Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Siis jos Heidi olisi sanonut, että haluaa jatkaa silloin kun Oskari pyysi/ehdotti, että Heidi sanoo eka, niin olisiko Oskari tällöin myös kuitenkin halunnut jatkaa?
Mielipiteitä?
Luulen että molemmat halusi jollain tasolla jatkaa, mutta jos Heidi olisi sanonut, että haluaa jatkaa niin Oskari olisi luultavasti silti ajatellut, että Heidin käyttäytymistyyli on sellainen, että hän ei tule kestämään sitä eikä voi sellaisen ihmisen kanssa perustaa perhettä. Jos Heidi olisi siinä puhjennut itkuun ja pyytänyt anteeksi kaikkia suuttumisiaan ja kertonut miten on miettinyt asioita ja käyttäytymistään ja vastuutaan siitä, että asiat meni solmuun eikä syyttänyt Oskaria ollenkaan vaan vain kantanut itse vastuun asiasta, niin luulen, että Oskarissa olisi herännyt toiveikkuus, ja hän olisi ollut vielä valmis yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anniina ja Ville on kyllä koko ohjelman historian ihanin pari <3 Toivon heille pitkää ja onnellista yhteistä elämää.
Oskarin tapaisen miehen haluaisin tavata itse, mistä tuollaisia rauhallisia, suoraselkäisiä ja fiksuja miehiä löytää?
Kyllähän varmaan Oskarin tiedot jostain saat hepostikin, jos kiinnostaa. Minä en moista junttia huolisi mistään hinnasta. Oskari aina arvosteli ja "sivalsi" silloin, kun oli yksin kameroiden edessä eikä Heidillä ollut mahdollisuutta kommentoida. Raukkamaista! Heidi teki viisaasti, kun ei lähtenyt jatkamaan Oskarin hymistelyä.
Tämä kommenttihan on yksyhteen Heidin kommentoiman kanssa, että on ollut pettynyt siihen, miten hänestä on puhuttu kameroille. Täytyy sanoa, että katsojana en ole huomannut sivaltamista tms., mutta tuolta se nyt ilmeisesti sitten tuntuu vahvasti niin Heidistä kuin jostakin täällä kommentoijastakin...
Jälkikäteishaastattelussa Heidi sanoo loukkaantuneensa kun Oskari oli sanonut kokeneensa Heidin agressiiviseksi. Heidi sanoi, että hän oli hirveän vihainen, vihaisempi kuin koskaan elämässään ohjelman filmauksen aikana muttei agressiivinen. Ei ehkä hoksaa, että hyvin vihainen ihminen voidaan kokea agressiiviseksi, ei tuo termi tarkoita pelkää fyysistä väkivaltaisuutta.
Sanoiko Oskari missään kohdassa niin? En ole varma, mutta voisi tarkistaa. Minusta ei kuulosta Oskarin tavalta puhua, puhui kyllä Heidin vihaisuudesta. Olisiko Heidillä menneet kirjoittamani viesti ja Oskarin puheet sekaisin? Itse nimittäin kirjoitin muutama päivä sitten siitä, että koin katsojana Heidin aggressiiviseksi ja ymmärrän, jos Oskaria pelottaa puhua Heidille. Psykologian terminä aggressiivisuus tarkoittaa halua tai pyrkimystä vahingoittaa toista. Monissa Heidin kommenteissa näkyy halu loukata. Esimerkiksi "aika iso asunto yhdelle" voidaan tulkita niin, että Heidi haluaa sanoa, että ei sinua kukaan huoli, et saa vaimoa etkä lasta vaan joudut asumaan yksin. Mikä olisi satuttavampaa sen valossa, mitä Oskari on puhunut? Joku vastasi aikaisempaan sittemmin poistettuun viestiini, että Oskarin perhepuheet ovat vain kameroille näyttelemistä ja teeskentelyä ja totuus on aivan toinen. Kenellä mahtaa olla motiivi kirjoittaa noin?
Nyt kun kaikki jaksot on nähty ja loppuhaastattelutkin, niin kiinnostaisi kyllä tietää, että kuka se oli joka ekan ja tokan jakson tietämille vuoti tänne jo paljastukset juhannusriidasta ja siitä että Heidi heivaa Oskarin juhannuksen jälkeen pois. Ja kuka täällä on haukkunut Oskaria niin kovin, tietäen Oskarista sellaisia yksityiskohtia, joita katsoja ei voi tietää vaan vain tuttu ihminen voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anniina ja Ville on kyllä koko ohjelman historian ihanin pari <3 Toivon heille pitkää ja onnellista yhteistä elämää.
Oskarin tapaisen miehen haluaisin tavata itse, mistä tuollaisia rauhallisia, suoraselkäisiä ja fiksuja miehiä löytää?
Kyllähän varmaan Oskarin tiedot jostain saat hepostikin, jos kiinnostaa. Minä en moista junttia huolisi mistään hinnasta. Oskari aina arvosteli ja "sivalsi" silloin, kun oli yksin kameroiden edessä eikä Heidillä ollut mahdollisuutta kommentoida. Raukkamaista! Heidi teki viisaasti, kun ei lähtenyt jatkamaan Oskarin hymistelyä.
Tämä kommenttihan on yksyhteen Heidin kommentoiman kanssa, että on ollut pettynyt siihen, miten hänestä on puhuttu kameroille. Täytyy sanoa, että katsojana en ole huomannut sivaltamista tms., mutta tuolta se nyt ilmeisesti sitten tuntuu vahvasti niin Heidistä kuin jostakin täällä kommentoijastakin...
Jälkikäteishaastattelussa Heidi sanoo loukkaantuneensa kun Oskari oli sanonut kokeneensa Heidin agressiiviseksi. Heidi sanoi, että hän oli hirveän vihainen, vihaisempi kuin koskaan elämässään ohjelman filmauksen aikana muttei agressiivinen. Ei ehkä hoksaa, että hyvin vihainen ihminen voidaan kokea agressiiviseksi, ei tuo termi tarkoita pelkää fyysistä väkivaltaisuutta.
Sanoiko Oskari missään kohdassa niin? En ole varma, mutta voisi tarkistaa. Minusta ei kuulosta Oskarin tavalta puhua, puhui kyllä Heidin vihaisuudesta. Olisiko Heidillä menneet kirjoittamani viesti ja Oskarin puheet sekaisin? Itse nimittäin kirjoitin muutama päivä sitten siitä, että koin katsojana Heidin aggressiiviseksi ja ymmärrän, jos Oskaria pelottaa puhua Heidille. Psykologian terminä aggressiivisuus tarkoittaa halua tai pyrkimystä vahingoittaa toista. Monissa Heidin kommenteissa näkyy halu loukata. Esimerkiksi "aika iso asunto yhdelle" voidaan tulkita niin, että Heidi haluaa sanoa, että ei sinua kukaan huoli, et saa vaimoa etkä lasta vaan joudut asumaan yksin. Mikä olisi satuttavampaa sen valossa, mitä Oskari on puhunut? Joku vastasi aikaisempaan sittemmin poistettuun viestiini, että Oskarin perhepuheet ovat vain kameroille näyttelemistä ja teeskentelyä ja totuus on aivan toinen. Kenellä mahtaa olla motiivi kirjoittaa noin?
Jeps. Aggressiivinen suomennetaan usein hyökkäävä. Ei suinkaan väkivaltainen. Väkivaltainen ja aggressiivinen on ihan eri asiat, voi olla erittäin aggressiivinen olematta tippaakaan väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli sellainen olo, että sen Heidin kaverit on jotenkin häirinneet tota niiden juttua ja Heidin ajatuksia, kun puhui jo sillon, että kuuli siellä mökillä kavereiltaan sen napakymppiasian ja kertoi sen jotenkin ylidramaattisesti ihan kun olisi kuullut jotakin ihan hirveää.
Tuollaiset ihmiset joiden elämän täyttävät kaverisuhteet ja festareilla riekkuminen kesäaikaan tapaavat olla sellaisia joille se kaveruus on elämän tärkein asia.
Sellaisen naisen uusi miessuhde koetaan uhaksi kaveripiirille, mies otetaan välittömästi tarkkailuun, häntä analysoidaan, pienetkin yksityiskohdat jotka saattaisivat olla millään tavoin negatiivisia paisutetaan kuin ilmapallo.
Heidin kaveripiiri on juuri tällainen, siksi Heidi otti Napakympin niin vakavasti, hän elää jossain pintaelämässä jossa joku Napakymppi on valtavan suuri asia ja sitähän se olisi ollutkin. Hänelle.
Ja naisen kengät. Pinkki tupsu. Kymmenvuotiaat pitävät sellaisia.
Kyllä ihminen saa olla pukeutumisessaan omanlainen " persoona" vaikka elämänsä loppuun vs Aira Samulin.
Ei siihen pidä sivullisten puuttua eikä se kuulu sivullisille.
Itse näen asian positiivisena ja sen, että uskalletaan pysyä uskollisena tyylilleen.Juurikin noin. Pitää olla tilaa ja suvaitsevaisuutta antaa ihmisten olla omia persooniaan pukeutumisen ja meikinkin suhteen.
Itse olen vanhetessa katsonut monet kerrat ihaillen heitä, jotka ovat pysyneet uskollisina omalle tyylilleen. Ja yritän itsekin pysyä, enkä välitä siitä että joidenkin mielestä pitäisi suunnilleemn sitoa kirkkohuivi päähän ja alkaa laittaa mustia ja harmaita vaatteita kun ikääkin on yli 70v. Ihanaa, kun on persoonallisia tyylilleen uskollisia naisia ja miehiäkin.
En nyt ota kantaa esim. Geidin tyyliin, mutta haluaisin huomauttaa, että kyse ei ole aina vain nuorekkuudesta/"tätimäisyydestä" tms. paljon puhutuista tyylin mittareista. Itse kiinnitän keski-ikäisenä naisena huomiota esim. vaatteiden laatuun, kestävyyteen, mittasuhteisiin ja leikkauksiin. En enää haksahda kertakäyttöiseen halpamuotiin ja polyesterirätteihin. En kuitenkaan tuomitse ihmistä, joka ei jaksa tai viitsi pukeutua.
Jos kuitenkin vielä keski-ikäisenä on halpamuodin suurkuluttaja ja "tyylillä leikittelevä nuorekas ilmestys", niin pidän ilmiötä samankaltaisena kuin jos ruokarintamalla maku ei olisi yhtään kehittynyt teini-iän hesemieltymyksistä kulinaarisempaan suuntaan. No niin, makuasioista ei voi kiistellä....Tai siis, höpö, höpö, makuasioista ei kannata kiistellä sellaisten kanssa, joilla on kehittymätön maku.
Miten menee sun mielestä kehittymätön maku vs persoonallinen maku pukeutumisessa ?
Menee sinun mielestä siten, että jos vaate on maksanut 500e niin se on kehittynyt maku ja jos 50e ei ole.
Ei laadukkuus ja tyylikkyys ole vain hinnasta kiinni, joskin rahalla on helpompi ostaa laatua. Maksaahan vaatteissa muukin kuin laatu, kuten nyt vaikka brändi. Kyllä kirpputoreiltakin voi löytää laatua, vaikka iso osa tarjonnasta onkin enemmän tai vähemmän rättiosastoa.
Ennen ihmiset ompelivat vaatteet omiin mittoihinsa. Silloin ehkä myös materiaalinen kestävyyteen kiinnitettiin enemmän huomiota. Olisi typerää ommella tai teettää itselleen vaatteita heikkolaatuisesta kankaasta. Toki materiaalit ovat osin myös kehittyneet, mutta kuten arvata saattaa: heikon kankaan valmistaminen on halvempaa kuin hyvän kankaan. Nykyiset bulkkituotetut vaatteet eivät tietenkään ole myöskään yksilöllisesti leikattuja, sillä leikkaukset suunnitellaan mahdollisimman monille sopiviksi ja usein lisäksi kangas tehdään venyväksi esim. elastaanilla, jotta se muotoutuisi mahdollisimman monen muotoiseen kroppaan.
Laatu vs. persoonallinen tyyli...Kyllä ihminen voi pukeutua hyvinkin persoonallisesti huonolaatuisiin vaatteisiin. Näitä näkee paljonkin turuilla ja toreilla. Ja kyllä ihminen kai voi pukeutua typerän näköisesti ja mauttomasti, vaikka päällä olisi vain korkealaatuisia vaatteita. Ei nyt vaan heti tule montaa tapausta mieleen lähipiiristä.
Enkä minäkään jaksa aina tip top olla, kun ovesta ulos astun.
Ps. Anteeksi, jos menee ohi EA-teeman.
Jäin miettimään sitä Heidin loppuhaastattelua. Kun sanoi, että ei ole koskaan elämässä ollut niin vihainen kuin kesällä Oskarille. Eli 40-vuotisen elämänsä aikana ei ole koskaan ollut niin vihainen kuin nyt oli ihmiselle, jonka oli tuntenut vasta pari viikkoa. Selittäkää minulle miten sellainen on mahdollista. Miten joku, jonka on tuntenut vasta pari viikkoa voi herättää niin suuren vihan ja raivon, että ei koskaan elämässä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi puhui kahvipöydässä epämääräisestä syylisyyden tunteesta.
Isä totesi siihen, että ei sinussa Heidi ole mitään syytä eikä vikaa!
Peukku ylös, jos tuo lause oli hyvä ja kehittävä tässä tapauksessa.
Peukku alas, jos tuo lause oli huono ja estää kehittymästä.
Menkää vanhemmat itseenne ja miettikää mitä itse sanoisitte vastaavassa tilanteessa pettyneelle aikuiselle tyttärelle? Ei ole varmaan helppoa sanoa, että sinussa on paljon vikaa ja kuuntele mitä sanon ja neuvon.
Ei kukaan vanhempi taida noin toimia. Yleensä kannustetaan ja tsempataan ja sanotaan ei sinussa ole vikaa ja kun oikea löytyy kohdalle se on siinä.
Olen sivusta kuullut erään isän suhtautumista tyttärensä " valintoihin" mm parisuhteessa ja olisi ollut arvostelun sijaa mutta arvatkaa onko isä kertaakaan sanonut sen suuntaista.Kertokaa te vanhemmat joilla on ollut huomauttamista aikuisten lapsienne käytökseen parisuhteissa miten olette asian hoitaneet? Haluan minäkin kuulla?
Kiitos etukäteen. Kai täällä on sen ikäisiä ihmsiä joilla on aikuisia lapsia?
Ystäväni äiti on sanonut suoraan ystävälleni (kun kuunteli pitkään parisuhdedraamaa ja puolison haukkumista), että ”Minna, katsoisit joskus myös itseäsi peiliin ja ottaisit vastuun omasta käytöksestäsi.” Minusta tämä oli rohkeasti äidiltä itsepäiselle aikuiselle tyttärelleen sanottu. Ystävä loukkaantui, mutta ehkä ensimmäistä kertaa elämässään mietti oikeasti omaa rooliaan suhdekriisissään.
Minä sanoisin varmaan omalle lapselleni jotenkin näin: "Äidin silmissä sinä olet täydellinen ja äidille kaikkein rakkain, mutta pystyn myös hyppäämään puolisosi saappaisiin, ja voisin kuvitella, että puolisosi ajattelee sinusta, että xxx ja ehkä sinun kannattaa pysähtyä miettimään sitä ja pohtia voisitko itse toimia joskus toisinkin".
Minä kuuntelen tyttäreni (22) seurustelusuhteen ongelmia. En hirveästi anna neuvoja, enemmän yritän saada katsomaan asiaa hieman itsensä ulkopuolelta ja myös pojan kannalta. Minusta ei pidä vain taputtaa päähän kaikelle mitä tyttö tekee vaan yritän auttaa ymmärtämään tytön omia motiiveja: miksi suuttui jostain niin paljon, miltä oma käyttäytyminen toisesta mahdollisesti tuntui, entä jos poika olisi käyttäytynyt samoin, miten jatkossa kannattaisi vastaavaa käsitellä jne. Itsehän tyttö suhteensa luo ja niissä elää, mutta jos voi auttaa tyttöä ymmärtämään paremmin itseään, käyttäytymistään ja niitä sisäisiä tarpeita niin ilman muuta tuossa haluaa auttaa. Mutta en tuomitse, kuuntelen ja tuen vaikka en hyväksyisikään kaikkia tytön käyttäytymisiä. Eikö sama jo pienempien lasten kanssa? :)
Pakko puutua napakymppi asiaan. Väität että Oskari olisi salannut. Jos Oskarilta olisi kysytty oletko osallistunut napakymppiin ja siihen vastanut että en. Olisi salannut. Outo väite että Oskarilla olisi ollut kymmeniä hetkiä missä olisi voinut tuoda asian julki. Ei tainut Oskari kertoa koska menetti poikuutensa tai kuka sen vei. Jäitä hattuun Heidin kamut. Taisitte myllyttää Heidiä oikein olantakaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että Heidille kävi vähän samalla tavalla kuin minulle kävi yläasteella ensimmäisen poikaystäväni kanssa.
Kerroin kavereilleni meidän ongelmistanne ja kaverit komppasivat, että onpa hirveä tyyppi, miten sinä tuollaisen kanssa olet. Kerroin mitä "kamalaa" poikaystäväni oli sanonut enkä sitten kertonut, että mitäpä olin itse sanonut sitä ennen. Kaverit saivat siis täysin värittyneen version, mutta komppasivat minun näkökulmaani.
Näinhän se naisilla menee aina. Täysin kritiikitöntä toistensa silittelyä koko touhu.
Minä ainakin avaudun melko hitaasti uudelle ihmiselle. En tietenkään valehtele, mutta en tule heti alkumetreillä kertoneeksi ihan kaikkia hölmöjä juttuja joita olen elämässäni tehnyt, vaikka niihin liittyvä aihepiiri tulisi muuten puheeksi. En vain koe tarvetta enkä keksi miksi heti pitäisi uudelle tyypille avata aivan koko historiansa. Tutustuminen on niin paljon muutakin, pääasiassa se on minusta toisen luonteeseen, temperamenttiin, haaveisiin, arvomaailmaan, tykkäämisiin jne tutustumista. Menneillä asioilla ei ole ainakaan minulle niin paljon väliä. Toki jos joku kysyy suoraan asiaa niin kerron, mutta en minä näe mitään syytä ottaa kaikkea mennyttä puheeksi. En edes tule ajatelleeksi, että sitä toista saattaisi kiinnostaa sellaiset asiat. Oskarikin varmaan ajattelee näin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kaikki jaksot on nähty ja loppuhaastattelutkin, niin kiinnostaisi kyllä tietää, että kuka se oli joka ekan ja tokan jakson tietämille vuoti tänne jo paljastukset juhannusriidasta ja siitä että Heidi heivaa Oskarin juhannuksen jälkeen pois. Ja kuka täällä on haukkunut Oskaria niin kovin, tietäen Oskarista sellaisia yksityiskohtia, joita katsoja ei voi tietää vaan vain tuttu ihminen voi tietää.
...ja kuka on netti-, some- ja kännyriippuvainen...
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa mun mielestä että Oskari ei nähnyt itsessään mitään vikaa eikä anteeksipyytämistä vaan oli passiivis-aggressiivinen Heidille ja laittoi kaiken vian hänen harteilleen. Koko ohjelman ajan Oskari ei ole puhunut Heidille mutta kameroille aina haukkunut Heidiä kuin valmistellaakseen että vika on Heidissä. Heidi halusi Oskarille hyvää ja perheen mutta Oskari haukkui vaan Heidiä lopussa ja nyt vielä tilittää lehdille. Uskomaton tapaus. Voisi mennä itseensä. Tyypillinen mies joka haluaa perheen mutta kun suhteessa pitäisi puhua eikä odottaa että nainen mukautuu hänen tahtomallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pakko puutua napakymppi asiaan. Väität että Oskari olisi salannut. Jos Oskarilta olisi kysytty oletko osallistunut napakymppiin ja siihen vastanut että en. Olisi salannut. Outo väite että Oskarilla olisi ollut kymmeniä hetkiä missä olisi voinut tuoda asian julki. Ei tainut Oskari kertoa koska menetti poikuutensa tai kuka sen vei. Jäitä hattuun Heidin kamut. Taisitte myllyttää Heidiä oikein olantakaa.
Tän takia vihaan vauvapalstaa. Vastakkaiset näkemykset kuitataan Heidin kaveriksi tai Heidiksi itsekseen. Oletkos sitten itse Oskari oman viestisi perusteella?
Ei tule mieleen että ihmiset ei näe asioita kute sinä? Enkä pidä että nainen aina lynkataan näissä ohjelmissa. Aina naisen pitäisi muuttua ja olla toisenlainen mitta miehet saavat olla mörököllejä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että asiantuntijat käyttävät jatkossa enemmän harkintaa näihin pareihin. Muutama niin totaalisen paha epäonnistuminen on ollut viime vuosina.
Ikävää ja kiusallista katsoa niin epätasapainossa olevia tyyppejä, jotka ovat totaalisen hukassa itsensä ja parinsa kanssa.
Itse ohjelmakonsepti on kiva ja toivon, että EA saa jatkoa.
Minusta päinvastoin, yllättävän hyvällä osumatarkkuudella on tullut pareja tästä ohjelmasta, kun ajattelee miten hullusta lähtökohdasta ponnistetaan. Jos yksikin kolmesta parista oikeasti jää yhteen, niin se on aika huima onnistuminen ja eikös näitä ole joka kaudelta se yksi pari ainakin löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
NapisGate ei mielestäni ollut sellainen minkä yli ei voi päästä. Ehkä se oli Oskarille nolo ja vaikea asia. Sen takia ei halunnut asiaa puida loputtomiin. Mietin vaan, miksi Heidi ei voinut antaa asian olla. Jatkoi ja jatkoi. Mikä siinä nyt oli niin murskaavaa, että Heidi koki tulleensa petetyksi???? Mikä ihmeen ”ainutlaatuinen” kokemus EA:n pitäisi olla??? Kaikenkaikkiaan epäsopiva pari. Sen näki jo alusta lähtien.
Häissä olivat niin ihana pari, ja ajattelin, että jes, hyvä tulee! Mutta ei. Höh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa mun mielestä että Oskari ei nähnyt itsessään mitään vikaa eikä anteeksipyytämistä vaan oli passiivis-aggressiivinen Heidille ja laittoi kaiken vian hänen harteilleen. Koko ohjelman ajan Oskari ei ole puhunut Heidille mutta kameroille aina haukkunut Heidiä kuin valmistellaakseen että vika on Heidissä. Heidi halusi Oskarille hyvää ja perheen mutta Oskari haukkui vaan Heidiä lopussa ja nyt vielä tilittää lehdille. Uskomaton tapaus. Voisi mennä itseensä. Tyypillinen mies joka haluaa perheen mutta kun suhteessa pitäisi puhua eikä odottaa että nainen mukautuu hänen tahtomallaan tavalla.
Tämä on käsittämätön kirjoitus! Mitä Oskarin olisi pitänyt anteeksipyytää? Hän on keskustellut Napakymppiasiastakin Heidin kanssa, vaan keskustelut ja vastaukset eivät ole Heidiä miellyttäneet. Kameroille haukkumisen keksit myös ihan omasta päästäsi. Vaikka toistat sitä jokaisessa viestissä, niin ei se tee siitä totta. Vaikka ei olisi kommentoinut Heidiä sanallakaan, kaikki katsojat olisivat Heidin käytöksestä huomannneet, mikä on pielessä. Haukkuu ja tilittää... eli vastaa toimittajien kysymyksiin normaalisti niin kuin muutkin osallistujat.
Kuten muutamia sivuja aikaisemmin on täällä kommentoitukin, että suhde kaatui lopulta luottamuksen puutteeseen.
Näinhän se oli. Se että mitä "paljastui" ja tapahtui ei ole syy eroon ,vaan seuraukset siitä.
Ohjelman lopussa terapeutti sanoi selvin ja rehellisin sanoin samaa : tässä suhteessa oli luottamus pula.
Voiko luottaa ? Onko suhde turvallinen ? Miten jatkossa jos tulee vastoinkäymisiä, eikö niitäkään puhuta puhtaaksi ? Luottamus on se mille suhde rakennetaan, ja todellakin luottamus on ansaittava.
Luottamus ja keskustelu. Niiden puutteeseen Heidin ja Oskarin suhde sammui.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutamia sivuja aikaisemmin on täällä kommentoitukin, että suhde kaatui lopulta luottamuksen puutteeseen.
Näinhän se oli. Se että mitä "paljastui" ja tapahtui ei ole syy eroon ,vaan seuraukset siitä.
Ohjelman lopussa terapeutti sanoi selvin ja rehellisin sanoin samaa : tässä suhteessa oli luottamus pula.
Voiko luottaa ? Onko suhde turvallinen ? Miten jatkossa jos tulee vastoinkäymisiä, eikö niitäkään puhuta puhtaaksi ? Luottamus on se mille suhde rakennetaan, ja todellakin luottamus on ansaittava.
Luottamus ja keskustelu. Niiden puutteeseen Heidin ja Oskarin suhde sammui.
Voiko Heidiin luottaa? Mielialat vaihtelevat ja käytös on jatkuvasti epäennustettavaa. Koko ajan joutuu olemaan varpaillaan. Riidat ja kohtaukset voivat olla niin epäkoogisia,ettei niitä oikeastikaan ymmärrä ja jos yrittää selvittää on vastassa ylimielinen, loukkaava muuri. Kun sitten kokee ainoaksi vaihtoehdoksi vaieta, syytetään siitäkin!
Kukaan ei tykkää siitä, että hänen menneisyyttä aletaan parisuhteessa itkien, riidellen ja jankaten tonkimaan ja kaivelemaan. Siis menneisyyttä ennen sen parisuhteen alkua. Useimmat kokee menneisyyttä koskevat utelut jopa aika loukkaavana. On annettava kertoa oma-aloitteisesti jos kertoo, ja hyväksyttävä jos ei kerro.
Ei