Milloin viimeksi nukuit lapsuudenkodin huoneessasi?
Kuinka vanha olit? Itse noin kk sitten, 39-vuotiaana. Samat tapetit on vieläkin ja kirjahyllyssä samat kirjat.
Kommentit (35)
Joskus vuonna 92 varmaan. Olin parikymppinen. Asunto on ollut muiden omistuksessa jo iät ajat.
Lapsuudenkoti on myyty, viimeisestä kerrasta siellä on ainakin 6 vuotta aikaa ja ikää oli alle 30 vuotta silloin.
Ei mulla ole mitään _lapsuudenkotia_ koskaan ollutkaan. Muutettu on eri kaupunkia ja maatakin. Sinne ne ovat jääneet kaikki.
Viime viikonloppuna, omien lasteni kanssa. Ikää 37v ja olen aina harvoin yötä lapsuudenkodissa omassa huoneessa.
Viime viikonloppuna, omien lasteni kanssa. Ikää 37v ja olen aika harvoin yötä lapsuudenkodissa omassa huoneessa.
V. 2003 lokakuussa, äiti kuoli elokuussa ja talon myin lsyksyllä pois. Lokakuussa olin vielä tyhjentämässä sitä.
Ehkäpä -96. Olin silloin 17 ja asuin jo muualla. Seuraavassa asunnossa ei enää ollut minulle huonetta.
Kesälomalla pari viikkoa sitten. Muutin kotoa pois yli 10 vuotta sitten ja sen jälkeen huonetta on remontoitu, mutta siellä on muutamia teiniajoiltani olevia huonekaluja jäljellä.
V. 1995. Arvostaisin, jos olisi tällainen paikka vielä olemassa.
Oi kun olisikin ollut lapsuudenkoti. Elämä mennyt muuttaessa. Se mitä olisin voinut pitää lapsuudenkotinani ennenkuin mulkun äitipuolen takia muutin pois oli v. 1985 kun olin 16v. Ja nyt olen iloinen että olen voinut omille lapsille tarjota täysin toisenlaisen elämän.
Viimeksi olin sinä päivänä kun kaksikymppisenä muutin pois. Sen jälkeen huone meni veljelle ja aika pian muuttivatkin muualle. Mutta ”lapsuudenkoti” vaihtuikin aika usein, ja tässä mainitussa asunnossa en itsekään ehtinyt asua kuin pari vuotta.
En muista, nykyisin huone on lapsemme huone, mutta en itse ole nukkunut huoneessa vuosiin tai vuosikymmeniin.
Varmaan joskus -98 tai -99, porukat pisti kämpän myyntiin melko pian sen jälkeen kun muutin pois kotoa. Olin kai 19 tai 20.
2003, 23-vuotiaana.
En tiedä onko pojallani muistikuvia mummolastaan. Pitääkin kysyä.
Äitini kuoli viisikymppisenä.
vuonna 1988 kun olin käymässä kotona opiskelupaikalta kotipaikkakunnalla
Minulla oli 3 lapsuudenkotia eli äidin luona, isän luona ja mummolassa. Olin jo 80-luvulla moderni viikko-viikko -lapsi, mistä juontanee juurensa se, että en oikein osaa sitoutua mihinkään. Äidin silloinen asunto on myyty aikaa sitten, isän luona nukuin omassa huoneessa viimeksi jouluna 2017 ja mummolassa asun tavallaan edelleen eli tämä on tukikohtani Suomessa.
14-vuotiaana 90-luvun alussa. Vanhempi myi asunnon myöhemmin.
Viime jouluna lomalla. Huone sijaitsee itäsiivessä. Siellä kummittelee.