Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMENTERHOT /tiistai ***

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt siis vielakin olen hereilla, kavin kaikki viestit lukemassa ja samalla avasin taman tiistain pinon kun kerran paivakin ehti vaihtua!

Meilla kello on vasta 23.25, joten maanantain puolella, heh hee!

Kavin siis ma labrassa, mutten hakenut tulospapereita, kylla ne ti kerkiaa hakeen... ja torstaina lekuriin!

ON: Mulla on ihan hirmu kutina kasissa ja finneja kuin teini-ikaisilla; toivottavasti tama hetken hormoonihuuto menis pian ohi! En kylla muista noista edellisista tallaista; yleensa mulla on iho paljon parempi raskaana ollessa, hiukan maksalaiskia tulee selkaan, mutta ne haviavat synnytyksessa.

Nyt kuitenkin hyvat yot ja vahemman vasyneena kirjoitusta huomenissa!

Vierailija
2/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan nopeasti saada kuulumiset kirjoitettua, kun tää netti on meillä reistaillu jo kolme päivää!!! ottaa päähään kun joutuu koko ajan käynnisteleen kaikkia mahdollisia vermeitä ja silloinkin ehtii hyvällä mäihällä ehkä vauvan sivuille ja aukasta ekan keskusteleun ja sen jälkeen ei sit mikään enää toimikaan.... toivotaan tälle päivää parempaa onnea!

heti tähän väliin haluan toivottaa voimia niille kaikille jotka joutuvat tuhruvuodon ja sen aiheuttaman epätietoisuuden kanssa elämään. samaten kaikille tammenterhoista poistuneille pahoitteluni ja voimahalit, toivottavasti jaksatte vielä yrittää uudelleen ja plussaa tulee pian!!

täällä kaikki on ihan ok, huonoa oloa on riittäny vaihtelevasti. sen olen huomannu et jos syön jotain makeaa niin helpommin tulee sen jälkeen huono olo. pysyttelen siis tästä lähtien pois karkkikaapilta... väsymys ei ole vielä alkanut, mutta luin juuri jostain et sen pitäis alkaa ihan näillä viikoilla lisääntymään joten katotaan miten akan käy... onneks ei ookaan ku to iltana töitä ja sen jälkeen onkin taas 1 1/2 viikkoa ettei oo töitä ollenkaan.

keli näyttää ulkona nyt niin mainiolta että kun toi meidän esikoinen herää niin taidetaan lähteä ulos kauppareissulle. ei olla monee päivään kyl käyty kävelyllä joten on jo korkea aika.

iloista mieltä ja hyviä vointeja kaikille!!!!

sapa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen pitänyt useamman viikon hiljaiseloa, kun alkoi niin turhauttaa kaikki odottelu ja epätietoisuus... No viime pe sit vihdoinkin olin alkuraskauden ultrassa ja nyt on yksi huoli vähemmän. Eli elävä ja viikkoja vastaava sikiö sieltä kohdusta löytyi. :o)

Vaikka oli ne tuulimunapelot jo vähän lieventynyt, kun paha olo alkoi tuossa tasan rv 7... Ja voi että tätä ei kyllä ollut ikävä, mutta eipä sitä muuta voi kun kestää!

Np-ultra on ma 19.6. joka tuntuu olevan ihan ikuisuuden päässä... Sitä odotellessa, Suuzu rv 8+6

p.s. Joko tammikuisille on perustettu Yahooseen yhteisö?

Vierailija
4/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinia, meillä taitaa olla yhtä monta lasta, eikö niin? 4 kpl =) Mulla on 3 tyttöä ja 1 poika.

Tänään on ensi neuvolakäynti, samalla kun vien pikkuneidin 1 vuotis neuvolaan. Samalla saan ajan ultraan. Tähän asti täällä vaasan seudulla on saanut vain yhden ultran, joko viikossa 15 jos on halunnut veriseulontaantai viikossa 18-19 jos on halunnut pelkästään rakenneultran. Itse en ole koskaan aikaisemmin ollut tässä aikaisemmassa ultrassa.

Lapset pyörivät ympärillä ja haluavat syliin jatkan kun olen ollut neuvolassa.

Vierailija
5/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttäis että vuoto on loppumassa. Tänään ei ole tullut mitään!Tais olla " valemenkat" vai miks niitä nyt kutsutaankaan. Huh taisin selvitä säikähdyksellä!

Täällä meilläpäin ei ole kuin yksi ultra, rakenneultra. Itse muistan kun ensimmäistä odotin, niin jouduin käymään alkuraskauden ultrassa n. rv 6-8 kun saimme mieheni kanssa molemmat `melkein` häkämyrkytyksen.

(Oltiin lämmitetty leivinuunia illalla ja liian aikasin laitettu pellit kiinni. Minä heräsin yöllä vessaan ja pyörryin matkalle, mieskin heräs mun kolinaan ja pyörtyi itekkin. Arvattiin heti mistä kyse ja ikkunat ja ovet äkkiä auki että häkä poistuu. Piti soittaa päivystykseen ja kehottivat tilata ambulanssin. Teholla hengitettiin sit happea 6h kun tavallisessa osastolla ei ollut tarvittavia laitteita.) Onneksi kaikki meni hyvin, ja terve tyttö syntyi!

Mutta eihän sitä tiedä jos passittavatkin ultraan aikasemmin jos on jotain. Mulla eka neuvola on vasta ens viikon torstaina. Toivottavasti en törmää siellä mun veljen vaimoon, joka on viimesillään raskaana, sillä me ei olla kerrottu vielä kenellekkään uudesta tulokkaasta. Edes lapsillemme. Hetihän se arvaa että odotan ku ei ole lapsia mukana neuvolassa. =)

Mulla ei edelleenkään ole juuri raskausoireita.. vessassa joutuu käymään öisin 1-2 kertaa.

Juu lopetan, pääsi vähän juttu leviään.. =)

mellum ja vauva 8+5 (kiitos honey05 kun selvensit että rv9 menossa) *muisti pätkii*

Vierailija
6/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan normaaliin aikaankin!

Kolmoselle tuli kerrottua vauvasta (7v). katsoi mua hetken pitkaan ja totesi etta varokin etta on poika!! Meilla siis kaikki 4 tyttoja! (=Nenn)

Nyt siis lahipiiri pikkuhiljaa tietaa asiasta; vanhemmilta tuli se tavanomainen kommentti; ei sun maailmaa yksin tarvii tayttaa...

Mutta nyt alkaa tama odotuskin tuntumaan joltain. Ei siis mitaan ' vaivoja' paitsi tuo nappylaiho; pitaakin jutella siita laakarille kun sinne menen. Ja hiukan pelkoa edelleen, etteiko alkio olis lahteny kasvuun jne: sita taas oma mielikuvitus tekee kaikenlaista!

Mutta nyt paivahommiin!

Vierailija
7/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Suuzu, ei kun jatkamaan raskaana olemisen autuutta ;-)

Paljon oli keskustelua tuosta vitamiineista ja muista ravintojutuista. Mä etsin viime viikolla tietoa että voiko Hermesetasta käytää raskaana ollessa (EI SUOSITELLA) ja törmäsin seuraaville sivuille:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/suosituk…

Sivun oikeassa alareunassa on teksti: Voimassa olevat lapsiperheen ravitsemussuositukset.... ja linkki tiivistelmään ja koko kirjaan pdf muodossa. Kurkatkaapa jos kiinnostaa, mä sitä huvikseni lueskelin (siis tota koko kirjaa :-). Ainakin pdf sivulla 70-71 (kirjan sivut 75-76) kerrotaan raudasta ja sanotaan että jos alkuraskaudessa hemppa on alhainen, aloitetaan rautalääkitys vkon 12 jälkeen koska ensimmäisellä kolmanneksella rautalääkitys sattaa olla sikiölle haitallinen. Ja mulle sanoi neuvolassa myös että pitää tarkastaa ettei niissä vaan ole A-vitamiinia.

Mä ainakin sain neuvolasta semmosen vihkosen odottavan äidin ruokavaliosta ja siinä oli että hapankorpuissa on erittäin paljon rautaa (joka kyllä yllätti mut), joten jos on huolissaan raudan saannista niin ei muuta kuin hapankorppuja napostelemaan :-)

Aurinkoista päivää raskautetuille!

Mirabella rv 6+1 tai jotain ihan muuta....

Vierailija
8/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sienna]Tuhannesti onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille. Teitä olikin eilen monta! Mulla vielä tasan viikko ultraan mutta tänään ois se papakokeen otto. Hui, jännittää!! Oiskohan sillä gynellä ultraa...jos se vois vähän vilkaista...

Tervetuloa uusille, ainakin [b]Zatu[/b] sun nikin mä muistan tuolta vauvakuumepuolelta niistä punkkukeskusteluista [size=4]&#9786 [size=1]Kiva että täällä on muitakin Oulun läänistä (tosiaan aika laaja käsite) mutta mä taidan olla lähempänä läänin " pääkaupunkia" kun sulla näytti olevan synnärinä OAS (mulla OYS:iin matkaa noin 20 km)...hih

Tulen kertomaan myöhemmin niitä uutisia lääkäristä, pelottaa vaan se papakokeen otto, kun tähän mennessä ei oo tiputellut yhtään...

terkuin Sinda rv 6+2[/color]

Vierailija
9/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on ollut tänään neuvola, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

honey05; Muakin hirvittää aina nuo verinäytteiden otto, vaikka niitä nyt on tähän ikään otettu useamman kerran. Mua ei kylläkään tuo hempan otto niinkään jännitä, muuta kuin just ennen kuin nippaa.

Emma04, Sunmom, plutonius, suuzu ja vupii; Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

mellum; Toivottavasti vuodot pysyvät nyt poissa kokonaan!

ON: väsyttää ja huono olo vaivaavat, edelleen. Nytkin on oksennus koko ajan kurkunpäällä eli kohta on varmaan pakko " luovuttaa" ja mennä vessaan :/. Kestän kyllä tämän jos vain kaikki on kunnossa masussa.

maria80 rv 6+4 (3 yötä ultraan...)

Vierailija
10/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai taidetaan olla jo iltapäivän puolella.. :)

Tänne kuuluu hyvää, oireita on vähän mutta riittävästi pitämään vainoharhaisuuden kurissa :) Te pahoinvoinnista kärsivät saatte kyllä mun sympatiat, se yhden päivän kuvottelu oli mulle jo ihan tuskaa.. Mua ei kuvota juuri yhtään, varsinkin jos pysyttelen kaukana fetasalaatista (sipuli närästää) enkä hengittele vastakeitetyn kahvin aromeja..

Yksi kysymys: pitääkö np-ultra varata itse, vai laittaako neuvolan " täti" lähetteen? Meille jäi miehen kanssa vähän epäselväksi, miten asian kanssa pitää toimia. Neuvola oli reilut kaksi viikkoa sitten, mutta kutsua ultraan ei ole kuulunut. Ultra olisikin vasta kuukauden päästä (Helsingissä rv 13+0 - 14+6), joten olenkohan vaan vielä jonossa..?

Kandi 9+3

Vierailija
11/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään vasta päivästä kirjoitteleen yleensä olen aamulla jo kirjoitellut,mutta tänään ei kerenny aamusta konetta edes avaamaan.

ihan hyvin maha voi paitsi että kumartuessa vihloo välillä todellakin kipeesti.

Tuskin kuitenkaan mitään vakavaa,kun ei muulloin tunnu.

Ruoka halua löytyy kunhan ei tartte syödä välttämättä lämmintä ruokaa.

Lämpimät ruoat tökkii ihan hirveesti juuri nyt.

Kaikki hapan maistuu erityisen hyvin ja ne auttavat myös huonoon oloon...

Kaupoilla tänään oli pakko ostaa noita erittäin kirpeitä/happamia karkkeja.

Yöllä nukkuminen sujuu,kunhan ei käännytä mahalleen ja poika ei tule väliin,koska meinaa potkia mahaan ja ajaa minut niin reunalle nukkumaan että hyvä kun mahdun koko sänkyyn.

Onneksi tytöt eivät ole tuppautuneet enään väliin,sitten pitäisi itsellä jo muuttaa sohvalle nukkumaan.

Kaikki hommat on tiukilla jaksamisen kanssa tehdä ja mikään koti työ joka ei vauvaan liity ei oikein tahdo nyt kiinnostaa.

Tiskin hoidan ja muutaman muun helpon/kevyen askareen,ja raskaimpiin lukeutuvan kasvimaan yritän pystyä hoitoon lasten kanssa.

Kivaa tuo kasvimaa homma ainakin on,että motivaatiota löytyy kyllä semmoiseen puuhaan.

Mutta nyt taidan mennä lepäileen kun lapset ovat vielä hoidossa ja koulussa...

Nyt menossa täälä siis rv 8+6

Vierailija
12/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tammikuisille on oma yahoo-ryhmä osoitteessa http://groups.yahoo.com/group/tammenterhot07

Tervetuloa kaikki mukaan!!

t. -apila- rv 7+2 joka kirjoittelee enemmän tuolla yahoon puolella, mutta lueskelee näitäkin pinoja

Vierailija
13/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rankka harjoitusviikonloppu takana ja " ainoastaan" iltaharjoituksia nyt.Näitä esiintyvän ihmisen riemuja. Olin jo juhlinu ettei mitään pahoinvointia oo, mutta tietenkin iski viikonloppuna ja olinkin molimpina aamuina ihan poissa pelistä.Ei kivaa.

Väsyttää kans aika paljon ja ennen tätä oon ollu todellinen päikkäreiden vastustaja.En enää!!!Parhaana päivänä kahdet otettava että jaksaa.

Meillä olis huomenna ensimmäinen neuvola ja pitää kysyä tuosta ultra-asiasta, kun olis todella rauhoittavaa päästä käymään siellä. Luulen kuitenkin että täällä kuuluu koko raskauden aikan kaksi ultraa, mutta en todellakaan ole varma, joten otetaanpa siitä selkoa.

Jaksamisia kaikille!

Niin ja -Nasu-, kysynpä samalla niistä matkapahoinvointilääkkeistäkin, kun huomenna menen.Tarpeeseen kyllä tulisivat jos ne saisin.

Vierailija
14/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon sitten kaunistautunut kesää varten. Kävin kosmetologillla, sain äitienpäivä lahjana lahjakorin sellaiselle. Että oli ihanaa, kasvohoito ja kulmien muotoilu ja värjäys ja ripsien värjäys ja kasvo hieronta, kyllä oli ihana tunne sen jälkeen. Ens viikolle varasin ajan jalka hoitoon ja manikyyriin. Tälläistä hemmottelua ei usein satu mun kohdalle.

OMA).( selkää särkee ja vatsaa juilii edelleen, kuika kauan tälläistä voi olla? edellisiltä kerroilta en muista ihan tällasta. Rv on n 5. Myös lievää pahoinvointia on:(

Täällä Espoossa joutuu ainaskin itse soittaa aika ultraan. Ekan neuvolan jölkeen sairaalaan menee lähete ja sitten jonkin ajan päästä voi itse soittaa ja varata passeli aika. Ekan synnytin Helsingissä ja siellä muistaakseni (ainakin silloin) sai ajan kotiin ja jos se ei sopinut piti soittaa ja vaihtaa aika.

-MM-

Vierailija
15/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pojalle tuossa muumit pyöriin hetkeksi että saa itse vähän hengähtää. Oltiin reilu kaksi tuntia ulkona, onneksi ilma on vähän lämmennyt täällä Tampereella. Rupes vaan niin väsyttään tuossa syönnin jälkeen ja kohta pitäis iltavuoroon lähtee. Kuinkahan käy pahoinvoinnin kanssa. Kaksi viikkoa tätä on nyt kestänyt 24h/vrk, eikä loppua näy. Olen hirveen väsynyt ja hermot on kireellä tän huonon olon takia, hermostuttaa huominen ultrakin. No, nää on näitä normaaleja mielialan vaihteluita, menee kohta ohi, kun tää huono olokin helpottaa. Toisaalta olen jo varautunut, että ultrassa näkyy huonoja uutisia. Ei tästä raskaudesta ole sillai uskaltanut iloita, ensin pelkäs tuulimunaa ja nyt oon pelännyt keskenmenoo sen hematooma löydöksen jälkeen. No, huomenna selviää. Kyllä on vaan aika mennyt hitaasti.

Onko teillä muilla maha tosi turvonnut? Mulla turposi oikeastaan heti plussaamisen jälkeen. Varsinkin iltaisin se on tosi turvonnut. Olen peitellyt tuota mahaa löysillä paidoilla, mutta eipä tätä voi kauaa peitellä, varsinkin kun helleilmat alkaa. Esikoista odottaessa oli sama juttu, että maha alkoi näkyyn aika aikaisin, työmaallakin oli muutamat katselleet jo rv10 tienoilla, että joko on ruvennut ruoka maistuun tai sitten on vauva mahassa. ja kerroinkin sitten heti np- ultran jälkeen kaikille. Nyt työmaalla tietää vain muutama " läheisin" työkaveri.

Saas nähdä kuinka uutiseen suhtaudutaan, kun oon ehtinyt oleen työelämässä vasta reilun kuukauden, olin hoitovapaalla siihen 3v ikään. Nyt kerkiää tienaan sentäs ne puolen vuoden tulot, ennen seuraavalle äitiyslomalle jäämistä. ( Jos siis kaikki menee hyvin) Kummasti sitä ajattelee kovasti tulevaa vaikka samalla pelkää, ettei tää raskaus onnistukaan. Voi kun vois laittaa aivot narikkaan välillä niin ei tarttis koko aikaa huolehtia.

Mutta päivänjatkoja!

Vierailija
16/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sitten miehelle eilen ja kerroin sille miten asiat on :D Alkuun se ei saanut sanaakaan suustaan ja puhelukin jäi aika lyhyeksi. Sitten se soitti parin tunnin kuluttua ja sanoi olevansa todella iloinen, ei vain ollut osannut odottaa niin nopeaa tärppiä. Pojat nimittäin antoivat odotuttaa itseensä aika lailla. Ei se kuulemma enää osaa oikeen keskittymään duuni asioihin kunnolla:) onneks se on vain kuuntelu mielessä sielä tälläkertaa.

-MM-

Vierailija
17/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nyt ollaan oltu. ja syy selvis ainakin tähän jatkuvaan heikotukseen ja huimaamiseen, verenpaine oli huimat 90/40!! Terkkari ihemtteli että pysyn edes pystyssä. Silmissä mustenee jatkuvasti. No tätä se on aina, vaikka tää taitaakin olla jonkinmoinen pohjanoteeraus. 90/50 on mulla normaalisti.

Hemoglobiini 128

Verenpaine 90/40

Virtsa OK, siitä olen tehoseurannassa koska viimeeksi sairastin munuaistulehduksen.

Lisäksi otti verikokeen mistä selvitetään HIV ja hepatiitti ja syfilis.

Lasketuksi ajaksi antio 1.1.2007, mutta odottelen rauhassa ultran " lausuntoa" =)

Ultraan sain ajan 20.6. kl. 12.00! vain 3 viikkoa enään. Kivaa!

Lisäksi sain esitteitä 2kirjasta ja neuvolakortin. Ihana tuo Vau*Kirjan: Vauvan odottelu, jaetaankohan sitä kaikissa neuvoloissa?

Tulekaas kertomaan muutkin neuvolakuulumisianne, muistaakseni meitä oli muutama jolla oli aika tänään.

Muuten kaikille hyvää päivän jatkoa! =)

Vierailija
18/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli neuvola...

vauvakirjoja mukaan sekä np-ultra-aika on 15.6(tuolloin on rv 9+6)

neuvolatäti sai lasketux ajax 12.1 mut todellinen aika on 11.1,sillä tiedän tarkan hedelmöityshetken ja paikan...

Hb oli 119(ei kyl oo oikea lukema,viimexkin sain usein alhaisen lukeman ja toisel mittauksel se oli aina norm.140-146)oisin nimittäin hirmu väsynyt jos se ois noin alhainen...Alan varuilta rouskutella paprikaa kuitenkin.

verenpaine oli 124/76,pissa oli puhdas...Seuraava neuvola kesäkuun 27 päivä...

kun malttais nyt oootella ultraan pääsyä vielä pari viikkoa...sit kun näkee,et masus on joku,raskaus on todellisempi.

Kävin tänään hieronnassa ja osax pahoinvointi on kyl voinut johtua ihan niskoistakin,olin ihan jumissa...Nyt lähden huilimaan sohvalle.

Montako meitä 5ttä lasta odottavaa ketjussa on?

Vierailija
19/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää olla töissä, maha kuin potkupallo. Sama ollu monena muunakin iltana, kotonakin on jo naureskeltu, et " oot kyl tyttö tainnu vähän mahaas kasvattaa" . Mut en siis ole ainoa, helpottaa.. ;)

Vierailija
20/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumina29:

Montako meitä 5ttä lasta odottavaa ketjussa on?

Hei. Laskin äkkiä tuolta esittelypinosta (mistä en löytänyt sinua vielä?)

Eli viidettä odottaa (aakkosjärjestyksessä) Levinia, Nasu, Nenn(eli minä) ja Sinä Lumina. Eli neljä joista tiedän. Mutta neljännen odottavia vasta olikin, heitä on 11 kpl! (en taida jaksaa kirjoittaa kaikkien nimiä =) )

Itselläni tämä on viides lapsi, mutta perheeseen lisäys tulee olemaan kuudes, miehellä on 14 vuotias poika (joka asuu toisessa maassa ja viettää suurlomat meidän luona, nytkin 6 viikkoa kesälomalla).