Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19267)

Vierailija
521/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa vielä mistä kannattaa tilata tuoksunäytteitä? En uskalla tilata suoraan isoja pulloja testaamatta ensin...

Vierailija
522/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään Toscan käyttäjiä? Nostalginen tuoksu vuosi(kymment)en takaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa vielä mistä kannattaa tilata tuoksunäytteitä? En uskalla tilata suoraan isoja pulloja testaamatta ensin...

Notinolla ainakin on. En ole vielä tilannut, mutta aikeissa olen joitain kalliiden niche-tuoksujen näytteitä tilata vielä tämän vuoden aikana. Kun ei ole varaa isoihin pulloihin, ostetaan sitten pikkunäytteitä ja käytetään sitten se mitä niistä riittää. :D

Vierailija
524/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo, minun äitini tuoksu 1960- ja 70-luvuilla, ennen kuin hurahti Yves Rocherin Cleaan. En ole Toscaa päässyt haistelemaan vuosiin, mutta varmasti nostaisi haikeita nostalgia-aaltoja, jos niin kävisi.

Vierailija
525/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minhermosa kirjoitti:

Kyllä ennen lönättiin kaikki mahdollinen,nykyään sairastunut työssä sisäilmasta,arvatkaa vaan tekeekö gutaa saada kunnon kuolemankohtaus?!.Parasta kun pesee vaatteet,hampaat,itsensä ,laittaa tärkeimpiin menoihin roll'onia. Säästyy paljolta,moni kertoo tuoksuista pään kipeytyvän.Miettikää junas,tai ,pienis tilois joku haisunäätä kukkaistuoksuineen tulee,on kuin kaasukammio!?!Siin menee sekasinkin tärinät kemikaalit jää aivoihin.Hermostoon taitaa vaikuttaa.

Sinä et kuulu tähän ketjuun. Mene pois, trolli.

Vierailija
526/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maison Margielan Replica-sarjan Coffee break voisi miellyttää karkkituoksun hakijaa. Minun nenääni tuoksuu aivan leivonnaisilta.

Toinen joka tuli mieleen on DKNY ompputuoksujen taannoiset kesäversiot, Sweet delicious. Etenkin Pink macaroon tai Creamy meringue. En kyllä yhtään tiedä, saako niitä vielä jostain.

Itse kokeilin tuota MMR Coffee Breakia, mutta kivan makeahkon ensituoksun jälkeen siitä alkoi löyhkäämään sellainen härskiintynyt vanhan mummolaventelin haju joka menee vähän miehekkääseen puunhajuiseen suuntaan. Lähes sellainen pistävä ranskalainen kuivalaventelituoksupussi jollaista isoäiti piti makuuhuoneessaan mummolassa joskus 80-luvulla kun olin pieni.

Itselläni kävi vähän samoin. Olen huomannut, että laventeli ei kuulu suosikkeihini tuoksuissa, en pidä Guerlainin Mon Guerlainistäkään, koska siinäkin on laventeli turhan suuressa roolissa.

Mitenkähän Atelier Colognen Cafe Tuberosa? Tykkään yleensä valkoisista kukista ja tuberosahan kuuluu niihin. Uskaltaisikohan ostaa sokkona? Joku kiva kahvituoksu (EI Black Opium) olisi mukava lisä syksyn ja talven tuoksuihini. Dolce&Gabbanan The Only One minulla on jo.

Vierailija
527/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko täällä ketjussa jo mainittu, mutta minulla on yksi tuoksusalaisuus. Minut on jo useita kertoja pysäytetty tuntemattoman toimesta, viimeisimpänä nyt hetki sitten Stockalla ja eräässä hotellin aulabaarissa. Tämä tuoksu on jollain tavalla niin nolo, mutta löysin sen itsekkin kun haistoin sen työkaverini yllä. Ja se on Britney Spearsin Fantasy (se pinkki pullo)!!!

Se ei pullossa tuoksu kovin erikoiselta, ehkä vähän lapselliselta jopa, mutta iholla se toimii. Tästä tuoksusta on tullut valtavasti kehuja. Ei mitään muuta tuoksua ole koskaan kyselty tai kehuttu näin paljon! :D

Onko muilla vastaavia?

Vierailija
528/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko täällä ketjussa jo mainittu, mutta minulla on yksi tuoksusalaisuus. Minut on jo useita kertoja pysäytetty tuntemattoman toimesta, viimeisimpänä nyt hetki sitten Stockalla ja eräässä hotellin aulabaarissa. Tämä tuoksu on jollain tavalla niin nolo, mutta löysin sen itsekkin kun haistoin sen työkaverini yllä. Ja se on Britney Spearsin Fantasy (se pinkki pullo)!!!

Se ei pullossa tuoksu kovin erikoiselta, ehkä vähän lapselliselta jopa, mutta iholla se toimii. Tästä tuoksusta on tullut valtavasti kehuja. Ei mitään muuta tuoksua ole koskaan kyselty tai kehuttu näin paljon! :D

Onko muilla vastaavia?

Mulla on ollut tuo takavuosina ja tykkäsin kovasti! Tykkään muutenkin ns. karkkituoksuista. Ja tietty eihän tuokaan kaikkien iholle sovi. Sulle sattuu sopimaan ja hyvä niin ;o)

Vierailija
529/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joo, minun äitini tuoksu 1960- ja 70-luvuilla, ennen kuin hurahti Yves Rocherin Cleaan. En ole Toscaa päässyt haistelemaan vuosiin, mutta varmasti nostaisi haikeita nostalgia-aaltoja, jos niin kävisi.

Saksassa myydään ainakin Toscaa ihan tavarataloissa ja kemppareissa. Ostin äidilleni tuliaisiksi, koska on myös haaveillut siitä vuosikymmenet (mummoni käytti tuota tuoksua aikanaan). Ei edes maksanut paljon ja sanotaanko, että ihan kelvollinen tuoksu!  Parempi kuin monet kalliimmat.

Vierailija
530/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa myydään ainakin Toscaa ihan tavarataloissa ja kemppareissa. Ostin äidilleni tuliaisiksi, koska on myös haaveillut siitä vuosikymmenet (mummoni käytti tuota tuoksua aikanaan). Ei edes maksanut paljon ja sanotaanko, että ihan kelvollinen tuoksu!  Parempi kuin monet kalliimmat.

Ollaanko joskus keskusteltu tuoksuista muinaisella Ellit-palstalla? :)) Varmaan 15v sitten?

Muistan maininneesi Tosca ja äitisi ja mummosi, ja keskustelimme paljon hajuvesistä, meillä taisi olla oma pitkä ketjukin siellä Sensuellit-osastolla?! Minä postasin joskus niitä eri maiden top 10 hajuvesilistoja, ja muistan miten monet repesivät nauruun siinä kohtaa kun Venäjän top 10 tuoksu(pommit) ilmestyi ketjuun.

Vierailija
531/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne Yves Rocherin ihan ekat tuoksut oli mitä Suomeen tuli joskus? Kun kaikki YR:n valikoiman tuoksut  joita netissä on, eivät mielestäni tulleet Suomeen asti myyntiin?

Muistan Magnolian, Clea:n ja Ispahanin. Nehän oli tosi laadukkaita ja pysyivät yllättävän hyvin.

Magnolia kevyt kukkaisromanttinen joka muistutti Anais Anaisia, Cleá klassinen ja naisellinen eli parempi kuin Chanel 5, tai Caleche ja Ispahan tosi tuju itämainen, tais olla vastine jollekin Opiumille?

Vierailija
532/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byredon tuoksuista kokemuksia? Ehkä testasin juuri sellaisia jotka minulle eivät sopineet

- Gypsy water, Palermo, Blanche, La Tulipe ja Pulp olivat vetisiä, aika yksiulotteisia eli eivät säväyttäneet, ja niissä oli joku santelipuinen tai jäkälämäinen tai sammalmainen outo kuiva pohjalöyhkä eli ihoon tuli sellainen kuiva miesmäinen partavesipohjahaju jota en voi sietää

- Sundazed, ihan sama tuoksu kuin Acqua di Parma mutta paljon kalliimpi, muuttui miesmäiseksi tuokin ja ehkä Parmasta jää raikkaan sitruunaisempi fiilis, siksi valitsisin ennemmin Parman. En haistanut tuossa luvattua sokeria tai hattaraa.

Petyin ehkä siksi noihin, koska kysyin joskus Helsingin keskustassa tuntemattomalta, tyylikkään näköiseltä noin nelikymppiseltä naiselta jokunen vuosi sitten että mitä tuoksua hänellä on koska se vaikutti niin erikoiselta kun seisoi lähellä ja sopivan herkulliselta olematta liian päällekäyvä, ja hän vastasi että Byredon Seven Veils ja oli ostanut Byredon liikkeestä Ruotsista. Sanoi että on ruotsalaismerkki. En ollut mielestäni merkistä aiemmin kuullut. Kirjoitin tuon ylös, mutta sitä ei kai enää saa mistään?

Vierailija
533/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne Yves Rocherin ihan ekat tuoksut oli mitä Suomeen tuli joskus? Kun kaikki YR:n valikoiman tuoksut  joita netissä on, eivät mielestäni tulleet Suomeen asti myyntiin?

Muistan Magnolian, Clea:n ja Ispahanin. Nehän oli tosi laadukkaita ja pysyivät yllättävän hyvin.

Magnolia kevyt kukkaisromanttinen joka muistutti Anais Anaisia, Cleá klassinen ja naisellinen eli parempi kuin Chanel 5, tai Caleche ja Ispahan tosi tuju itämainen, tais olla vastine jollekin Opiumille?

Mulla oli joku Yves Rocherin Orchidee tjs. 80-luvun lopulla. Pyöreä, kellertävä pullo ja oli voimakas tuoksu teini-ikäiselle.

Vierailija
534/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuja, joita voin suositella, mutta jotka ovat ihan älyttömän tyyriitä: Louis Vuitton!

Kävin liikkeessä joskus tuoksuttelemassa ja sain ostosten lomassakin kasan testereitä. Omia suosikkeja mm. Mille Feux (en osaa edes verrata mihinkään, mystinen tuoksu), Matiere Noire, Sun Song (sitrusta, kukkaa). Harvoin yhdellä valmistajalla on monta hyvää tuoksua, mutta Vuitton on tässä onnistunut. Myös muut tuoksut olivat tosi hyviä, nämä jäivät vaan mieleen.

Vierailija
535/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin Rochasin itämaisesta Byzancesta nuorena aikuisena. Se on lopetettu mutta tilalle on tullut jokin uusi tulkinta tuoksusta. Kuulemma ei ole saman kaltainen kuin se alkuperäinen. Harmittaa kun monet hyvät tuoksut joko lopetetaan tai muutetaan.

Eikä ikinä voida etukäteen ilmoittaa asiasta!! Silloin voisi sentään hamstrata useamman pullon sitä alkuperäistä. Ei taida olla yhtään tuoksua, joka olisi muutoksen jälkeen ollut parempi...

Luulisi olevan valmistajankin etu, että ilmoitettaisiin. Tapahtuisi ehkä enemmän tuota hamstrausta.

Vierailija
536/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla vastaavia?

Minulla on nyt tilauksessa Britneyn VIP- tuoksu. En ole testannut mutta sitä kehutaan netissä kuten monia muitakin hänen tuoksujaan. Jos osoittautuu liian tyttömäiseksi niin voin lahjoittaa tyttärille.

Vierailija
537/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla vastaavia?

Minulla on nyt tilauksessa Britneyn VIP- tuoksu. En ole testannut mutta sitä kehutaan netissä kuten monia muitakin hänen tuoksujaan. Jos osoittautuu liian tyttömäiseksi niin voin lahjoittaa tyttärille.

Se on VIP Private Show

Vierailija
538/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia La Prairien tuoksuista... ihastuin joskus lentokentällä siihen mustaan kimaltelevaan pulloon ja tuoksuun, mutta pitäisi saada tuoksutella uudelleen, jotta rohkenisin tilata sen.

Samoin Muglerin Aura -tuoksu kiinnostaisi. Onko liian sitruksinen vai pehmeämpi tuoksu? Kertokaa jos jollakulla on käytössä.

Vierailija
539/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla vastaavia?

Se on VIP Private Show

Tuskin moni hämmentyi vaikka en ihan koko nimeä kirjoittanut.

Tilasin siis Britney Spearsin VIP Private Show-nimisen tuoksun. Pullo on 30 millilitraa ja Edt

Vierailija
540/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku Yves Rocherin Orchidee tjs. 80-luvun lopulla. Pyöreä, kellertävä pullo ja oli voimakas tuoksu teini-ikäiselle.

Venice, tummanpunainen korkea, kuperakylkinen pullo sipulikorkilla, hekumallinen, mausteinen itämainen vanilja. Lopetettu, tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi