Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Tämän ketjun innoittamana tilasin tuoksunäytteet Maison Francis Kurkdjianilta. Ensimmäiseksi kiitän vinkistä: neljä näytettä kotiin kuljetettuna 14 eurolla (saapuivat noin viikossa). Toiseksi totean, että noiden näytteiden joukossa oli yksi tuoksu joka räjäytti tajuntani. Baccarat Rouge 540. Ensimmäisen suihkauksen jälkeen en haistanut mitään, en yhtään mitään. Suihkaisin toisen kerran, jonka jälkeen ajattelin että näyte on varmasti laimentunut ja viallinen. Mies tuli siihen nuuhkimaan ja totesi että hän kyllä haistaa. Jäi siihen vielä kummastelemaan tuoksua.
Seuraavana aamuna päätin kokeilla uudelleen. Suihkaisin varovasti, ja APUA! Tämä on ehkä maailman kiehtovin ja kummallisin tuoksu. Kuin lämmin häivähdys hattaraa. Olen myyty. Pullo lähti tilaukseen välittömästi.
Tänään katsoin mitä ja miten tästä tuoksusta keskustellaan (esim. Fragrantica). Ja kyllä keskustellaan, superlatiiveilla ja ääripäin. Lisäksi mielenkiintoista on se, että moni kertoo ettei pysty haistamaan tuoksua (kuten itselleni kävi ensimmäisellä kerralla. Ymmärsin että kyseessä on täysin synteettinen kokonaisuus, mikä osaltaan selittänee asiaa).
Tuoksu on unisex, joidenkin nenään feminiininen, joidenkin nenään maskuliininen. Itse koen tämän feminiinisenä, samaa sanoi mieheni. Mielestäni enemmän kylmän kuin lämpimän vuodenajan tuoksu.
Jotenkin ymmärrän kun luen kommentteja kuinka eri tavoin ihmiset kokevat ja haistavat tämän, ja kuinka jotkut kutsuvat Kurkdjiania neroksi. Tämä tuoksu saa ihmiset sekoamaan joko rakkaudesta tai vihasta tai siitä, etteivät pysty haistamaan tuoksua joka nostattaa niin voimakkaita reaktioita muissa.
Järjettömän ihana!
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana tilasin tuoksunäytteet Maison Francis Kurkdjianilta. Ensimmäiseksi kiitän vinkistä: neljä näytettä kotiin kuljetettuna 14 eurolla (saapuivat noin viikossa). Toiseksi totean, että noiden näytteiden joukossa oli yksi tuoksu joka räjäytti tajuntani. Baccarat Rouge 540. Ensimmäisen suihkauksen jälkeen en haistanut mitään, en yhtään mitään. Suihkaisin toisen kerran, jonka jälkeen ajattelin että näyte on varmasti laimentunut ja viallinen. Mies tuli siihen nuuhkimaan ja totesi että hän kyllä haistaa. Jäi siihen vielä kummastelemaan tuoksua.
Seuraavana aamuna päätin kokeilla uudelleen. Suihkaisin varovasti, ja APUA! Tämä on ehkä maailman kiehtovin ja kummallisin tuoksu. Kuin lämmin häivähdys hattaraa. Olen myyty. Pullo lähti tilaukseen välittömästi.
Tänään katsoin mitä ja miten tästä tuoksusta keskustellaan (esim. Fragrantica). Ja kyllä keskustellaan, superlatiiveilla ja ääripäin. Lisäksi mielenkiintoista on se, että moni kertoo ettei pysty haistamaan tuoksua (kuten itselleni kävi ensimmäisellä kerralla. Ymmärsin että kyseessä on täysin synteettinen kokonaisuus, mikä osaltaan selittänee asiaa).
Tuoksu on unisex, joidenkin nenään feminiininen, joidenkin nenään maskuliininen. Itse koen tämän feminiinisenä, samaa sanoi mieheni. Mielestäni enemmän kylmän kuin lämpimän vuodenajan tuoksu.
Jotenkin ymmärrän kun luen kommentteja kuinka eri tavoin ihmiset kokevat ja haistavat tämän, ja kuinka jotkut kutsuvat Kurkdjiania neroksi. Tämä tuoksu saa ihmiset sekoamaan joko rakkaudesta tai vihasta tai siitä, etteivät pysty haistamaan tuoksua joka nostattaa niin voimakkaita reaktioita muissa.
Järjettömän ihana!
Kiitos vinkistä, meinasin tilata näytteet tuolta jo kuukausi sitten, mutta silloin Baccarat Rouge 540 oli loppu valikoimasta. Nyt tilasin sen lisäksi Extrait version, Gentle Fluidity Goldin ja Oud Satin Moodin. Kiva kuulla että tulivat perille noinkin nopeasti, vain viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä odottelin sitä YSL:n Yvresse/Champagne tuoksua (nykyisen version nimi La Collection Yvresse). Se tuli viimein eilen ja tässä omia kokemuksia.
Odotukset eivät olleet korkealla, kun ollut negatiivisiakin kommentteja, mutta tuoksu on upea! Omasta mielestäni se on hyvin uskollinen alkuperäiselle versiolle. Pullon kyljessä mainitaan vain 5 tuoksunuottia, mutta uskon että todellisuudessa siinä on paljon enemmän ainesosia. Markkinointimielessä tuoksuista usein nostetaan vain tietyt päänuotit esiin.
Tuoksussa on samantyyppinen pirskahtelevuus kuin alkuperäisessä. Tosin täytyy myöntää että alkusuihkaus ei ole ihan yhtä maaginen, aiempaa voisi verrata siihen kun sampanjapullon korkin poksauttaa auki😄 Tämä ei pääse ihan samaan. Asetuttuuan iholle tuoksu on kuitenkin melko täydellisesti sama kuin alkuperäinen.
Tämän tuoksun kohdalla on hyvä huomata, että tämä on Edt kun alkuperäinen oli Edp. Varmaan senkään takia tämä ei ole ihan yhtä voimakas ja syvä ja kestä päiviä iholla. Edt:ksi kuitenkin erittäin vahva, ja hyvä kestävyys. Suihkin eilen illalla, ja nyt tässä vielä tuoksu havaittavissa iholla, leijailee tässä mukana, ja ranteista tuoksutellessa ihan selkeä (tosin olin laittanut illalla kosteusvoidetta, sehän pidentää tuoksun kestoa, täytyy kokeilla vielä ilman).
Olen niin iloinen että hankin tämän, rakastan tätä tuoksua! Tässä tuoksuu siis nektariini, muita ainesosia jotka mainittu pullossa litsi, ruusu, orvokin kukka, patchouli (ja muitakin nuotteja varmasti on). Ainesosat loistavasti sekoitettu, tulee yhdistelmä, joka on hienostunut, hedelmäisen shampanjamainen ja pirskahteleva, patchouli tuo syvyyttä, mutta ei nouse mitenkään esiin itsessään. Ei myöskään ole "kukkainen". Chypre-tuoksuksi tämä ilmeisesti luokitellaan. Ja hyvin uniikki edelleen. Mulle on muitakin uusia tuoksuja tulossa, mutta en usko että käytän mitään muuta kuin tätä seuraavat pari viikkoa 😂
Hyvä että toimii, ja varmaan tuo uusi on enemmän keväinen ja kesäinen tuoksu, kun se vanha Champagne-Yvresse joka oli ns. ympärivuoden-tuoksu :) Siinä entisessä oli fiilistä kun sen avasi, tosiaan se skumppakorkki varmaan antoi sille tuoksulle sitä luksusmaista lisäboostia :D
Sinulle ei tullut siitä sellaista "yön yli nurmikolle jääneen märän pahvin" jälkihajua? :o Joistakin uudemmista tuoksuista jää tuollainen monen tunnin jälkeen kun on suihkuttanut iholle. Silloin minulle tulee aina kiire pesemään sitä pois tai suihkuttamaan jotain muuta siihen päälle.
Oletan että tuoksuissa fuskataan sen verran nykyään, että siihen tuoksun häntäpää-pohjaan ei enää panosteta? Ensituoksuista tehdään vaikuttava jotta ostaja kiinnonstuisi, mutta huipentuma ja lopputuoksu jäävät nykyään melko blaah:ksi.
Rakastin muinoin Rochasin Byzancea, mutta sitä ei enää saa ja siitä on tehty uusi tuoksu joka kuulemma muistuttaa vain himmeästi alkuperäistä ja onnekseni luin arvotelut siitä että ei todellakaan ole sama. Silloin minun mielestä ei pitäisi tehdä sitä tuoksua sillä alkuperäisellä nimellä koska sehän on asiakkaiden huijaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjettömän ihana!
Kiitos vinkistä, meinasin tilata näytteet tuolta jo kuukausi sitten, mutta silloin Baccarat Rouge 540 oli loppu valikoimasta. Nyt tilasin sen lisäksi Extrait version, Gentle Fluidity Goldin ja Oud Satin Moodin. Kiva kuulla että tulivat perille noinkin nopeasti, vain viikossa.
Kokeilkaa Ariana Granden Cloud-tuoksua. Tavaratalot ja kempparit myy. Se on mielestäni hieman parempi versio tuosta Baccarat 540:stä ja halvempikin, ja yllätyin siitä että Cloudin kestävyys on puolet parempi.
Päivän kysymys tuoksufaneille:
- Mistä tuoksusta halusit joskus todella paljon pitää, olit asettanut itsellesi tietyn mielikuvan siitä, mutta kun kokeilit sitä niin petyit pahasti ja "tuoksu-unelmasi käytännössä murskaantui"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjettömän ihana!
Kokeilkaa Ariana Granden Cloud-tuoksua. Tavaratalot ja kempparit myy. Se on mielestäni hieman parempi versio tuosta Baccarat 540:stä ja halvempikin, ja yllätyin siitä että Cloudin kestävyys on puolet parempi.
Joo minulla on myös tuo Arianan Cloud, joka on tosi hyvä tuoksu. En ole kuitenkaan ikinä tuoksutellut Baccarat Rouge 540:iä, joten kiva katsoa itsekin miten samanlainen se on Cloudiin verrattuna. Lisäksi mielenkiintoista kokeilla noita muitakin, esim. Oud Satin Mood kiinnostaa kovasti.
Tämä ketju veisi minut konkurssiin jos en olisi laittanut itselleni tiukkoja rajoja, yhtään uutta tuoksua ei osteta ennenkuin joku tyhjenee :/ oi miksi olen ostanut aina jotain jätti pulloja?
Vierailija kirjoitti:
- Mistä tuoksusta halusit joskus todella paljon pitää, olit asettanut itsellesi tietyn mielikuvan siitä, mutta kun kokeilit sitä niin petyit pahasti ja "tuoksu-unelmasi käytännössä murskaantui"?
Tom Ford Eau de Soleil Blanc
ja
Van Cleef & Arpels Santal Blanc
Sokkona ostin, kuvausten perusteella kuvittelin pitäväni. En. En pidä yhtään. Kummastakaan. Onneksi TF on sentään mieto ja pullokin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju veisi minut konkurssiin jos en olisi laittanut itselleni tiukkoja rajoja, yhtään uutta tuoksua ei osteta ennenkuin joku tyhjenee :/ oi miksi olen ostanut aina jotain jätti pulloja?
Mä selitin itselleni, etten ehdi käyttää niitä loppuun ennen niiden pilaantumista, lahjoitin ne tyttärelle ja sekosin loppumattomassa vaihtelunhalussani näytteisiin. Ne saa käytettyä loppuun. Kuukausibudjetti on max 50 €, mutten tarvitse sitäkään. Delacourtejen (10 kpl 20€) ja ELdOjen (20 kpl 40 €) jälkeen on Maison Martin Margielan näytteet (10 kpl 34 €) muutama sekalainen Notinolta (heikko hetki), ja jatkossa kiikarissa discovery setit The Different Companyltä ja Molton Brownilta. Metodi ei tietysti käy jos haluaa ihailla pulloja, mulla on tähtäimessä löytää jokunen omg-upea tuoksu, jota voi sitten hankkia vaikka dekantoituna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjettömän ihana!
Joo minulla on myös tuo Arianan Cloud, joka on tosi hyvä tuoksu. En ole kuitenkaan ikinä tuoksutellut Baccarat Rouge 540:iä, joten kiva katsoa itsekin miten samanlainen se on Cloudiin verrattuna. Lisäksi mielenkiintoista kokeilla noita muitakin, esim. Oud Satin Mood kiinnostaa kovasti.
Tästä tuli vielä mieleen, että onko kukaan kokeillut Christian Sirianon uutta Ooh La Rouge tuoksua? Sitä hehkutetaan nyt monessa paikassa ja kuvaillaan olevan hyvin paljon Baccarat Rouge 540 tuoksuinen.
Toinen tuoksu jossa on samaa 540 vibaa, on Burberryn Her. Tykkään tosi paljon tästäkin tuoksusta, ja siinä on sellainen kliininen sairaalan tuoksumaailma-nuotti, jota 540:ssäkin väitetään olevan ja joka on havaittavissa Ariana Granden Cloudissa. Ei siis tuoksu huonolle, vaan sekoittuu muuhun, Her:issä marjaisuuten, ja tuo jännän vivahteen. Her:iä kuvaillaan 540:n kaltaiseksi ja kuuluvan samaan tuoksumaailmaan, ja kuinka ollakaan myös sen on suunnitellut Francis Kurkdjian. Her Intense onkin sitten jo ihan eri tyyppinen tuoksu eikä ole Kurkdjianin tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Viktor&Rolfin Flowerbomb. Menin aikanaan hypeen, tuoksui minulla lähinnä saippualta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla teininä Chanelin Cristalle, sen jälkeen kun tämä huippumalli Claudia Schiffer oli viileän raikkaana mainoksessa, olisiko vuosi ollut 1990.
https://i.pinimg.com/474x/82/35/6d/82356d8380f29a704642e679e20556c3.jpg
Kun vihdoin pääsin sitä City-Sokokselle kokeilemaan ja olin siis synttärirahojani menossa tuhlaamaan, niin voi sitä pettymyksen määrää! 😔 Tuoksun nimi Cristalle ja Claudia mallina olivat niin täydellinen yhdistelmä ajatuksena ja mielikuvana, mutta tuoksu oli puun aromin sitruksinen ja siinä oli vielä kaiken lisäksi jokin isäni käyttämän partaveden vivahde. Muistan miten lähes irvistin kun sitä haistoin, aivan eri tunne kun se hetkeä aiemmin kokemani eli kun olin tarttunut tuohon klassiseen Chanel-pulloon ja juuri suikuttamassa sitä. Kaikki ihmiset kiertävät minut kaukaa jos tätä erehdyn laittamaan, mietin.
Yritin vielä toiveikkaana haistella sitä varovasti että jos heräisin tykkäämään siitä, jos se vielä muuttuisi ihollani, että hajuaistissani oli jotain vikaa ja että onko flunssa tulossa ja nenä valehtelee, mutta ei, ei ja EI toimi millään. Pidin muita Chanelin tuoksuja kuten Vitosta tätimäisinä ja raskaina joten tämä nuorekas kristallinen Chanel-haaveeni joka oli viimeinen toivoni, murskaantui siellä tavaratalon tiskillä. (kokeilin muutama vuosi myöhemmin saman tuoksun uudempaa EdP-versiota, mutta se oli vielä pahempi).
Juttu jatkuu, eli päädyin tuolloin pettymyksen tunteessa ostamaan käytännössä seuraavan vastaan tulleen tuoksun eli Giorgio BH-merkin Red-tuoksun, oikea kasariysäri-kukkaishajupommi joka huutaa "Katsokaa minua - ja ainoastaan minua!" kahden korttelin päähän. 😂 Pidin siitä toki ja käytin onnellisena muutaman viikon, kunnes luin jostain äidin naistenlehdestä että se on Paula Koivuniemen suosikkituoksu! 😲 Ei voi olla, ja kun minä en mitään tätituoksuja käytä, ajattelin ja pullo sai jäädä kaapin perälle vanhenemaan, ellei äitini käyttänyt sitä pois.
Myöhemmin löysin Chanelilta Coco Mademoisellen ja Chance Eau Tendren, viimeksimainittu oli se "minun Cristalleni" jota teininä jäin kaipaamaan eli loppu hyvin, kaikki hyvin.
Minun mielestä tuoksufirmat saisi myydä enemmän alle 30ml pulloja.
Minulle 50, 75 ja 100 ml koot ovat jotenkin turhia, suosikkituoksuissanikin.
Niihin ei ehdi kyllästyä eikä ne mene huonoiksi. 10-15 ml on hyvä koko, ja se on helppo ottaa mukaan käsilaukkuun, matkalle jne.
Usein pikkupullot ovat kaikin puolin nätimpiä mittasuhteiltaan, kun taas isot pullot kömpelön ja väkisin kasvuhormoneilla turvotetun näköisiä jättiläisiä. Niistä katoaa se ylellisyys-factor :D
Tilasin Ariana Granden Cloud-tuoksun joulun jälkeisestä alesta muistaakseni Cocopandasta ja maksoin siitä jotain 24 euroa 30 ml pullosta. Reilusti halvempi kuin esim. Kicksissä!
Ja tykkään tuoksusta tosi paljon, nyt syksyllä pääsee oikeuksiinsa erityisesti. Ja siitä jää vaatteisiin ja hiuksiin todella ihana tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Elizabeth Arden: Mediterranean. Tilasin sokkona ja luotin nimeen ja pullon kauneuteen :D Rakastan Välimerta ja merellistä raikkautta. Tuoksu oli HIRVEÄ, voimakas kukkaistuoksu ilman mitään välimerellistä tuulahdusta. Makea, pahoinvointia aiheuttava. Sain myytyä eteenpäin.
(Onneksi löysin täysin erilaisen ja välimerellisen tuoksun Armani Acqua di Gioia.)
Tuoksupettymykseni on Parfyms de Marlyn Delina. Ihan liian voimakas minulle, tulee päänsärky. Luulin myös tuoksun olevan jotain ylimaallisen ihanaa mutta minun nenäni haistaa voimakkaan ruusun ja raparperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odottelin sitä YSL:n Yvresse/Champagne tuoksua (nykyisen version nimi La Collection Yvresse). Se tuli viimein eilen ja tässä omia kokemuksia.
Odotukset eivät olleet korkealla, kun ollut negatiivisiakin kommentteja, mutta tuoksu on upea! Omasta mielestäni se on hyvin uskollinen alkuperäiselle versiolle. Pullon kyljessä mainitaan vain 5 tuoksunuottia, mutta uskon että todellisuudessa siinä on paljon enemmän ainesosia. Markkinointimielessä tuoksuista usein nostetaan vain tietyt päänuotit esiin.
Tuoksussa on samantyyppinen pirskahtelevuus kuin alkuperäisessä. Tosin täytyy myöntää että alkusuihkaus ei ole ihan yhtä maaginen, aiempaa voisi verrata siihen kun sampanjapullon korkin poksauttaa auki😄 Tämä ei pääse ihan samaan. Asetuttuuan iholle tuoksu on kuitenkin melko täydellisesti sama kuin alkuperäinen.
Tämän tuoksun kohdalla on hyvä huomata, että tämä on Edt kun alkuperäinen oli Edp. Varmaan senkään takia tämä ei ole ihan yhtä voimakas ja syvä ja kestä päiviä iholla. Edt:ksi kuitenkin erittäin vahva, ja hyvä kestävyys. Suihkin eilen illalla, ja nyt tässä vielä tuoksu havaittavissa iholla, leijailee tässä mukana, ja ranteista tuoksutellessa ihan selkeä (tosin olin laittanut illalla kosteusvoidetta, sehän pidentää tuoksun kestoa, täytyy kokeilla vielä ilman).
Olen niin iloinen että hankin tämän, rakastan tätä tuoksua! Tässä tuoksuu siis nektariini, muita ainesosia jotka mainittu pullossa litsi, ruusu, orvokin kukka, patchouli (ja muitakin nuotteja varmasti on). Ainesosat loistavasti sekoitettu, tulee yhdistelmä, joka on hienostunut, hedelmäisen shampanjamainen ja pirskahteleva, patchouli tuo syvyyttä, mutta ei nouse mitenkään esiin itsessään. Ei myöskään ole "kukkainen". Chypre-tuoksuksi tämä ilmeisesti luokitellaan. Ja hyvin uniikki edelleen. Mulle on muitakin uusia tuoksuja tulossa, mutta en usko että käytän mitään muuta kuin tätä seuraavat pari viikkoa 😂
Hyvä että toimii, ja varmaan tuo uusi on enemmän keväinen ja kesäinen tuoksu, kun se vanha Champagne-Yvresse joka oli ns. ympärivuoden-tuoksu :) Siinä entisessä oli fiilistä kun sen avasi, tosiaan se skumppakorkki varmaan antoi sille tuoksulle sitä luksusmaista lisäboostia :D
Sinulle ei tullut siitä sellaista "yön yli nurmikolle jääneen märän pahvin" jälkihajua? :o Joistakin uudemmista tuoksuista jää tuollainen monen tunnin jälkeen kun on suihkuttanut iholle. Silloin minulle tulee aina kiire pesemään sitä pois tai suihkuttamaan jotain muuta siihen päälle.
Oletan että tuoksuissa fuskataan sen verran nykyään, että siihen tuoksun häntäpää-pohjaan ei enää panosteta? Ensituoksuista tehdään vaikuttava jotta ostaja kiinnonstuisi, mutta huipentuma ja lopputuoksu jäävät nykyään melko blaah:ksi.
Rakastin muinoin Rochasin Byzancea, mutta sitä ei enää saa ja siitä on tehty uusi tuoksu joka kuulemma muistuttaa vain himmeästi alkuperäistä ja onnekseni luin arvotelut siitä että ei todellakaan ole sama. Silloin minun mielestä ei pitäisi tehdä sitä tuoksua sillä alkuperäisellä nimellä koska sehän on asiakkaiden huijaamista.
Joo varmasti myös se mahtava skumppakorkkimainen pullo lisäsi luksuksen tuntua😆 Omaan makuun tämä sopii kaikkiin vuodenaikoihin, ja vaikka vahva onkin, ei yhtä vahva kuin alkuperäinen. Se olisi ollut ehkä vähän liian tymäkkä kesällä pidettäväksi.
Minä en saanut tästä mitään märän pahvin jälkihajua. Voi olla että ihon kemiakin vaikuttaa tuoksujen käyttäytymiseen, millainen pH ym. kullakin. Tai sitten jos tuoksu on vaikka ollut jotenkin vanhaa. Vaikea sanoa.
Nyt kun innostuin niin tästä, pelottaa että tämäkin lopetetaan😅 Sen verran arvokas oli kuitenkin että ei nyt viitsisi mitään back up pulloja alkaa hamstraamaan. Onneksi tämä on iso 80ml pullo, ei lopu ihan heti. Ja ainakin itsellä tämä sen verran vahva ettei montaa suihkausta tarvitse.
Hei! Olen se kirjoittaja, joka vinkkasi Maison Francis Kurkdjianista ja heidan samplesysteemista. :) Mukava kuulla, etta muutkin ovat innostuneet tilaamaan. Oma tamanhetkinen MFK kokoelma koostuu Baccarat rouge 540 ja Oud satin mood pullosta ja 8:sta eri samplesta. Ihana parfyymitalo kylla <3
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä Diorin POISON-tuoksujen käyttäjiä, tai entisiä?
Muistan sen ekan violetin joka tuli markkinoille, kun sitä nuuhkaisi niin tuntui että tulee känniin :D Tuosta tuoksusta oli lukuisia kopioita etelän lomakohteissa, useimpien nimi taisi olla Potion. Marjainen, korianterinen, aniksinen huumaava seos.
Sitten tuli se vihreä Tendre Poison joka on ollut paras, ja tietenkään sitä ei enää ole saanut moneen vuoteen! Valkoisia kukkia, appelsiininkukkaa, hunajaa ja vähän vaaleaa myskiä. Sain tuosta tuoksusta todella paljon kehuja niin tutuilta kuin tuntemattomilta.
Seuraavaksi tuli punainen Hypnotic Poison-sarja. Sen ekan alkuperäisen vahva karvasmanteli haisi ihan voimakkaalle miesmäiselle savuiselle sikarille minun iholla. Sain siitä pienen näytepullon jostain ja muistan Jenkeissä miten ystäväni kuubalainen mies haisteli minua uteliaana ja kysyi että "oletko polttanut jotain hyvää sikaria jossain baarisa, koska muutenhan et tainnut polttaa tupakkaakaan?"! :DDD Silloin mietin vaan että juu ei enää tätä hajua.
Sen jälkeen oli se valkoinen Pure Poison, se ei toiminut lainkaan minulla, jokin kumma kirpsakka pistävä haju tuli läpi eli ikäänkuin jotkut tuoksun ainekset olisivat ristiriidassa.
Jossain välissä tuli sininen Midnight Poison, se oli liian tumma tuoksu minulle, tosi vahva maskuliininen patcoulimaisen suihkeen haju. Tuo taidettiin lopettaa?
Lopulta tuli se uusin pinkeissä pulloissa oleva Poison Girl -sarja, ja siitä pidin eli sopii hyvin iltatuoksuksi ja on sopivan moderni versio vanhasta Poisonista johon lisätty vähän puhdasta karamellimaisuutta. Nimestään huolimatta aikuinen tuoksu, olen 40+. :)
Mulla oli joskus Hypnotic Poison, ja tykkäsinkin siitä - vaan jossain vaiheessa se tuntui tuoksuvan joka toisessa vastaantulijassa, ja kyllästyin siihen. Sama kyllästyminen kävi Lancômen Hypnoselle - mutta jo ennen, kuin ehdin edes hankkimaan sitä.
Pure Poison sen sijaan on ihana - joskin tuoksua on mielestäni pyöristetty ja pehmennetty sitten julkaisunsa. Ensimmäinen pulloni oli mielestäni paljon pistävämmän tuoksuinen - sellainen "kasarihtava" powerhouse modernilla twistillä. Tää nykyinen on siihen verrattuna paljon hillitympi.
Ei niinkään venäläiselle. Hämmästyin itsekin tuoksun ihanuutta. Ostin, kun oli tarjouksessa ja käytän tätä aina syksy/talviaikaan.
Ehkä muistat Krasnaja Moskvan? Se oli aitovenäläinen kauhistus!