Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehto

Vierailija
29.08.2019 |

Sinulla ei ole mitään omaisuutta. Kumppanillasi olisi autoja, yritys, talolainaa maksettu jonkin verran. Ei mikään rikas, mutta keskituloisen yläpuolella. Teillä on yhteinen lapsi.
Suostuisitko avioehtoon?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko meneväni koskaan enää naimisiin, avoliitto riittää. Mutta jos menen, niin en edes harkitse meneväni ilman avioehtoa. Ihan sama, kummalla on enemmän omaisuutta. Ainoa syy minulle mennä naimisiin on rakkaus, ei halu vaurastua toisen kustannuksella. Avoliitossa jaamme menot 50/50.

Entä jos toisen palkka on paljon pienempi kuin toisen? Siinä menee sitten kaikki rahat, mitä ehtii tienata. Tavallista on, että se vähemmän tienaava myös hoitaa pienet lapset ja on pienillä tuloilla välillä vuoden/pari. Siinä ei sitten ehdi toiselle tulla ollenkaan säästöjä, kun suurin osa menee perheen elättämiseen. Erotilanteessa ei ole sitten sitä kotiakaan. Että hienosti meni.

Miksi oletat, että se köyhempi on oikeutettu käyttämään paremmintienaavan rahoja vain siksi, että ei itse ole aikanaan hankkinut kunnon ammattia ja työpaikkaa.

Paremmin tienaavan ei ole mikään pakko avioitua sellaisen kanssa, joka ei ole hankkinut kunnon ammattia tai työpaikkaa.

Ei tietenkän ole pakko mennä naimisiin. Kyllä se on aina ihan oma valinta. Mikä kommentti tämä nyt oli?

Pitää etsiä tasoisensa nainen ja avioitua avioehdon kera. Pienipalkkainen on ainoastaan tyhmä ja hyväksi käytettävä, jos avioituu avioehdon kera.

Ok, mutta voi tulla sulle yllätyksenä että sun dreamworld ei olekaan totta. Tuloeroja on myös perheiden sisällä. Siitä en nyt jaksa keskustella, miten sun mielestä pitäisi olla.

Vierailija
42/44 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko meneväni koskaan enää naimisiin, avoliitto riittää. Mutta jos menen, niin en edes harkitse meneväni ilman avioehtoa. Ihan sama, kummalla on enemmän omaisuutta. Ainoa syy minulle mennä naimisiin on rakkaus, ei halu vaurastua toisen kustannuksella. Avoliitossa jaamme menot 50/50.

Entä jos toisen palkka on paljon pienempi kuin toisen? Siinä menee sitten kaikki rahat, mitä ehtii tienata. Tavallista on, että se vähemmän tienaava myös hoitaa pienet lapset ja on pienillä tuloilla välillä vuoden/pari. Siinä ei sitten ehdi toiselle tulla ollenkaan säästöjä, kun suurin osa menee perheen elättämiseen. Erotilanteessa ei ole sitten sitä kotiakaan. Että hienosti meni.

Miksi oletat, että se köyhempi on oikeutettu käyttämään paremmintienaavan rahoja vain siksi, että ei itse ole aikanaan hankkinut kunnon ammattia ja työpaikkaa.

Paremmin tienaavan ei ole mikään pakko avioitua sellaisen kanssa, joka ei ole hankkinut kunnon ammattia tai työpaikkaa.

Ei tietenkän ole pakko mennä naimisiin. Kyllä se on aina ihan oma valinta. Mikä kommentti tämä nyt oli?

Pitää etsiä tasoisensa nainen ja avioitua avioehdon kera. Pienipalkkainen on ainoastaan tyhmä ja hyväksi käytettävä, jos avioituu avioehdon kera.

Ok, mutta voi tulla sulle yllätyksenä että sun dreamworld ei olekaan totta. Tuloeroja on myös perheiden sisällä. Siitä en nyt jaksa keskustella, miten sun mielestä pitäisi olla.

Tiedän ja siksi meillä ei olekaan avioehtoa vaikka tuloero on suuri. En ole ilmainen piika, jonka voi lopulta heittää käytettynä katuojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintoja. Minulle on ollut itsestäänselvyys, että tulen omillani toimeen. Se, että voin jakaa asumiskulut, on iso plussa; minulle jää säästöön enemmän kuin jos asuisin yksin. En ikinä laskisi toimeentuloani toisen ihmisen varaan.

Niin tai siis tavallaan keräät pottia omaa tulevaa elämää varten, joka on yhdessä vaihtoehtoisessa tulevaisuudessa. En sano, että on huono valinta. Minä taas haluan rakentaa yhteistä elämää tässä ja nyt. Tottakai säästöjäkin pitää kertyä, mutta nykyhetki on silti se tärkein (lapset pieniä ja kotona on paljon elämää).

Vierailija
44/44 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että avioehto ei ole joko tai! Esim me olemme tehneet avioehdon vain avioeron varalta (ei kuoleman). Avioehto koskee vain mieheni tiettyjä omaisuuseriä, kuten yritystään, venettä ja tiettyjä osakkeita. Näin ollen jos meille tulisi ero, pienituloisempana saisin tasinkoa, mutta esim miehen yritystä joka on hänen suurin yksittäinen omaisuuseränsä ei otettaisi osituksessa huomioon.

Näen kuitenkin reiluna että saisin jotain tasinkoa eron sattuessa, sillä hoidin lapsemme kotona ja viivästytin siksi vuosilla valmistumistani yliopistosta (menimme naimisiin vasta lasten synnyttyä). Mieheni takia olemme myös muuttaneet paikkakunnalle, jossa alani palkkataso ei ole niin kova kun pk-seudulla. Toisin sanoen suhteestamme johtuen olen luopunut potentiaalisista tuloista ja eläkekertymistä. Jos meillä olisi täydellinen avioehto, jäisin mielestäni aika ikävään tilanteeseen jos mieheni yllättäen jättäisikin. Olen juuri alkanut itse tienata sen mitä olisin voinut tienata jo 5-10 vuotta sitten. Kuitenkaan en halua osuutta mieheni yrityksestä, tai että mieheni joutuisi maksamaan minulle maltaita erotilanteessa jotta saisi pitää yrityksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi