Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
6761/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Kanalan jakama kuva eilisillalta kisakatsomosta: https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/669b993f-8079-401f-bdcc-71df526…

Heidin ja Oskarin välit tulehtui kuvausten jälkeen: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/27c3f5b4-f93b-479d-b249-4e86dd…

Heidin fiilikset sen jälkeen kun oli katsonut kauden jaksot telkasta, ei tykännyt yhtään siitä miten Oskari oli luonnehtinut häntä kameroille: https://www.voice.fi/viihde/a-185978

Villellä ja Anniinalla menee hyvin. Ovat lähdössä pian toiselle häämatkalle Lontooseen, jossa molemmat asuneet aiemmin (Ville jopa 10v.): https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fbc59db2-a3fb-42d4-940d-32602c…

Vierailija
6762/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman lopussa asiantuntija, terapeutti Tanskanen saoi juuri ne oikeat santa, mitkä kaatoivat Heidin ja oskarin suhteen.

Luottamuspula. Se oli se ongelman ydin.

Voiko tuohon luottaa ? Onko hän turvallinen ja luottamuksen arvoinen kumppani ?

Jos noihin kysymyksiin EI saa vastausta, eikä puhuminen onnistu, suhde on tullut päätös pisteeseen.

Kuten teraputti sanoikin, niin luottamus pulasta voi selvitä puhumalla , keskustelemalla.

Luottamusta ei saada automaattisesti, se ansaitaan. Siihen se kaatui.

Ne kaikki tahatumat ja "paljastumiset" mitkä tulivat eteen, eivät olleet se syy, vaan niistä selviäminen.

Puhumattomuudella ei ainakaan selvitetä asioita, eikä ansaita luottamusta. Tässä oli se pointti heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6763/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina ja Ville on kyllä koko ohjelman historian ihanin pari <3 Toivon heille pitkää ja onnellista yhteistä elämää. 

Oskarin tapaisen miehen haluaisin tavata itse, mistä tuollaisia rauhallisia, suoraselkäisiä ja fiksuja miehiä löytää?  

Kyllähän varmaan Oskarin tiedot jostain saat hepostikin, jos kiinnostaa. Minä en moista junttia huolisi mistään hinnasta. Oskari aina arvosteli ja "sivalsi" silloin, kun oli yksin kameroiden edessä eikä Heidillä ollut mahdollisuutta kommentoida. Raukkamaista!  Heidi teki viisaasti, kun ei lähtenyt jatkamaan Oskarin hymistelyä. 

Tämä kommenttihan on yksyhteen Heidin kommentoiman kanssa, että on ollut pettynyt siihen, miten hänestä on puhuttu kameroille. Täytyy sanoa, että katsojana en ole huomannut sivaltamista tms., mutta tuolta se nyt ilmeisesti sitten tuntuu vahvasti niin Heidistä kuin jostakin täällä kommentoijastakin...

Vierailija
6764/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi puhui kahvipöydässä epämääräisestä syylisyyden tunteesta.

Isä totesi siihen, että ei sinussa Heidi ole mitään syytä eikä vikaa!

Peukku ylös, jos tuo lause oli hyvä ja kehittävä tässä tapauksessa.

Peukku alas, jos tuo lause oli huono ja estää kehittymästä.

Menkää vanhemmat itseenne ja miettikää mitä itse sanoisitte vastaavassa tilanteessa pettyneelle aikuiselle tyttärelle? Ei ole varmaan helppoa sanoa, että sinussa on paljon vikaa ja kuuntele mitä sanon ja neuvon.

Ei kukaan vanhempi taida noin toimia. Yleensä kannustetaan ja tsempataan ja sanotaan ei sinussa ole vikaa ja kun oikea löytyy kohdalle se on siinä.

Olen sivusta kuullut erään isän suhtautumista tyttärensä " valintoihin" mm parisuhteessa ja olisi ollut arvostelun sijaa mutta arvatkaa onko isä kertaakaan sanonut sen suuntaista.

Kertokaa te vanhemmat joilla on ollut huomauttamista aikuisten lapsienne käytökseen parisuhteissa miten olette asian hoitaneet?  Haluan minäkin kuulla?

Kiitos etukäteen. Kai täällä on sen ikäisiä ihmsiä joilla on aikuisia lapsia?

Vierailija
6765/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös parit voisi päätöksenteon hetkellä kirjoittaa liitutauluun haluaisivatko jatkaa vai ei, ja sitten kääntäisivät ne yhtä aikaa. Nyt on sellainen asetelma, että ensin puhuvan osapuolen sanomiset ja päätös voi vaikuttaa toisen päätökseen. Jos toinen tyrmää, toinenkin pyörtää päätöksensä. Tai toinen voi sanoa ei siksi, että olettaa, ettei toinen halua jatkaa. Parempi kieltäytyä kuin saada pakit. Ideaalitilanne olisi tietenkin, että parit PUHUISIVAT asiasta ennen Suomenlinnaa ja tekisivät päätöksen YHDESSÄ.

Vähän samanlainen ilmiö näkyy First Dates -ohjelmassa. Ensin toinen saattaa sanoa kameroille yksin, että taisi ihastua treffeillä ja haluaisi tavata uudelleen. Sitten kun istuvat vieretysten ja heiltä kysytään jatkosta, toinen osapuoli saattaa sanoa, että ei tuntenut kipinää, voisi tavata ainoastaan ystävinä. Ja toinen (se ihastunut) komppaa: samaa mieltä, kipinä puuttui, ystävinä jatketaan.

Vierailija
6766/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi puhui kahvipöydässä epämääräisestä syylisyyden tunteesta.

Isä totesi siihen, että ei sinussa Heidi ole mitään syytä eikä vikaa!

Peukku ylös, jos tuo lause oli hyvä ja kehittävä tässä tapauksessa.

Peukku alas, jos tuo lause oli huono ja estää kehittymästä.

Menkää vanhemmat itseenne ja miettikää mitä itse sanoisitte vastaavassa tilanteessa pettyneelle aikuiselle tyttärelle? Ei ole varmaan helppoa sanoa, että sinussa on paljon vikaa ja kuuntele mitä sanon ja neuvon.

Ei kukaan vanhempi taida noin toimia. Yleensä kannustetaan ja tsempataan ja sanotaan ei sinussa ole vikaa ja kun oikea löytyy kohdalle se on siinä.

Olen sivusta kuullut erään isän suhtautumista tyttärensä " valintoihin" mm parisuhteessa ja olisi ollut arvostelun sijaa mutta arvatkaa onko isä kertaakaan sanonut sen suuntaista.

Kertokaa te vanhemmat joilla on ollut huomauttamista aikuisten lapsienne käytökseen parisuhteissa miten olette asian hoitaneet?  Haluan minäkin kuulla?

Kiitos etukäteen. Kai täällä on sen ikäisiä ihmsiä joilla on aikuisia lapsia?

Ystäväni äiti on sanonut suoraan ystävälleni (kun kuunteli pitkään parisuhdedraamaa ja puolison haukkumista), että ”Minna, katsoisit joskus myös itseäsi peiliin ja ottaisit vastuun omasta käytöksestäsi.” Minusta tämä oli rohkeasti äidiltä itsepäiselle aikuiselle tyttärelleen sanottu. Ystävä loukkaantui, mutta ehkä ensimmäistä kertaa elämässään mietti oikeasti omaa rooliaan suhdekriisissään.

Vierailija
6767/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina ja Ville on kyllä koko ohjelman historian ihanin pari <3 Toivon heille pitkää ja onnellista yhteistä elämää. 

Oskarin tapaisen miehen haluaisin tavata itse, mistä tuollaisia rauhallisia, suoraselkäisiä ja fiksuja miehiä löytää?  

Kyllähän varmaan Oskarin tiedot jostain saat hepostikin, jos kiinnostaa. Minä en moista junttia huolisi mistään hinnasta. Oskari aina arvosteli ja "sivalsi" silloin, kun oli yksin kameroiden edessä eikä Heidillä ollut mahdollisuutta kommentoida. Raukkamaista!  Heidi teki viisaasti, kun ei lähtenyt jatkamaan Oskarin hymistelyä. 

