Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2041/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos vaan, Tokmanni on lähtenyt oikein rytinällä peliin mukaan, myös laatumeikeissä. Sitä vain ihmettelen, ettei ne ole näyttävästi mainostaneet uudistuneita valikoimiaan missään...? Iltäpäivälehdestä piti lukea noista NARSeista yms.

Vierailija
2042/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille persikkavinkeistä, niitä tulikin mukavan monta! Täytyy nyt tutkiskella noita tarkemmin :D Tää on niin ihana ketju, positiivinen, ystävällinen ja innostunut :)

Tässä vielä yksi suositus, Laliquen Rеve d'Infini. Tämä on kirjaimellisesti kuin Bellini-drinkki, tässä tuoksuu persikka sekoitettuna pirskahtelevaan kuohuviiniin. Makean, kirpeän poreileva, melkein voi tuntea kuplat tuoksuttaessa. Tässä on jotain hienostuneen eleganttiakin, sopii mielestäni kaikenikäisille. On erittäin edullinen, esim. Notino.fi:ssä taisi olla jotain 27eur 50ml pullo. Helppo sokko-ostos, vaikea kuvitella että tästä ei tykkäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos vaan, Tokmanni on lähtenyt oikein rytinällä peliin mukaan, myös laatumeikeissä. Sitä vain ihmettelen, ettei ne ole näyttävästi mainostaneet uudistuneita valikoimiaan missään...? Iltäpäivälehdestä piti lukea noista NARSeista yms.

Tässä menee jotenkin aivo solmuun kun tuijottelee Maison Francis Kurkdjianeita Tokmannin iloisenpunaisessa verkkokaupassa :D

Vierailija
2044/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielosta tuli mieleen, osaisitteko suositella mahdollisimman puhdasta kielotuoksua? Tarkoitan puhtaalla sitä, ettei se ole useamman eri nuotin "kielo" vaan yksinkertainen ja sitä aitoa tuoksua muistuttava kevyt eau de cologne tai eau de toilette. Kaipuuni saada hyvin simppeli, vanhanaikainen kielotuoksu johtuu siitä, että lapsena äidilläni oli kaapissa suurehko pullo jotain kielotuoksua.

Samasta syystä haaveilen joskus Schiaparellin tuoksuista ja tietyistä pulloista.

Tämä on puhdas ja yksinkertainen kielotuoksu:

https://www.notino.fi/the-library-of-fragrance/lily-of-the-valley-eau-d…

Yves Rocherillakin on näköjään kielotuoksu, mutta tästä mulla ei ole omaa kokemusta:

https://www.yves-rocher.fi/tuoksut/naisten-tuoksut/eau-de-toilette/eau-…

Vierailija
2045/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä menee jotenkin aivo solmuun kun tuijottelee Maison Francis Kurkdjianeita Tokmannin iloisenpunaisessa verkkokaupassa :D

Joo, mulle tuli myös hieman outo tunne, kun näin Bond No 9 -hajuvesiä siellä...😁Mä nimittäin aina kuolaan niitä pulloja, mulla on vasta 1 sellainen, kun ovat melko tyyriitä.

Vierailija
2046/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana omistanut kymmeniä hajuvesiä mutta laittanut kiertoon kaikki vähän käytetyt tai hutiostot. En halua säilyttää tyhjiä pullojakaan, tosin elämäni ensimmäisen itse ostamani pullon olisin voinut säilöä. Kuinka pitkään hajuvedet edes säilyvät hyvinä? Nyt taitaa olla alle 10 pulloa joista 7 voisin laittaa pois. Haaveilen käyttäväni Sen Yhden Oikean, hajuvesissäkin ja ehkä sen lisäksi jonkun super laadukkaan tuoksun erityisiin tilaisuuksiin.

Yhden ja oikean teoria ei toimi ainakaan minulla. Vaikka kuinka tykkäsin jostakin, kyllästyn samaan lopulta. Sitten se ei olekaan "se oikea enää". Pakko vaihdella.

Vierailija
2047/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nuo Tokmannin hinnat halpoja 😯 Esim. Prada La Femme 50 ml vain 48,99. Ei varmaan halvemmalla saa edes ulkomaisista nettikaupoista. Kai nämä on aitoja?! Onkohan tämä nyt jokin alkuajan hinnoittelu, nousevat kun "avajaisaika" ohi.

Vierailija
2048/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nuo Tokmannin hinnat halpoja 😯 Esim. Prada La Femme 50 ml vain 48,99. Ei varmaan halvemmalla saa edes ulkomaisista nettikaupoista. Kai nämä on aitoja?! Onkohan tämä nyt jokin alkuajan hinnoittelu, nousevat kun "avajaisaika" ohi.

Kuinka paljon hajuvesien hinnoissa on ilmaa ja mielikuvia kalleudesta? Tokmanni tekee nyt karhunpalveluksen monelle. Ne niin ihkut tuoksut eivät  kohta olekaan enää NIIN upeita, kun niitä myydään prolekaupassa. 

Vierailija
2049/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kokeillut Eap Pharman kopio/dupe tuoksuja? Esimerkiksi nro 15 pitäisi olla kuin Narcison For Her.

Minulla on juuri tuo parin vuoden takaa Espanjan tuliaisena. Pullo on ruma, mutta tuoksu edp on minusta ihan hieno, monikerroksinen ja kestäväkin. En ole muistanut kokeilla aitoa tavaraa koskaan, joten en osaa verrata.

Vierailija
2050/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kokeillut Eap Pharman kopio/dupe tuoksuja? Esimerkiksi nro 15 pitäisi olla kuin Narcison For Her.

Minulla on juuri tuo parin vuoden takaa Espanjan tuliaisena. Pullo on ruma, mutta tuoksu edp on minusta ihan hieno, monikerroksinen ja kestäväkin. En ole muistanut kokeilla aitoa tavaraa koskaan, joten en osaa verrata.

Sorry: Iap Pharma (ei Eap)

Vierailija
2051/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille persikkavinkeistä, niitä tulikin mukavan monta! Täytyy nyt tutkiskella noita tarkemmin :D Tää on niin ihana ketju, positiivinen, ystävällinen ja innostunut :)

Tässä vielä yksi suositus, Laliquen Rеve d'Infini. Tämä on kirjaimellisesti kuin Bellini-drinkki, tässä tuoksuu persikka sekoitettuna pirskahtelevaan kuohuviiniin. Makean, kirpeän poreileva, melkein voi tuntea kuplat tuoksuttaessa. Tässä on jotain hienostuneen eleganttiakin, sopii mielestäni kaikenikäisille. On erittäin edullinen, esim. Notino.fi:ssä taisi olla jotain 27eur 50ml pullo. Helppo sokko-ostos, vaikea kuvitella että tästä ei tykkäisi.

Kiitos paljon tästäkin vinkistä!

Olen tänään lueskellut fragranticasta arvioita edellisistä suosituksista ja huomasin, että Jessica Simpsonin Fancy Love sai myös jokusen maininnan kommenteissa. Onko siitä kenelläkään kokemuksia?

Alan jo miettiä, että pitäisikö tilata kaksi pulloa, toinen siskolleni ja toinen itselleni, kun päättäminen on niin vaikeaa :D

Vierailija
2052/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?

Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.

No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.

Nyt olen kuullut kaiken, joku siis säilyttää kosmetiikkaa ja hammasharjoja (erillisessä) vessassa... Sori, mutta ällöttävää. Vessa on kakkahuone, ei kaunistautumishuone!

Niin ja tosiaan mainitsin että kylpyhuoneEHDOTUKSEN vielä voisin ymmärtää, mutta en vessaa. En siis toki itse säilytä kummassakaan, mutta sen sentään olen kuullut että joku noita pitää kylpyhuoneessa. Vessaa, en ikinä.

Vierailija
2053/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään Max Perttulan Possessed-tuoksua? Kiinnostaisi kovasti kuulla tästä arvioita ja miltä tuoksuu.

Vierailija
2054/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herramunvereni!

Baccarat Rouge 540 Extrait on loppuunmyyty. 

Tokmannilla. 

Vierailija
2055/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?

Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.

No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.

Nyt olen kuullut kaiken, joku siis säilyttää kosmetiikkaa ja hammasharjoja (erillisessä) vessassa... Sori, mutta ällöttävää. Vessa on kakkahuone, ei kaunistautumishuone!

Niin ja tosiaan mainitsin että kylpyhuoneEHDOTUKSEN vielä voisin ymmärtää, mutta en vessaa. En siis toki itse säilytä kummassakaan, mutta sen sentään olen kuullut että joku noita pitää kylpyhuoneessa. Vessaa, en ikinä.

Missä sinä sitten hammasharjasi (saati meikit) säilytät? Monissakaan asunnoissa ei ole kuin yksi wc-kylpyhuone eikä mitään pukeutumishuoneita.

Eri

Vierailija
2056/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on tuksuja väärällään, mutta mikään ei satu minulle....hetken kuluttua kaikki haisee lähinnä kissanpissalle, siis naapurin kissan. Oman kissani pissa ei haise millekään.

Vierailija
2057/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herramunvereni!

Baccarat Rouge 540 Extrait on loppuunmyyty. 

Tokmannilla. 

Jatkan vielä, että lähes täydellisen tuoksun olette ostaneet!

Itselläni tämä on tämän päivän tuoksuna. Yksinäni vietin kotitoimistolla koko päivän, ja ihastelin tuoksupilveä. Yksi suihkaus yleensä riittää. 

Tulkaahan tänne kertomaan kokemuksenne! 

Vierailija
2058/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa valehtelu. Rokotukset ovat eettisesti ja moraalisesti väärin ja vain rokotteiden osalta ei ole kertaakaan tehty blacepo-tutkimuksia. Pandemrix näytti valtiovallan alistumisen. Kansanedustajat otti itselleen toisen rokotteen, miksi? Nyt meillä tuhansia narkolepsiaperheitä ympäri Suomen. Maskeja tutkittu 50 vuotta, joten viranomaisten toiminta on mielivaltaista. Perusoikeuksia loukataan ilman ensimmäistä todistetta. Maskit laittavat ihmiset sairaalaan ei mikään flunssa. Herätys ihmiset ja tutkikaa asiaa internetistä pelottomasti. Aukeaa aikamoinen huijaus todella nopeasti ja kymmenet tuhannet lääkärit varoittavat tästä digivihreästä kestävän kehityksen piikistä tieteeseen perustuen. Vaatikaa viranomaisilta todisteita ja älkää pelätkö.

Olet eri tavalla seonneiden ketjussa.

P.S. Plasebo

Vierailija
2059/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta tilataan varmaan nyt ihan hullun lailla, sieltä alkavat jotkut tuotteet loppua. Olisin tilannut Joopin All About Even, mutta loppu. Samoin Nina Riccin yksi tuoksu, Rose Extasen flanker, en muista nyt nimeä, vaaleanpunaisessa pullossa, Kurkdjianin suunnittelema.

No, ehkä tästä alkaa ostolakko. Pystyin välttämään muiden tuoksujen houkutukset. Kenzon Amourin jo melkein tilasin. Black Fridayna tuli tilailtua sen verran paljon tuoksuja, että koitan nyt vähän hillitä ja nauttia näistä nykyisistä. Yksi jota odotan saapuvaksi on Thierry Muglerin Alien Oud Majestueux. Siitä on tullut itselleni ihan holy grail -tuoksu, kuulostaa niin upealta, ja rakastan Alienia. On kovat odotukset tuota tuoksua kohtaan.

Vierailija
2060/19266 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givenchyn L'Interdit on kestosuosikkini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme