Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
3061/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kausi on ollut oikein toksisen maskuliinisuuden ilmentymä: Kaksi sillä ratsastavaa mieskilpailijaa ja yksi joka kovasti yrittää siitä eroon. Ällöttävintä yksityiskohtaa eli kaljan ja pullan (?) tarjoilua röhnöttövälle miehelle en aio edes katsoa. Toisaalta olen miettinyt, että Heidi voi olla niin älykäs teki tuon piikittelymielessä, kuka tietää.

Vierailija
3062/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollilla hienoja kissatauluja kämpillä. Viihtyisin tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidihän sanoi, että kun Oskari on häntä usein pienin teoin huomioinut, niin hän halusi tehdä jotain vastaavaa. Ja kun sai selville, että Oskari tykkää pullista, niin leipoi sen vuoksi pullia. Oskari tuli keittiöön kysymään, että voiko auttaa, mutta Heidi sanoi, että ota nyt vaan rennosti ja toi vielä kaljan Oskarille. Että näin se kyllä meni.

Vierailija
3064/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa jaksossa näkyi pyllyvako jota en olisi välttämättä halunnut nähdä.                                                        Anniinan ja Villen golfaus oli hellyttävää seurattavaa, muilta osin aika raskas jakso taas.

Vierailija
3065/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti Heidi teki tuon vittuillakseen 😊

Vierailija
3066/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskari vältteli tunteista puhumista ja pakeni astioiden tiskaamiseen. Uskon, että Heidin tarvitsevuus voi olla päälle käyvää mutta jos toinen kysyy onko ollut ok vai ihan hirveää, voisi kai antaa edes neutraalia kannustusta niin hiillostus rauhoittuisi.

Vierailija
3067/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanottiin kuinka suloista Anniinan ja Villen golfaus oli.

Minua jotenkin karmi. Tietty tarkoitus oli tutustua toisen harrastukseen, mutta jos toinen tietää ettei ole urheilullinen niin en ketään sellaista raahaisi mukaan. Myös tuollainen leikillinen ''saat synttärilahjaksi green cardin", "teen susta mulle caddyn" sai minun varoituskellot soimaan. Ikäänkuin Ville yrittäisi muokata vaimoaan tiettyyn rooliin ja täyttämään hänen elämäänsä. Anniina mukautuu ja nauraa, mutta mietin millaista katkeruutta ja omien tarpeiden kieltämistä tuollainen aiheuttaa ajan saatossa?

Vierailija
3068/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin karmi. Tietty tarkoitus oli tutustua toisen harrastukseen, mutta jos toinen tietää ettei ole urheilullinen niin en ketään sellaista raahaisi mukaan. Myös tuollainen leikillinen ''saat synttärilahjaksi green cardin", "teen susta mulle caddyn" sai minun varoituskellot soimaan. Ikäänkuin Ville yrittäisi muokata vaimoaan tiettyyn rooliin ja täyttämään hänen elämäänsä. Anniina mukautuu ja nauraa, mutta mietin millaista katkeruutta ja omien tarpeiden kieltämistä tuollainen aiheuttaa ajan saatossa?

En ole nähnyt jaksoa, mutta onhan se sinänsä positiivista, että haluaisi puolisonsa mukaan golf kentälle, siellä menee kuitenkin helposti koko vapaapäivä tai vapaailta. 

Vierailija
3069/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä nähnyt tuota mitenkään ahdistavana. "Kyllähän me susta golfari tehdään jos vain haluat" tms. Minusta Villen ja Anniinan väleissä näkyy sellaista lämpöä, että vaikea kuvitella että Anniina kelpaisi vain muokattuna versiona Villelle. Mut ymmärrän senkin, että Ville toivois että Anniina kiinnostuisi golfista, koska se on hänelle tärkeä harrastus ja aika aikaavievä sellainen. Mun kaveripiirissä miehen golfaus on joko laajentunut yhdeksi pareja yhdistäväksi yhteiseksi tekijäksi tai sitten erottavaksi, kun toinen ei halua edes ajatella koko asiaa. 

Mua ahdistaa tuo Heidi. Se jatkuva kuvaaminen ja härkkiminen.

Minusta tuntuu että Katjan ja Ollin vuorovaikutus on parantunut sen jälkeen, kun Katjalla ei ole enää paineita onnistua.  

Vierailija
3070/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari vältteli tunteista puhumista ja pakeni astioiden tiskaamiseen. Uskon, että Heidin tarvitsevuus voi olla päälle käyvää mutta jos toinen kysyy onko ollut ok vai ihan hirveää, voisi kai antaa edes neutraalia kannustusta niin hiillostus rauhoittuisi.

Miten normaali keskustelu voi olla "päällekäyvää tarvitsevuutta"? Keskustelemallahan sivistyneet ihmiset kommunikoivat ja rakentavat suhdettaan. Jos toisen tunteita joutuu vain arvailemaan, suhde on käytännössä ohi.

Vierailija
3071/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se Anniina osaa sanoa, jos muutaman kerran golffaamisen jälkeen hänestä alkaa tuntua, että hän ei halua enää golffata. Ja eiköhän se ole Villelle silloin ihan ok. 

Vierailija
3072/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten normaali keskustelu voi olla "päällekäyvää tarvitsevuutta"? Keskustelemallahan sivistyneet ihmiset kommunikoivat ja rakentavat suhdettaan. Jos toisen tunteita joutuu vain arvailemaan, suhde on käytännössä ohi.

Entä jos ei kestä toisen tarvitsevuutta koska ei hyväksy omaansakaan?

Vierailija
3073/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä on vika mutta kausi kaudelta tämä sarja muuttuu vähemmän kiinnostavaksi. Olen tavan vuoksi yrittänyt seurata- mutta onneksi katson vain tallenteina joten voin skipata tylsiä kohtia, ja niitä on paljon. En pysty samaistumaan kehenkään, ei ole ehkä tarpeeksi tietynlaista sähköä ja tunteiden vaihtelua parien välillä että jaksaisin kiinnostua. Alttarilta arkeen: puuron keittoa, ikea-reissuja, vihannesten ostoa. Ja sitten ne terapeuttien kommentit. Australian ensitreffit koukutti enemmän, voi olla myös osin puitteista kiinni.

Vähän samaa mieltä. Itse seuraan myös USA-versiota. Siinä häiritsee leikkaus, jossa on yhdistelty ihan eri tilanteista kommentteja ja kasvojen ilmeitä yhdeksi kokonaisuudeksi, ja sen myös huomaa! Mutta parien yhdessäolo ja jutut ovat kiinnostavampaa katsottavaa. Pari, jolla on paljon konflikteja, näyttää olevan aidosti kiinnostunut toisistaan ja yrittävän tosissaan rakentaa suhdetta. Pari, joilla meni todella hyvin alusta asti, tästä huolimatta myös riitelee ja keskustelee ristiriidoistaan, vähän kuten aiemman kauden Tiina ja Samuel. Ja pari, jossa miehellä on näitä samoja jämäkkyyshaasteita kuin Suomen versiossa, pääsee sentään vähän etenemään koska mies saa asiantuntijoilta jonkinlaista apua tilanteeseen ja yrittää itse aktiivisesti oppia uutta. Suomen Olli tyytyy lähinnä syyttelemään puolisoaan, ikään kuin hän itse olisi jo valmis ja täydellinen.

Jenkkiversiossa on vielä se mielenkiintoinen piirre, että jos pari ei harrasta ollenkaan seksiä, avioliitto on mahdollista mitätöidä tuolla perusteella. Siksi seksin harrastamiseen kohdistuu paljon enemmän huomiota ja paineita, ja se on myös suurempi luottamuksen ja sitoutumishalun osoitus kuin täällä. Toisaalta se, jos joku ei halua seksiin mennä, voidaan aiheellisesti nähdä pahempana epäluottamuslauseena kuin täällä, koska sen voi tulkita laskelmoinniksi: pääsen eroon koko tästä kokeilusta, avioliitosta ja puolisostani joutumatta ottamaan virallisesti eroa, kunhan vain en suostu seksiin puolison kanssa.

Siis paineita noilla pareilla on selvästi enemmän kuin suomalaisilla pareilla, mutta silti rohkeutta ja heittäytymistä on myös enemmän. Mietin, mistä mahtaa johtua.

Tässä Suomi-versiossa on kyllä kiinnittänyt huomiota seksin totaalinen poissaolo keskustelusta. En muista sitä juurikaan mainitun edes vihjaten tai kiertoilmaisulla. Eikä sitä mainita myöskään asiantuntijoiden puheissa.

En siis kaipaa mitään seksillä mässäilyä tai että pitäisi sen yksityiskohdista avautua mutta kyllä siitä pitäisi pystyä edes vähän puhumaan.

Mitä luulet "erityistason seksuaaliterapeutin"  tekevän ohjelman tuotannossa. Se ettei keskusteluja näytetä sinulle ei tarkoita etteikö niitä käytäisi.

Mitä tosiaan tekee Suomen ohjelmassa erityistason seksuaaliterapeutti? Eihän edes puhuta saati näytetä kansalle, onko yksikään pari harrastanut seksiä, kuten puhuvat avoimesti Usa: n ohjelmassa.

Itse en haluaisi nähdä noista ketään tositoimissa. 

Ei varmaan kukaan oikeasti halua nähdä itse aktia. Mutta puhua seksistä ja voi ja pitää näkyä jotain läheisyyttä. Ainoat suudelman tapaiset nähty alttarilla vai nähtiinkö niitäkään kaikilla?

Vierailija
3074/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni hermot Heidin instakuvaukselle!!!! Onko hän levoton epävarma sielu, joka ei halua kohdata hiljaisuutta ja rauhaa??? Kuin mumminsakin sanoi, Heidi piipahtaa pikaisesti ja taas menee... Heidi voisi opetella olemaan rauhassa metsässä, mummolla ja kotona ilman jatkuvaa kuvailua. Mä en jaksaisi ollenkaan tuota levottomuutta!

Vierailija
3075/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä me nähty mitä tapahtui aiemmin. Muuta kuin ollaan kuultu sekä Heidin että Oskarin suusta tuo Heidin räjähtely, jatkuva epävarmuus ja ailahtelu. Entä jos tuossa tilanteessa Oskari ei kyennyt mitään kaunista sanomaan, halusi olla hiljaa ettei loukkaa. Vaikutti vähän siltä. Miten Oskarin pitäisi olla tuossa tempoilevan Heidin vieressä? Jos on tasainen ja yrittää tasapainottaa toisen tunteen vuoristorataa rauhallisuudellaa ei kelpaa Heidille, jos taas llähtisi mukaan ja antaisi oikeasti tulla mitä hänestä ajattelee Heidi murenisi palasiksi oman kehnon itsetuntonsa kanssa. Oskari pullottaa ehkä liian kauan omia tunteitaan ja ärtymystään tilanteessa, tiiserin perusteella se räjähtää Heidin silmille myöhemmissä jaksoissa - ja siitä ei taida enää olla kävelemistä takaisin yritetään yritetään elämään. Asiantuntijat erehtyivät ottamaan liian epätasapainoisen ihmisen mukaan ohjelmaan. Harmi Oskarin kannalta vaikka hänessäkin omat koukkunsa varmasti, mutta nyt ei saanut aikaa ja tilaa edes niitä ajatella kun varoo nuorikkoaan.

Siis kuka on tasapainoton? Ilmiannoin viestin, asiatonta puhua kenestäkään kilpailijasta tasapainottomana.

Tunteisiin ei tarvitse lähteä mukaan, tässä puhuttiin puhumisesta. Siis puhumisesta (sic!). Puhuminen on kypsä tapa käsitellä tunteita ja myös ehkä ainoa, jossa niihin ei tunnetasolla lähdetä mukaan. Vain kypsä ihminen osaa sanoittaa tunteitaan. Siis puhua.

Vierailija
3076/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä me nähty mitä tapahtui aiemmin. Muuta kuin ollaan kuultu sekä Heidin että Oskarin suusta tuo Heidin räjähtely, jatkuva epävarmuus ja ailahtelu. Entä jos tuossa tilanteessa Oskari ei kyennyt mitään kaunista sanomaan, halusi olla hiljaa ettei loukkaa. Vaikutti vähän siltä. Miten Oskarin pitäisi olla tuossa tempoilevan Heidin vieressä? Jos on tasainen ja yrittää tasapainottaa toisen tunteen vuoristorataa rauhallisuudellaa ei kelpaa Heidille, jos taas llähtisi mukaan ja antaisi oikeasti tulla mitä hänestä ajattelee Heidi murenisi palasiksi oman kehnon itsetuntonsa kanssa. Oskari pullottaa ehkä liian kauan omia tunteitaan ja ärtymystään tilanteessa, tiiserin perusteella se räjähtää Heidin silmille myöhemmissä jaksoissa - ja siitä ei taida enää olla kävelemistä takaisin yritetään yritetään elämään. Asiantuntijat erehtyivät ottamaan liian epätasapainoisen ihmisen mukaan ohjelmaan. Harmi Oskarin kannalta vaikka hänessäkin omat koukkunsa varmasti, mutta nyt ei saanut aikaa ja tilaa edes niitä ajatella kun varoo nuorikkoaan.

Mitä ihmeen koukkuja? Eikö hän olekaan täydellinen? Täälläkin poistattanut kaikki kritisoivat viestit. 

Vierailija
3077/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kätkeekö Ville tuon loputtoman nauramisen, heittojen ja vitsailun taakse ihan jotain muuta?

On kuitenkin joku bisnessenkeli, mikä nyt olikaan, siinä nyt kuitenkin vaaditaan ihan muutakin, pokan täytyy pitää, täytyy olla ovela ja tarkka. Osata lukea vastapuolta ja salata oma naamansa.

Ettei vain olisi niin, että Anniina on ihan oikeasti kiltti ja ihastunut, ehkä hiukan kokematonkin miesten suhteen, ei näe Villessä huonoa, menee nyt mukaan tähän Villen tyyliin ja Ville näkee, että Aniinasta saa kiltin, myötäilevän ja joustavan vaimon.

Tunnen muutamia tuollaisia "hauskoja" tyyppejä ja he sitten vasta ovatkin kovia ottamaan nokkiinsa ja ei oikeasti niin mukavia muutenkaan.

Niin kauan ovat mukavia, kun mennään heidän malliinsa, mutta sitten ääni muuttuu kellossa kun on eri mieltä. Jopa niin paljon, ettei uskoisi.

Toivon, että Ville ei ole näitä miehiä, mutta pahasti pelkään.

Vierailija
3078/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se Anniina osaa sanoa, jos muutaman kerran golffaamisen jälkeen hänestä alkaa tuntua, että hän ei halua enää golffata. Ja eiköhän se ole Villelle silloin ihan ok. 

Niin, noinhan se menisi, mutta kun ei aina mene. Ei ole noin yksioikoista jos sinulle niin onkin.

Jospa Aniina ei sanokaan mielipidettään? Ihan syystä tai toisesta. Tai sanoo, mutta se ei Villelle sovi?

Olen samaa mieltä, että hiukan itselläkin varoituskellot soivat.

Vierailija
3079/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kätkeekö Ville tuon loputtoman nauramisen, heittojen ja vitsailun taakse ihan jotain muuta?

On kuitenkin joku bisnessenkeli, mikä nyt olikaan, siinä nyt kuitenkin vaaditaan ihan muutakin, pokan täytyy pitää, täytyy olla ovela ja tarkka. Osata lukea vastapuolta ja salata oma naamansa.

Ettei vain olisi niin, että Anniina on ihan oikeasti kiltti ja ihastunut, ehkä hiukan kokematonkin miesten suhteen, ei näe Villessä huonoa, menee nyt mukaan tähän Villen tyyliin ja Ville näkee, että Aniinasta saa kiltin, myötäilevän ja joustavan vaimon.

Tunnen muutamia tuollaisia "hauskoja" tyyppejä ja he sitten vasta ovatkin kovia ottamaan nokkiinsa ja ei oikeasti niin mukavia muutenkaan.

Niin kauan ovat mukavia, kun mennään heidän malliinsa, mutta sitten ääni muuttuu kellossa kun on eri mieltä. Jopa niin paljon, ettei uskoisi.

Toivon, että Ville ei ole näitä miehiä, mutta pahasti pelkään.

Samat vibat tuli mullekin!

Vierailija
3080/7445 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen koukkuja? Eikö hän olekaan täydellinen? Täälläkin poistattanut kaikki kritisoivat viestit. 

Niitä viestejä poistattaa varmasti useat, esimerkiksi minä, keski-ikäinen naimisissa oleva akateeminen nainen jonka mielestä tuo formaatti on ihan kiva, siinä oppii parisuhteista kun peilaa ihmisiä ja heidän käytöstään itseensä ja tuttujen parisuhteisiin. Raaka formaatti on osallistujille kun heitä ruoditaan näin julkisesti. En juuri muita ketjuja käy katsselemassa, ehkä jossain BB ketjussa hyväksytään reippaampikin solvaus, mutta täällä osa ihmisistä haluaisi ketjun pysyvän mukavana luettavana. Ehkä kommenttini Heidin tasapainottomuudesta oli liian kova, mutta sellaisena hän parisuhteessa näyttäytyy, tunteiden vuoristorataa on aika raskas ihan katselijallekin. Voihan hän olla maailman tasapainoisin ja rauhallisin ihminen omassa ympäristössään ja elämässään, parisuhde vaan ei taida olla häntä varten, niin stressaavalta tuo ulkopuoliselle näyttäytyy.

Ja joku kertoikin paikoista missä voi reippaasti solvata osallistujia ja kanssakeskustelijoita ilman viestien poistoja, ehkä reippaampaa keskustelua haluavat voisivat kerääntyä sinne, jos täällä yritettäisiin pysyttää tämä keskustelu kivempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi