Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
321/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla olemassa mitään tiettyjä tuoksutaloja joiden mitkään tuoksut eivät vaan mene yhteen oman kemianne kanssa?

Minulla sellainen on YSL. Heillä jotain valkoista kukkaa(??) ja synteettistä juttua lähes joka tuoksussa, se aiheuttaa minulle migreeniä ja nenä vuotaa.

Ne tuoksut jäävät jotenkin tuohon ihon päälle leijumaan terävinä, eivät sulaudu ihooni sellaisessa hyvässä, tasapainoisessa  harmoniassa. Olen varmaan testannut 30 eri YSL-tuoksua & versiota niistä vuosien varrella, ysäriltä saakka.

Rive Gauche tuoksuu todella hyvältä eräällä ystävättärellä, minulla se tuoksu muuttuu kitkeräksi.

Ystävälläni on taas puolestaan tuo sama juttu Chanelin tuoksujen kanssa, ne eivät sopi hänen kemiansa kanssa millään.

Yves Saint Laurentin tyylikkäät Rive Gauche ja 'Y' ovat tuoksuneet todella ihanilta tutuillani, mutta laimealta kakalta minun iholla :(((

Hah, tuo oli hyvä! Jotkut tuoksut ei vaan sovi omaan kemiaan...

Minun ihollani Guerlainin ikoninen Mitsouko haisee lähinnä kissanpissalle. Miller Harrisin Eau de rien, jota on paljon kehuttu, on jotain aivan kamalaa, tallin, lantakasan ja yleisen vessan väliltä.

En ole uskaltanut kokeilla ns. haastavampia tuoksuja. Serge Lutensin Musc Kublai Khan tuoksui yhden lukemani kuolemattoman arvion mukaan lähinnä "parittelevilta paviaaneilta". Ja entäs Etat libre d'orangen Secretions magnifiques tai Putain des palaces... Hmm... 

Minulla aika lailla kaikki Sokos-tuoksut haisee ihan hirveälle, sellaiselle alkoholi-esanssi-"nyt tää vessahajuste yrittäis leikkiä Parfyymia" -Lemulle.

Ostin juuri sergen Mkk:n. Minulle se taas tuoksuu pehmeän lämpimän makealle eroottiselle myskille.

Mun iholla on kallis maku 😆.

OOO! MISTÄ sait käsiisi MKK:n? Joku näyte olisi paikallaan. 

- Tapoin sen Molecule 01:n, en ilmeisesti haista sitä lainkaan. 2 suihkausta: 1 h, 2 h, 3 h, 6 h - ei mitään. Huomenna Escentric 01.

Kokeilin sitä pari kertaa, ja lopulta tilasin kotiin. En asu suomessa, joten saatavuus oli helpompaa 🙂. Mutta sitä ei kyllä kannata kokeilematta ostaa, koska ilmeisesti joillakin tosiaan haisee todella epämiellyttävälle...

Ok, ymmärrän. Olen lukenut siitä kaikenlaisia hevonkakka- ja mongolisoturikuvauksia, kiinnostaa! Toivottavasti saatavuus tännekin paranee. Jatkan etsintöjä....ja sergejä, byredoja tai diptyqueta molekyylien jälkeen. :)

Mulla oli monen vuoden tauko tuoksujen kanssa, kyllästyin taannoin kaikkiin ja lahjoittelin vanhat n 40 miniatyyriä ja parit normipullot pois. Nyt olen taas lämmennyt vanhalle harrastukselle. Olisi pitänyt aavistaa, kun pari vuotta sitten aloin niuhottaa saippuan kanssa. Haluan saippuan tuoksuvan upealta. No, tähän se sitten johti, taas. :D

En ikävä kyllä usko että noita hyvin äkkiä suomeen saa, tarkemmin kerrotuna asun Ámsterdamissa ja jouduin tilaamaan tuoksun Belgiasta, koska koko hollannissa ei sitä ole saatavilla. Suosittelen testaamaan joskus reissulla, ainakin Barcelonan El Corte Inglés -tavaratalossa sitä oli vuosi sitten.

Hienoa, kiitos vinkistä! Koronan jälkeen sitten joskus. :) Suomi ei tosiaan ole mikään edelläkävijämaa näissä, eikä muussakaan... nuorena jouduin taistelemaan löytääkseni järkevännäköisiä värillisiä piilolinssejä, joita muualla maailmassa oli myyty jo iät ja ajat.

No, onpahan jotain mitä odottaa. Mutta ettei kultivoitunut Keski-Eurooppakaan... (halua haistella mongolisotureita?)? Yllättävää.

Vierailija
322/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmonia-kauppa (nykyään kai avoinna tilauksesta tms) myy vähän spesiaalimpaa (tai möi) Mikonkadulla. Arvatenkin ei taida olla kovin menestyksekäs liike.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö kukaan dolce et gabbanan shine parfyymia?

Vierailija
324/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aus Liebe zum Duft-verkkokaupasta löytyy Serge Lutenseja, myös näytteitä voi tilata.

Vierailija
325/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosia ja vuosia kamppaillut huonojen, mitättömien tuoksujen kanssa. En ole pitänyt mistään ns naisten suosituimmista tuoksuista ja jos jotakin liki mukiinmenevää löysinkin, kyllästyin tuoksuun hetkessä.

Kunnes löysin sen oikean: Carolina Herreran Good Girl Dot Drama. Alkuperäinen good girl ei niin säväytä, mutta tämä pilkullinen... On niin hienostunut, ladylike -tuoksu, jossa on sitä jotakin.... tämän tuoksun jälkeen ihastuin talvituoksuna Black Opiumiin. Myös Armanin punainen Si on ihan kiva.

Osaisiko joku suositella jotakin uutta tuoksua näiden mieltymysten perusteella?

Tulee mieleen Molton Brownin Fiery Pink Pepper, Acqua di Parman Ambra ja Lancomen Tresor Midnight Rose. Kaikki ovat sen suuntaisia tuoksuja.

Vierailija
326/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia Max Perttulan tuoksuista? En ole ikinä päässyt nuuhkaisemaan muuta kuin Lidlin Grillimaisteri-tuoksun ja sillä hetkellä toivoin olevani mies. Ei voisi olla täydellisempää tuoksua.

Vierailija
327/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aus Liebe zum Duft-verkkokaupasta löytyy Serge Lutenseja, myös näytteitä voi tilata.

Kiitos! Huikkailen vielä kotimaisten Scent of Finlandien perään, onko joku ehtinyt jo kokeilla? Erityisesti tämä Vire kiinnostaa. Puuterimainen, tonkaa ja myskiä. 

https://scentoffinland.fi/fi/collections/products/products/vire

Kai se on lähdettävä keskustaan nuuhkimaan. Ihmisten ilmoille, hrrr.

Vierailija
328/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet että tupakoivan naisen iholla miltein mikä tahansa tuoksu muuttuu aivan kamalaksi? Se tupakka jotenkin puskee ihon läpi mädättäen sen kauniin tuoksun.

Vierailija
329/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari Lancomea, joista Nuit Tresor on mun lemppari. Se tuoksuu muffinssilta :D

Vierailija
330/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksua minun kannattaisi käydä nuuskuttamassa? Aikuiselle naiselle joku tyylikäs ja mielellään joku tuollainen "kalliin tuoksun" mielikuvan antava, raikas, klassinen, sensuelli, kuitenkin kevyt... Kalliin tuoksun mielikuvalla viittasin tuohon kommenttiin, kun jollain oli Jo Malonea yllään, niin hänelle oli todettu, että tuoksuu siltä kuin olisi kallista parfyymiä tms.

acqua di parman tuoksu keltaisessa paketissa tai atelier colognen tuoksut ovat ylellisiä

Vierailija
331/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten huomanneet että tupakoivan naisen iholla miltein mikä tahansa tuoksu muuttuu aivan kamalaksi? Se tupakka jotenkin puskee ihon läpi mädättäen sen kauniin tuoksun.

Epäterveelliset elämäntavat ylipäätään vaikuttavat ihmisen ominaistuoksuun negatiivisesti. Ruoka vaikuttaa ihmisen ihon tuoksuun tai hajuun. Alkoholi ja tupakka myös.

332/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin mahtavia nämä merkkien nimet, että kehtaako omia laittaa edes tänne! :D

Aaah... Tuoksut on ihania. Mulla on lapsuudesta/teini-iästä jäänyt pari ihanaa tuoksua muistiin ja tässä vähän tarinaa. Se oli joku 'So..?' -merkin hajuvesi ja lähdin netistä tilaamaan, kun en sattunut löytämään sitä merkkiä mistään liikkeistä. No ensiksi tilaamani oli So..? Eternal. Ei ollut se. Toiseksi kokeilin So..? Kiss Me:tä. Kolmannella sitten nappasi! Se on So..? Desirable. Oli ihanan nostalgista haistella taas tuota tuttua lempituoksuani.

Toinen tuoksumuisto lapsuudestani oli kookosaurinkorasva... Nyt on sitäkin mulla kylppärissä.

Käytössä vakkareina mulla tuo So..? Desirable - kevyt tuoksu arkikäyttöön. Sitten on Clean Shower fresh - vähän sporttisempi tuoksu. Ja Roberto Cavallin Paradiso - enemmän juhlissa käytän. On niin kovin voimakas, että yritän melkein suihkauttaa vain puoli suihkausta sitä. :D

Vierailija
333/19264 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin Gorilla Perfumeista oon tykänny ja oon hajujen suhteen tosi nirso.

Klassikko mäntyinen Karma toimii aina, jotenkin niin raikas mutta kuitenkin aistikas tuoksu ja Vanillary on todella suloinen vaikka onkin todella makea, rakastan tonkapapua.

Burberryn Brit on kans mun luottotuoksu.

Vierailija
334/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyisin kaksi luottotuoksua, molemmat samasta hajuvesitalosta Le Couvent (des Minimes).

Molemmissa ensituoksu oli sellainen ok, ei tämä pahalta haise. Tunnin parin päästä ihmettelin mikä tuoksuu niin hyvälle kunnes tajusin että minähän se olen. Sitä hajuvedeltä haen, ensituoksu on merkityksetön. Se tuoksu, joka on iholla tuntien päästä, vain sillä on väliä.

Eri ihmisillä sama tuoksu on erilainen, joten en osaisi suositella kenellekään tiettyä tuoksua. Jos tietää mitkä ainekset toimivat omalla iholla, tuoksun kuvauksesta voi ehkä päätellä sopiiko itselle.

Esim. tuossa edellä mainittu Burberry Brit ei tuoksu minulla hyvältä. Jollain muulla varmasti toimii.

Vierailija
335/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin teininä ysärillä Cacharelin LouLou -tuoksua. Nostalgian huumassa tilasin netistä tätä parfyymia, ja pidän tuoksusta edelleen todella paljon. Sokoksen tavaratalosta sitä aikoinaan sai, mutta ei enää. Olen saanut monia kehuja nuoremmilta siitä, että tuoksun tosi hyvältä, ja kyselevät, että mikä tuoksu se on. LouLou on edelleen siis nuorekas tuoksu, vaikka onkin retro. Keveä, pehmeä, aistillinen, syvä ja nuorekas tuoksu.

Itsekin pidän LouLou:sta, mutta "keveäksi" en sitä kyllä kuvailisi. Ehkä nykyversio on sitä verrattuna alkuperäiseen? Yhden (max kahden) suihkauksen tuoksu mielestäni. Se on sitäpaitsi niin selkeästi retro, ettei kaikkien mielestä taatusti ole "nuorekaskaan".

Vierailija
336/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel Cristalle. Rakastan tätä! Valitettavasti en voi koskaan käyttää samaa tuoksua kahta pulloa. Haluan aina vaihtaa, kun edellinen loppuu. Jos koitan myöhemmin palata johonkin suosikkituoksuun, tulee liikaa tietyn ajanjakson muistoja mieleen. Joten joku voisi vinkata korvaajaa Cristallelle!

Ensimmäinen suihkaus Cristallea on todella sellainen mielettömän ylellinen tunne. Ei ole toista  tuoksua edes Chanelilla, johon olisi saatu vangittua tällainen kalliin hajuveden vaikutelma. 

Vierailija
337/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi näytteitä ilmaiseksi/halvalla? Ongelma on usein se, että tuoksu voi aluksi olla hyvä/paha, mutta muuttuu sitten vähän ajan päästä toiseksi. Pitäisi päästä kokeilemaan. Ei vain jaksa joka päivä käydä kaupassa suihkauttamassa uutta tuoksua ja päättää mikä oli paras.

Vierailija
338/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi näytteitä ilmaiseksi/halvalla? Ongelma on usein se, että tuoksu voi aluksi olla hyvä/paha, mutta muuttuu sitten vähän ajan päästä toiseksi. Pitäisi päästä kokeilemaan. Ei vain jaksa joka päivä käydä kaupassa suihkauttamassa uutta tuoksua ja päättää mikä oli paras.

Nettikaupoista joskus olen saanut tilauksen mukana ja Stokkan kassalta kun olen ostanut kosmetiikkaa. Useamman kerran kotona suihkauttanut ranteeseen näytettä ja ajatellut että ihan kiva tuoksu ehkä. Tunnin päästä pesen vimmatusti saippualla kun en tykkääkään yhtään.

Vierailija
339/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosia ja vuosia kamppaillut huonojen, mitättömien tuoksujen kanssa. En ole pitänyt mistään ns naisten suosituimmista tuoksuista ja jos jotakin liki mukiinmenevää löysinkin, kyllästyin tuoksuun hetkessä.

Kunnes löysin sen oikean: Carolina Herreran Good Girl Dot Drama. Alkuperäinen good girl ei niin säväytä, mutta tämä pilkullinen... On niin hienostunut, ladylike -tuoksu, jossa on sitä jotakin.... tämän tuoksun jälkeen ihastuin talvituoksuna Black Opiumiin. Myös Armanin punainen Si on ihan kiva.

Osaisiko joku suositella jotakin uutta tuoksua näiden mieltymysten perusteella?

Carolina Herreran pilkullinen Dot Drama on täysin sama hajuvesi kuin alkuperäisessä pullossa oleva. Ainoana erona on hajuvesipullon ulkoasu, joka on ns. keräilykappale.

Vierailija
340/19264 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: Mielenkiintoista. Kuitenkin Good Girlistä on jo useita versioita ollut, moni jo poistunutkin markkinoilta. Kaikissa toki pullo on ollut stilettokorkkari (eri kuosissa), mutta minun nokkaani ne kaikki ovat selvästi erottumeet alkuperäisestä Good Girlistä, joka mielestäni on ollut kuin ”nuori viini” myöhemmin julkaistuihin versioihin nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän