Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
1581/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi ”juoruja”-sana aloitusviestissä meinaa pilata koko keskustelun. Olisi pitänyt tehdä erikseen ketju juoruille ja ohjelmasta keskustelulle jaksojen tahdissa (jollainen on ollut aina aikaisempina vuosina). Ikävää, jos Heidin ja Oskarin juttu päättyy satuttavasti, mutta en varmastikaan ole ainoa, joka ei halua tietää tällaisia spoilauksia vaan katsoa ohjelmasta, mihin suuntaan jutut kehittyvät. Lopputuloksen näemme varmasti televisiosta tai myöhemmin mediasta, jos ”kauheudet” tapahtuivat vasta kuvausten jälkeen. Jos taas jutut ovat sellaisia, etteivät ne päädy yleiseen tietoon, kannattaa miettiä onko niitä järkevä levittää täälläkään. Jos jankkaajat (vai jankkaaja?) ovat oikeasti Heidin lähipiiriä tai Oskarin tuttuja entisestä elämästä ja olette enemmän tai vähemmän traumatisoituneita, hakekaa apua! Meille aavelaisille Ensitreffit alttarilla on kuitenkin ennen kaikkea viihdettä emmekä osaa auttaa teitä.

Vierailija
1582/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole nähnyt missään kohtaa Ollin ”ylianalysointia”. On ehkä vähän epävarma joissain asioissa, mitä Katjan lievä tylyys varmasti tuo entisestään esiin. Otteessa seuraavasta jaksosta kuitenkin sanoo suoraan, että tietyt Katjan kommentit aiheuttavat hänessä alemmuudentunnetta eikä hän pidä siitä yhtään. Ei ole siis todellakaan jäämässä miksikään tossukaksi ja hyvä niin.

Minun mielestäni tossukkuus taas on juuri sitä, että tuntee alemmuutta jos toisen mielestä oma kämppä on vain 7,5:n tasoinen, vaikka on itse ensin pyytänyt siitä arvosanaa. On toki hyvä että hän pystyy tunnistamaan reaktionsa ja puhumaan niistä avoimesti, siitä pisteet! Itselleni kuitenkin olisi kumppanissa ihan liikaa jo se, ettei hänelle voi rehellisesti kertoa omaa mielipidettään asioista, koska hänen itsetuntonsa murenee siitä.

Enkä nyt tarkoita tässä tuollaisia asioita, mitä joku listasi aiemmassa viestissä, kuten kaljuutumista tai selluliittisia reisiä, joille ei mahda mitään. Sellaisista kielteisen mielipiteen sanominen on typerää ja tarpeetonta. Mutta sen kertominen, millaisesta kodista pitää ja ei pidä, on omasta mielestäni rakentavaa ja tarpeellista, koska siihen asiaan ihminen voi yleensä vaikuttaa, ja se on olennainen tekijä parisuhteen onnistumisen kannalta.

Nämä rehellisesti mielipiteen kertojat eivät sitten kuitenkaan pidä itse siitä, kun heille kerrotaan heistä mielipide rehellisesti. Huomaavaisuus on sitä, että vaikka toinen tekisikin huonon kysymyksen, niin siihen voi aina vastata toisen tunteet huomioon ottaen.

Tätä Katjan, Rosan ym. tyyppistä naista on alkanut näkymään viimeaikoina paljon. Selitellään kuinka halutaan kiltti, kunnollinen, huomaavainen ja keskusteleva kumppani. Kääntävät tilanteen niin, että saadaan ensin se mies alistettua ja tossun alle ja sitten seuraavaksi itketään kun siitä toisesta ei ole vastusta tai näiden itsetunto ei kestä vahvaa ja älykästä naista.

Mitä Ollin olisi pitänyt tehdä, kun Katja tulee hänen kotiinsa? Katja ei älyä sanoa mitään kivaa. Olli joutuu kerjäämään Katjalta reaktiota. Katja ei ymmärrä reagoida hyväntahtoisesti, vaan töksäyttää jotain tökeröä. Olli pahoittaa mielensä ja molemmilla on huonot fiilikset.

Näillä rehellisiä mielipiteitä kertovilla ihmisilllä ei ole koskaan onnellisia ihmissuhteita. Heillä on ihmissuhteita, mutta nämä joille kerrotaan näitä rehellisyyksiä eivät ole koskaan oikein onnellisia osapuolia. Joko heille kerrotaan inhottavia rehellisyyksiä tai heille ei kerrota mitään, koska ihminen nyt ei kuitenkaan ole täysin rehellisesti katsottuna koskaan 10.

Nämä vahvat ja älykkäät naiset tulevat jäämään sinkuiksi. Koska sitä juuri heitä vahvempaa kilttiä keskustelevaa ja huomioivaa miestä ei ole. Heidän oma vahvuutensa on nimittäin niin korkealla tasolla. Heitä vahvemmat miehet eivät ole nimittäin enää kilttejä, eikä huomaavaisia ja sitä taas he eivät halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Oskari on tehnyt, kun Heidi itkee?

Vierailija
1584/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Katjalla lieviä Asperger-piirteitä?

Voi ollakin. Itselläni on, ja olin juuri tuollainen nuorempana. Opettelin siitä kovalla vaivalla eroon, mutta edelleen joskus suusta pääsee sammakko. Toki osaan nykyään pahoitella asiaa, mutta silti minulle ei sopisi kumppaniksi ihminen, joka ei kestä kuulla rehellistä kantaani asioihin, jotka koen elämässä tärkeiksi. Tällainen asia on juuri esimerkiksi tuo asuminen. Se, miksi asuinympäristölläni on minulle todella paljon väliä, liittyy myös autisminkirjolaisuuteen (mm. aistiyliherkkyydet). Minun kerta kaikkiaan täytyy voida puhua kumppanini kanssa tästä asiasta rehellisesti - muuten yhteiselämästä ei tule mitään.

Ymmärrän, että on myös ihmisiä, joiden yhteiselämä sujuu parhaiten silloin, kun tärkeitäkään asioita ei sanota suoraan ainakaan heti, vaan pehmeästi kierrellään ja kaarrellaan asian ympärillä ja ajan myötä totuutta paljastetaan asteittain, pieninä palasina, kunnes lopulta on saavutettu yhteisymmärrys. Usein tietoa ei anneta suoraan, vaan vihjailemalla ja ns. antamalla ymmärtää, ja muilla epäsuorilla tekniikoilla. Itse tulen hulluksi tällaisen henkilön seurassa, koska olen tosi huono ymmärtämään vihjailuja. Usein tajuan sen verran, että jotain tässä nyt vihjaillaan, mutta kun en keksi mitä, niin se voi tuntua jopa ilkeämieliseltä kiusanteolta. Miksei voi vain sanoa suoraan, niin pääsisimme nopeasti ratkaisemaan asiaa? Minä kun en loukkaannu koskaan suoraan sanomisesta, vaan päin vastoin olen siitä hyvin kiitollinen.

Ihmisiä on erilaisia, ja olennaista on että toisilleen sopivat tyypit päätyvät yhteen. Tässä parituksessa on tainnut kyllä tulla hieman liian paha huti, kun toinen on herkkä loukkaantumaan ja tarvitsisi paljon affirmaatiota siitä että hän ja hänen tekemisensä ovat toisen mielestä 10+, ja toinen taas on fanaattinen rehellisyysuskovainen, jonka mielestä epäkohteliaisuuskin on pienempi paha kuin se, että toiselle tulisi luotua paikkansapitämätön/epätarkka mielikuva tilanteesta.

Ihmisen persoonallisuus on niin uskomattoman monimuotoinen asia, että varmaan asiantuntijoilta jää väkisinkin aina jotain huomaamatta, vaikka osallistujia kuinka mitataan, punnitaan ja haastatellaan.

Vierailija
1585/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi ”juoruja”-sana aloitusviestissä meinaa pilata koko keskustelun. Olisi pitänyt tehdä erikseen ketju juoruille ja ohjelmasta keskustelulle jaksojen tahdissa (jollainen on ollut aina aikaisempina vuosina). Ikävää, jos Heidin ja Oskarin juttu päättyy satuttavasti, mutta en varmastikaan ole ainoa, joka ei halua tietää tällaisia spoilauksia vaan katsoa ohjelmasta, mihin suuntaan jutut kehittyvät. Lopputuloksen näemme varmasti televisiosta tai myöhemmin mediasta, jos ”kauheudet” tapahtuivat vasta kuvausten jälkeen. Jos taas jutut ovat sellaisia, etteivät ne päädy yleiseen tietoon, kannattaa miettiä onko niitä järkevä levittää täälläkään. Jos jankkaajat (vai jankkaaja?) ovat oikeasti Heidin lähipiiriä tai Oskarin tuttuja entisestä elämästä ja olette enemmän tai vähemmän traumatisoituneita, hakekaa apua! Meille aavelaisille Ensitreffit alttarilla on kuitenkin ennen kaikkea viihdettä emmekä osaa auttaa teitä.

On ihan sama onko aloitusviestissä sana "juoruja" vai ei. Tämä yksi sekoilija yrittää sillä oikeuttaa käytöstään, mikä ei ole ok. Luultavasti on itse tämän keskustelun aloitusviestin laatinut, siinä määrin suunnitelmalliselta tuntuu tämä toiminta. Jos otsikossa sanotaan, että tämä on tämän tv-ohjelman virallinen keskusteluketju, niin silloin ketjuun ei tulla spoilaamaan eikä juoruilemaan ihmisten yksityiselämästä, eikä varsinkaan muista tv-ohjelmista. Ilmoittakaa heti asiattomiksi nuo viestit, niin poistuvat keskustelua pilaamasta.

Vierailija
1586/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä Oskari on tehnyt? Hänhän on tosi mukava. Heidi vaikuttaa jaksoista nähdyn perusteella aika joustamattomalle.

Tunnetko Oskarin vai ohjelman perusteella sanot häntä mukavaksi?

Jos et tunne, niin mene naoakympin facebook sivulle ja katso sieltä Oskarin matkavideo.

Siinä huomaat, kuinka inhottava voi ihminen toiselle ihmiselle olla.

Lopussa hellyyttävä matkakumppani kertoo matkasta ja haaveilee, että tapaavat vielä ja pitävät yhteyttä. Samalla tämä ukonkuvatus jäystää nicorettepurkkaansa naama irvessä ja pyörittelee puhelintansa kyllästyneen näköisenä ja vähät välittää toisen tunteista. Samalla matkallahan Oskari petti matkakumppaniaan ja päätyi lehtien otsikoihin pettäjänä. Siinä alustavasti sinulle tarinaa tuosta tosi mukavasta Oskarista.

Mikäli tämä pitää paikkansa, ihmettelen että on päässyt ETA alkukarsintaa pidemmälle. Luin jostain juuri ETA-asiantuntijoiden haastattelun, josta kävi ilmi että syynäävät aika tarkkaan mm. hakijoiden somen ym. taustat ylipäätään juuri siksi että miettivät tarkkaan millaisen ihmisen kanssa laittavat vieraat ihmiset naimisiin. En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta pointti oli että huolellisesti tsekataan. Tuntuu siis omituiselta (ja laiskalta), että Napakympin osalta ei olisi kaivettu kaikki mahdollinen.

Ottamatta kantaa Heidiin sinänsä kun kaikki nämä vaate- ja puhetyylit ym. ovat makuasioita, tuntuu  täysin kohtuuttomalta että hän on saanut aviopuolisokseen ihmisen jolla on (mikäli tämä siis pitää paikkansa) tuollainen historia.

Tämä pitää 100% paikkaansa ja on tarkistettavissa kun kirjoittaa googleen napakymppi-Oskari ja facebookin puolelta ensin napakymppi ja sieltä rullailee 2017 jaksoihin. Tämähän oli jo aikaisemmin täällä esillä, mutta ilmeisesti Oskari ilmoitteli viestejä asiattomaksi ja niitä poistettiin. Siinä viestissä, jossa oli hauskasti "Oskari pettää katsojat ja puolison" oli tämä napakymppi historia kirjoitettu perusteellisesti. Tätä napakymppi menneisyyttä ei tutkittu asiantuntijoiden puolelta ja se tuli heille ja Heidille yllätyksenä. Vaikka todellisuudessa tuotanto taisi tietää, mutta viihdeohjelma vaatii draamaa ja se jätettiin luurangoksi kaappiin.

Vierailija
1587/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Oskari on siis tehnyt?

Vierailija
1588/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Oskari on tehnyt, kun Heidi itkee?

Missä Heidi itkee? Oletko katsonut etukäteen jaksoja?:)

Taitaa tulla säröjä suhteeseen.

Vierailija
1589/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee seuraavassa jaksossa. Oli siinä ennakkoklipissä.

Vierailija
1590/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkee seuraavassa jaksossa. Oli siinä ennakkoklipissä.

Voi ei:( Heidi on niin ihanan söpö ja iloinen, että en haluaisi hänen olevan pahalla mielellä:(

Toivon Heidille kaikkea hyvää ja toivottavasti löytää itselleen sellasen lutuisen ilopillerin, joka itsekin on. Ei sovi hänelle Oskarin kaltainen määräilijä.

Vierailija
1591/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole nähnyt missään kohtaa Ollin ”ylianalysointia”. On ehkä vähän epävarma joissain asioissa, mitä Katjan lievä tylyys varmasti tuo entisestään esiin. Otteessa seuraavasta jaksosta kuitenkin sanoo suoraan, että tietyt Katjan kommentit aiheuttavat hänessä alemmuudentunnetta eikä hän pidä siitä yhtään. Ei ole siis todellakaan jäämässä miksikään tossukaksi ja hyvä niin.

Minun mielestäni tossukkuus taas on juuri sitä, että tuntee alemmuutta jos toisen mielestä oma kämppä on vain 7,5:n tasoinen, vaikka on itse ensin pyytänyt siitä arvosanaa. On toki hyvä että hän pystyy tunnistamaan reaktionsa ja puhumaan niistä avoimesti, siitä pisteet! Itselleni kuitenkin olisi kumppanissa ihan liikaa jo se, ettei hänelle voi rehellisesti kertoa omaa mielipidettään asioista, koska hänen itsetuntonsa murenee siitä.

Enkä nyt tarkoita tässä tuollaisia asioita, mitä joku listasi aiemmassa viestissä, kuten kaljuutumista tai selluliittisia reisiä, joille ei mahda mitään. Sellaisista kielteisen mielipiteen sanominen on typerää ja tarpeetonta. Mutta sen kertominen, millaisesta kodista pitää ja ei pidä, on omasta mielestäni rakentavaa ja tarpeellista, koska siihen asiaan ihminen voi yleensä vaikuttaa, ja se on olennainen tekijä parisuhteen onnistumisen kannalta.

Nämä rehellisesti mielipiteen kertojat eivät sitten kuitenkaan pidä itse siitä, kun heille kerrotaan heistä mielipide rehellisesti. Huomaavaisuus on sitä, että vaikka toinen tekisikin huonon kysymyksen, niin siihen voi aina vastata toisen tunteet huomioon ottaen.

Tätä Katjan, Rosan ym. tyyppistä naista on alkanut näkymään viimeaikoina paljon. Selitellään kuinka halutaan kiltti, kunnollinen, huomaavainen ja keskusteleva kumppani. Kääntävät tilanteen niin, että saadaan ensin se mies alistettua ja tossun alle ja sitten seuraavaksi itketään kun siitä toisesta ei ole vastusta tai näiden itsetunto ei kestä vahvaa ja älykästä naista.

Mitä Ollin olisi pitänyt tehdä, kun Katja tulee hänen kotiinsa? Katja ei älyä sanoa mitään kivaa. Olli joutuu kerjäämään Katjalta reaktiota. Katja ei ymmärrä reagoida hyväntahtoisesti, vaan töksäyttää jotain tökeröä. Olli pahoittaa mielensä ja molemmilla on huonot fiilikset.

Näillä rehellisiä mielipiteitä kertovilla ihmisilllä ei ole koskaan onnellisia ihmissuhteita. Heillä on ihmissuhteita, mutta nämä joille kerrotaan näitä rehellisyyksiä eivät ole koskaan oikein onnellisia osapuolia. Joko heille kerrotaan inhottavia rehellisyyksiä tai heille ei kerrota mitään, koska ihminen nyt ei kuitenkaan ole täysin rehellisesti katsottuna koskaan 10.

Nämä vahvat ja älykkäät naiset tulevat jäämään sinkuiksi. Koska sitä juuri heitä vahvempaa kilttiä keskustelevaa ja huomioivaa miestä ei ole. Heidän oma vahvuutensa on nimittäin niin korkealla tasolla. Heitä vahvemmat miehet eivät ole nimittäin enää kilttejä, eikä huomaavaisia ja sitä taas he eivät halua.

Olen tuo kirjoittaja jonka viestiä lainasit. Olen itse rehellinen ja pidän siitä, kun minulle ollaan rehellisiä. Parisuhteeni ovat olleet yhtä lukuunottamatta onnellisia ja toimivia. Pisin kesti reilusti yli 10 vuotta ja päättyi sitten, koska lapsihaaveet eivät kohdanneet (molemmilla muuttui mieli suhteen aikana). Ainoa toimimaton suhteeni on ollut sellaisen miehen kanssa, joka ei itse ollut rehellinen omista mielipiteistään, eikä myöskään kestänyt sitä että minä olin rehellinen, silloin kun olimme jostain asiasta eri mieltä.

Olen aina ollut haluttu kumppani miesten parissa, koska moni heistäkin arvostaa sitä että asiat sanotaan ennemmin suoraan kuin väännetään tuhannelle mutkalle. En allekirjoita tuota, etteivät nämä miehet muka voi olla kilttejä ja huomaavaisia. Pitkäaikaisin kumppanini on huomaavainen ja empaattinen, mutta silti analyyttinen ja itsevarma, eikä hänelle ole mikään ongelma saada suoraa ja rehellistä palautetta - kunhan palaute annetaan ystävällisesti/neutraalisti eikä vihamieliseen tai nokittelevaan tyyliin. Hyvistä tunnetaidoista ei seuraa että henkilö ei kykene ottamaan vastaan suoraa palautetta. Asia on itse asiassa päin vastoin: mitä paremmat tunnetaidot ja itseluottamus ihmisellä on, sitä paremmin hän sietää erimielisyyttä ja rakentavaa palautetta.

Myös tuo kuvailemasi ihmistyyppi, joka arvostelee muita mutta ei itse siedä arvostelua, on olemassa ja todellinen, ja on ikävää että tuon tyyppiset ihmiset yleensä perustelevat käytöstään rehellisyyden arvostamisella. Se on silmänlumetta, jolla yritetään oikeuttaa oman pahan olon kaatamista muiden päälle. Aidosti rehellisyyttä arvostava ihminen ei ole samaan aikaan ilkeämielinen eikä hänellä ole tuplastandardeja sen suhteen, millaista kohtelua hän odottaa muilta vs. miten hän itse saa kohdella muita.

Vierailija
1592/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paluu arkeen. Kausi 6, 4/10. Parit palaavat häämatkalta ja yhteinen arki alkaa. Uniongelmat ja kommunikaatiovaikeudet tuottavat haasteita yhteen muuttaneiden parien välille. Yhteisen kodin rakentaminen ja lapsihaaveet nousevat keskusteluihin."

Ei hyvänen aika sentään: uniongelmat ja kommunikaatiovaikeudet vaivaavat paria, niin alkaako tämä viisikymppiseksi arvosteltu mies idättämään siinä tilanteessa Heidin päähän ajatusta, että hän haluaisi ruveta saattamaan häntä siunattuun tilaan?!? Ei voi olla totta, että toinen itkee ja panikoi uniongelmistaan ja toinen vastaa siihen, että tässä pitäisi ruveta luopumaan ehkäisystä ja laittamaan pulla uuniin? Vieläkö ennustetaan kestävää parisudetta tälle parille?

Jos näin on, niin on oksettavaa ja varmasti tuntui Heidistä tosi painostavalta!

Vierailija
1593/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sekopäät, keskustelkaa Napakympistä muualla jos on pakko! Häpäisette kaverinnekin tätä tahtia.

Vierailija
1594/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä ohjelmassa Oskari on vaikuttanut tosi kivalta!

Vierailija
1595/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Heiduli<3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paluu arkeen. Kausi 6, 4/10. Parit palaavat häämatkalta ja yhteinen arki alkaa. Uniongelmat ja kommunikaatiovaikeudet tuottavat haasteita yhteen muuttaneiden parien välille. Yhteisen kodin rakentaminen ja lapsihaaveet nousevat keskusteluihin."

Ei hyvänen aika sentään: uniongelmat ja kommunikaatiovaikeudet vaivaavat paria, niin alkaako tämä viisikymppiseksi arvosteltu mies idättämään siinä tilanteessa Heidin päähän ajatusta, että hän haluaisi ruveta saattamaan häntä siunattuun tilaan?!? Ei voi olla totta, että toinen itkee ja panikoi uniongelmistaan ja toinen vastaa siihen, että tässä pitäisi ruveta luopumaan ehkäisystä ja laittamaan pulla uuniin? Vieläkö ennustetaan kestävää parisudetta tälle parille?

Jos näin on, niin on oksettavaa ja varmasti tuntui Heidistä tosi painostavalta!

Häät olivat toukokuun lopussa, häämatka 4 päivää häiden jälkeen ja nyt 9 päivänä jo ohjelmatiedoissa kerrotaan, että lisääntyä pitäisi ja toinen itkee? Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Aika nopeaa toimintaa. Itse olisin kyllä antanut ensin kyynelien kuivahtaa ja sitten vasta alkanut vaatimaan, että pitäisi ruveta siementämään.

Vierailija
1596/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kaudella kaikki eroaa.

Vierailija
1597/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä Oskari on tehnyt? Hänhän on tosi mukava. Heidi vaikuttaa jaksoista nähdyn perusteella aika joustamattomalle.

Tunnetko Oskarin vai ohjelman perusteella sanot häntä mukavaksi?

Jos et tunne, niin mene naoakympin facebook sivulle ja katso sieltä Oskarin matkavideo.

Siinä huomaat, kuinka inhottava voi ihminen toiselle ihmiselle olla.

Lopussa hellyyttävä matkakumppani kertoo matkasta ja haaveilee, että tapaavat vielä ja pitävät yhteyttä. Samalla tämä ukonkuvatus jäystää nicorettepurkkaansa naama irvessä ja pyörittelee puhelintansa kyllästyneen näköisenä ja vähät välittää toisen tunteista. Samalla matkallahan Oskari petti matkakumppaniaan ja päätyi lehtien otsikoihin pettäjänä. Siinä alustavasti sinulle tarinaa tuosta tosi mukavasta Oskarista.

Vai oikein pettäjänä!? :D

Hei, se oli NAPAKYMPPIMATKA :D

Katsoin sen videon. Oskaria ei kiinnostanut sen matkakumppani seurustelumielessä, eikä halunnut herättää turhia toiveita. Ei siinä mitään kummempaa ollut. Ei mitään inhottavaa käytöstä, mutta pidättyväistä toki.

Kyllä, oikein pettäjänä, kun petti muutamat ihmiset yhdellä iskulla.

Tyttöystävänsä Sadun, ystäväksi tulleen Juliuksen jolta viekoitteli Miian ja tietenkin katsojat. Vielä kun ajattelee eteenpäin, niin petti myös Miian, kun itse antoi jutun medialle jossa kerskui tällä asialla. Oliko vielä pettämisestä lisää väiteltävää?

No huh. En ole ikinä ajatellut, että nuo Napakymppi parit oikein seurustelisivat samantien. Olen pitänyt sitä lähinnä ihan huumorimielisenä ohjelmana, jossa lähdetään yhdessä matkalle ihan kaveripohjalta. Ja että todella aniharvoin siitä syntyy mitään. Tässä jopa kaksi paria!

No ei tietenkään Oskari ja Satu seurustelleet eikä myöskään Julius ja Miia seurustelleet. Kunhan kävivät kavereina sillä napakymppimatkalla. Tänne kirjoittelee joku Oskarihullu, joka levittää hänestä kaikenlaisia päättömiä ja paikkaansapitämättömiä juoruja tämän ensitreffi-ohjelman innoittamana.

Vierailija
1598/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo kirjoittaja jonka viestiä lainasit. Olen itse rehellinen ja pidän siitä, kun minulle ollaan rehellisiä. Parisuhteeni ovat olleet yhtä lukuunottamatta onnellisia ja toimivia. Pisin kesti reilusti yli 10 vuotta ja päättyi sitten, koska lapsihaaveet eivät kohdanneet (molemmilla muuttui mieli suhteen aikana). Ainoa toimimaton suhteeni on ollut sellaisen miehen kanssa, joka ei itse ollut rehellinen omista mielipiteistään, eikä myöskään kestänyt sitä että minä olin rehellinen, silloin kun olimme jostain asiasta eri mieltä.

Olen aina ollut haluttu kumppani miesten parissa, koska moni heistäkin arvostaa sitä että asiat sanotaan ennemmin suoraan kuin väännetään tuhannelle mutkalle. En allekirjoita tuota, etteivät nämä miehet muka voi olla kilttejä ja huomaavaisia. Pitkäaikaisin kumppanini on huomaavainen ja empaattinen, mutta silti analyyttinen ja itsevarma, eikä hänelle ole mikään ongelma saada suoraa ja rehellistä palautetta - kunhan palaute annetaan ystävällisesti/neutraalisti eikä vihamieliseen tai nokittelevaan tyyliin. Hyvistä tunnetaidoista ei seuraa että henkilö ei kykene ottamaan vastaan suoraa palautetta. Asia on itse asiassa päin vastoin: mitä paremmat tunnetaidot ja itseluottamus ihmisellä on, sitä paremmin hän sietää erimielisyyttä ja rakentavaa palautetta.

Myös tuo kuvailemasi ihmistyyppi, joka arvostelee muita mutta ei itse siedä arvostelua, on olemassa ja todellinen, ja on ikävää että tuon tyyppiset ihmiset yleensä perustelevat käytöstään rehellisyyden arvostamisella. Se on silmänlumetta, jolla yritetään oikeuttaa oman pahan olon kaatamista muiden päälle. Aidosti rehellisyyttä arvostava ihminen ei ole samaan aikaan ilkeämielinen eikä hänellä ole tuplastandardeja sen suhteen, millaista kohtelua hän odottaa muilta vs. miten hän itse saa kohdella muita.

Täytyy nyt muistaa, että nämä ihmiset yrittävät vasta tutustua toisiinsa. Asiantuntijat toteavat tuossa, että kannattaisi puhua niin kuin itse haluaisi itselleen puhuttavan, ja kuinka omilla reaktioilla voi joko saada toisen avautumaan lisä tai menemään kuoreen. Anniina ja Ville suhtautuvat toisiinsa positiivisesti, hyvksyvästi, siispä saavat toisistaan irti paljon. Oskarin ja Heidin tapauksessa Heidi ei taida paljoa edes kysellä mitään miehestään, on aika keskittynyt omaan itseensä, kauppoihinsa ja ulkonäköönsä, Oskari ainakin ulkoisesti näyttäisi ottavat Heidiä huomioon. Olli yrittää auttaa Katjaa avautumaan mutta Katjalla täysjarrutus päällä minkä vuoksi Olli näyttää turhautuvan, yrittää ymmärtää Katjaa ja siksi nuo pitkät pohdinnat kameralle sekä hermostunut pölinä ruokaillessa kun toinen tuntuu murrosikäisen tyyliin piikikkäältä ja sulkeutuneelta. Eikö oikeasti noita ihmisiä kiinnosta millaisen kumppanin asiantuntijat ovat heille valinneet? Tuossa lyhyessä ajassa ainoastaan Anniina ja Ville pystyvät tutustumaan toisiinsa kunnolla, koska antavat toisilleen mahdollisuuden siihen, muissa pareissa naiset vetäytyvät ja sulkevat itsensä. Ja vähän tuntuu, ett olisivat tehneet sen olisi vastassa millainen sulhanen vaan, eikö rohkeus oikeasti riittänyt (Katja) vai onko niin urautunut omaan sinkkuelämään omien kavereiden kanssa ettei oikeasti haluakaan muutosta, ainoastaan hauskan pienen seikkailun (Heidi)?  

Vierailija
1599/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskari on kyllä hyvä catch. Komea ja varakas ja mukava herrasmies.

Vierailija
1600/7445 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kaudella kaikki eroaa.

Eikä se ole edes salaisuus. yh-mammat vaan ei halua uskoa ja itkevät, kun joku paljastaa. Varmaan itkevät seiskallekin, kun paljastavat aina vain elämää tähdet

Kyse on kuule siitä, että noilla sun "paljastuksilla" ei ole mitään uskottavuus- eikä kiinnostavuusarvoa, kun olet kommentoinut samat asiat sen sata kertaa ja vastaillut omiin viesteihisi. Tämä ei ole mikään terapiapalsta, jos on lääkkeet jääneet ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä