Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
761/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Chanelit poistuneet-tyyppi trollasi. Stockalta ja Sokokselta sekä Emotionista ja Kicksistä saa Chaneleita! Olin juuri tuoksukierroksella Stadin keskustassa.

Ilmeisesti sen perusteella luuli kun Chanelia ei myydä Sokoksen eikä Stockan nettikaupoissa, mutta eihän niissä ole koskaan Chanelin tuotteita myytykään :)

Alkuperäinen Chanel-kysyjä täällä. Ooh, luulin tosiaan nettikaupan perusteella ettei saa enää. Tampereella ei tosin ole Sokoksella hyllyssäkään, mutta täytyy siis käväistä Stokkalla, kiitos!

Ei ole enää Turun Sokoksellakaan (Wiklund), mikä oli ikävä juttu silloin kuin oli se alvinpoistopäivä. :(

Vierailija
762/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Diorin POISON-tuoksujen käyttäjiä, tai entisiä?

Muistan sen ekan violetin joka tuli markkinoille, kun sitä nuuhkaisi niin tuntui että tulee känniin :D Tuosta tuoksusta oli lukuisia kopioita etelän lomakohteissa, useimpien nimi taisi olla Potion. Marjainen, korianterinen, aniksinen huumaava seos.

Sitten tuli se vihreä Tendre Poison joka on ollut paras, ja tietenkään sitä ei enää ole saanut moneen vuoteen! Valkoisia kukkia, appelsiininkukkaa, hunajaa ja vähän vaaleaa myskiä. Sain tuosta tuoksusta todella paljon kehuja niin tutuilta kuin tuntemattomilta.

Seuraavaksi tuli punainen Hypnotic Poison-sarja. Sen ekan alkuperäisen vahva karvasmanteli haisi ihan voimakkaalle miesmäiselle savuiselle sikarille minun iholla. Sain siitä pienen näytepullon jostain ja muistan Jenkeissä miten ystäväni kuubalainen mies haisteli minua uteliaana ja kysyi että "oletko polttanut jotain hyvää sikaria jossain baarisa, koska muutenhan et tainnut polttaa tupakkaakaan?"! :DDD Silloin mietin vaan että juu ei enää tätä hajua.

Sen jälkeen oli se valkoinen Pure Poison, se ei toiminut lainkaan minulla, jokin kumma kirpsakka pistävä haju tuli läpi eli ikäänkuin jotkut tuoksun ainekset olisivat ristiriidassa.

Jossain välissä tuli sininen Midnight Poison, se oli liian tumma tuoksu minulle, tosi vahva maskuliininen patcoulimaisen suihkeen haju. Tuo taidettiin lopettaa?

Lopulta tuli se uusin pinkeissä pulloissa oleva Poison Girl -sarja, ja siitä pidin eli sopii hyvin iltatuoksuksi ja on sopivan moderni versio vanhasta Poisonista johon lisätty vähän puhdasta karamellimaisuutta. Nimestään huolimatta aikuinen tuoksu, olen 40+. :)

Mulla oli 30 ml:n pullo Tendre Poisonia joskus 90-luvulla. Oli tosi hyvä, kurjaa, kun sitä ei saa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut vihreä Tendre Poison.

Sain kaverilta ja olin ensin ennakkoluuloinen. Mutta käytin koko pullon loppuun, tykkäsin kyllä siitä.

Vierailija
764/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just sokkona Jo Malonen English pear & freesian, kun Sokoksella saa 20% alennusta. Mulla on ennestään Mimosa & cardamom ja Wild bluebell, joista olen tykännyt kovasti. Vaikka monen iholla Malonet ei kestä, niin mulla ihan hyvin, kun taas useat todella voimakkaat tuoksut häipyvät viimeistään parissa tunnissa. Ärsyttää vaan, ettei noita ole missään kaupassa täällä Jyväskylässä, että voisi käydä testaamassa ennen ostoa.

Vierailija
765/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Viktor & Rolf Bonbon liian teini? Nyt käytössä Emporio Armanin Elle.

Jos tykkää kovien karamellien tuoksusta, niin Bonbon on hyvä. Itsekin käytän.

N46

Vierailija
766/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös ollut vihreä Tendre Poison.

Sain kaverilta ja olin ensin ennakkoluuloinen. Mutta käytin koko pullon loppuun, tykkäsin kyllä siitä.

Rasasin Romance on todella lähellä Diorin Tendre Poisonia ja erittäin edullinen  - saa tilattua mm. ebaysta. Toinen joka hieman samanhenkinen on Gresin Cabotine. 

Vilkaisin Stockan tämän hetken parfyymitarjontaa ja pakko sanoa, että kaikenlainen estetiikka on tyystin kadonnut näistä uusista hajuvesipulloista. Trendi näyttää olevan se, että pullon pitää olla jokin epämääräinen möhkäle, jossa on ruma tai vielä rumempi muovinen korkki.  

Vierailija
767/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Chanelit poistuneet-tyyppi trollasi. Stockalta ja Sokokselta sekä Emotionista ja Kicksistä saa Chaneleita! Olin juuri tuoksukierroksella Stadin keskustassa.

Ilmeisesti sen perusteella luuli kun Chanelia ei myydä Sokoksen eikä Stockan nettikaupoissa, mutta eihän niissä ole koskaan Chanelin tuotteita myytykään :)

Alkuperäinen Chanel-kysyjä täällä. Ooh, luulin tosiaan nettikaupan perusteella ettei saa enää. Tampereella ei tosin ole Sokoksella hyllyssäkään, mutta täytyy siis käväistä Stokkalla, kiitos!

Ei kyllä saa enää kuin vain Stockalta! Poistui Sokokselta viime vuonna, kun otti ekslusiivisemman linjan.

Vierailija
768/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin Stockan tämän hetken parfyymitarjontaa ja pakko sanoa, että kaikenlainen estetiikka on tyystin kadonnut näistä uusista hajuvesipulloista. Trendi näyttää olevan se, että pullon pitää olla jokin epämääräinen möhkäle, jossa on ruma tai vielä rumempi muovinen korkki.  

Vielä 90-luvulla yhden tuoksun elinkaari kestää vuosia, mutta nyt tavallisesti vain yhden kauden. Pullojen suunnittelu ja muotin tekeminen maksaa maltaita. Ei ole kannattavaa näin pikamuodin valtakaudella. Muistan vielä 2000-luvun alussa ostamani selektiivisten meikkien pakkaukset ovat kunnollisia, tukevia ja painavia. Nyt ovat muuttuneet halvaksi muovikansiksi, jotka naarmuuntuvat, vaikka säilyttäisi vain meikkipöydällä.

Ihmeen vähän Lancomen Hypnose on saanut mainintoja. Minusta se on yksi onnistuineimpia luomuksia. Liekö senkin koostumusta muutettu. En ole ostanut yli 10 vuoteen.

Vierailija
769/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just sokkona Jo Malonen English pear & freesian, kun Sokoksella saa 20% alennusta. Mulla on ennestään Mimosa & cardamom ja Wild bluebell, joista olen tykännyt kovasti. Vaikka monen iholla Malonet ei kestä, niin mulla ihan hyvin, kun taas useat todella voimakkaat tuoksut häipyvät viimeistään parissa tunnissa. Ärsyttää vaan, ettei noita ole missään kaupassa täällä Jyväskylässä, että voisi käydä testaamassa ennen ostoa.

MInulla pysyy tuo kissankellotuoksu Wild Bluebell todella kauan. Toiseksi parhaiten se Blackberry & Bay eli karhunvatukka-laakerinlehti.

Se WIld Bluebell on yllättävän aidon tuoksuinen villi kissankello, sillä luin jostain että Briteissä kissankello olisi suojeltu kukka eli sitä ei saisi kerätä kaupalliseen tarkoitukseen eikä siis myöskään hajuvesiin joten tämän Jo Malonen kissankello olisi synteettinen tai jokin saman tyyppinen kukka.

Vierailija
770/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä on tänään tuoksuna?

Mulla Chloe Nomade. 

Narciso Rodriguezin Narciso Rodriguez For Her edp, eli vaaleanpinkki pullo. Sopii mukavasti lämpimään ja aurinkoiseen syyspäivään. :)

On hyvä tuoksu, ja muuten Ruotsin prinsessa Madeleinen suosikkituoksu, muistelisin jostain ruotsalaisesta lehdestä joskus lukeneeni :) Tuota tuoksua saattoi tuolloin saada Ruotsista, mutta Suomesta ei vielä.

Vierailija
771/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fragranticassa usein valitetaan siitä, että vanhoista klassikkotuoksuista tehdään laimeita nykyversioita. Yksi tällainen on Diorin Dune, jota käytin 90-luvulla. Testasin nyt tätä uutta parjattua versiota, enkä edes usko, että mitään muutoksia siihen on tehty. Ihan samalta tuoksui kuin silloin ennen! 

Kuinkahan paljon faktaan nuo jotkut oletukset tuoksujen uudelleenmuokkauksesta perustuvat..

Kukkia rauhoitetaan, niiden uutteiden hinnat ovat nousseet joten tehdään paljon synteettisiä tilalle. OSa raaka-aineista saatetaan kieltää tiettyinä pitoisuuksina, olisikohan EU vaikuttanut negatiivisesti?

Eivät monet tuoksut niitä alkuperäisiä enää vastaa. Aiemmin tuoksut olivat taidetta ja niillä haluttiin onnistua, nykyään niillä tehdään bisnestä ja koostumukset vedetään vaan jotenkin "sinne päin".

Diorin tuoksut ovat pysyneet aika lailla samana kautta aikain, kun taas esimerkiksi Chanel 5 ei enää ole se valkoisten kukkien romanttinen sinfonia mikä se oli joskus 1980-luvun alussa kun mummoni käytti sitä.

Vierailija
772/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olen kokeillut Tom Fordia, se valkoinen pullo, oli mieleinen, ehkä hankintalistalle.

Mikä niistä valkoisista? :)

Ne kulmikkaat valkoiset ovat Soleil Blanc ja Eau de Soleil Blanc, molemmat tuoksuu aurinkovoiteille joissa kookosta.

Eau oli noista raikkaampi eikä niin pistävä. 

Aika hintavia ovat aurinkovoidehajuiksi :)

Oletteko muuten huomanneet sellaista, että miehet pitävät usein vaniljan tuoksusta mutta eivät juuri ikinä kookoksesta? :D Jokin jännä juttu tuossa on että kookos ei vetoa, olen itsekin saanut aina syödä kaikki kookosleivonnaiset ja Bounty-suklaapatukat yksin koska ne kuulemma haisee kookokselle! Naisiin kookos vetoaa huomattavasti enemmän. Ehkä meidän hajupaletti on kehittyneempi?

Maison Margielan Beach Walk on muuten saman tyylinen kun nuo em. TF:t.

Muita TF:n valkoisia ovat White Patchouli ja Soleil Neige ainakin. Niitä en ole kokeillut.

Vierailija
773/19263 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Demeter Fragrance Libraryn tuoksuista? Ovat vissiin edullisia ja sellaisia keveitä piristäviä eikä perinteisiä raskaampia tuoksuja.

Tuoksuina löytyy mm New Baby, Kitten Fur, Cannabis Flower, Pure Soap, Wet Garden, New Car, Fresh Brewed Coffee, Whiskey Tobacco, Birthday Cake, Dirt, Bubble Gum, Champagne Brut, Laundromat, Christmas in New York, Cinnamon Bun, Frozen Margarita ja ties mitä muuta.

Muistan kun jenkkikaveri käytti Funeral Home eli hautaustoimistotuoksua. Siinä oli puisen mahonkiarkun tuoksua ja valkoisia hautajaiskukkia kuten liljoja.

Jollain haistoin muuten joskus tuota Laundromat-tuoksua, se tuoksui puhtaalle pyykille :D

https://demeterfragrance.com/classic-a-z/

Vierailija
774/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Päivän ELdO on La Fin du Monde, tullaan hyvin toimeen. Ruudin vivahde on pysyvä ja kiehtova, mausteisuus muistuttaa siitä luumuchutneystä. Kukat ja porkkanansiemen temppuilevat saaden tämän tuoksumaan kaiken makeita sävyjä korostavalla iholla porkkanahillolta. En saa kiinni popcornista, joka mainitaan ensituoksuksi. Hillitty, päivä- ja kotoapoistumiskelpoinen.

Välissä ehdin kokeilla myös Attacquer le Soleil Marquis de Saden, jonka tuoksuksi ilmoitetaan fragranticassa puhdas labdanum, kistus. Metsäinen pihka ja jokin pehmeämpi aspekti vuorottelevat, vaatii lisää harjoittelua. Tällä hetkellä "saattaisin oppia pitämään tästä" -kategoriassa. 

Neutraali "hmm, ehkä" -fiilis saattaa kuitenkin kääntyä myös "yhh, ei" -suuntaan, kuten kävi monen tykkäämän Fat Electricianin kanssa. Vetiverin kanssa oltaisiin tultu juttuun, mutta se rasvainen, pähkinäinen pohjavire (kastanja?) oli tuntien kuluessa liikaa. En yritä toiste, ei ymmärretty toisiamme.

Vierailija
775/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Demeter Fragrance Libraryn tuoksuista? Ovat vissiin edullisia ja sellaisia keveitä piristäviä eikä perinteisiä raskaampia tuoksuja.

Tuoksuina löytyy mm New Baby, Kitten Fur, Cannabis Flower, Pure Soap, Wet Garden, New Car, Fresh Brewed Coffee, Whiskey Tobacco, Birthday Cake, Dirt, Bubble Gum, Champagne Brut, Laundromat, Christmas in New York, Cinnamon Bun, Frozen Margarita ja ties mitä muuta.

Muistan kun jenkkikaveri käytti Funeral Home eli hautaustoimistotuoksua. Siinä oli puisen mahonkiarkun tuoksua ja valkoisia hautajaiskukkia kuten liljoja.

Jollain haistoin muuten joskus tuota Laundromat-tuoksua, se tuoksui puhtaalle pyykille :D

https://demeterfragrance.com/classic-a-z/

Ajatuksena hauskoja, en ole kokeillut. Pidän kuitenkin ylihintaisina tuohon nähden, että tosiaan ovat vain edc-vahvuutta tai jotain.

Vierailija
776/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kopiotuoksut? Hitti vai huti?

Nimet ja mitä tuoksua kopioi?

Saako niitä ns, aina vai onko kausituote

Vierailija
777/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla pysyy tuo kissankellotuoksu Wild Bluebell todella kauan. Toiseksi parhaiten se Blackberry & Bay eli karhunvatukka-laakerinlehti.

Se WIld Bluebell on yllättävän aidon tuoksuinen villi kissankello, sillä luin jostain että Briteissä kissankello olisi suojeltu kukka eli sitä ei saisi kerätä kaupalliseen tarkoitukseen eikä siis myöskään hajuvesiin joten tämän Jo Malonen kissankello olisi synteettinen tai jokin saman tyyppinen kukka.

Jos kissankellotuoksuista tykkäätte, kannattaa kokeilla Stella Mac Cartneyn Pop Bluebell -tuoksua. Siinä tuoksuu kaunis, heleä kissankello. Miellyttävä tuoksu muutenkin kokonaisuutena.

Vierailija
778/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Viktor & Rolf Bonbon liian teini? Nyt käytössä Emporio Armanin Elle.

Ei se ole teini. Minkä tahansa ikäinen saa tykätä mistä tahansa tuoksusta. ;) 

Vierailija
779/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---Demeter Fragrance Library ---

Myydäänkö näitä eu:ssa ollenkaan vai tilailetteko tuolta valmistajan jenkkisaitilta?

Vierailija
780/19263 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelin sitä YSL:n Yvresse/Champagne tuoksua (nykyisen version nimi La Collection Yvresse). Se tuli viimein eilen ja tässä omia kokemuksia.

Odotukset eivät olleet korkealla, kun ollut negatiivisiakin kommentteja, mutta tuoksu on upea! Omasta mielestäni se on hyvin uskollinen alkuperäiselle versiolle. Pullon kyljessä mainitaan vain 5 tuoksunuottia, mutta uskon että todellisuudessa siinä on paljon enemmän ainesosia. Markkinointimielessä tuoksuista usein nostetaan vain tietyt päänuotit esiin.

Tuoksussa on samantyyppinen pirskahtelevuus kuin alkuperäisessä. Tosin täytyy myöntää että alkusuihkaus ei ole ihan yhtä maaginen, aiempaa voisi verrata siihen kun sampanjapullon korkin poksauttaa auki😄 Tämä ei pääse ihan samaan. Asetuttuuan iholle tuoksu on kuitenkin melko täydellisesti sama kuin alkuperäinen.

Tämän tuoksun kohdalla on hyvä huomata, että tämä on Edt kun alkuperäinen oli Edp. Varmaan senkään takia tämä ei ole ihan yhtä voimakas ja syvä ja kestä päiviä iholla. Edt:ksi kuitenkin erittäin vahva, ja hyvä kestävyys. Suihkin eilen illalla, ja nyt tässä vielä tuoksu havaittavissa iholla, leijailee tässä mukana, ja ranteista tuoksutellessa ihan selkeä (tosin olin laittanut illalla kosteusvoidetta, sehän pidentää tuoksun kestoa, täytyy kokeilla vielä ilman).

Olen niin iloinen että hankin tämän, rakastan tätä tuoksua! Tässä tuoksuu siis nektariini, muita ainesosia jotka mainittu pullossa litsi, ruusu, orvokin kukka, patchouli (ja muitakin nuotteja varmasti on). Ainesosat loistavasti sekoitettu, tulee yhdistelmä, joka on hienostunut, hedelmäisen shampanjamainen ja pirskahteleva, patchouli tuo syvyyttä, mutta ei nouse mitenkään esiin itsessään. Ei myöskään ole "kukkainen". Chypre-tuoksuksi tämä ilmeisesti luokitellaan. Ja hyvin uniikki edelleen. Mulle on muitakin uusia tuoksuja tulossa, mutta en usko että käytän mitään muuta kuin tätä seuraavat pari viikkoa 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi