Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
6021/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi halusi häämatkalla ensimmäiseksi Sephoraan. Ihan kuin Pariisissa ei olisi muuta nähtävää.

Tukholmassa tärkeintä oli Åhlens.

Mun 16-vuotias halusi myös Puolan reissulla ensimmäiseksi Sephoraan :D

Vierailija
6022/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että kuka tosissaan naimisissa oleva ostaa tai aikoo ostaa asunnon kysymättä puolisolta pitääkö tämä asunnosta tai asuinpaikasta.

Yhteisen kodin hankkiminen on mielestäni yhteinen päätös. Tällaisella toiminnalla esitellessään valokuvia Oskari ilmaisi, että hän ei välitä Heidin mielipiteestä asiaa kohtaan. Mielestäni Heidi reagoi nopeasti ja veti tuon bachelor kommentin aika hyvinkin vastapalloon.

Vai kuinka itse toimisitte vastaavassa tilanteessa; joku päättää puolestanne tulevan kodin, eikun muuttokuormaa pakkaamaan?

No oletettavasti asiasta on keskusteltu etukäteen, vaikka sinulle ei siitä ole raportoitukaan. Heidi ei vaikuttanut tilanteessa mitenkään yllättyneeltä asuntoasiasta, eli eiköhän siitä ole puhetta ollut ja molempien kanta asiaan selvä, ennen kuin aletaan asuntoa esittelemään.

Ja todennäköisesti tällöin jo päätetty, että yhdessä ei jatketa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kymmeniä viestejä samalta ihmiseltä, joka suhtautuu pelottavan intohimoisesti Heidiin. Sama henkilö vastaa itselleen ketjussa. Herää huoli Heidin turvallisuudesta. Toivotaan, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen innokas nettitrollaaja.

Nämä viimeiset kommentit myös kuin sen saman vimmaisen kirjoittamia. Toivottavasti Heidiä ei häiriköidä.

Heh heh, puolet koko ketjusta on Heidin häiriköintiä, haukkumista, arvostelua ja vähättelyä. Eikö ole vähän myöhäistä olla huolissaan siitä?

Vierailija
6024/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että kuka tosissaan naimisissa oleva ostaa tai aikoo ostaa asunnon kysymättä puolisolta pitääkö tämä asunnosta tai asuinpaikasta.

Yhteisen kodin hankkiminen on mielestäni yhteinen päätös. Tällaisella toiminnalla esitellessään valokuvia Oskari ilmaisi, että hän ei välitä Heidin mielipiteestä asiaa kohtaan. Mielestäni Heidi reagoi nopeasti ja veti tuon bachelor kommentin aika hyvinkin vastapalloon.

Vai kuinka itse toimisitte vastaavassa tilanteessa; joku päättää puolestanne tulevan kodin, eikun muuttokuormaa pakkaamaan?

No oletettavasti asiasta on keskusteltu etukäteen, vaikka sinulle ei siitä ole raportoitukaan. Heidi ei vaikuttanut tilanteessa mitenkään yllättyneeltä asuntoasiasta, eli eiköhän siitä ole puhetta ollut ja molempien kanta asiaan selvä, ennen kuin aletaan asuntoa esittelemään.

Mulle jäi sellainen fiilis, että Oskari on yksin muuttamassa ja ostamassa asuntoa eikä Heidillä ole aikomustakaan muuttaa Turkuun. Eikös he nyt asu pääkaupunkiseudulla. Eli ero on jo valmiiksi taputeltu, kunhan täytyy pitää yhteyttä kuvausten loppuun saakka, jotta saadaan jotain matskua.

Vierailija
6025/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todennäköisesti tällöin jo päätetty, että yhdessä ei jatketa..

Minua hämmentää, että eilisessä jaksossa tuli olo, että O ja H tekevät kummatkin omat päätöksensä että jatkaako vai ei, ja toinen kuulee sen päätöksen sitten siellä Suomenlinnassa. Miksi ne ei ole yhdessä tehneet yhteistä päätöstä, jonka molemmat tietää etukäteen? A ja V on varmasti yhdessä sopineet, että tietenkin jatketaan ja varmasti K ja O ovat myös jo etukäteen yhdessä sopineet, että ei jatketa (vaikka O ehkä haluaisi vielä jatkaa).

Vierailija
6026/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan koskaan nähnyt kunnon rajariitoja? Ja lukenut lehdistä.

Kun kaksi oikein änkyrää riitelee.

Siinä ei kyllä riidellä asiallisesti, hillitysti ja rakentavasti.

Missähän kuplassa olet kasvanut.

Mutta tästä nyt ei enää kannata jatkaa. Antaa olla, ei kuulu tosiaan varsinaisesti aiheeseen, kunhan viittasin, että on utopiaa ajatella että ihmiset pääsääntöisesti käyttäytyisivät asiallisesti ja viileästi.

Kun eivät käyttäydy, näkeehän jo monesta näistä ketjuista täällä, en nyt tarkoita juuri tätä.

Kommentoit mua. 

Tottakai jotkut riitelevät aivan järkyttävän typerästi, lapsellisesti ja täysin asiattomasti. Sitä en todellakaan kiistä, onhan mulla silmät ja korvat. 

Ehkä tämä on vain pilkunviilausta sanojen kanssa, mutta tuollaista kutsutaan siis riitelyksi, mutta Heidin käytöstä riitatilanteessa raivaamiseksi? Jos alamme pitää Heidin käytöstä synonyyminä raivoamiselle, niin millä nimikkeellä nämä oikeasti aggressiiviset riidat kulkevat?

Todella samaa mieltä, minun on jo aiemmin pitänyt tästä kirjoittaa.

Olen ollut ihan hoomoilasena kun en ole nähnyt yhtään raivoamista enkä edes kovaa riitelyä. Normiriitelyä ja epäselvyyksien selvittämistä, siis yritystä selvittää.

Suomalainen normiriitely on käytännössä henkistä väkivaltaa. Jatkuva tai alistava riitely ei ammattilaisten mukaan kuulu parisuhteisiin. Silloin on jotain jo pysyvästi rikki.

Aika huolestuttavaa, jos riitely ei ahdista ihmisiä. Silloin ihminen itsekin on pahasti rikki, koska hän pitää pahuutta normina.

Pahuutta? Riitelykö on nyt jo jotain pahuutta? Missä satumaailmassa oikein elät, kuka aikuinen luokittelee edes arkielämän asioita pahuudeksi?

Vierailija
6027/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi sellainen fiilis, että Oskari on yksin muuttamassa ja ostamassa asuntoa eikä Heidillä ole aikomustakaan muuttaa Turkuun. Eikös he nyt asu pääkaupunkiseudulla. Eli ero on jo valmiiksi taputeltu, kunhan täytyy pitää yhteyttä kuvausten loppuun saakka, jotta saadaan jotain matskua.

Molemmat asui Espoossa tuolloin kesällä, ja Oskari julkisten sometiliensä perusteella yhä asuu Espoossa nyt lokakuussa. 

Vierailija
6028/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aiemmin Heidin ärsyttävyydestä ja joku sekoboltsihan sen tietty tulkitsi tahallaan väärin. Joo Heidi käy festareilla ja laittaa glitteriä ja kuvaa ylhäältä päin - ja tämä on ärsyttävää koska hän mehustelee festaria tällätavalla Oskarille jota kielsi tulemasta mukaan festareille (koska Heidi itse flippasi ihme jutusta). Eli turha nyt sotkea tätä tasa-arvoasiaksi. Muutoin mukavan ihmisen glitter-festari-meininki tuskin ärsyttäisi katsojaa.

Itseäni ärsyttää myös, että kun itse ei nähdä sitä kokonaiskuvaa, minkä perusteella muut kommentoivat, niin argumentointi typistetään "ai ei saa käydä festareilla" ja "naisten pitää vaan kotona leipoa pullaa" -tyylisiksi. Kun ei ole itse asiaan järkevää argumenttia, niin alkaa paapatus aiheen vierestä. Niin kuin tässäkin, kun on keskusteltu Heidin yleisestä kypsymättömyydestä.

No, anna sitten konkreettisia esimerkkejä yleisestä kypsymättömyydestä? Muuten se on vain sinun fiilikseen perusteella annettu tuomio.

Tuo kysymyksesi paljastaa, että on selvästi aivan sama, mitä kirjoitetaan ja vastataan, koska tulkitset ne haluamallasi tavalla kuitenkin Heidin hyväksi. En ala toistamaan täällä sataan kertaan todettuja asioita.

Mutta itse varmaan puolustelet Heidiä ihan fiilispohjalta? Koska muutenhan tunnet hänet henkilökohtaisesti.

Vierailija
6029/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin, se oli juurikin pointtina tässä, että Oskari ei ole tosissaan naimisissa..

Vierailija
6030/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvapsykologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viimeisimmässä jaksossa näytetty Heidin naurettava Provinssi-hehkutus ja varhaisteineille sopivat ilmaisut sekä muutenkin lapsellinen käytös antoivat hänestä erittäin epäkypsän vaikutelman. Vaikken periaatteessa haluaisi kannustaa ihmisiä eroamaan turhan herkästi, olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tuolla tavalla käyttäytyvän nelikymppisen ikisinkun kanssa kannata yrittää väkisin hakata päätä seinään, jos toivoo perhettä ja tasapainoista arkea. En vain usko, että Heidistä on parisuhteeseen.

Periaatteessa ymmärrän näitä tämän tyylisiä kommentteja, mutta on tullut minulle yllätyksenä kuinka paljon ikänormit ovat juurtuneita ihmisiin tämän keskustelun myötä. En tiennytkään että useimpien mielestä 38 vuotias ei saisi bilettää Heidin tavoin jossain festareilla eikä käyttää glitteriä. Eli ensin kritisoidaan ihan random ihmistä lapsellisuudesta, ja toisaalta valitetaan jatkuvasti siitä kuinka paljon ikärasismia työelämässä esiintyy ja kuinka "minä en 40-50 kymppisenä enään saa töitä mistään! enhän minä vanha ole!" jne. Ehkä kannattaisi olla avaramielinen näitten asioitten suhteen ja haastaa omia ennakkoluuloja.

Asiasta toiseen, Heidille sopisi mielestäni nuorempi ulkomaalainen kaveri, ehkä joku Britti tai Italiaano joka osaa myös ottaa rennosti. Parisuhde ei ole mikään ongelma, mutta lapset eivät ehkä ole mukana kuvioissa. Jo ensijaksosta lähtien olen ollut sitä mieltä että Oskari on ihan erityylinen eikä edes fyysistä kemiaa ole nähtävissä.

Ei yksittäinen festarikeikka varmastikaan ketään kummastuta. Mutta tuo ristiriita Heidissä: sanoo itsekin haluavansa perhettä, on 40 v, eli jos niitä lapsia haluaisi pitäisi heti alkaa asialle - ja elämäntapa on kuin myöhäisteinin. Kaupungeissa tuollainen ikisinkku elämäntapa yleistyy nopeasti, biletetään, matkustetaan, käydään ulkona syömässä kaveripiirissä. Kaikki tuo ihan OK - mutta jos oikeasti haaveilee omista lapsista joutuisi ainakin hetkeksi muuttamaan elämäntapaansa aika reippaasti, tuskin kukaan sukulainen nyt viittä iltaa viikossa jaksaisi lapsenvahtina olla ja vastasyntynyttä ei välttämättä ihan helposti pakata äkkilähdölle kaukomaille kuin hammasharjan tai kännykän. Yleensä parhettä haluavissa näkyy jonkinlainen tahto myös muuttaa hieman elämäntyyliään niin, että siihen mahtuu sekä se kumppani omine tapoineen, että ne mahdolliset lapset. Tällaista halua ei Heidissä näy, ne provinssipölyt, kaverisynttärit ja viikonloppumatkat taitavat kuitenkin olla niitä tärkeimpiä. Mikäpä siinä, mutta Heidi on vaan väärään formaattiin eksynyt, ja kuvannut toiveensa ja itsensä itselleen epärehellisesti. 

Olet varmaan 16 vuotias, koska oikeasti kuvittelet, että nykyisin on jotkut ikärajat ja määritelmät mitä saa ja mitä ei tehdä missäkin iässä? Mitä väliä, jos sinkun elämäntapa on sama kuin myöhäisteinin? Noloa vai lapsellista vai ehkäpä itsekästä? Onpa kauheaa.

Musiikista pistäisi luopua ja matkoistakin mielellään? Vastasyntynyt on vastasyntynyt muutaman kuukauden ja äkkiä vuodet menee ja se lapsi on jo kykenevä olemaan jo vaikka viikkoja mummolassa, jos perhe, lapsi ja mummo niin haluaa,

Festareilla käynnin voi lopettaa vaikka tänä iltana. Samoin elokuvat ja illallisetkin kavereiden kanssa. Ei niiden mitään kuukausien valmistautumista tarvita.

Viikkoja mummolassa kun äiti bilettää, niinkö? Oletko nyt ihan tosissasi?

Vierailija
6031/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi halusi häämatkalla ensimmäiseksi Sephoraan. Ihan kuin Pariisissa ei olisi muuta nähtävää.

Tukholmassa tärkeintä oli Åhlens.

hän ehkä shoppailee itselleen hyvää oloa ja elämänsisältöä

Vierailija
6032/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täytyy niiden pitää yhteyttä kun tekevät tuota ohjelmaa. melkoinen masokoisti ja lasten vihaaja täytyisi ihmisen olla, jos tuolta pohjalta lähtisi sitä perhettä perustamaan

Vierailija
6033/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidille sopisi paremmin spontaani heittäytyjä ja persoonatyyppinä Ollin kaltainen analysoija. Herkkä ihminen, joka tavallaan muistuttaisi tyttökaveria, mutta olisikin kumppani. Jonka kanssa suhde rakennettaisiin ystävyyden pohjalle. Tällaisen ihmisen seurassa Heidi uskaltaisi rauhoittua aloilleen.

Oskarille sopisi luonnetyyppinä Katjan kaltainen hitaasti avautuva ihminen, joka ei ruodi kaikkea. Vähän mystinen ja arvoituksellinen ihminen. Kipinä tulisi yhdessäolosta, huumorista, älystä, katseista, sellaisesta sanattomasta toisen tajuamisesta. Tällaisen ihmisen seurassa näkisin Oskarin heittäytyvän hulluttelemaan.

Olisiko tuollaisessa liitossa ollenkaan seksiä?

Kaikenlaisissa suhteissa voi olla seksiä, tai voi olla olemattakin. Kukaan ei tiedä etukäteen, ellei ole sanottu, että meillähän ei seksiä sitten ole eikä tule. Sittenkin voi olla ollut, jonain heikkona hetkenä ;)

Vierailija
6034/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina ja Ville bongattu Triplassa :)

Vierailija
6035/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolle Anniinalle oli aivan mahdotonta jättää höhöttäminen hetkeksi ja keskittyä annettuun tehtävään. Vai oliko niin epämukavuusalueella/hermostunut että sen takia onnistui vain hihittämään ja laittamaan homman leikiksi. Jotenkin ei jaksa noita kahta mutta onneksi riittääkin että itse jaksavat.

Joo, ovat kyllä vähän kummallisia tyhjännaurajia molemmat. Tulee mieleen että onko jotain vaikeutta käsitellä intiimejä henkisiä asioita ja lähentyä, kaikki kuitataan tuolla hörnöttämisellä pois.

Anniina näytti olevan eniten innoissaan siitä, että on joku leikkaamassa nurmikkoa. Kammottavia tällaiset arkiarkiarkinaiset. Missä on rakkaus ja romantiikka? Pelkkä arjen pyörittäminenkö siinä kumppanissa on tärkeintä?

Vierailija
6036/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katja on kyllä niin lapsellinen ja estynyt. Miten joku ei voi tykätä kädestä pitämisestä ja koskettamisesta? En tajua tätä naista ollenkaan, on niin tunteeton että pahaa tekee. Miksi ja mitä on luuli tuolta löytävänsä kun ei tajua itse romantiikasta mitään? Jonkun toisen ingeniörinkö?

Korkean älykkyyden kanssa tuntuu melkein väkisin kulkevan aina sosiaalinen kömpelyys ja monesti jopa asperger-piirteet.

Vierailija
6037/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolle Anniinalle oli aivan mahdotonta jättää höhöttäminen hetkeksi ja keskittyä annettuun tehtävään. Vai oliko niin epämukavuusalueella/hermostunut että sen takia onnistui vain hihittämään ja laittamaan homman leikiksi. Jotenkin ei jaksa noita kahta mutta onneksi riittääkin että itse jaksavat.

Joo, ovat kyllä vähän kummallisia tyhjännaurajia molemmat. Tulee mieleen että onko jotain vaikeutta käsitellä intiimejä henkisiä asioita ja lähentyä, kaikki kuitataan tuolla hörnöttämisellä pois.

Anniina näytti olevan eniten innoissaan siitä, että on joku leikkaamassa nurmikkoa. Kammottavia tällaiset arkiarkiarkinaiset. Missä on rakkaus ja romantiikka? Pelkkä arjen pyörittäminenkö siinä kumppanissa on tärkeintä?

Rakkaus ja romantiikka hehkuu Anniinasta kilsan päähän. On kummallista, jos se ei ole välittynyt.

Vierailija
6038/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan kaikkien kukkien kukkia silloin, kun on ilosta ja hyvistä asioista kysymys.

Eli kaikki ilo ja onni suotakoon Villelle ja Anniinalle. Naurakaa niin paljon kuin vain hyvältä tuntuu. Ja iloitkaa sujuvasta arjesta - sitä ei kaikilla ole. Ei kaikki sitä kaipaakaan, vaan mieluummin ottavat draamaa joka päivälle, ainakin joka viikolle, ettei vain ole tylsää.

Minä iloitsen huumoripitoisesta ja iloisesta arjesta rakkaani kanssa. 

Vierailija
6039/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin heitto bilekämpästä oli selvästi puolustautuva kommentti. Oskarihan oli juuri ennen sitä sanonut, ettei aio lopun ikäänsä asua yksin. Eli: "Tässä on koti minulle ja tulevalle perheelleni, jossa sinä et ole mukana." 

Heidi olisi teoriassa voinut jatkaa tuosta, että "tosi kiva, tännehän mahtuu kaksikin lasta", mutta ei tietenkään voinut mennä siihen, vaan  sivuutti Oskarin idean kokonaan ja puhui poikamiesasunnosta. Eli ihan puhdas kasvojenseivausyrityshän se "bachelor-kämppä" -heitto oli. Vaikka Heidi ei haluakaan suhdetta Oskarin kanssa, niin tuntui varmaan pahalta kuulla sama Oskarin suusta, vaikkakin epäsuorasti. 

Heidihän siinä ensin aloitti ihmettelemään, että miten Oskari katselee noin isoa kämppää yhdelle, eli selkeästi ilmaisi että ei ainakaan itse ole sinne muuttoa harkitsemassa. Vasta siihen reaktiona Oskari kertoi että oli ajatellut siellä asuvan myös perhettä.

Ei sitten tullut mieleen kysyä vaimon mielipidettä tulevaan asuntoon? Kyllä tuo kuulostaa, että se on joku muu vaimo, kuin Heidi vaimo jolle sitä suunnitellaan.

Vierailija
6040/7445 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa toivoisin molempien puolesta, että ystävyys johdattaisi kumppanuuteen ja rakkauteen. Katja saisi Ollista niin hyvän ja luotettavan elämän kumppanin, joka tukisi uranaista ja kasvattaisi lapset lempeästi.

Harmi että Heidi tuntuu liian epäkypsältä, vaikka ihana pulppuava persoona onkin. Oskari varmasti arvostaisi naisellista Heidiä epävakaan luonteen kanssa, jos Heidi osaisi ottaa paremmin huomioon miehen tilanteen ja tunteet. Elämä ei ole ikuista pinnallista juhlimista, parisuhteessa parasta on arki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme