Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen ulkonäkö raskauden ja imetyksen jälkeen

Vierailija
29.08.2019 |

Mitä muutoksia rinnoissanne on tapahtunut raskauden ja imetyksen aikana tai jälkeen? Omani ovat täysin eriparia, kokoeroa on useampi kuppikoko. Isompi rinta kasvoi nopeasti, ja aiheutti rinnan sivuun suuren punaisen alueen (johtuen ilmeisesti ihon venymisestä). Varsinaisia raskausarpia ei ole kuin pienemmän rinnan alaosassa muutamia, mutta tuo isomman rinnan sivu häiritsee minua todella. Samoin toki kokoero. Palautuvatko rinnat ennalleen koskaan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut pienet rinnat (A/B), eivätkä ne raskauksien aikanakaan kovin paljoa kasvaneet. Vain aktiivisen imetyksen aikana olivat maidon vuoksi isommat. Imetyksen päätyttyä nuupottivat vähän aikaa tyhjinä ja surullisina mutta palautuivat ennalleen aika nopeastikin.

Hienoisesti roikkua ovat alkaneet vasta nyt, kun vaihdevuosien myötä olen saanut muutaman kilon lisää - ja elämäni ensimmäistä kertaa "oikeat tissit". 😀 Roikkuminen ei haittaa, koska nännit eivät kurkistele varpaisiin päin vaan sojottavat iloisesti eteen ja ylös - nännien sijainti näyttäisi vaikuttavan rintojen ulkonäköön roikkumista enemmän. (Jotenkin hauskaa ja huvittavaakin päästä tissillisten kastiin pohtimaan tällaisia asioita vasta pitkälti yli viisikymppisenä 😂.)

Vierailija
22/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi osittain-imetystä takana. Maito ei kunnolla koskaan noussut, mitä nyt toisesta rinnasta vähän paremmin. Pienet rintani eivät hirveästi kasvaneet, mutta alkoivat kyllä roikkumaan enemmän. Olen hoikka, mutta roikkuvat rinnat saavat minut näyttämään lihavammalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla raskaus ja imetykset vaikuttivat vain positiivisesti. Rinnat on paljon nätimmät kuin ennen, vähän pienemmät mutta silti pystyt ja hyvännäköiset. Olen toisaalta pysynyt koko ajan normaalipainossa. Itse voi vaikuttaa paljon näihin asioihin.

T: Kaksi lasta yli vuoden imettänyt

Tuollainen kommentti, että "itse voi vaikuttaa paljon" on minusta syyllistävä kommentti. Tulee sellainen olo, että no jos kerta itse voi vaikuttaa roikkuvatko rinnat vai ei, niin itse olen syyllinen roikkuviin rintoihini. Kun asia on niin, että välttämättä ei voi itse vaikuttaa mitenkään. Minulla rinnat vaan paisuivat paisumistaan, vaikka muuten ei juuri kiloja tullut. En voi myös vaikuttaa kudostyyppiini, eli siihen että tulee helposti arpia.

Jos sinulla ystävä hyvä on rinnat säilyneet, niin se on tosi hyvä juttu. Mutta kaikki me olemme erilaisia ja raskaus/ raskaushormonit vaikuttaa jokaiseen eri tavalla. Miehenikin oli ihmeissään isoista raskausajan rinnoistani, koska hänen ex-vaimollaan rinnat taas eivät olleet yhtään muuttuneet raskauden aikana. Sellaista se on, ei voi suoraan vertailla itseään muihin. Piste.:D

Vierailija
24/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen jälkeen kauniista c kupin rinnoista ei ollut jäljellä kun ruttuiset tyhjät lätkät, onneksi tilanteen pystyi pelastaa implanteilla. En olisi kestänyt elää noitten lätkien kanssa. Muu kroppa on helppo treenata kuntoon mutta tisseille ei voi mitään, turhaan imettäneitä naisia syyllistetään pinnallisiksi kun korjaavat rintojaan. Kaikkea ei tarvitse vaan hyväksyä.

Vierailija
25/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kun tuotti enemmän maitoa, on nykyään hieman isompi ja "lerpumpi", toki toinenkaan ei yhtä kiinteä ole kuin aiemmin. Raskausarpia tuli myös, melko pahat juurikin tuohon isompaan. Nyt tulossa toinen, saa nähä tekeekö miten paljon pahempaa tuhoa:D

Vierailija
26/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienet rinnat, jotka ovat lähinnä rauhaskudosta sekä paljon kollageenia ihon alla, joten raskaudet ja imetykset eivät muuttaneet rintojeni ulkonäköä valtavasti. Suuri ero on koostumuksessa: rintakudos oli ennen imetystä kovaa, nyt se on pehmeää. Mulla tuli muutama tuollainen aloittajan kuvaama punainen venytysjälki imetyksen alkuvaiheessa, mutta pysyviä raskausarpia ei jäänyt. VOi olla, että rinnat ovat nyt hieman isommat kuin ennen raskauksia, kokovaihtelua toki oli raskaus- ja imetysaikana.

Vierailija
27/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kaikki massa siitä rinnan yläosasta. Se on sellainen ”ruttuinen” ja rinnat roikkuvat tyhjinä ja vielä eri korkeudella.

Vierailija
28/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla raskaus ja imetykset vaikuttivat vain positiivisesti. Rinnat on paljon nätimmät kuin ennen, vähän pienemmät mutta silti pystyt ja hyvännäköiset. Olen toisaalta pysynyt koko ajan normaalipainossa. Itse voi vaikuttaa paljon näihin asioihin.

T: Kaksi lasta yli vuoden imettänyt

No ei kyllä juuri mitään voi itse vaikuttaa, paitsi jos jättää raskauden kokonaan väliin. Toisilla maidon nousu suurentaa rinnat monikertaiseksi ja väistämättä se löysyttää kudokset. Miten siihen itse voi vaikuttaa? Minulla C-kuppi pieneni roikkuvaksi A-kupiksi toisen lapsen imetyksen jälkeen. Paino on aina ollut normaali, raskausaikanakaan ei noussut kuin muutaman kilon.

Vierailija
29/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti kaikki massa siitä rinnan yläosasta. Se on sellainen ”ruttuinen” ja rinnat roikkuvat tyhjinä ja vielä eri korkeudella.

Minultakin lähti. Tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että liivien on oltava tietyn malliset, että rinta täyttää ne kokonaan. Muotoonprässätyt liivit ei oikein käy. Saa nähdä mitä toisen imetyksen jälkeen käy... Lähteekö rasvat rinnan alaosastakin.

Vierailija
30/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin väsähtäneet ilmapallot 2 viikkoa vapun jälkeen 😁

Vierailija
31/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoittaa:

Tämä isompi rintani tuottaa tuplasti maitoa pienempään verrattuna, ja on kuulemma lääkärin mukaan normaalia. Tuo punoitus on ainoa mikä minua mietityttää, mutta mietin kuitenkin, että johtuisiko se vain ihon nopeasta venymisestä, kun tosiaan maidon noustessa rinnan iho joutui kovalle venytykselle (iho mm. Kutisi paljon noihin aikoihin).

Vierailija
32/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienet rinnat, jotka ovat lähinnä rauhaskudosta sekä paljon kollageenia ihon alla, joten raskaudet ja imetykset eivät muuttaneet rintojeni ulkonäköä valtavasti. Suuri ero on koostumuksessa: rintakudos oli ennen imetystä kovaa, nyt se on pehmeää. Mulla tuli muutama tuollainen aloittajan kuvaama punainen venytysjälki imetyksen alkuvaiheessa, mutta pysyviä raskausarpia ei jäänyt. VOi olla, että rinnat ovat nyt hieman isommat kuin ennen raskauksia, kokovaihtelua toki oli raskaus- ja imetysaikana.

Voi, millaisia nuo punaiset jäljet sinulla olivat? Voisikohan minullakin kyse olma noista. Pienempään rintaan on tullut muutama selkeä raskausarpi, mutta isommassa on juurikin tuollainen ehkä kämmenen kokoinen tai pienempi punainen jälki, jota olen yrittänyt järkeillä ihon venymisestä johtuvaksi.

Vierailija
33/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään eroa. Sain kaikki lapseni alle 25v eli 3 vauvaa ja olen todella hoikka eli tissit olivat pienet ennestään ja ihan yhtä pienet nytkin. En usko, että kukaan ulkopuolinen uskoisi minun synnyttäneen kolme lasta.

Vierailija
34/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveät säteittäiset raskausarvet tuli ja kuppikoko venyi D-kupista F-kuppiin ilman imetystä. Mies antoi tuta, että tissini roikkuvat kuin lehmällä niin en kehdannut edes imettää. Silti noin.

Kulta, älä välitä miehesi "ajatusköyhästä" mielipiteestä. Hän ei osaa arvostaa sinua, tuskin hänkään on täydellinen. Mielelläni katselisin ja pusuttaisin tisujasi, mutta et taida uskaltaa. / Vili

Vierailija
35/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla väsähtäneet ja ryhdittömät.

Vierailija
36/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveät säteittäiset raskausarvet tuli ja kuppikoko venyi D-kupista F-kuppiin ilman imetystä. Mies antoi tuta, että tissini roikkuvat kuin lehmällä niin en kehdannut edes imettää. Silti noin.

Miksi miehesi sanoo noin? Anna sille kyytiä ;)

Vierailija
38/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nuo juuri ole muuttuneet

Vierailija
39/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä

Vierailija
40/56 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on aina ollut pienet rinnat, mutta raskauksien ja imetysten jälkeen ne on aivan olemattomat. Pelkkää nahkaa on jäljellä."

Täysin samanlainen kokemus! Ennen oli B-kuppi, jolloin luulin niiden olevan pienet (mutta ihan kivat). Synnytyksen jälkeen turposivat paljon, mutta imetyksen myötä kaikki se vähäkin lähti. Nyt on jäljellä täysin olemattomat nahkapussit ja suurentuneet nännit, kaikki rintsikat tuntuvat olevan liian isoja. Harmittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän