Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Apua tarvitaan kirjoitti:
Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.
Onko siis joku jo olemassa oleva tuoksu? Paljon käytetty siis? Vaiko joku mitä teoriassa haet muttet ole oikeassa elämässä vielä haistanut?
Olen ollut ravintolassa, jossa leijuili tämä tuoksu vahvana. Harmittaa, etten vain röyhkeästi noussut pöydästä kysymään, kenellä on näin jumalainen tutoksu, ja mikä se on... Vihreä tuoksu jossa ihanat patschulit.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta tilataan varmaan nyt ihan hullun lailla, sieltä alkavat jotkut tuotteet loppua. Olisin tilannut Joopin All About Even, mutta loppu. Samoin Nina Riccin yksi tuoksu, Rose Extasen flanker, en muista nyt nimeä, vaaleanpunaisessa pullossa, Kurkdjianin suunnittelema.
No, ehkä tästä alkaa ostolakko. Pystyin välttämään muiden tuoksujen houkutukset. Kenzon Amourin jo melkein tilasin. Black Fridayna tuli tilailtua sen verran paljon tuoksuja, että koitan nyt vähän hillitä ja nauttia näistä nykyisistä. Yksi jota odotan saapuvaksi on Thierry Muglerin Alien Oud Majestueux. Siitä on tullut itselleni ihan holy grail -tuoksu, kuulostaa niin upealta, ja rakastan Alienia. On kovat odotukset tuota tuoksua kohtaan.
Krääh, olisinpa ollut ajoissa. Chanelin Coco mademoiselle 35 ml ja Diorin Dolce vita 50 ml noin 75 e... 😔 tuoksuja on luultavasti kappalemääräisesti suht vähän, koska nyt on jo myyty loppuun joku 50 - 75% .
Mr Tokmannii on selkeästi hurmannut hajuvesifirmojen leidit ja tehnyt edulliset kaupat. 😊
Miten saitte tilattua Tokmannista? Tarjoaa automaattisesti Ovelle-pakettia, eikä anna vaihtaa muuhun ja ilmoittaa, ettei ko. toimitusvaihtoehtoa voida käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.
Onko siis joku jo olemassa oleva tuoksu? Paljon käytetty siis? Vaiko joku mitä teoriassa haet muttet ole oikeassa elämässä vielä haistanut?
Olen ollut ravintolassa, jossa leijuili tämä tuoksu vahvana. Harmittaa, etten vain röyhkeästi noussut pöydästä kysymään, kenellä on näin jumalainen tutoksu, ja mikä se on... Vihreä tuoksu jossa ihanat patschulit.
Hybridimuoto patsulista/patchoulista kuulostaa ihan löydöltä vauvanvaipasta. "Ihanat patschulit." Anteeksi, ohis :)
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta tilataan varmaan nyt ihan hullun lailla, sieltä alkavat jotkut tuotteet loppua. Olisin tilannut Joopin All About Even, mutta loppu. Samoin Nina Riccin yksi tuoksu, Rose Extasen flanker, en muista nyt nimeä, vaaleanpunaisessa pullossa, Kurkdjianin suunnittelema.
No, ehkä tästä alkaa ostolakko. Pystyin välttämään muiden tuoksujen houkutukset. Kenzon Amourin jo melkein tilasin. Black Fridayna tuli tilailtua sen verran paljon tuoksuja, että koitan nyt vähän hillitä ja nauttia näistä nykyisistä. Yksi jota odotan saapuvaksi on Thierry Muglerin Alien Oud Majestueux. Siitä on tullut itselleni ihan holy grail -tuoksu, kuulostaa niin upealta, ja rakastan Alienia. On kovat odotukset tuota tuoksua kohtaan.
Ääh, sorruin sittenkin😅 Huomasin että siellä oli Elie Saabin Le Parfum Limited edition, Resort Collectionin tuoksu tosi edullisesti. Tuo on tosi ihana kesätuoksu, Le Parfum pohjatuoksuna hedelmä cocktail- twistillä. Ihme ettei sitä oltu myyty loppuun. Hankin samalla myös Lanvinin Girl in Caprin, raikkaaksi sitrustuoksuksi esim. kuntosalille ym.
Ja tänään testasin eilen tullutta Kilianin Princess-tuoksua, tilasin Sokokselta kun oli Black Fridayna -25 %. Tämä on upea tuoksi, vihreää teetä ja vaahtokarkkeja + ripaus inkivääriä. Lunasti kaikki odotukset, ehkä vähän ylikin. Tämä on lopetettu, vähän senkin takia oli ostoslistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt saisin valita rahasta välittämättä niin tilaisin parfumdreamsilta nämä:
-Dior forever and ever
- Dior blooming bouquet
-Armani My DayKaikki ihania.....mutta ei paljoa työttömänä ostella. Vanhat hajuvedetkin jo loppu. Jäljellä vain huonoja ostoksia.
Nuo siis tilaisin nyt jos olisi rahaa...säästö yli 100€ normaaliin
Meillä on sama maku jos tarkoitat Armanin My Way.
Tänään juuri Kicksillä suihkauttelin bloomin bouquetä ranteeseen ja silmiin osui tuo ihana forever and ever. Sitä olen ajatellut ostaa uuden pullollisen kun edellinen loppui aikoja sitten.
My Way ilmeisesti jakaa kovasti mielipiteitä mutta itse ainakin pidän kovasti. Harmi tosiaan, että nämä kaikki ovat melko hintavia.Sama jatkaa vielä.
Huomasin, että tuo Diorin Blooming Bouquet on parin tunnin kuluttua haihtunut lähes kokonaan iholtani ja jäljellä on vähän hikimäisen oloinen haju ranteessa. Oli todella hyvän tuoksuinen ilmaan ja paperille suihkautettuna. Kannattaa testata omalle iholle.
Kiitos vinkistä. Pitääpä uudelleen suihkautella ja tuoksutella Diorin Blooming bouquet. Viime kerrasta on aikaa niin en muista miten itselläni kesti.
Näköjään on sama maku. :) Tarkoitin juuri Armanin My waytä.
Muuten pidän raikkaista puhtaista kukkaistuoksuista mutta My way on erilainen. Lämmin ja voimakkaampi mutta silti raikas tuulahdus appelsiininkukkaa. On minusta parempi mitä Gucci Bloom tuoksu minkä itseltäni kuin pois.
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa äkkiä menneet. :O Minä tein päätöksen, että sen ensimmäisen silmäilykerran jälkeen en Tokmannin tuoksuja katsele, muuten menisi rahat, terveys ja järki. Ja näköjään hyvän päätöksen tein, koska tunnetiloihin olisi lisätty myös pettymys ja raivo tuoksuista, joita en olisi onnistunut saamaan. :D
Ei ole vielä Stockmannilta tullut viestiä Jo Malone -minijoulutuoksujen saapumisesta. No, maksoin ne pari minuuttia vaille puolenyön viime perjantaina, joten tilauksen käsittelyssä saattaa kestää pieni hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille persikkavinkeistä, niitä tulikin mukavan monta! Täytyy nyt tutkiskella noita tarkemmin :D Tää on niin ihana ketju, positiivinen, ystävällinen ja innostunut :)
Tässä vielä yksi suositus, Laliquen Rеve d'Infini. Tämä on kirjaimellisesti kuin Bellini-drinkki, tässä tuoksuu persikka sekoitettuna pirskahtelevaan kuohuviiniin. Makean, kirpeän poreileva, melkein voi tuntea kuplat tuoksuttaessa. Tässä on jotain hienostuneen eleganttiakin, sopii mielestäni kaikenikäisille. On erittäin edullinen, esim. Notino.fi:ssä taisi olla jotain 27eur 50ml pullo. Helppo sokko-ostos, vaikea kuvitella että tästä ei tykkäisi.
Kiitos paljon tästäkin vinkistä!
Olen tänään lueskellut fragranticasta arvioita edellisistä suosituksista ja huomasin, että Jessica Simpsonin Fancy Love sai myös jokusen maininnan kommenteissa. Onko siitä kenelläkään kokemuksia?
Alan jo miettiä, että pitäisikö tilata kaksi pulloa, toinen siskolleni ja toinen itselleni, kun päättäminen on niin vaikeaa :D
Fancy Love on ihanan naisellinen ja laadukas (kestää pitkään iholla, sillage on hyvä mutta ei liian voimakas), siinä tuoksuvat shampanja ja persikka. Todella kaunis tuoksu, sain siitä paljon kehuja ja kyselyitä, kun käytin muutama vuosi sitten. :)
Tokmanni ei ole ostanut kosmetiikkaa ns. virallisia reittejä pitkin (eli valmistajilta). Siksi saattaa olla hyvinkin pieniä eriä tiettyjä tuotteita. Mielenkiintoinen veto heiltä kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?
Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.
No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.
Nyt olen kuullut kaiken, joku siis säilyttää kosmetiikkaa ja hammasharjoja (erillisessä) vessassa... Sori, mutta ällöttävää. Vessa on kakkahuone, ei kaunistautumishuone!
Niin ja tosiaan mainitsin että kylpyhuoneEHDOTUKSEN vielä voisin ymmärtää, mutta en vessaa. En siis toki itse säilytä kummassakaan, mutta sen sentään olen kuullut että joku noita pitää kylpyhuoneessa. Vessaa, en ikinä.
Pidätätkö hengitystä koko toimituksen ajan?
Ai et? No sitten kyllä riittää se että sulkee sen wc-istuimen kannen peräänsä, ennen vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
maailma on tuksuja väärällään, mutta mikään ei satu minulle....hetken kuluttua kaikki haisee lähinnä kissanpissalle, siis naapurin kissan. Oman kissani pissa ei haise millekään.
Sama ongelma nykyään, joko oma iho ja hormonit muuttuneet tai sitten hajuvesien ainesosat. Mitä pidempään iholla, sitä kitkerämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?
Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.
No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.
Nyt olen kuullut kaiken, joku siis säilyttää kosmetiikkaa ja hammasharjoja (erillisessä) vessassa... Sori, mutta ällöttävää. Vessa on kakkahuone, ei kaunistautumishuone!
Niin ja tosiaan mainitsin että kylpyhuoneEHDOTUKSEN vielä voisin ymmärtää, mutta en vessaa. En siis toki itse säilytä kummassakaan, mutta sen sentään olen kuullut että joku noita pitää kylpyhuoneessa. Vessaa, en ikinä.
Missä sinä sitten hammasharjasi (saati meikit) säilytät? Monissakaan asunnoissa ei ole kuin yksi wc-kylpyhuone eikä mitään pukeutumishuoneita.
Eri
Luetaanpa se ihan alkuperäinen kommentti, josta tämä lähti
"Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen?"
Tähän ihmettelin, miksi kukaan suunnittelisi talon, jossa on vain vessa vaihtoehtona kosmetiikalle - edes raha ei ollut este! Ei siis puhuttu edes yksiön kylpyhuone/wc -yhdistelmästä, vaan ihan pelkästä (erillisestä) vessasta uudessa itse suunnitellussa talossa.
Mielestäni yhäkään kalliiden, kauniiden parfyymipullojen paikka ei ole kakkimistiloissa. Meikkaaminenkin on kivempaa keittiön pöydän ääressä kuin aamukakan käryssä. Mutta toki jokainen tyylillään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille persikkavinkeistä, niitä tulikin mukavan monta! Täytyy nyt tutkiskella noita tarkemmin :D Tää on niin ihana ketju, positiivinen, ystävällinen ja innostunut :)
Tässä vielä yksi suositus, Laliquen Rеve d'Infini. Tämä on kirjaimellisesti kuin Bellini-drinkki, tässä tuoksuu persikka sekoitettuna pirskahtelevaan kuohuviiniin. Makean, kirpeän poreileva, melkein voi tuntea kuplat tuoksuttaessa. Tässä on jotain hienostuneen eleganttiakin, sopii mielestäni kaikenikäisille. On erittäin edullinen, esim. Notino.fi:ssä taisi olla jotain 27eur 50ml pullo. Helppo sokko-ostos, vaikea kuvitella että tästä ei tykkäisi.
Kiitos paljon tästäkin vinkistä!
Olen tänään lueskellut fragranticasta arvioita edellisistä suosituksista ja huomasin, että Jessica Simpsonin Fancy Love sai myös jokusen maininnan kommenteissa. Onko siitä kenelläkään kokemuksia?
Alan jo miettiä, että pitäisikö tilata kaksi pulloa, toinen siskolleni ja toinen itselleni, kun päättäminen on niin vaikeaa :D
Fancy Love on ihanan naisellinen ja laadukas (kestää pitkään iholla, sillage on hyvä mutta ei liian voimakas), siinä tuoksuvat shampanja ja persikka. Todella kaunis tuoksu, sain siitä paljon kehuja ja kyselyitä, kun käytin muutama vuosi sitten. :)
Kiitos tästäkin kommentista :)
Nyt täytyy vain yrittää tehdä se päätös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä sitten hammasharjasi (saati meikit) säilytät? Monissakaan asunnoissa ei ole kuin yksi wc-kylpyhuone eikä mitään pukeutumishuoneita.
EriLuetaanpa se ihan alkuperäinen kommentti, josta tämä lähti
"Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen?"
Tähän ihmettelin, miksi kukaan suunnittelisi talon, jossa on vain vessa vaihtoehtona kosmetiikalle - edes raha ei ollut este! Ei siis puhuttu edes yksiön kylpyhuone/wc -yhdistelmästä, vaan ihan pelkästä (erillisestä) vessasta uudessa itse suunnitellussa talossa.
Mielestäni yhäkään kalliiden, kauniiden parfyymipullojen paikka ei ole kakkimistiloissa. Meikkaaminenkin on kivempaa keittiön pöydän ääressä kuin aamukakan käryssä. Mutta toki jokainen tyylillään...
Jonka jälkeen kerroit että sinusta on yököttävää että hajuvedet olisivat vessassa, etkä ole koskaan sellaisesta kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko lopettaa sen hajuvesillä läträämisen? A ) Ne oikeesti löyhkää B) Monet on todella yliherkkiä kaikille tuoksuille (hajuille) ja saa oireita niistä. Iho -, silmä- ja hengitystieoireita. Ihan perseestä
Olet väärässä ketjussa. Ole hyvä ja poistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh, sorruin sittenkin😅 Huomasin että siellä oli Elie Saabin Le Parfum Limited edition, Resort Collectionin tuoksu tosi edullisesti. Tuo on tosi ihana kesätuoksu, Le Parfum pohjatuoksuna hedelmä cocktail- twistillä. Ihme ettei sitä oltu myyty loppuun. Hankin samalla myös Lanvinin Girl in Caprin, raikkaaksi sitrustuoksuksi esim. kuntosalille ym.
Ääh, minäkin sorruin. Tilasin myös tuon Resort Collectionin ja Burberry Womanin. Nyt sitten odotellaan saapuvaksi..
Se pinkki vaaleanpunainen pullo jossa on kullanvärinen ketju pullon suussa on ehkä Versus Time for pleasure.
Minulla on ollut ja tykkäsin, en tiedä onko myynnissä.
Meilläkin on hammasharjat kylppärissä, jossa myös toimitetaan vessa-asiat. Pitänee vissiin siirtää hammasharjat vaatehuoneeseen, tai vaihtoehtoisesti ruveta paskomaan sinne.