Tämä kommenttihan on yksyhteen Heidin kommentoiman kanssa, että on ollut pettynyt siihen, miten hänestä on puhuttu kameroille. Täytyy sanoa, että katsojana en ole huomannut sivaltamista tms., mutta tuolta se nyt ilmeisesti sitten tuntuu vahvasti niin Heidistä kuin jostakin täällä kommentoijastakin...

Samaa mieltä, minä en kuullut Oskarilta mitään ilkeitä "sivalluksia" Heidiä kohtaan. Täällä sen sijaan siitä on joku kommentoija puhunut pitkin kautta, eli ei ole vaikea arvata kuka/ketkä (Heidi tai hänen kaveripiiri).

Vierailija
6768/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli sellainen olo, että sen Heidin kaverit on jotenkin häirinneet tota niiden juttua ja Heidin ajatuksia, kun puhui jo sillon, että kuuli siellä mökillä kavereiltaan sen napakymppiasian ja kertoi sen jotenkin ylidramaattisesti ihan kun olisi kuullut jotakin ihan hirveää.

Tuollaiset ihmiset joiden elämän täyttävät kaverisuhteet ja festareilla riekkuminen kesäaikaan tapaavat olla sellaisia joille se kaveruus on elämän tärkein asia.

Sellaisen naisen uusi miessuhde koetaan uhaksi kaveripiirille, mies otetaan välittömästi tarkkailuun, häntä analysoidaan, pienetkin yksityiskohdat jotka saattaisivat olla millään tavoin negatiivisia paisutetaan kuin ilmapallo.

Heidin kaveripiiri on juuri tällainen, siksi Heidi otti Napakympin niin vakavasti, hän elää jossain pintaelämässä jossa joku Napakymppi on valtavan suuri asia ja sitähän se olisi ollutkin. Hänelle.

Ja naisen kengät. Pinkki tupsu.  Kymmenvuotiaat pitävät sellaisia.

Tuollaiset ihmiset, jotka kehtaavat riekkua festareilla ja käyttää tupsutossuja, joille ystävät ovat tärkeitä asioita, niin mitä heille pitäisi tehdä?

Heidät on saatava riviin, muokattava samanlaisiksi kuin muut, painostaa muuttumaan.

Eihän sellainen voi muuten saada miestä, eikä ainakaan perhettä.

Vierailija
6769/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ymmärrän niin, että Oskari olisi halunnut itse kertoa asiasta omaan tahtiinsa. Ehkä keräillä ajatuksiaan ja tuntemuksiaan ja käydä asiaa kahden kesken läpi. Nyt Heidin ystävä ikään kuin pakotti ottamaan asian esille ja vieläpä tavalla, jonka varmasti tiesi loukkaavan Heidiä. Tämän jälkeen Heidi päätti, ettei mikään selitys kelpaa, koska joku muu ehti kertoa asian ennen kuin Oskari itse. Se taas oli asia, johon O. ei enää pystynyt vaikuttamaan mitenkään. Oskari sanoi jossain jaksossa, ettei pysty pakotettuna avautumaan. Että olisi halunnut kertoa asian kun on itse siihen valmis ja heillä olisi ollut turvalliset puitteet asian läpikäymiseksi.

Heidi puhuu luottamuksesta. Kysehän ei ole oikeasti petetyksi tulemisesta. Ystävä vain halusi sekaantua pariskunnan väleihin hakemalla draamaa ja halusi luoda särön luottamukseen, osoittamalla kuinka hän ja muut tietävät Oskarista jotain, mitä Heidi ei tiedä. Ystävä rikkoi luottamuksen, ei Oskari. Mutta sitähän Heidi ei tajua.

Heidin viha ja loukkaantuminen on suhteettoman suurta näin typerästä asiasta. Kysehän on narsistisesta loukkaantumisesta. Ego on saanut lommon. Tämä ihminen ei vain kykene käsittelemään asiaa, jolloin hautoo niitä tunteita ja ne vain pahenee. Tunnen tämän kaltaisen ihmisen. Vaikka miten asian hoitaisi, Heidi ei pääse noista tunteista. Häntä on loukattu ja haavoitettu, mutta hän ei ymmärrä, että tekijä on ”ystävä” eikä Oskari. Loukkaantuminen kertoo myös siitä, että Heidi olisi varmaan toivonut Oskarin haluavan kuitenkin jatkaa. Mutta miten tuossa tilanteessa olisi voinut, kun keskusteluyhteyttä ei ole. Heidi itse lukitsi tilanteen.

Katsokaapa MTV3:n pitkät henkilöhaastattelut jotka tehty ihan vasta. Anniina ja Ville yhdessä, kiva haastattelu (alkaa näkyä, että haluavat jo jättää julkisuuden eivätkä avaudu paljoa enempää, hyvä niin ja onnea matkaan), Olli ja Katja ystävystyneet oikeasti, Katja käy Ollin pubivisassa, käyvät syömässä jne. Tosi kiva! Löysivät toisensa ystävinä, hyviä ystäviä ei koskaan liikaa! Sitten Oskari ja Heidi. Paljon on haukuttu täälläkin kuinka Oskari ei osaa puhua. Kuunnelkaapa nuo haastattelut. Oskari analysoi kypsästi niin itseään kuin tilannetta, osaa olla rehellinen itselleen (olen hidas jne). Heidin haastattelu taas oli vähän surullinen. Oskari sanoi kauniisti, kuinka toivoo Heidille hyvää, ja että löytää sen mitä elämässään haluaa. Heidi riepu on kyllä eniten hukassa itsensä ja tunteidensa kanssa, vellovat niin voimakkaina ettei kykene itse ymmärtämään mistä ne tulevat ja kuinka noin voimakkaiden, nopeasti vaihtelevien  tunteiden kanssa pystyy parisuhteessa elämään. 

Ja siitä Oskarin puhumattomuudesta. sanoi, että sitä Napakymppiä käsiteltiin, hän kertoi heti mutta kyllästyi kun viidennen kerran piti sama käydä läpi. Ja tuohan nyt näkyi Heidistä ohjelmassakin, jumittui kiinni asioihin, siinä ei kenenkään sanat, ei Oskarin eikä asiantuntijoiden auttanyt yhtään. Yksilöterapia saattaisi auttaa jos haluaa itseään tuossa kehittää.

Vierailija
6770/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Heidi ja Oskari olivat siinä asiantuntijoiden tapaamisessa, minulle jäi vaikutelma, että Heidi uskoi, ja jollain tasolla toivoikin, että Oskari haluaisi jatkaa suhdetta. Ja kun näin ei käynyt, hän oli pettynyt. Olisiko hän itse halunnut jatkaa/yrittää selvittää välit Oskarin kanssa, vai olla se, joka tekee lopullisen päätöksen suhteen lopettamisesta? Se ei ohjelmasta käynyt ilmi.

Mutta sitä tasaista arkea, mitä Oskari parisuhteelta ja perhe-elämältä toivoi, hän ei olisi Heidin kanssa voinut koskaan saavuttaa.

Oskari olisi ehkä voinut saada, mutta Heidi ei koskaan sitä mitä toivoi.

Oskari oli fyysisesti yhtä vetovoimainen, kun villasukka ja Heidi sen myös ilmaisi lopulta ääneen.

Kovalla pakkasella se villasukka kyllä vetoaa aika moniin, sama pätee ihmisten elämäntilanteisiin.

Vierailija
6771/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli sellainen olo, että sen Heidin kaverit on jotenkin häirinneet tota niiden juttua ja Heidin ajatuksia, kun puhui jo sillon, että kuuli siellä mökillä kavereiltaan sen napakymppiasian ja kertoi sen jotenkin ylidramaattisesti ihan kun olisi kuullut jotakin ihan hirveää.

Tuollaiset ihmiset joiden elämän täyttävät kaverisuhteet ja festareilla riekkuminen kesäaikaan tapaavat olla sellaisia joille se kaveruus on elämän tärkein asia.

Sellaisen naisen uusi miessuhde koetaan uhaksi kaveripiirille, mies otetaan välittömästi tarkkailuun, häntä analysoidaan, pienetkin yksityiskohdat jotka saattaisivat olla millään tavoin negatiivisia paisutetaan kuin ilmapallo.

Heidin kaveripiiri on juuri tällainen, siksi Heidi otti Napakympin niin vakavasti, hän elää jossain pintaelämässä jossa joku Napakymppi on valtavan suuri asia ja sitähän se olisi ollutkin. Hänelle.

Tuollaiset ihmiset, jotka kehtaavat riekkua festareilla ja käyttää tupsutossuja, joille ystävät ovat tärkeitä asioita, niin mitä heille pitäisi tehdä?

Heidät on saatava riviin, muokattava samanlaisiksi kuin muut, painostaa muuttumaan.

Eihän sellainen voi muuten saada miestä, eikä ainakaan perhettä.

Näinhän siinä näytti taas kerran käyvän. Ehkä sen riekkumisen sijaan voisi välillä tutkiskella myös itseään ja aidosti miettiä niitä syitä, miksi ei ole onnistunut ylläpitämään parisuhteita ystävistä huolimatta. Joku palapelin osahan se puuttuu...

Vierailija
6772/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteishaastattelussa Heidi sanoo loukkaantuneensa kun Oskari oli sanonut kokeneensa Heidin agressiiviseksi. Heidi sanoi, että hän oli hirveän vihainen, vihaisempi kuin koskaan elämässään ohjelman filmauksen aikana muttei agressiivinen. Ei ehkä hoksaa, että hyvin vihainen ihminen voidaan kokea agressiiviseksi, ei tuo termi tarkoita pelkää fyysistä väkivaltaisuutta.

Vierailija
6773/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi säälittää. Toivottavasti hän ei tee itselleen mitään. Miettikää hänen tilanne omalle kohdalle. Pitää olla aika vahva että tuosta selviää. Vaikka kehittyisikin ihmisenä niin kuka häntä uskoo?

Vierailija
6774/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei hän tarvii mua mihinkään, mutta hän haluaa että mä oon tässä." Pisteet Villelle, ei ihan joka jamppa osaa arvostaa itsenäistä naista.

Ihan nousi kyyneleet silmiin, voiko kauniimmin osoittaa arvostavansa naistaan.

Mulle nousi kyyneleet silmiin siinäkin, kun näiden piti kuvata kokemustaan yhdellä sanalla. Ville sanoi, että "Ainutlaatuinen", ja kun Anniina sanoi "Onni", aukes pato. 

Ja tuo Villen toteamus siitä, että Anniina ei tarvitse häntä, ainoastaan haluaa olla yhdessä, on minusta tosi hyvä lähtökohta suhteelle. Halu olla sen ihmisen kanssa, ei riippuvuus, että on "joku". Kaikkea hyvää heille!

Vierailija
6775/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se Heidin ja Oskarin juttu siihen Napakymppiin päätynyt, Heidihän sanoi tuossa ettei ollut henkistä ja fyysistä kemiaa. Napis varmaan vaan katkaisi sen kamelin selän.

Höpsis. Pakko kai Heidin oli keksiä jotain vikaa oskarista ja syy miksi muka olisi itsekin lopettanut tuohon. Selväähän on että se odotti ensin Oskarin vastauksen ja oli pettynyt kun Oskari oli saanut tarpeekseen.

Oskaria pyydettiin vastaamaan ensin, mutta hän yritti siirtää vuoron Heidille, joka ymmärsi kieltäytyä. Odotti tai ei, mutta vuoro annettiin Oskarille, joten silloin sillä ei ole merkitystä mitä he kumpikin odotti. Oskari tosin todistettavasti olisi halunnut Heidin puhuvan ensin, mutta missä on todisteet, että Heidi olisi kieltäytynyt, jos vuoro olisi annettu hänelle? Se on selvää ettei kumpikaan halunnut olla ensimmäinen puhuja.

Vierailija
6776/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ymmärrän niin, että Oskari olisi halunnut itse kertoa asiasta omaan tahtiinsa. Ehkä keräillä ajatuksiaan ja tuntemuksiaan ja käydä asiaa kahden kesken läpi. Nyt Heidin ystävä ikään kuin pakotti ottamaan asian esille ja vieläpä tavalla, jonka varmasti tiesi loukkaavan Heidiä. Tämän jälkeen Heidi päätti, ettei mikään selitys kelpaa, koska joku muu ehti kertoa asian ennen kuin Oskari itse. Se taas oli asia, johon O. ei enää pystynyt vaikuttamaan mitenkään. Oskari sanoi jossain jaksossa, ettei pysty pakotettuna avautumaan. Että olisi halunnut kertoa asian kun on itse siihen valmis ja heillä olisi ollut turvalliset puitteet asian läpikäymiseksi.

Heidi puhuu luottamuksesta. Kysehän ei ole oikeasti petetyksi tulemisesta. Ystävä vain halusi sekaantua pariskunnan väleihin hakemalla draamaa ja halusi luoda särön luottamukseen, osoittamalla kuinka hän ja muut tietävät Oskarista jotain, mitä Heidi ei tiedä. Ystävä rikkoi luottamuksen, ei Oskari. Mutta sitähän Heidi ei tajua.

Heidin viha ja loukkaantuminen on suhteettoman suurta näin typerästä asiasta. Kysehän on narsistisesta loukkaantumisesta. Ego on saanut lommon. Tämä ihminen ei vain kykene käsittelemään asiaa, jolloin hautoo niitä tunteita ja ne vain pahenee. Tunnen tämän kaltaisen ihmisen. Vaikka miten asian hoitaisi, Heidi ei pääse noista tunteista. Häntä on loukattu ja haavoitettu, mutta hän ei ymmärrä, että tekijä on ”ystävä” eikä Oskari. Loukkaantuminen kertoo myös siitä, että Heidi olisi varmaan toivonut Oskarin haluavan kuitenkin jatkaa. Mutta miten tuossa tilanteessa olisi voinut, kun keskusteluyhteyttä ei ole. Heidi itse lukitsi tilanteen.

Katsokaapa MTV3:n pitkät henkilöhaastattelut jotka tehty ihan vasta. Anniina ja Ville yhdessä, kiva haastattelu (alkaa näkyä, että haluavat jo jättää julkisuuden eivätkä avaudu paljoa enempää, hyvä niin ja onnea matkaan), Olli ja Katja ystävystyneet oikeasti, Katja käy Ollin pubivisassa, käyvät syömässä jne. Tosi kiva! Löysivät toisensa ystävinä, hyviä ystäviä ei koskaan liikaa! Sitten Oskari ja Heidi. Paljon on haukuttu täälläkin kuinka Oskari ei osaa puhua. Kuunnelkaapa nuo haastattelut. Oskari analysoi kypsästi niin itseään kuin tilannetta, osaa olla rehellinen itselleen (olen hidas jne). Heidin haastattelu taas oli vähän surullinen. Oskari sanoi kauniisti, kuinka toivoo Heidille hyvää, ja että löytää sen mitä elämässään haluaa. Heidi riepu on kyllä eniten hukassa itsensä ja tunteidensa kanssa, vellovat niin voimakkaina ettei kykene itse ymmärtämään mistä ne tulevat ja kuinka noin voimakkaiden, nopeasti vaihtelevien  tunteiden kanssa pystyy parisuhteessa elämään. 

Ja siitä Oskarin puhumattomuudesta. sanoi, että sitä Napakymppiä käsiteltiin, hän kertoi heti mutta kyllästyi kun viidennen kerran piti sama käydä läpi. Ja tuohan nyt näkyi Heidistä ohjelmassakin, jumittui kiinni asioihin, siinä ei kenenkään sanat, ei Oskarin eikä asiantuntijoiden auttanyt yhtään. Yksilöterapia saattaisi auttaa jos haluaa itseään tuossa kehittää.

Eli asiasta on puhuttu, mutta tämä ei ole riittänyt Heidille? Tunnen itsekin tällaisia ihmisiä, joille mikään ei riitä ja jäädään jumittamaan täysin epäolennaisiin asioihin. Keskustelusta ei tule silloin mitään. Itse ollaan olevinaan niin kommunikoivaa, kun ruoditaan perinpohjaisesti samaa asiaa viidettäkymmenettä kertaa läpi, mutta toisen vastaukset tai mikään ei tunnu ikinä riittävän tai olevan oikein. Ei se vaan toimi niin.

Vierailija
6777/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen saa olla pukeutumisessaan omanlainen " persoona" vaikka elämänsä loppuun vs Aira Samulin.

Ei siihen pidä sivullisten puuttua eikä se kuulu sivullisille.

Itse näen asian positiivisena ja sen, että uskalletaan pysyä uskollisena tyylilleen.

Juurikin noin. Pitää olla tilaa ja suvaitsevaisuutta antaa ihmisten olla omia persooniaan pukeutumisen ja meikinkin suhteen.

Itse olen vanhetessa katsonut monet kerrat ihaillen heitä, jotka ovat pysyneet uskollisina omalle tyylilleen.  Ja yritän itsekin pysyä, enkä välitä siitä että joidenkin mielestä pitäisi suunnilleemn sitoa kirkkohuivi päähän ja alkaa laittaa mustia ja harmaita vaatteita kun ikääkin on yli 70v. Ihanaa, kun on persoonallisia tyylilleen uskollisia naisia ja miehiäkin.

En nyt ota kantaa esim. Geidin tyyliin, mutta haluaisin huomauttaa, että kyse ei ole aina vain nuorekkuudesta/"tätimäisyydestä" tms. paljon puhutuista tyylin mittareista. Itse kiinnitän keski-ikäisenä naisena huomiota esim. vaatteiden laatuun, kestävyyteen, mittasuhteisiin ja leikkauksiin. En enää haksahda kertakäyttöiseen halpamuotiin ja polyesterirätteihin. En kuitenkaan tuomitse ihmistä, joka ei jaksa tai viitsi pukeutua.

Jos kuitenkin vielä keski-ikäisenä on halpamuodin suurkuluttaja ja "tyylillä leikittelevä nuorekas ilmestys", niin pidän ilmiötä samankaltaisena kuin jos ruokarintamalla maku ei olisi yhtään kehittynyt teini-iän hesemieltymyksistä kulinaarisempaan suuntaan. No niin, makuasioista ei voi kiistellä....Tai siis, höpö, höpö, makuasioista ei kannata kiistellä sellaisten kanssa, joilla on kehittymätön maku.

Miten menee sun mielestä kehittymätön maku vs persoonallinen maku pukeutumisessa ?

Menee sinun mielestä siten, että jos vaate on maksanut 500e niin se on kehittynyt maku ja jos 50e ei ole.

Vierailija
6778/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Kanalan jakama kuva eilisillalta kisakatsomosta: https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/669b993f-8079-401f-bdcc-71df526…

Heidin ja Oskarin välit tulehtui kuvausten jälkeen: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/27c3f5b4-f93b-479d-b249-4e86dd…

Heidin fiilikset sen jälkeen kun oli katsonut kauden jaksot telkasta, ei tykännyt yhtään siitä miten Oskari oli luonnehtinut häntä kameroille : https://www.voice.fi/viihde/a-185978

Villellä ja Anniinalla menee hyvin. Ovat lähdössä pian toiselle häämatkalle Lontooseen, jossa molemmat asuneet aiemmin (Ville jopa 10v.): https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fbc59db2-a3fb-42d4-940d-32602c…

En minäkään tykkäisi. Olen kokenut erään henkilön taholta sekä sitä, että muille puhutaan siitä, kuinka minä teen jotain, mitä ko. henkilön mielestä ei pitäisi, ja minulle taas valitetaan siitä, kun joku toinen henkilö tekee jotain, mistä hän ei pidä. Ja mistäkö tiedän, että hän on puhunut minusta muille? Hän on tehnyt sitä niin että olen itse ollut kuuloetäisyydellä. En tiedä, tietääkö hän, että kuulin, mitä hän sanoi.

Tässä Heidin ja Oskarin tapauksessa Oskari ei ehkä tullut ajatelleeksi, että Heidi saa kuulla nämä hänen yksinpuhelunsa.

Ja jotta minua ei nyt lokeroitaisi "Heidin faniksi", niin todettakoon, etten pidä hänestä yhtään sen enempää kuin Oskaristakaan.

Vierailija
6779/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen saa olla pukeutumisessaan omanlainen " persoona" vaikka elämänsä loppuun vs Aira Samulin.

Ei siihen pidä sivullisten puuttua eikä se kuulu sivullisille.

Itse näen asian positiivisena ja sen, että uskalletaan pysyä uskollisena tyylilleen.

Juurikin noin. Pitää olla tilaa ja suvaitsevaisuutta antaa ihmisten olla omia persooniaan pukeutumisen ja meikinkin suhteen.

Itse olen vanhetessa katsonut monet kerrat ihaillen heitä, jotka ovat pysyneet uskollisina omalle tyylilleen.  Ja yritän itsekin pysyä, enkä välitä siitä että joidenkin mielestä pitäisi suunnilleemn sitoa kirkkohuivi päähän ja alkaa laittaa mustia ja harmaita vaatteita kun ikääkin on yli 70v. Ihanaa, kun on persoonallisia tyylilleen uskollisia naisia ja miehiäkin.

En nyt ota kantaa esim. Geidin tyyliin, mutta haluaisin huomauttaa, että kyse ei ole aina vain nuorekkuudesta/"tätimäisyydestä" tms. paljon puhutuista tyylin mittareista. Itse kiinnitän keski-ikäisenä naisena huomiota esim. vaatteiden laatuun, kestävyyteen, mittasuhteisiin ja leikkauksiin. En enää haksahda kertakäyttöiseen halpamuotiin ja polyesterirätteihin. En kuitenkaan tuomitse ihmistä, joka ei jaksa tai viitsi pukeutua.

Jos kuitenkin vielä keski-ikäisenä on halpamuodin suurkuluttaja ja "tyylillä leikittelevä nuorekas ilmestys", niin pidän ilmiötä samankaltaisena kuin jos ruokarintamalla maku ei olisi yhtään kehittynyt teini-iän hesemieltymyksistä kulinaarisempaan suuntaan. No niin, makuasioista ei voi kiistellä....Tai siis, höpö, höpö, makuasioista ei kannata kiistellä sellaisten kanssa, joilla on kehittymätön maku.

Joku muu pitää sinua taas tylsänä nipottajana, jonka elämästä puuttuu kyky leikitellä ja heittäytyä. Mummoitunut jo nuorena ja kuitenkin pyrit kaikin tavoin selittämään kuinka paradoksaalisesti olet nuorekas, vaikka toisaalta se nuorekkuus on sinusta halveksuttavaa.

Halpavaatteet ovat monelle pakko. Vaikka sen takin ostaisikin joka viides vuosi.

Hyvä ruoka on hyvää, vaikka se jostain street food kojusta olisikin ostettu.

Vierailija
6780/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullinen tapaus kyllä tämä Heidi, kaunis ja pirskahteleva, mutta niin katkera ja ehdoton. Niinkuin moni on sanonut, ei ihme että on sinkku ja varmasti parempi jatkaa niin. Oskarin luulisi löytävän puolison, vaikkei ehkä minuakaan viehätä ulkomuodolla niin se ei ole tärkein. Itsekin olen varsinainen pyryharakka ja silti olen saanut mahtavan perheen ja pulison, jopa ihan komean..

Olli ja Katja on nyt tosi kavereina, mutta kyllähän se niin on, että tuskin ovat tätä sydänystävyyttä hirveesti jatkaneet kuvausten jälkeen. Anniina ja hihittelijä (miksen  muista nimeä) olivat kauden positiivnen pläjäys ja minuun myös iski se ettei tarvitse mutta haluaa. Toivottavasti jatkuu onnellisena liitto ja lapsiakin suodaan. 

Kaikille tietenkin toivon onnellista tulevaisuutta, mutta Heidillä se taitaa olla eniten omissa käsissä. Jonkinlaista itsetutkiskelua ja kypsymistä vaatinee ennenkuin hän kykenee pidempään parisuhteeseen. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi