Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19741)
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa jos on lisää kokemuksia Direct Cosmetics nettikaupasta
Edellinen vastaukseni joutui jostain syystä moderaattorin haaviin. Jos se myöhemmin ilmestyykin tänne niin johtuu siis siitä...
Ei tullut tällä kertaa tulleja tai veroja. Tilaus oli n. 125 puntaa + lähetys n. 13 puntaa. DHL kuljetti. Olin valmistautunut riskiin - mutta paketissa oli sellaisia tuoksuja, joita muuten on vaikea saada (tolkun hintaan) - eli Jean Patoun Collection Heritagen L'Heure Attendue ja Vacances.
Näistä ensimmäinen muistuttaa kyllä ihan liikaa jotakin, mitä mulla jo on...ehkä Scherrer 2 - joka kyllä on mielestäni vielä parempi.
Yhdestä toisesta täysin eri tavaraa sisältävästä vielä matkalla olevasta britti-tilauksestani taas seurasi nopeasti DHL:n kysely, että hoidanko tullauksen itse. Odotan siis tässä vaiheessa heiltä tietoja sitä varten. Paketti oli lähetyskuluineen karvan verran yli 150 puntaa, joten se taitaa olla syynä tähän...
Lattafa Eclairen ystäville tiedoksi, että Normalissa on nyt uudet versiot Banoffi sekä Pistache. Testasin samalla Give Me Gourmand -linjan tuoksut Berry on Top, Choco Overdose ja Vanilla Freak.
Tätä täytyy sulatella jonkin aikaa. :D
Lisään vielä, että myös Yaran uusin versio Elixir on saatavilla.
Mitähän Burberry oikein sekoilee? Nämä ovat ilmeisesti yksi ja sama tuote:
Burberry Her Parfum https://ifragranceofficial.com/perfumes/burberry-her-parfum-for-women-2…
Burberry Vanilla Absolute https://ifragranceofficial.com/perfumes/burberry-her-vanilla-absolute/
Harrods-tavaratalon sivu https://go.shopmy.us/p-35354594
^ No mihinkäs hittoon Her jäi tuosta? Burberry sai minutkin ihan sekaisin. :p
Vierailija kirjoitti:
Joululahjatoiveista löytyy tänä vuonna vain klassikoita. Shalimar, Rush, Eau de Rochas, Fidji, Oscar de la Renta, Diorissimo, . Joku noista itselle lahjaksi. Nettikauppojen hinnoista riippuu minkä tilaan. N54
Vintageitako? Ainakin nyky-Fidji on täysin eloton ja ohut. Mulla on ollut molemmat, nykyinen ja vintage ja uuden möin pois. Ei ole sama tuoksu. Kaikissa tuoksuissa uudelleenformulointi ei aina ole ihan niin surkea kuin fanit väittävät, mutta tässä Fidjissä nykyinen on kyllä täysin turha.
Minusta on viimein tullut Shalimar-ihminen. Ostin hiljakkoin jonkun aiemman version, joka on siinä cologne-pullon näköisessä olematta cologne. Tuoksujen kuningatar!
Kuvittelenko vain vai kallistuuko hajuvedet ihan hirveetä vauhtia? Naisten designer uutuudet tahtoo olla noin 100e 30ml /pullo Sokoksella, juu toki omistajapäivillä lähtee se -20%. Toisaalta ehkä le parfumeita, intensejä, elixirejä jne on enemmän, ehkä se hämää.
Ensi vuonna tavoitteena käydä omia tuoksuja läpi ostamatta yhtään uutta, saapa nähä onnistuuko.
Tänään teki mieli jotain huumaavaa kukkaistuoksua kun ei luntakaan ole. Havahduin siihen, että pullona mulla ei huumaavaa kukkaistuoksua ole, joten piti alkaa kaivella näytteitä. Ja sieltä se löytyi, YSL:n Supreme Bouquet. Se onkin muuten ihana tuoksu! Nyt on kukkia ja huumaa. Mutta jos tiedätte vinkata jotain muuta huumaavaa kukkaista, niin olen kiitollinen!
No nyt sai Fragrantica esiteltyä uudet Daisy x Murakami -tuoksut https://www.fragrantica.com/news/Marc-Jacobs-Daisy-Murakami-Limited-Edi…
For the first time in Daisy's limited-edition collection, the fragrances are offered as more concentrated Eau de Parfums, delivering a richer and more impactful sensory experience.
Daisy Murakami Yellow, inspired by the original Daisy EDT, blends strawberry and raspberry notes over a cedarwood base.
Daisy Murakami Pink, inspired by Daisy Love, pairs coconut and white peony with a praline finish.
Daisy Murakami Green, inspired by Daisy Wild, combines banana and jasmine atop warm vanilla.
Daisy Murakami Blue, inspired by Daisy Eau So Fresh, opens with pear, blooms with rose, and settles into soft musk.
Ovat tulossa ainakin Sokokselle.
Vinkkinä, että beauty the shopissa on try&buy, eli tilatun näytteen hinnan saa alennuksena jos tilaa tuoksun samalta merkiltä. Tilailin itse Ella K ja Jeroboamia testiin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään teki mieli jotain huumaavaa kukkaistuoksua kun ei luntakaan ole. Havahduin siihen, että pullona mulla ei huumaavaa kukkaistuoksua ole, joten piti alkaa kaivella näytteitä. Ja sieltä se löytyi, YSL:n Supreme Bouquet. Se onkin muuten ihana tuoksu! Nyt on kukkia ja huumaa. Mutta jos tiedätte vinkata jotain muuta huumaavaa kukkaista, niin olen kiitollinen!
Onko sulla tiettyjä kukkamieltymyksiä, kuten valkoiset kukat, keltaiset kukat, ruusut, orkideat tms?
Minun huumaavin ruusutuoksu on Guerlainin Nahema edp. On kuin olisin pudonnut keskelle itämaista ruusutarhaa keskellä yötä.
Ystävän huumaavin kevätkukkainen tuoksu on Maison Margielan Flower Market. On kuulemma kuin pariisilainen kukkatori.
Jännä yhteistyö muuten tuo Daisy x Murakami tuoksusarja, koska herrat Murakami ja Marc Jacobs on molemmat olleet suunnittelijoina Louis Vuittonille :D Murakamin laukkusarjoja on lanseerattu uudestaan tänä vuonna, hieman eri näköisinä.
Bronze Goddess EdP on tullut takaisin.
https://www.fragrantica.com/perfume/Estee-Lauder/Bronze-Goddess-Eau-de-…
Top notes are Bergamot, Coconut and Lemon; middle notes are Magnolia Petals, Tiare Flower, Lavender, Jasmine and Neroli; base notes are Sandalwood, Vanilla, Vetiver, Amber and Myrrh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tiettyjä kukkamieltymyksiä, kuten valkoiset kukat, keltaiset kukat, ruusut, orkideat tms?
Minun huumaavin ruusutuoksu on Guerlainin Nahema edp. On kuin olisin pudonnut keskelle itämaista ruusutarhaa keskellä yötä.
Ystävän huumaavin kevätkukkainen tuoksu on Maison Margielan Flower Market. On kuulemma kuin pariisilainen kukkatori.
Olen mieltynyt erityisesti keltaisiin kukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelenko vain vai kallistuuko hajuvedet ihan hirveetä vauhtia? Naisten designer uutuudet tahtoo olla noin 100e 30ml /pullo Sokoksella, juu toki omistajapäivillä lähtee se -20%. Toisaalta ehkä le parfumeita, intensejä, elixirejä jne on enemmän, ehkä se hämää.
Ensi vuonna tavoitteena käydä omia tuoksuja läpi ostamatta yhtään uutta, saapa nähä onnistuuko.
Kallistuu kyllä, hinnat nousseet. Itsekin halusin olla ensi vuoden ostamatta, mutta nyt on tulossa niin paljon mielenkiintoisia uutuuksia, etten varmasti onnistu :D
Ainakin tuo Daisy x Murakami linja on pakko kokeilla, rakastan noita pulloja. Samoin Gaultierin uusi vadelma Divine on pakko kokeilla, koska rakastan alkuperäistä Divinea ja vadelmaa.
Samoin Valentinon uutuus Donna lilassa pullossa on ainakin kokeiltava kun se tulee suomeen.
Daisy x Murakami on näköjään jo tallinkin verkkokaupassa myynnissä. 50ml 99e!! Voi itku mikä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Daisy x Murakami on näköjään jo tallinkin verkkokaupassa myynnissä. 50ml 99e!! Voi itku mikä hinta.
Ihan tavallinen?
Sokoksen hinta tulee olemaan 125 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mieltynyt erityisesti keltaisiin kukkiin.
Oletko kokeillut JPG:n Classique EdT -tuoksua tai Lancomen Poemea?
Uutta skandaalia pukkaa
JPG - Scandal Elixir https://ifragranceofficial.com/perfumes/scandal-elixir-for-women-jpg/
blackberry - iris - patchouli
Minuakin kiinnostaa jos on lisää kokemuksia Direct Cosmetics nettikaupasta