, joihin voi suihkauttaa ja siinä kerrotaan vielä google-kääntäjän suomella, mitä nuotteja ko. tuoksussa on. Myyjää ei näkynyt missään,  joten tuoksuja ei sieltä voinut ostaa.  Stockalla on ilmeisesti varaa olla myymättä niche-tuoksujaan??

Ostin hiljattain Wood sage & sea salt-tuoksun kokeiltuani sitä pari kertaa. Oli mielestäni raikas ja sopivasti erilainen kesätuoksu. 

Noh... petyin valtavasti. Valitettavasti kyseinen tuoksu kesti vain puolisen tuntia iholla ja haihtui sitten olemattomiin. Tiesin että Jo Malonet eivät ole kovin kestäviä, mutta rajansa keveydelläkin! En myöskään ollut enää niin ihastunut siihen jonkin aikaa sitä käytettyäni. Että harmitti, se ei ollut halpa ostos. 

Vierailija
851/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko mustasukkaisia ja omistushaluisia lempituoksuistanne vai kerrotteko auliisti mitä käytätte, jos joku kysyy? :D Mun tekee usein mieli salailla, ainakin jos kysyjä kuuluu tuttavapiiriin. Kerran eräs naikkonen hankki saman tien samaa tuoksua ja alkoi käyttää sitä töissä, niin kuin minäkin olin tehnyt. Jotenkin tökeröä.

Heh, tiedän tunteen. Kerron kyllä jos joku kysyy.

Muistan kuinka ysärin alussa olin todella ihastunut Calvin Kleinin Obsessioniin, mutten voinut ostaa sitä koska kaverini käytti samaa tuoksua. (Alkuperäinen Obsession on vieläkin yksi lemppareistani.)

Vierailija
852/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh....muistan tuon tuoksu kateuden. Ettei voi ostaa samaa tuoksua mikä jollain toisella jo on.

Versace woman oli huono sokko ostos. Tuoksui marjaiselle ja myskille. Joka niistä tykkää niin tykkää tästä. Minun iholleni ei edes sovi Bright Crystal. Tuo Versace woman lisäksi haihtui minun ihollani todella nopeaan. Joku 5min.

Sain lahjaksi aidon 90 luvun pullon Lancomen poeme tuoksua. On aivan ihana itselläni. Ei tarvitse paljoa laittaa ja tuoksu kestää ja on raikas ei yhtään tunkkainen.

Sopii hyvin nyt syksy/talvi tuoksuksi.

Osaisiko joku sanoa samaa tuoksuperhettä olevia tuoksuja kuin tuo poeme? Kiinnostaisi tietää?

Vierailija
853/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! En halua tässäkään kertoa mitä käytän. Haluan, että tuo ihanuus on mahdollisimman harvojen suosiossa. Kyseessä jo yli parikymmentä vuotta sitten markkinoille tullut tuoksu, joka nykyään on halpaa kuin saippua.

Vierailija
854/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin löytää itselleni ensimmäisen oikean parfyymin ja tänään yritin käydä Sokoksella nuuskimassa tuoksuja. Onko nenässäni vikaa vai testipulloissa kun lähes kaikki haisi samalta/ei oikein miltään? Vai tuleeko tuollainen ongelma kun haistelee monia tuoksuja lyhyessä ajassa? 

Vierailija
855/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa max. 25 euron hintaisia, oikeasti hintansa väärtejä tuoksuja? Joitakin vanhempia merkkituoksujahan saa nykyisin aika edullisestikin.

Tuli heti mieleen Paul Smith Rose. Mielestäni tosi onnistunut ruusutuoksu, realistinen mutta raikas, ja ainakin itselläni yksi suihkaus riittää koko työpäiväksi. Hyvä hinta-laatusuhde. Maksoin omastani muistaakseni n. 25e.

Vierailija
856/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin löytää itselleni ensimmäisen oikean parfyymin ja tänään yritin käydä Sokoksella nuuskimassa tuoksuja. Onko nenässäni vikaa vai testipulloissa kun lähes kaikki haisi samalta/ei oikein miltään? Vai tuleeko tuollainen ongelma kun haistelee monia tuoksuja lyhyessä ajassa? 

Varmaan juuri tuo viimemainittu. Minä nuuhkaisen korkeintaan kolmea tuotetta kerrallaan kaupassa, tai sitten suihkutan kummallekin kädenselälle eri tuoksut ja haistelen niitä sitten loppupäivän ostopäätöksen tekemistä varten tai saadakseni muuten tuoksuista itselleni kuvan. En enää suihkuta ranteisiin, koska minulla tuoksut häviävät sieltä aika äkkiä, ranteen päällä pysyy paremmin.

Vierailija
857/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poeme on kyllä yksi parhaista tuoksuista joita olen käyttänyt.

En osaa sanoa mikä olisi vastaava tai samantyyppinen tuoksu.

Vierailija
858/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielessäni sporttisuuteen tuoksumielessä liittyy hikisyys, kosteat lenkkarit ja jumppasalin kumimattojen haju. Ei varmaan oikeastaan kukaan juoksulenkillä tai salilla huhkiva tuoksu kovinkaan puhtaalle ja raikkaalle.

”Raikkaan sporttinen” on mainostajien, oman elämänsä dondraperien, luomaa mielikuvaa. Ts. tietty mielikuva puhtaudesta on liitetty urheilullisuuteen ja myyty sitten kuluttajille. Tämä ei tee siitä pohjimmiltaan yhtään sen terveellisempää tai tyylikkäämpää kuin naisellisesta kukkaistuoksusta tai tyttömäiseksi mielletystä karkkituoksusta. Kyse on siitä, mikä mielikuva uppoaa parhaiten.

Vierailija
859/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen se kirjoittaja, joka vinkkasi Maison Francis Kurkdjianista ja heidan samplesysteemista. :) Mukava kuulla, etta muutkin ovat innostuneet tilaamaan. Oma tamanhetkinen MFK kokoelma koostuu Baccarat rouge 540 ja Oud satin mood pullosta ja 8:sta eri samplesta. Ihana parfyymitalo kylla <3

Kiitos sulle vinkistä! Mitkä neljä samplea suosittelisit tilaamaan?

Millaisista tuoksuista pidat yleensa? Omia lemppareitani ovat Baccarat rouge 540, Amyris femme, Oud silk mood extract ja Gentle fluidity (silver). Grand soir kanssa ihan ok, jos tykkaa amber tuoksuista. Oud satin moodiin minulla on viha/rakkaussuhde, valilla pidan ja valilla taas tulee mieleen joku vessanraikastin tuoksu, en ymmarra :D Oud cashmere mood oli tosi outo.

Jos hankkisin vaikka yli 100€ maksavan tuoksun, sen täytyisi olla todella mieleenpainuva ja miellyttävä, ei mikään on/off-tuoksu. Tällä hetkellä pidän todella paljon Rihannan parinkympin tuoksusta. Onkohan jollain kokemusta M. Micallefin tuoksuista? Tein näytetilauksen muutamasta hänen tuoksustaan, enkä malta odottaa. Varsinkin Ylang in Gold vaikuttaa tosi kiinnostavalta.

Minulla valitettavasti kavi nain Oud Satin Moodin kanssa. Ostin sen silloin kun olin viela aivan haltioissani tuoksusta (en ikina ostaisi muutenkaan tuoksua, joka on vaan "ok", vaan sen taytyy oikeasti olla ihana), mutta nyt tassa lahiaikoina tuoksu on alkanut arsyttamaan jostain syysta. Jokin elementti siina on nyt ollut. Ehka pitaa pitaa pieni tauko tuoksusta, etta innostuisin siita uudestaan. Minun mielipidettani kysyttiin mita sampleja MFK:lta suosittelisin ja halusin rehellisesti vaan mainita, etta ks.tuoksu on talla hetkella itsellani on/off kategoriassa :)

Minusta tuo Oud Satin Mood on ihanasta nimestään huolimatta liian miehekäs. Onneksi ostin testerin, en pysty käyttämään.

Vierailija
860/19263 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tuo oud oikein tarkoittaa? Nettisanakirjat eivät tunnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän