Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19741)

Vierailija
19561/19741 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä YSL Libre-tuoksun versioiden tuntijoita?

Mikä niistä versioista on mielestänne vähiten maskuliininen? Kun joistakin kokeilemistani tuntuu tulevan läpi semmoinen laimea maskuliininen ja puinen geneerinen tuoksu. Pidän mahdollisimman naisellisista tuoksuista sillä maskuliiniset tuoksunootit tunkevat helposti läpi etenkin loppuvaiheessa.

Libre Flowers & Flames

Vierailija
19562/19741 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän talouteen tulee kolmas Floraikun tuoksu, One Umbrella For Two. Aiemmin siitä oli vain matkakoko, ja vakuutuin tänä vuonna tuoksusta. Se on sopinut säässä kuin säässä. Ystävä kuvailee sitä mustikkarahkapiirakan hajuiseksi, ja se on aika hyvä kuvaus. Ajattelin että lämpimässä säässä ei toimisi, mutta lämpö toikin siitä ihan uusia, hyvin toimivia ulottuvuuksia esiin eikä se tuntunut tunkkaiselta. Saanpa samalla ilmaiseksi Black Friday-tarjouksena tuoksukynttilän ja vapaavalintaisen 10 ml matkapullon mukaan. Matkapulloksi valikoitui And Your Lips. Se osui eräänä päivänä sattumalta näytelaatikosta käteen ja tuoksui paremmalta kuin muistinkaan. Niin paljon paremmalta että piti vähän aikaa vertailla kumman noista haluan täysikokoisena, mutta One Umbrella For Two oli parempi. 

Pidän tuosta Floraikun systeemistä, missä täysikokoisen pullon mukana tulee aina myös 10 ml matkapullo. Viime vuode bf-tarjous oli 3 matkapullon kotelo (ja 3 matkapulloa, joita ei saanut itse valita). Nyt itselläni on 4, kohta 5 eri tuoksua matkapulloina, ja huomaan aina reissuun lähtiessäni päätyväni Floraikun kolmen pullon koteloon johon vain valkkaan ne matkapullot mitkä haluan ottaa. Ei enää ympäri meikkipussin pohjia pyöriviä näytteitä, vuotavia travaloita tms. Ja jos ei ole 3 matkapullon pakkausta, täysikokoisen hajuvesipullon korkki toimii kotelona matkapullolle. Tämä kuulostaa jo mainokselta, mutta ihan oikeasti pidän kokonaisuudesta. Alkuun se tuntui vain kivalta idealta, mutta omassa käytössä se toimii käytännössäkin erinomaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19563/19741 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragrantican äänestys on alkanut. Ihan kökkö tuo I Hate This Fragrance -osio.

Vierailija
19564/19741 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan.

Oi, Volupte oli minun ensimmäinen aikuinen tuoksuni. Taisi olla Oscar de la Rentaa? En muista enää miltä se tuoksui, mutta muistan rakastaneeni sitä ja tunteneeni itseni ihanan aikuiseksi ja kauniiksi.

Vierailija
19565/19741 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskin mun mielestä. Heh. Ihanaa peukutella kaikkia hirveyksiä, mikä onkin helppoa tällaiselle nirppanokalle joka inhoaa melkein kaikkea.

Vierailija
19566/19741 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskin mun mielestä. Heh. Ihanaa peukutella kaikkia hirveyksiä, mikä onkin helppoa tällaiselle nirppanokalle joka inhoaa melkein kaikkea.

Mua ei jotenkin naurata ne trumppituoksut eikä sateenkaarivihat. :(

Vierailija
19567/19741 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä YSL Libre-tuoksun versioiden tuntijoita?

Mikä niistä versioista on mielestänne vähiten maskuliininen? Kun joistakin kokeilemistani tuntuu tulevan läpi semmoinen laimea maskuliininen ja puinen geneerinen tuoksu. Pidän mahdollisimman naisellisista tuoksuista sillä maskuliiniset tuoksunootit tunkevat helposti läpi etenkin loppuvaiheessa.

Libre Flowers & Flames

Minusta tuo tuoksui ensin hyvälle noin kymmenisen minsaa, minkä jälkeen tulitikulle ja palaneille ihokarvoille :D Ehkä tuo "flames" viittaa oikeasti siihen?

Vierailija
19568/19741 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä useamman kerran haikaillut sitä PDM:n Orianaa, kun testeri käytetty nyt loppuun. Viimeksi kerroin, että tilasin ihan kokeeksi Maison Alhambran Reynan, ja kappas - tämä olikin ihan täydellinen kopio Orianasta.

Periaatteesta mieluiten suosisin "alkuperäisiä", mutta tässä taloustilanteessa saatan nyt kuitenkin pitäytyä tässä dupessa. On vieläpä 100 ml pullo, joten riittää mun käytöllä vuosiksi 😉

Nyt kun näistä arabituoksuista innostuin, tekisi mieli tilata pari muutakin dupea, mm. Afnanin Mystique Bouquet, mikä pitäisi vastata Valayaa. Onko tästä kenelläkään kokemuksia?

-N43

Zaran Velvet Shadow on Orianan dupe, mutta parempi kuin Oriana.

Muuten, noiden kalliimpien tuoksujen ongelma on nykyään pilaantuminen, tietynlainen eltaantuminen. Tuttu valittanut samaa kahden Creed-tuoksun, kahden Bond no. 9 ja kuulemma viimeksi kolmen de Marlyn tuoksun suhteen, että niihin tulee tiskirättimäinen, homeinen, märkäkoiramainen tai siivousainemainen sivuhaju puolen vuoden tai vuoden sisään. Pitäisi käyttää äkkiä pois.

Yhteen tuoksuista oli kuulemma tullut homemainen vihreä rengas spray korkin alapuolelle.

Haistoin viime vuonna erästä hänen Creedin tuoksua, oli muistaakseni vihreäkorkkinen, ja se oli aivan kauhea, kuin hometalo. Lilakorkkinen ei tuoksunut millekään, ehkä vanhalle seisoneelle vedelle missä väsyneitä kukkia. Bondin pinkki ja kultainen oli menneet sitruunaisen lattiavahan hajuisiksi. Ei noista saa korvauksia, kun tuottajat alkavat väittää että niitä olisi säilötty väärin, vaikka hänellä ne on olleet vitriinikaapissa, poissa valon ja lämmön ääreltä. Ymmärtäisin pilaantumisen siinä tapauksessa jos joku säilyttäisi saunan lähellä tuoksujaan. Tietysti häntä harmittaa kun mennyt pari tuhatta euroa hukkaan kolmen vuoden sisään.

Vierailija
19569/19741 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Princess, By Kilian - Tässä on vaahtokarkkia, Matcha-teetä ja inkivääriä. Pisteet on yhdet parhaista mitä olen nähnyt ja tämä on tosiaan hyvä jos pitää tämäntyyppistä, makeista ja aika nuorekkaista tuoksuista. Vaahtokarkin matta sokerikuorikin jotenkin välittyy tästä minun nenään. Tästä tulee minulle mieleen Burberry Goddess varsinkin alussa kun inkivääri tuntuu voimakkaammin ja Goddess onkin Fragranticassa tätä muistuttavien listalla. Tämä on ikään kuin Goddessin ilmavampi ja raikkaampi ja sokerisempi serkku. Yläpeukku tälle, vaikka kokonaisuutena hieman liian vaahtokarkkisen sokerinen minulle. 

Tuo Princess on reformuloitu siitä aiemmasta pallopullosta, riisuttu 2/3 aineksista, ja uusi versio meni asettuessaan liian maskuliiniseen suuntaan valitettavan nopsaan. Ehkä vihreät teen lehdet ja jokin puu tekivät aftershaven tyylisen sivuhaisulin. Luulin ensin että ihossani on hormonaalista muutosta ja esivaihdevuosia, mutta pyysin kaveria ja siskoa kokeilemaan, ja he kokivat samoin omilla ihoillaan.

Vierailija
19570/19741 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä useamman kerran haikaillut sitä PDM:n Orianaa, kun testeri käytetty nyt loppuun. Viimeksi kerroin, että tilasin ihan kokeeksi Maison Alhambran Reynan, ja kappas - tämä olikin ihan täydellinen kopio Orianasta.

Periaatteesta mieluiten suosisin "alkuperäisiä", mutta tässä taloustilanteessa saatan nyt kuitenkin pitäytyä tässä dupessa. On vieläpä 100 ml pullo, joten riittää mun käytöllä vuosiksi 😉

Nyt kun näistä arabituoksuista innostuin, tekisi mieli tilata pari muutakin dupea, mm. Afnanin Mystique Bouquet, mikä pitäisi vastata Valayaa. Onko tästä kenelläkään kokemuksia?

-N43

Ostin innostuksissani sen Marlyn Orianan 30 ml keväällä, lopulta en oikein tiennyt mihin tilaisuuksiin sitä käyttäisin kun arjessa monet tutut tuntui saavan siitä päänsärkyä ja silmien vuotoa. Kun olin iltatilaisuuksissa niin se jäi kaiken altavastaajiksi ja tunsin itseni vaan lapselliseksi pissishajuveden levittäjäksi. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Jotkut tuoksuinnostuneet tutut luulivat minun ostaneen turkkilaisen halpaversion Byredon Sundazed tuoksusta!

Zaralla on dupe tuosta Orianasta, jos joku ei halua käyttää kahta sataa euroa. Käytin itse loput Marlyn Oriana-tuoksusta saunatilojemme raikastamiseen kun alkoi tuntua tunkkaiselta.

Sundazed on ihana, niitä harvoja sitrustuoksuja joista pidän ja joka ei happane iholle. Sitruunakaramellimainen :))

Vierailija
19571/19741 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoille on tullut sellaisia suklaalevyn näköisiä tuoksupulloja, Carpenter tai jotain?

Onko niissä mitään aikuiselle sopivaa :)

Vierailija
19572/19741 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Coach Dreams Starlight https://www.ulta.com/p/dreams-starlight-eau-de-parfum-pimprod2055938?sk…

Pullon väri ja kuvat eivät ole yhtään starlight.

Vierailija
19573/19741 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinoille on tullut sellaisia suklaalevyn näköisiä tuoksupulloja, Carpenter tai jotain?

Normalissa niitä pääsee kokeilemaan. Kovin ovat heikkoja kestoltaan, ainakin minun ihollani.

Vierailija
19574/19741 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse edes viitsinyt kokeilla, kun pullot ei miellytä yhtään silmää. Mutta vinkatkaa, jos joku olisi kuitenkin kokeilemisen arvoinen ;)

-N43

Vierailija
19575/19741 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän perään, joululahjakysely 🎄

Mitä löytyy toivelistalta, tai oletteko mahdollisesti jo ostaneet itselle tai lahjaksi jotain tuoksuja?

Itse sain mieheltä Lancômen joulukalenterin, jossa tulee pari miniatyyriä, sekä 30 ml La Vie Est Belle L'Extrait. Tätä en ole testannut, mutta pidin L'Elixiristä, olisikohan saman kaltainen?

Toiveena olisi vaikka ja mitä, mutta budjetti ei ehkä anna nyt myöten kummempia ainakaan itselle ostella.

Mutta kiinnostaisi:

*YSL Libre L'Eau Nue sekä Vanille Couture. Oma suosikki tästä sarjasta on Flowers&Flames, joka itseasiassa onkin näistä ainoa minkä nyt omistan. Kaikki versiot ihan kivoja, mutta esim. Libre Intensestä tyydyin Zaran kopioon, joka sekin oikein kiva! Mutta molemmat näistä uutuuksista houkuttaa..

*Valentino Donna Born In Roma Ivory (tätä en ole päässyt kokeilemaan, mutta kuvaus kiehtoo)

*D&G Devotion Intense (ehkä myös Devotion, mutta tässä saattoi olla jotain hieman liian pistävää, Intense pehmeämpi?)

*Victor&Rolf Flowerbomb Extreme (tätäkään en ole testannut, mutta olen pitänyt oikeastaan kaikista flankereista, joten en usko että tämäkään olisi poikkeus..)

-N43

Vierailija
19576/19741 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mieheltä Lancômen joulukalenterin, jossa tulee pari miniatyyriä, sekä 30 ml La Vie Est Belle L'Extrait. Tätä en ole testannut, mutta pidin L'Elixiristä, olisikohan saman kaltainen?

Ei ole. L'Extrait on Iris Absolun sukulainen.

Vierailija
19577/19741 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjatoiveista löytyy tänä vuonna vain klassikoita. Shalimar, Rush, Eau de Rochas, Fidji, Oscar de la Renta, Diorissimo, . Joku noista itselle lahjaksi. Nettikauppojen hinnoista riippuu minkä tilaan. N54

Vierailija
19578/19741 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjatoiveista löytyy tänä vuonna vain klassikoita. Shalimar, Rush, Eau de Rochas, Fidji, Oscar de la Renta, Diorissimo, . Joku noista itselle lahjaksi. Nettikauppojen hinnoista riippuu minkä tilaan. N54

Ostin juuri Guccin Rushin, josta en edes pitänyt silloin, kun se aikanaan ilmestyi - halvalla, kun sain. Nyt huomaan pitäväni siitä kovasti.

Omalaatuinen sekamelska se kyllä on. Maksoi 19,90 Direct Cosmetics-verkkokaupassa. 

Vierailija
19579/19741 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on brittiläinen nettikauppa. Miten tulli ja alv?

Vierailija
19580/19741 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan.

Oi, Volupte oli minun ensimmäinen aikuinen tuoksuni. Taisi olla Oscar de la Rentaa? En muista enää miltä se tuoksui, mutta muistan rakastaneeni sitä ja tunteneeni itseni ihanan aikuiseksi ja kauniiksi.

Vihreä on lempivärini, joten pullon smarahdinvihreä korkki kiinnitti huomioni. Voi miten petyin, kun tuoksu ei osunut.

Mutta nyt kyl tahtoisin kokeilla vintageVoluptea uudelleen. Maku on muuttunut.