Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää puuterisista tuoksuista Hermeksen Un Jardin Sur La Lagune.
?
Fragrantican mukaan tuossa ei ole ollenkaan puuterisuutta.
Ei minunkaan mielestäni. Jos haluaa puuterisen tuoksun, niin vaikkapa Trussardin My Name on sellainen.
Kuulostaisi ihan minun tuoksultani - ostoslistalle siis! Kiitos vinkistä!
Tilasin eilen sokkona HH:lta tuon My Namen. Minulla on Trussardin Donna ja Delicate Rose, molemmat ihania.
Ohhon, kävin katsomassa ja olipas edullinen hinta! Lähti heti tilaukseen! Kiitos vinkistä!
Onko kukaan kokeillut hiusparfyymeja? Ainakin black opiumista on joku Hair mist saatavilla ja kiinnostaa millaisia ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin löytää tuoksun joka tuoksuu Macin ja Max factorin huulipunille. Onkohan sellaista?
MACillä on ainakin parfyymeja, olisikohan niissä jokin huulipunan tuoksuinen?
Huulipunatuoksuista on kehuttu mm Martin Margielan Lipstick Onia ja Juliette Has a Gunin Lipstick Feveriä. Mulla on jossain jälkimmäisestä näyte, en ole kokeillut joten molemmat vieraita.
Saako tuota MMM:n Lipstick Onea jostain? Taitaa olla lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan teillä menee kuluttaa 100ml pullo loppuun? Laskennallisesti mulla menee 4 v. joka päivä käytettynä, mutta välillä unohtuu niin sanoisin 5-6 v.
Varmaan riippuu kuinka kestävä tuoksu on. Esim itselläni menee vaikkapa Marc Jacobsin Decadencea yksi suihkaus reippaasti koko päiväksi ja taas Lancomen La Nuit Tresor Nudea menee jopa 8 suihkausta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin löytää tuoksun joka tuoksuu Macin ja Max factorin huulipunille. Onkohan sellaista?
Huulipunatuoksuista on kehuttu mm Martin Margielan Lipstick Onia ja Juliette Has a Gunin Lipstick Feveriä. Mulla on jossain jälkimmäisestä näyte, en ole kokeillut joten molemmat vieraita.
Vähän ohi aiheen mutta Ikeassa on ainakin ollut ihania meikiltä tuoksuvia kynttilöitä. En ole niitä poltellut koiran takia mutta raikastavat vaikka vaatekaappia ihan ”kylmiltään”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota MMM:n Lipstick Onea jostain? Taitaa olla lopetettu.
Sephoralta näköjään.
Jo Malone Wild bluebell tulee lapsuuden kesät mieleen, ihana kevyt tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen mutta Ikeassa on ainakin ollut ihania meikiltä tuoksuvia kynttilöitä. En ole niitä poltellut koiran takia mutta raikastavat vaikka vaatekaappia ihan ”kylmiltään”.
Ikeassa on nyt Byredon kynttilöitä!
Vierailija kirjoitti:
Apua tarvitaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua tarvitaan kirjoitti:
Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.
Onko siis joku jo olemassa oleva tuoksu? Paljon käytetty siis? Vaiko joku mitä teoriassa haet muttet ole oikeassa elämässä vielä haistanut?
Olen ollut ravintolassa, jossa leijuili tämä tuoksu vahvana. Harmittaa, etten vain röyhkeästi noussut pöydästä kysymään, kenellä on näin jumalainen tutoksu, ja mikä se on... Vihreä tuoksu jossa ihanat patschulit.
Mun veikkaus on Dioressence. Se projisoi isosti ympäristöön ja on vihreä ja patsuli hallitsevana.
Kiitos! Menen heti ensi tilassa testaamaan!!!
Kyselin aiemmin sitrus/appelsiinituoksuista. Sain vinkin Atelier Colognen tuotteista ja tilasin (niin, sitä appelsiinituoksua ei ollut saatavilla) Pacific Limen (tästä jo postailin) ja Clémentine Californian.
Siis ekasta jo postailin, mutta se toinen on todella paljon parempi, rehellinen klementiinin tuoksu, mutta se tuoksupilvi jää todella köyhäksi, eli sitä pitäisi suihkutella suurinpiirtein joka puolen tunnin välein. Ei hyvä.
Turha ostos. Olisko muita vinkkejä lämpimän appelsiinisista tuoksuista?
Voisit kokeilla appelsiinia metsästäessä Eau Des Merveilles ja Clinique Happy for Men.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Guccin Rush-tuoksua? Sellainen punainen muovikasetin näköinen pakkaus. Lukioaikoinani kerran parhaan kaverini isosiskon poikaystävä osti tätä hänelle joululahjaksi ja muistan, että nuoren tytön nenään tuoksu oli huumaavan ihana, salaperäisen naisellinen kurkistus aikuisten maailmaan. Nyt tuota saisi näköjään Tokmannilta. Onko kellään kokemuksia, omat muistoni ovat 20vuoden takaa?
Gucci Rush on ihana! Hankin sen joskus puoli vuotta sittten, mullakin muistot 20 v. takaa. Ja vaikuttaa ainakin, että sitä ei olisi reformuloitu, yhtä potenttia tavaraa kuin ennenkin. On kyllä tosi mielenkiintoinen tuoksu, jotain hedelmäis-kukkaista, patchoulia ja samalla jotain "muovista", tuoksuvivahde niinkuin sellaisessa muovisessa vauvanukessa. Hyvä kombo noista kaikista nuoteista tulee, on erottuva tuoksu ja tuskin tulee kovin monella vastaan.
Mikä on Itsenäisyyspäivän tuoksunne?
Mietin vähän aikaa, ja valitsin sitten Jo Malone Wild Bluebell-tuoksun, koska se on niin ihanan raikas ja luonnollinen. Se on muutenkin mun luottotuoksuni, mutta sopii tähän päivään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä minäkin tuoksusuositusta, kun täällä ihmiset tuntevat selvästi monipuolisesti erilaisia parfyymeja.
Sanottakoon, että synkästä syksystä huolimatta minulla sattuu nyt olemaan kevättä rinnassa ja kaipaisin jotain hienovaraisen viettelevää tuoksua. Ehkä jotain ylellistä ja lievästi dekadenttia, mutta ei liian voimakasta tai raskasta. Haluaisin siihen myös tummia sävyjä, että voisin kuvitella olevani vaarallinen maailmannainen, joka syö nuoria miehiä aamupalaksi.
Mutta ei siis mitään kilometrin päähän tuoksuvaa, vaan pikemmin sellaisen, jonka haistaa ainoastaan aivan läheltä.
Ehkä jotain Valheet ja viettelijät -henkistä siis.
Minä suosittelisin Giorgio Armanin Codea, se on viettelevä tuoksu, jossa on myös tummuutta. Vaikka se suihkauttaessa voi vaikuttaa vahvalta, asettuu se iholle niin, että ei jätä mitään suurta tuoksuvanaa. Aivan ihana tuoksu. Ja vastaava miesten tuoksu on mielestäni yksi parhaista joille mies voi tuoksua, ellei jopa ykkönen.
Kiitos vinkistä! Katselin tuoksun ainesosia ja sitä jäin miettimään, onko se kuinka makea ja kuinka vahva appelsiininkukan osuus on? En pidä kovin makeista tuoksuista ja appelsiininkukasta tuntuu aina jäävän joku epämiellyttävän ummehtunut tuoksuvivahde iholleni.
Sarjan Cashmere-versio vaikutti oikeastaan perusversiota kiinnostavammalta, mutta sitä ei taida enää saada kovinkaan helposti :(
Siinä on jonkin verran makeutta, mutta ei samanlaista makeutta kuten esim. JPG:n La Bellessä, vaan sellaista "tummaa" makeutta. Ehkä ei edes voi sanoa varsinaisesti makeudeksi. Cashmere on paljon makeampi, siinä "praline" nuotteja, jotka tuovat makeutta. Appelsiininkukka on mielestäni hyvin sekoitettu muihin nuotteihin ja tuoksu on tasapainoinen. Mutta itse rakastan appelsiininkukkaa. Ja onhan tämä eräs legendaarisimmista appelsiininkukkaparfyymeistä, eli siinä mielessä ehkä sinun kannattaa testata ensin tätä, eikä ostaa sokkona.
Vierailija kirjoitti:
N50 jatkaa: tilasin kokeiluun joukon ns. ambraisia tuoksuja, mm. kaksi Maitre parfumeur et gantierin valikoimasta (ambre précieux ja ambre doré), Histoire de parfumsin ambre 114:n ja muutamia itselleni ihan tuitituntemattomia merkkejä. Lisäksi Keiko Mecherin Olibanin, Patchoulissimen ja Reminiscence patchoulin. Mmmm...
Kiinnostaa tosi paljon tietää millainen on tuo Reminiscencen Patchouli. Olen joskus miettinyt hankkivani sitä layering -tarkoitukseen joidenkin huonosti pysyvien parfyymien kanssa. Kiinnostaa myös jos joku on kokeillut heidän "Blanc Patchoulia".
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset on minun valinnat:
Top 10
Guerlain Shalimar souffle
YSL Manifesto
Dior Pure poison
Xerjoff Lira
Armani Si
Viktor & Rolf Flowerbomb
D & G Garden
Rasasi Yuqawam Jasmin wisp
Jo Malone Mimosa & cardamom
Lancome Tresor in Love
Jasmin Wisp on upea tuoksu. Paljon nuotteja, hedelmiä, marjoja gourmand-vivahteella, samalla vähän oudia. Pysyvyys näissä arabialaisissa on ihan eri levelillä kuin monissa muissa parfyymeissä. Pitääkin pitkästä aikaa käyttää tätä.
Nämä löytyvät hyllystäni tällä hetkellä; Nahema, Liu, L’heure bleue, Mitsuko, Jardins de bagatelle, Terracotta, Chanel 5, Chanel 5 l’eau, Chanel 5 eau premiere, Bronze Goddess.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän vietossa Memoirs of a Trespasserin kanssa.
Niillä on kyllä hauskaa kun keksivät noita nimiä...
Juuri kävin ehdottamassa samaa! N50