Onko olemassa "Onnea muunsukupuolisesta/henkilöstä" kortteja? Täytyisi keksiä yli "sukupuolineutraalille" tuttavaperheelle kortti
Onnea tytöstä/pojasta ei missään nimessä käy. Eivät ole niin läheisiä että alkaisin itse askartelemaan.
Kommentit (32)
Mitenkäs kävisi sana vauva tai lapsi? Ei kannata ajatella niin fakkiutuneesti.
Normaali kukkakortti, johon voit vaikka kirjoittaa onnittelut uudesta perheenjäsenestä. Ei ole niin vaikeaa.
Osta kortti, jossa onnitellaan vauvasta tai perheenlisäyksestä. Niitä kortteja on kaupoissa vaikka kuinka paljon.
No ei hyvää päivää! Tietenkin laitat onnittelukortin tytön/pojan mukaan, sillä lapsi on sukupuoleltaan joko mies tai nainen. Biologiahan sen asian määrää, ei mitkään haihattelut "muunsukupuolisuudesta".
Onnea lapsen/vauvan/perheenlisäyksen johdosta, ei se sen kummempi tarvitse olla. Luulisi että kaupoissa olisi jotain muuta kuin sinisiä kortteja pojalle ja pinkkejä tytölle. Jos ei muuten löydy, tee itse neutraalin värinen kortti. Ainakin itse arvostan eniten itse tehtyjä kortteja enemmän kuin ostettuja.
"Onnea siitä mikä se nyt sattuu olemaankaan!"
Vierailija kirjoitti:
Eikö perhettä onnitella uudesta vauvasta eikä siitä että se on tiettyä sukupuolta?
Ostin eilen kauniin vihreäsävyisen kortin, jossa luki: Onnea pienokaisen syntymän johdosta. Kortissa oli piirros vauvasta ja ympärillä kukkia. Lähetin sen perheelle, jonka syntyneen lapsen sukupuolta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
No ei hyvää päivää! Tietenkin laitat onnittelukortin tytön/pojan mukaan, sillä lapsi on sukupuoleltaan joko mies tai nainen. Biologiahan sen asian määrää, ei mitkään haihattelut "muunsukupuolisuudesta".
Mitä tämä päivittely 'hyvää päivää' oikein tarkoittaa. Olen sitä ihmetellyt, kun on alkanut yleistyä. Aika korkealla fraasien inhokkilistassani.
Jos saat jotenkin selville vauvan ulkoiset sukupuolimerkit, niin ilahduta prinsessakortilla jos on pojan genitaalit. Jos tytön niin jokin tuleva presidentti -kortti vois olla kiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä päivittely 'hyvää päivää' oikein tarkoittaa. Olen sitä ihmetellyt, kun on alkanut yleistyä. Aika korkealla fraasien inhokkilistassani.
Amerikkalaisilta kopioitu. Nehän sanoo HELLO! ! Ja pyörittelevät silmiään kun joku sanoo jotakin tyhmää. Tarkoittaa että onko siellä pääkopassa ketään kotona.
”Paljon onnea lapsellenne, sitä hän tulee tarvitsemaan, kun on tuollainen isä ja äiti... eikun henkilö ja henkilö... eikun kettu ja susi. Ps. Ne lääkkeet!”
Tuota siis. ”Muunsukupuolinen” EI ole sukupuolineutraali ilmaus. Sukupuolineutraali tarkoittaa sitä, ettei haluta olevan väliä sillä, mikä ihmisen sukupuoli on. Muunsukupuolinen taas tarkoittaa, että todellakin on väliä, mutta ei ole mies eikä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö perhettä onnitella uudesta vauvasta eikä siitä että se on tiettyä sukupuolta?
Näin oon myös aina luullut, mutta näköjään joillekin se pointti onkin siinä, että "jee, sain perheeseeni tällaisen sukupuolen"?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihan vaan neutraali onnea vauvasta -kortti. Perheenlisäyksestähän se on tapana onnitella eikä vauvan sukupuolesta.
Vie normaali onnittelukortti, vaikka joku missä on kukkia.