Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BIG Brother 2019 —Official—

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
16441/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmeri on kyllä ihan teflonia, kaikki jutut ihan ympäripyöreitä ja ei mitään kunnon mielipidettä mistään, komppailee vaan toisia.

Helmeri on kokenut asioita elämässään ja suhtautuu eri leveliltä tällaiseen pintakuohuiluun. Hänestä näkee kypsän ihmisen. Ja noin nuorena! Upea mies.

Ei kokemus muuta sitä tosiasiaa ettei Helmeristä irtoa mitään. Sehän menee Krisun tai Villen varjona kokoajan. Kaikki käy.

Helmerille ei käy kaikki, mutta hän älyää vaieta mikä on kypsyyden merkki ja sopeutuu jonninjoutaviin asioihin kevyesti. Se  mistä huomaa todellakin ettei hänelle käy kaikki on tuo vaikeneminen. Joka osaa tulkita hiljaisuutta ymmärtää eniten

Sehän onkin hauskaa viihdettä. Ei osaa keskustelemalla ilmaista olevansa eri mieltä ni katsotaan kun joku on hiljaa. Muun ajan sit voi myötäillä.

Jos Helmerin todelliset mielipiteet paljastuisi, voisi menettää suosiota. Sinänsä harmittaa toi, koska haluaisin tykätä enemmän ja etenkin tällä viikolla Helmeri on musta heittäytynyt tosi hyvin.

Todelliset mielipiteet. Eiköhän suurin osa ole sitä mieltä että sossupummailu on typerää. Etenkin siinä vaiheessa kun itse on se veronmaksaja, joiden pussissa tämä elämäntapatyöttömyys maksetaan. Talossa puhuivat tästä yks päivä ja kyllä hänkin oli sitä mieltä ettei kaikki työttömät toki huvikseen työttömiä ole. Heikoimpia autetaan silloin kun siihen on tarve. 

Kuinka paljon näitä paljon puhuttuja elämäntapatyöttömiä oikeasti on? Tukia vielä kun tutkitusti enemmän alikäytetään kuin ylikäytetään. Ja mitä näille marginaalissa oleville elämäntapapummeille pitäisi sitten tehdä? On musta pieni summa maksaa heidän elämisensä ja näin turvata yhteiskuntarauha kuin heittää heidät kadulle meidän kaikkien turvallisuutta heikentämään. En mä itsekään anna pahemmin arvoa elämäntapapummeille, mutta suurin osa haluaa kuitenkin jonkun tarkoituksen arkeensa. Enemmin puuttuisin vaikka ylisuuriin yritystukiin, joita annetaan avokätisesti isoille yrityksille, mutta taas pienyrittäjien tukeminen on aika olematonta. He kun nimenomaan hyötyisivät eniten tuesta tosin kuin jo muutenkin isoa voittoa tekevät yritykset.

Ja kun niitä töitä ei kuitenkaan löydy kaikille, niin siinä mielessä parempi, että nämä työttömiksi haluavat saa olla työttömiä, eikä vie työpaikkoja sellaisilta, jotka haluaa töitä. Varsinkin kun pummien työasenne on varmasti sellainen, ettei niitä kukaan siellä töissä kestäisi kuitenkaan. Siinäkin on pointteja mitä oikeistolaiset eivät usein osaa ajatella.

Vierailija
16442/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti bb antaa porukan tänään nukkua edes ysiin. Krisulla ainakin suurin osa eilisestä meni ihan yliväsymyksen piikkiin. Sehän ei viikkotehtävän aikana nukkunut kunnolla lainkaan. Laski päässään yölläkin työvuoroja, jne. 

Ihan totta. Unettomuus vaikuttaa todella paljon ihmiseen. Vähän harmi, että Krisu nyt on yhden päivän takia leimattu sen takia ties miksi. Aika koville on häntä pistetty, kun hänelle on aina nakitettu tehtäviä ja vielä tällä viikolla tosi vaativa, muut päässeet tuolla helpommalla. Muistan itekin, kun kävin läpi burn outin ja ekoja oireita oli nimenomaan unettomuus. Se alko hajottamaan pakkaa entistä enemmän ja aiheutti ailahtelevaa ja ärtynyttä mieltä.

Uskotko että 3 päivän kiireinen työnteko voi johtaa bornouttiin? Minä olen ymmärtänyt että burnout on vähän pidempi prosessi, toki se riippuu ihmisen stressinsietokyvystä ihan yleisestikkin, että jos on siltä osin "heikkoa matskua", niin voi ajautua siihen herkemmin. Voi myös olla osasyy sille miksi henkilöllä on vaikeuksia saada töitä tai pysyä töissä, on joku ominaisuus (jolle ei välttämättä voi mitään, on osa persoonaa), ettei henkilö kestä edes tavallisia työelämän paineita.

Krisu veti kapteeninroolin täysillä, kyllä, minä en näe sitä pelkästään hyvänä asiana, ei kenenkään kuulu repiä itseään niin, että sairastuu siitä, mutta ilmeisesti hän tosiaan addiktina halusi kännejä niin kovasti, että se motivoi ylittämään itsensä. Joku muu samassa roolissa olisi voinut päästä samaan lopputulokseen (viikkotehtävän onnistumiseen) mutta käyttämällä siihen vähemmän energiaa.

Työelämässäkin pitää varsinkin stressaavissa tilanteissa osata säädellä omaa työpanostaan, tunnistaa stressinoireet ja tehdä niille jotakin. Mullakin on juuri nyt hyvin stressaava tilanne töissä, se ei aiheuttanut sitä, että painan vielä kovemmin, vaan se aiheutti sen että hölläsin hieman ja sanoin esimiehelle, että koska tilanne on tämä, en pysty samaan kuin tavallisessa tilanteessa. Työni on ehkä jollain tasolla verrattavissa asiakaspalveluun, eli ei ole suoraan konkreettisesti tuloksellista (missä voi deadlinet painaa päälle ja on pakko kiirehtiä).

Jää nähtäväksi, johtuiko väsymykyksestä, itse veikkaan, että se kuitenkin kertoi jotakin ihmisestä, tuo viina viina viina viina. Kyllä minä ymmärrän, että joku haluaa ryypätä, niin siellä varmaan saattoi muutkin haluta, mutta se että se on noin iso asia, että menee aivan pois tolaltaan kun ei saakkaan juoda, niin huh.

Öh väitinkö niin, että kolmen päivän työnteko johtaa burn outiin? :D Kyllä se mulla kesti mennä siihen tilanteeseen paljon kauemmin kuin kolme päivää, Kerroin vaan, miten unettomuus mulla on vaikuttanut ja mistä se johtui ja kuinka se alko hajottaa entistä enemmän mieltä. Tunnistin samankaltaisia oireita kuin Krisussa, mitä unettomuus mjssa aiheutti, tosin en uikuttanut jatkuvasti viinan perään. Kaikista ei ole lisäksi johtajatehtäviin, se vaatii tietynlaista luonnetta ja paineensietokykyä sekä koulutusta. Kiitos vain viisasteluistasi, valitettavasti vähän myöhässä mun osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16443/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo leaf-pömpeli tuolla keittiössä on? Olen jo useampana päivänä miettinyt, mutta en ole saanut aikaiseksi kysyä.

Vierailija
16444/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Jukka munasi itsensä samalla ja jatkoi oman juuttuneen levynsä pyöritystä silloinkin kun Krisu ei ollut paikalla. Lisäksi Jukalla oli muutamia sellaisia mikroilmeitä joita syntyy vain kun on erittäin tosissaan. En usko että Jukka pelasi vaan sekä Krisu että Juka oli ihan pois tolaltaan.

Vierailija
16445/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti bb antaa porukan tänään nukkua edes ysiin. Krisulla ainakin suurin osa eilisestä meni ihan yliväsymyksen piikkiin. Sehän ei viikkotehtävän aikana nukkunut kunnolla lainkaan. Laski päässään yölläkin työvuoroja, jne. 

Ihan totta. Unettomuus vaikuttaa todella paljon ihmiseen. Vähän harmi, että Krisu nyt on yhden päivän takia leimattu sen takia ties miksi. Aika koville on häntä pistetty, kun hänelle on aina nakitettu tehtäviä ja vielä tällä viikolla tosi vaativa, muut päässeet tuolla helpommalla. Muistan itekin, kun kävin läpi burn outin ja ekoja oireita oli nimenomaan unettomuus. Se alko hajottamaan pakkaa entistä enemmän ja aiheutti ailahtelevaa ja ärtynyttä mieltä.

Uskotko että 3 päivän kiireinen työnteko voi johtaa bornouttiin? Minä olen ymmärtänyt että burnout on vähän pidempi prosessi, toki se riippuu ihmisen stressinsietokyvystä ihan yleisestikkin, että jos on siltä osin "heikkoa matskua", niin voi ajautua siihen herkemmin. Voi myös olla osasyy sille miksi henkilöllä on vaikeuksia saada töitä tai pysyä töissä, on joku ominaisuus (jolle ei välttämättä voi mitään, on osa persoonaa), ettei henkilö kestä edes tavallisia työelämän paineita.

Krisu veti kapteeninroolin täysillä, kyllä, minä en näe sitä pelkästään hyvänä asiana, ei kenenkään kuulu repiä itseään niin, että sairastuu siitä, mutta ilmeisesti hän tosiaan addiktina halusi kännejä niin kovasti, että se motivoi ylittämään itsensä. Joku muu samassa roolissa olisi voinut päästä samaan lopputulokseen (viikkotehtävän onnistumiseen) mutta käyttämällä siihen vähemmän energiaa.

Työelämässäkin pitää varsinkin stressaavissa tilanteissa osata säädellä omaa työpanostaan, tunnistaa stressinoireet ja tehdä niille jotakin. Mullakin on juuri nyt hyvin stressaava tilanne töissä, se ei aiheuttanut sitä, että painan vielä kovemmin, vaan se aiheutti sen että hölläsin hieman ja sanoin esimiehelle, että koska tilanne on tämä, en pysty samaan kuin tavallisessa tilanteessa. Työni on ehkä jollain tasolla verrattavissa asiakaspalveluun, eli ei ole suoraan konkreettisesti tuloksellista (missä voi deadlinet painaa päälle ja on pakko kiirehtiä).

Jää nähtäväksi, johtuiko väsymykyksestä, itse veikkaan, että se kuitenkin kertoi jotakin ihmisestä, tuo viina viina viina viina. Kyllä minä ymmärrän, että joku haluaa ryypätä, niin siellä varmaan saattoi muutkin haluta, mutta se että se on noin iso asia, että menee aivan pois tolaltaan kun ei saakkaan juoda, niin huh.

Öh väitinkö niin, että kolmen päivän työnteko johtaa burn outiin? :D Kyllä se mulla kesti mennä siihen tilanteeseen paljon kauemmin kuin kolme päivää, Kerroin vaan, miten unettomuus mulla on vaikuttanut ja mistä se johtui ja kuinka se alko hajottaa entistä enemmän mieltä. Tunnistin samankaltaisia oireita kuin Krisussa, mitä unettomuus mjssa aiheutti, tosin en uikuttanut jatkuvasti viinan perään. Kaikista ei ole lisäksi johtajatehtäviin, se vaatii tietynlaista luonnetta ja paineensietokykyä sekä koulutusta. Kiitos vain viisasteluistasi, valitettavasti vähän myöhässä mun osalta.

Onko sulla kyse myös alkoholiriippuvuudesta, millaisia oireita se aiheuttaa? Nimenomaan, et tainnut väsyneenäkään itkeä että pakko saada viinaa. Tottakai Krisu on väsynyt, mutta ei se ihan kaikkea selitä.

Vierailija
16446/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinalla on jotenkin paljon ikäistään vanhemman naisen vartalo, vertaisin omaani 50-vuotiaaseen repsahteneeseen bodyyni, näyttää samalta.

Vierailija
16447/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tällaisia raskaite tehtäviä, nyt selvisi mitä paineet aiheuttaa Krisulle, seuraavaksi seuraavan vuoro. Eikö BB:n pointti ole toimia ihmiskokeena? Voittaa se joka kestää paineita parhaiten hajoamatta.

Vierailija
16448/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan koko tyyli on tätimäinen, hiuksista lähtien.

Vierailija
16449/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevis suihkussa

Vierailija
16450/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa naisena niin päähän tämä kaksinaismoralismi. Nainen ei edelleenkään saa nauttia seksistä ja luoja paratkoon jos siihen suhtautuu mutkattomasti! Jos keskustelun sävy on seksuaalinen niin nainen häipykööt häveliäänä toisaalle. Ei pidä suutaan avaaman. Praise be.

Mä oon nainen, ollut aina estoton ja rivo suustani. Ketään, siis ketään ei ole se haitannut, vaan monet nimenomaan pitävät sitä personaanassani. Mutta mulla on myös tilannetajua ja sosiaalista silmää eli osaan lukea, milloin on sopivaa kertoa ja puhua sellaisista asioista ja mihin tilanteisiin estottomuuden esiintuominen sopii. Tosin kerran yhissä juhlissa päätin kokeilla aika aikaisessa vaiheessa kepillä jäätä ja huomasin heti, että vastapuoli ei ollut tottunut tämmöisiin juttuihin, joten en jatkanut juttua ja vaihdoin aihetta. Jos tutustun uusiin ihmisiin, yritän ensin lukea ja tunnustella, että onko tuo ihminen sellainen, jolle voi tämmösistä asioista puhua ilman kiusaantumista tai pystyynkö hän vastaanottamaan sellaista. Jos totean, että hän pystyy, saatan alkaa pikkuisen heittää rivompaa läppää tai kertoa jotain pikkusen intiimimpää ja katson, miten toinen reagoi. Jos hän lähtee mukaan, niin sit juttu lähtee monesti hiljalleen ihan luonnostaan menemään semmoisiin aiheisiin ja toinen saattaa jopa helpottua, että ihanaa, kun näistä ei tartte puhua häpeillen. Jos taas oon tehnyt väärän tulkinnan, niin en jatka juttua, vaan pysyttelemme muissa aiheissa. Joskus taas voi käydä, että se toinen on se, joka rikkoo jään. :D

Tässä ei siis varmaan useita ärsytä se naissukupuoli, vaan tilannetajuttomuus ja seksin jauhaminen silloinkin, kun se ei ole luontevasti aiheena. Naisen estottomuuskin on nykyään ihan fine, mutta tilannetaju on niin miehellä kuin naisella hyvä olla. Mulla ei oo 24/7, joten en tiiä, mitä Krisu on tarkalleen laukonut, mutta kuulostaa mun korvaan ihan yhtä tilannetajuttomalta kuin Eeviksenkin käytös, varsinkin jos muut oikeesti lähtivät kiusaantuneina paikalta. Toki talon henkeen kuuluu, että ihmisistä tulee esiin kaikenlaisia piirteitä eikä ne aina kaikkia miellytä, mutta toisten kiusaantuminen on usein merkki, et nyt voisi vähän rajoittaa ja jättää nuo jutut sopivampaan tilanteeseen. Esimerkiksi jos tulee porukassa vaikka luonnostaan puhe jostain fetisseistä ja fantasioista, niin siinä on täysin ok jakaa omia ajatuksiaan, jos haluaa. Ite käynyt monesti tämmösiä keskusteluita ja kertonut omistani täysin avoimesti eikä siinä mitään. Mut Eevis ja Jukkakin ovat muiden edessä ihan harrastaneet käsipeliä ilman että ovat kysyneet, onko tää teille ok. Se on tilannetajutonta. Siinä ny taas ei oo mitään ihmeellistä, jos privaatisti touhuavat ja viihtyvät toistensa seurassa, oli sitten tunteita tai ei.

Vierailija
16451/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Jukka munasi itsensä samalla ja jatkoi oman juuttuneen levynsä pyöritystä silloinkin kun Krisu ei ollut paikalla. Lisäksi Jukalla oli muutamia sellaisia mikroilmeitä joita syntyy vain kun on erittäin tosissaan. En usko että Jukka pelasi vaan sekä Krisu että Juka oli ihan pois tolaltaan.

Te ja teidän mikro makro ilmeet.

Vierailija
16452/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisu oli viime yönä ajautunut Kimmon viereen :D Käynyt ilmeisesti vessassa ja erehtynyt paikasta. Kertoili että on kotona kussut nojatuoliin, kun on päissään käynyt vessassa ja mennyt vähän väärään suuntaan.

Vierailija
16453/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmerikin taitaa olla aika kova röpöttelijä, kertoi juuri vähän aikaa sitten tapahtuneesta sammumisestaan jonkun mimmin luokse. Viikkotehtävässä nähtiin, että aika paljon alkoholia kesti, mikä saattaisi viitata myös tottumiseen ja isoon määrien sietoon.

Vierailija
16454/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisu oli viime yönä ajautunut Kimmon viereen :D Käynyt ilmeisesti vessassa ja erehtynyt paikasta. Kertoili että on kotona kussut nojatuoliin, kun on päissään käynyt vessassa ja mennyt vähän väärään suuntaan.

(sori jos tää tulee uudestaan, palsta ei taas toimi kunnolla, vaikka kuinka päivitän sivua, niin ei tule näkyviin).

Vierailija
16455/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niistä eilen mietti sitä, että jos jokaiselle annettaisiin oma tehtävä ja jos epäonnistuu niin kaikki epäonnistuu. Ja alkoiko se niin, että Krisun pitäisi olla kiroilematta jne

Vierailija
16456/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuolla on yöllä tapahtunu? Just heräsin ja 247 päälle, siellä puhutaan jostain yöllisestä "sessiosta", mitä Milla olis nähny....

Vierailija
16457/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei.

Milla oli nähnyt viime yönä herätessään, että joku oli nukkunut Kimmon vieressä ja koettavat nyt vaan arvailla kuka se oli. Krisu heitti itsensä yhtenä vaihtoehtona jos olisi wc:tä tullessaan erehtynyt suunnasta. Arvailevat siihen kyllä Timoa, Jukkaa ja Keviniäkin. Ei ole selkeyttä, kuka ja oliko edes ollut, vai vaan Millan unta/kuvitelmaa.

Joskus aiemmin kotonaan kännissä nukkuessaan, oli herännyt ja luultuaan olevansa vessassa, kussut nojatuoliin. 

Vierailija
16458/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt miettivät, että kuka on nukkunut Kimmon kanssa lusikassa :D Ei ehkä ollutkaan Krisu, epäilty myös Jukkaa ja Timoa. Milla nähnyt ja yrittää miesten boksereiden perusteella arvailla.

Vierailija
16459/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuolla on yöllä tapahtunu? Just heräsin ja 247 päälle, siellä puhutaan jostain yöllisestä "sessiosta", mitä Milla olis nähny....

Milla kertoi nähneensä 2 vierekkäin nukkuvaa ihmistä. Miten sait siitä "session"???

Vierailija
16460/90773 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmeri käynyt RUK:n? Kyllä on miesaines nykyään huonoa, jos tuollaiset laitetaan rukkiin.

T: II/94.

Ketju on lukittu.