Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19267)
Sellainen tuoksu on hyvä, joka h a i h t u u ...
Vierailija kirjoitti:
Hyvät tuoksunystävät, vertailkaapa hintoja. Hajuvesi, Lyko ja Cocopanda myyvät usein jopa 10 euroa halvemmalla samaa tuoksua, saman suuruisessa pullossa kuin nämä kicksit ja kumppanit.
Tilasin joskus tammikuussa Ariane Granden Cloud-tuoksun alesta, Cocopandasta, ja maksoi silloin yli 10 euroa vähemmän kuin Kicksissä!
On muuten ihana tuoksu.
Tuoksu kestää tyyliin tunnin. Turhia nämä jotka kestä edes pientä hetkeä.
Olen aina tykännyt tuoksuista mutta ketjua lukiessa saan ihan pakonomaisen tarpeen käydä tuoksuttelemassa kauppojen parfyymiosastoilla, lueskella Fragrantican arvioita, katsoa Youtuben tuoksuvideoita ja tietenkin tilailen uusia tuoksuja reippaasti yli tarpeen.
Argh, maailmassa on niin paljon ihania, mielenkiintoisia hajuvesiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut tavaksi etten osta hajuvettä kokeilematta ja ellei tuoksu ole saanut nelosen tai yli arvosanaa Fragranticassa. Luen ne arvostelut myös. Koska vaikka itse pitäisin, en haluaisi aiheuttaa muille migreeniä tai epämiellyttäviä hajuelämyksiä.
Kyllä kannattaa testata iholle. Luin Fragranticasta 4,2 pistettä saaneesta Lacosten pour femme intensestä sellaiset ylistykset, että aioin tilata sokkona. Onneksi kävin Kicksissä testaamassa. Tavallaan hyvä tuoksu mutta joku siinä aiheutti lievää pahoinvointia eikä tahtonut lähteä pesemälläkään.
Monet ovat kommentoineet että FK Baccarat Rouge 540 haisisi hetken päästä "miesmäiselle Latino-Luigille" Että pettyivät kun testasivat ja että onneksi eivät sokkona ostaneet.
Luin tästä muutamasta paikkaa netistä, ja että Ariana Granden Cloud olisi hyvin saman kaltainen mutta naisellisempi ilman tuota latinopartavesivivahdetta, ja edullisempi. Silti pysyy iholla pitempään kuin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maison Margielan Replica-sarjan Coffee break voisi miellyttää karkkituoksun hakijaa. Minun nenääni tuoksuu aivan leivonnaisilta.
Toinen joka tuli mieleen on DKNY ompputuoksujen taannoiset kesäversiot, Sweet delicious. Etenkin Pink macaroon tai Creamy meringue. En kyllä yhtään tiedä, saako niitä vielä jostain.
Itse kokeilin tuota MMR Coffee Breakia, mutta kivan makeahkon ensituoksun jälkeen siitä alkoi löyhkäämään sellainen härskiintynyt vanhan mummolaventelin haju joka menee vähän miehekkääseen puunhajuiseen suuntaan. Lähes sellainen pistävä ranskalainen kuivalaventelituoksupussi jollaista isoäiti piti makuuhuoneessaan mummolassa joskus 80-luvulla kun olin pieni.
MMR Flower Market on suosikkini keväällä ja kesällä. Tuoksuu tuoreelle ja raikkaalle kuin kukkaistori.
Kiitos sille, joka vinkkasi MFK nettisivut! Tilasin juuri 12 naytetta...
En ole jaksanut katsoa kaikkia sivuja lapi, mutta onko taalla Frederic Mallen tai Serge Lutensin faneja?
Mulla on testerit Mallen Portrait of a lady- ja Dans tes bras-tuoksuista, molemmista tykkaan kovasti, mutten ole viela ihan varma haluanko ostaa. Portrait of a lady on ihana tuoksu, muttei ehka istu aivan taysin omaan persoonaan. Tilasin muutaman muun kokeiluun.
Olen pitanyt kovasti useammasta Lutensista, mutta omistan vain Datura noirin ja Cherguin. Monet Serget muuntuvat ihollani aika makeiksi. Haluaisin pullon Fleur d'orangeria, ja kokeilla A la nuit 'tia (indolinen jasmiini).
N50
Hyvä ketju, tosi asiantuntevia tuoksuihmisiä täällä! Aion mennä kokeilemaan Coachin Floran ketjun perusteella.
Mun suosikkeja on Jil Sanderin tuoksut, niitä ei vaan saa Suomesta. Myös Clarinsin appelsiinintuoksuinen Eau Dynamisante on hyvä.
Jo Malonet on olleet pettymys, eivät kestä iholla, vaikka tuoksuvat hyvälle ensin.
Haluaisin tuoksua puhtaalle ja pehmeälle yhtäaikaa, puuterituoksuista tykkään myös ja kukista. Onko ehdotuksia? Olen tosi rakastunut tällä hetkellä ja haluaisin ihanan tuoksun, josta myöhemmin muistan tämän tunteen ja jota mies voisi nuuhkia. Hän tykkää hieman karkkimaisista tuoksuista.
Rakastuneelle suosittelen Lanvinin tuoksua Jeanne. Raikas, mutta pehmeä ja naisellinen pionituoksu.
Suosikkituoksuni on Armani Code: https://www.fragrancex.com/products/_cid_perfume-am-lid_a-am-pid_60413w…
Mutta se on mielestäni talvinen ja paremmin iltaan sopiva tuoksu. Olisiko kellään ehdotusta, mikä olisi vähän kevyempi vastine tälle? Jollain sivustolla ehdotettiin Paco Rabannen paria eri tuoksua, toinen oli kai Lady Million, joista minulla ei ole kokemusta.
Muistan nuoruudesta Lancome Ô Oui-nimisen raikkaan hedelmätuoksun, sellainen kiva kevyt tuttifruttituoksu. Pitää tutkia netistä että saako sitä enää, toivottavasti ei ole uusittu eri tuoksuiseksi kuten monet tuoksut tänä päivänä.
Pidin Rochasin itämaisesta Byzancesta nuorena aikuisena. Se on lopetettu mutta tilalle on tullut jokin uusi tulkinta tuoksusta. Kuulemma ei ole saman kaltainen kuin se alkuperäinen. Harmittaa kun monet hyvät tuoksut joko lopetetaan tai muutetaan.
Tämän täytyy oikeasti olla tämän AV-palstan positiivisin ketju :))) Kiitos teille tuoksufaneille jotka osallistutte ja kirjoitatte kokemuksia ja asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju, tosi asiantuntevia tuoksuihmisiä täällä! Aion mennä kokeilemaan Coachin Floran ketjun perusteella.
Mun suosikkeja on Jil Sanderin tuoksut, niitä ei vaan saa Suomesta. Myös Clarinsin appelsiinintuoksuinen Eau Dynamisante on hyvä.
Jo Malonet on olleet pettymys, eivät kestä iholla, vaikka tuoksuvat hyvälle ensin.
Haluaisin tuoksua puhtaalle ja pehmeälle yhtäaikaa, puuterituoksuista tykkään myös ja kukista. Onko ehdotuksia? Olen tosi rakastunut tällä hetkellä ja haluaisin ihanan tuoksun, josta myöhemmin muistan tämän tunteen ja jota mies voisi nuuhkia. Hän tykkää hieman karkkimaisista tuoksuista.
Joitakin Jil Sanderin tuoksuja saa kyllä kotimaisista ja eurooppalaisista nettikaupoista, kuten hajuvesi.fi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki löyhkät ovat yhtä hyviä, kunhan niitä kaataa ainakin litran päälleen ennen kuin menee vesijuoksemaan ilman suihkua.
No niin, saatiin taas yksi lukutaidoton ääliö ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuneelle suosittelen Lanvinin tuoksua Jeanne. Raikas, mutta pehmeä ja naisellinen pionituoksu.
Jeanne on minusta ihana vieläkin vaikka neljäs pullo menossa. Ostin aikoinaan sokkona ja on yksi lemppareistani. Käy kaikenikäisille eikä ainakaan itselle aiheuta migreeniä.
Vadelmainen tuoksu on kepeä ja lempeän hedelmäinen. Pieni synteettinen vivahde tuo puhtaan lisäyksen.
Vierailija kirjoitti:
Pidin Rochasin itämaisesta Byzancesta nuorena aikuisena. Se on lopetettu mutta tilalle on tullut jokin uusi tulkinta tuoksusta. Kuulemma ei ole saman kaltainen kuin se alkuperäinen. Harmittaa kun monet hyvät tuoksut joko lopetetaan tai muutetaan.
Eikä ikinä voida etukäteen ilmoittaa asiasta!! Silloin voisi sentään hamstrata useamman pullon sitä alkuperäistä. Ei taida olla yhtään tuoksua, joka olisi muutoksen jälkeen ollut parempi...
Just lähti näytetilaus noseparis :)
Itse kokeilin tuota MMR Coffee Breakia, mutta kivan makeahkon ensituoksun jälkeen siitä alkoi löyhkäämään sellainen härskiintynyt vanhan mummolaventelin haju joka menee vähän miehekkääseen puunhajuiseen suuntaan. Lähes sellainen pistävä ranskalainen kuivalaventelituoksupussi jollaista isoäiti piti makuuhuoneessaan mummolassa joskus 80-luvulla kun olin pieni.