Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMENTERHOT /tiistai ***

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut ketjuanne ja lopulta rohkaistuin minäkin mukaan. Viikkoja on kasassa vasta 6+2 ja takana 3 keskenmenoa niin pelkään ihan hulluna pahinta. Mutta eihän tätä onnea pysty pidättelemäänkään. En ole vielä kellekään kertonut (miestä lukuunottamatta) joten oli pakko tulla tänne hehkuttamaan ja vaihtamaan ajatuksia kanssasisarten kanssa!! Kylläpä muuten tammikuussa synnyttäviä on paljon!!

Meille on tulossa siis 3. lapsi ja oireet ovat kyllä aivan erilaiset kuin edellisissä raskauksissa. Paha olo velloo aamusta iltaan, alkoi kyllä vasta 3 päivää sitten mutta siinäkin 3 liikaa. Maha on kuin jalkapallo, vaikea peitellä ja tietyissä vaatteissa oikein korostuu! Väsyttää, väsyttää ja väsyttää, äskenkin heräsin 3h päiväunilta ja väsyttää. Aikaisempien raskauksissa en voinut sietää edes kahvinhajua, nyt sitä voisi juoda jopa enemmän kuin normaalisti!

En ole soittanut vielä edes neuvolaan ajattelin tehdä sen kun tulee 7 viikkoa kasaan. Alkuraskauden ultrassa en ole aikaisemmissa raskauksissa käynyt mutta nyt tekisi kyllä mieli. Merkillistä miten sitä oli jotenkin niin rento ja huoleton 2 ekassa raskaudessa. Nyt meinaan tulla hulluksi kun ajattelen onko lapsi terve, meneekö kaikki hyvin, onnistuuko synnytys ym. ym. Tälläisia ajatuksia täällä!

Misty 6+2

Vierailija
22/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä Tammenterhot sama kuin Yahoon vastaavan niminen?

Olen nimittäin siellä, tosin eri nickillä.

Olisi mukavaa liittyä myös teihin, mikäli se sopii.

Tässä vaiheessa ollaan tietysti vielä aika varhaisessa tilassa, joten eihän sitä vielä tiedä miten tämä kääntyy. Ekaa ultraa ei ole vielä käyty.

Oireita on vaikka muille jakaa, päällimmäisenä mieletön väsy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Kävin nyt sitten siellä gynekologilla otattamassa sen papakokeen. Kyllähän se pikkuisen alkoi tiputtelemaan mutta tyrehtynee ihan tän päivän aikana. Gyne sanoi että otti kohdunkaula-näytteen ihan kohdunsuulta varovasti, eikä mennyt sen syvemmälle " ronkkimaan" . Hyvä niin. Mutta; sillä oli kuin olikin ultra ja ennenkuin edes ehdin kysyä, se sanoi että tottahan me niin uteliaita ollaan että ultralla kurkataan. Ja siellä oli kuin olkin pikkuinen papu, pituus 4,4 mm ja sydän sykki niin vimmatusti, että!! Kyllä meinas itku päästä. Kohtukin oli kuulemma oikein kovasti suurentunut ja kaikki ulkoisesti ja sisäisesti juuri niinkuin pitääkin. Kyllä tippui kivi sydämeltä! Viikon päästä on se varsinainen alkuraskauden ultra, en kyllä peru sitä kun näkee sitten onko kasvanut viikossa normaalisti ja tämä kerta maksoi niinkin hurjasti kuin 4 euroa (kävin YTHS:llä). Seuraava ultra yksityisellä on halpa hinta mielenrauhasta, vaikka se jo pikkuisen nyt helpottikin... huh. Kyllä se vaan on sykähdyttävää nähdä se huima sydämen pompottelu, mulle se olikin eka kerta. Tähän asti oon katellu ultraruudulla vain kuolleita sikiöitä... :( Mutta jospa kolmas kerta toden sanoo (kun takana 2 km).

terkuin ikionnellinen [b]Sinda rv 6+2[/b][/color]

Vierailija
24/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ihanaa kuulla, Sinda! Mulla on kans ne neuvola-ajat nyt palautettu ennalleen, eli tasan kaksi viikkoa vielä ja olen ultrausta viisaampana. Jännittää...!!!!! Mut tosi jännä kuvitella, et 4,4mm ja sykkivä sydän.. hih.. kyl se pieneen mahtuu. Uskomatonta. Jospa se minullakin olisi jo saman kokoinen " kaveri" ... *varovaisesti elättelen toiveita*

Vierailija
25/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Levinia [color=violet]mulla on myös normaalia " oudompi" iho. Kuivuu ihan hirveesti! Tiedä mikä ois hyvä rasva naamavärkkiin. Miten lie tuo Bellavita, kun siinä on a-vitamiinia niin oiskohan sitä kielletty käyttämästä masukkaana?

[color=blue]Sapa78 [color=maroon]minä huomasin tänään myös saman ettei kaiken makean syönti tee hyvää oloa. Karkkipussi vaihtui piirakkaan :)

[color=blue]Mellum [color=violet]bdbdbd, että masussa kaikki hyvin. Mä oon meillä tosi " vainoharhanen" ja ukon mielestä annan kaiken lämmön harakoille kunnen uskalla laittaa peltejä ajoissa kiinni. Onneksi selvisitte pelkällä säikähyksellä.

[color=blue]Sinda75 [color=maroon]mulla on noin sama matka Ouluun kuin Oulaisiin, mut jos saan valita niin OAS kutsuu :) Tyttömme syntyi siellä ja siellä on tullut rampattua, jos asiaa on ollut. Olipa ihana kuulla hienoja ultra kuulumisia. *huokaa* Millonhan sitä pääsis itekki siitä nauttimaan. .

[color=blue]Kandivaihe [color=violet]se vaihtelee paikkakunnittain miten pääsee np-ultraan. Toisissa itse varataan ja toisissa neuvolasta hoitavat asian. Soita ja kysäise neuvolasta miten toimit :)

[color=blue]Toivoovauvaa [color=maroon]mulla on ollut myös tuollaisia vihlaisuja masussa. Yrittänyt ottaa silloin rennommin. Tänään oli pihasiivousta koko päivä ja se otti lujille. Työkaveri tietää tilanteen ja toppuutteli tuon tuostaki mun heilumista.

[color=blue]Fable [color=violet]yritä olla murehtimatta. Vaikkakin se on helpommin sanottu kuin tehty. Työkaverille tuli purettua omia pelkoja niin hän herttaisesti valoi minuun toivoa :) ja minä annan sitä samaa myös sinulle *ojentaa*

[color=blue]Lumina29 [color=maroon]mitenkäs tuo hieronta odottajalle? Elikkäs hierotaanko ihan " normaalisti" ? Muistelen, että joku hieroja olisi joskus sanonut ettei kaikkia kohtia voi silloin hieroa keskenmenoriskin takia tai jotain. Juuri kun ite löysin hyvän hierojan niin nyt en ole tohtinut mennä. Selkä ja hartiat tahtoo olla jumissa työn takia :/

[color=blue]Misty [color=violet]teretulemast joukkoon, ite saavuin eilen :)

[color=darkviolet]Oli tosiaan rankka tiistai. Huomenna otan rennommin töissä. Tietoisesti yrittää välttää rasitusta, mutta aina ei osaa.

Akalla oli tänään retkipäivä hoidosta. Menivät lähimaastoon samoileen. Leikkivät intiaaneja, askartelua siihen liittyen ja päiväunet isossa teltassa :) Eihän tytsy ollu malttanu nukkua, onneksi nukkui pitkät yöunet ja menee tänään varmaan ajoissa sänkyyn.

[color=blue]G: [color=darkviolet]Minkälaisia kesälomasuunnitelmia teillä on? Minä varasin hyvissä ajoin muumipaketin. Tyttö näki mainoksia ja alkoi höpöttämään siitä. Ensin en juuri noteerannut, mutta sitten aattelin, että jos nyt tärppää (ja näin kävi!) niin ensi kesänä ei pahemmin reissailla. Joten päätin repästä ja niin sitä oltas heinäkuussa menossa Naantaliin :) Siinä matkalla ollaan ainakin ukon sukulaisissa yötä ja käydään moikkaamassa kavereita samalla paikkakunnalla. . .Heinäkuun alku on sitten reissaamista ja kun kotio päästään niin vain löhöän :)

Zatu rv 7 (jokohan pian uskaltas soittaa neuvolaan)

Vierailija
26/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta imurin aaresta, heh hee...

Eli viela vahvistus kyselijalle (niinkuin nenn jo ilmoitti) etta viidetta odotellaan. Ja kivoja kuulumisia papakokeen ottajalta (sori, nikit on viela niin huonosti muistissa!) Mullakin oli puolitoista viikkoa sitten 4.4mm mittana; mutta se taisi olla se koko mitta -sulla luultavasti sikiomitta? Samoissa viikoissa kuitenkin pyoritaan...

Ja makin viela 2 pv odottelen ja sitten mies mukana mennaan siihen tarkistusultraan; hiukan kylla jannittaa!

Labran paprutkin pitaa hakea tuossa hetken paasta, vaikka tuloksen tiedankin ettei olisi immuniteettia toxoplasmoosiin; mutta ne verikokeet on jo niin tuttuja edellisista raskauksista.

Miten teilla muilla viidetta odottavilla; vielako teilla on vnhat vauvantarvikkeet tallessa? Mulla on kaiken hankkiminen edessa kun nelosen jalkeen kovin vannotin ettei enaa uutta.. Onneksi miehen sisko saa vauvelin nyt heinakuun lopulla; just sopivasti tulee ikaeroa etta pienimmat vaatteet saan hanelta!

Mutta nyt imuroimaan! Ihanaa odotusta kaikille!!

Vierailija
27/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]siirtyä Ladyvita Plussan napsimiseen Multitabs Special 2+ sijaan. Jos muistan niin kysyn vielä neuvolasta mitä mieltä, mutta monesta paikkaa on tullut jo luettua ettei ekan kolmanneksen aikaan sais napsia rautaa.

Vierailija
28/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos minäkin uskaltaisin alkaa teille kuulumisia kertoilemaan...

Rv nyt 6 jotain (la 22/1). Sain keskenmenon 2004 joulukuussa ja se on vähän hidastanut tämän raskauden iloitsemista. mutta jospa nyt kaikki menisi hyvin, olenhan kaksi raskautta jo loppuun asti " suorittanut" . Aloitin jopa foolihapon syömisen (täällä ruotsissa sitä PITÄÄ syödä, sillä on jotain tekemistä sikiön kehittymisen kannalta).

Olo on aikas kamala. Kummankaan pojan raskaudessa en oksentanut, yölötti vaan. Nyt olenkin sitten aamuisin erityisesti voinut aika pahoin. Myös mulla tuo maha on TOSI iso (turvonnut). Eka kerran tänään kysyi hyvä työtoveri, onkohan siellä kenties vauva kun oot isomahainen (muuten hoikka ja urheilullinen kroppa, niin erottuu...) Miltähän näytän kuukauden päästÄ?! Molemmissa aiemmissa raskauksissa kiloja on tullut 6-8, nyt olen varma, et kertyy tuplasti sen verran =)

Plussaa on se, etten ole läheskään niin väsy kuin ennen!!! Herään aamuyöstä pirteänä kuin peipponen!

Eka neuvola 7.6 , ultrasta ei tietoa. Joskus viikolla 16... Eikä mitään rakenneultraa eikä niskapussitutkimuksia täällä tarjota =(

Mutta nyt illallisen laittoon..

Kirjoitellaan!!!

Ardisia

Vierailija
29/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakin mulla. Keskityn kirjoituksessa omaan napaan kun se on niin kummallinen (eka raskaus) :)

Pari yötä on ollut tosi vaikeita nukkua, ei niinkään kivuliaita mutta tuntuu että on pakko nukkua selällään kun jos nojaa käsiin niin niissä ei kierrä veri, voiko oikeasti olla verenpaine niin alhaalla?? Heti alkaa kihelmöidä ja pakko oikoa.. no viime yö vähän helpompi.

Olin vielä kouluttamassa ma-ti (ja huomennakin menen) ja maanantain oli tosi töttöröö olo, varmaankin veikkaan että ne verenpaineet oli " kadoksissa" . Eilen vedin puoli pussia salmiakkia niin tänään vähän helpompi. Ainakaan vielä eioo ollu pahaa oloa, onneksi..

Tämä kuitenkin muitten tekstejä lukemala ilmenee aika normaaliksi? Piti tänään sinne neuvolaankin soitella mutta kun enhän mä väsyksisä muistanut puhelinta ottaa mukaan..

Jännää nähdä millainen huomisen olo on.

Mutta apua, joku kirjoitti että maha on pallona ja vaikea peitellä, rv6??? ei kai se nyt silloin vielä isoksi kasva? Mulla on missio pitää raskaus valtiosalaisuutena jos vaan mahdollista niin syyskuulle saakka (joskin realisti sisälläni sanoo että elokuussa voi jo tehdä tiukkaa) - joten jos maha alkaa pönöttämään esillä jo ens viikolla niin ei hyvä heilu? Onko joukossa ketään pienikokoisia ihmisiä, joka kertoisi koska se AIKAISINTAAN turvahtaa ulos vaatteista ja näkösälle se maha? (olen siis itsekin aika pienikokoinen)? Onko pakko vaihtaa strategiaa, toisin sanottuna..?

Joo mutta jos valmistautuis huomsieen työpäivään, nyt kun vielä työkuntoinen on..

Vierailija
30/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..käynnissä sis 5. viikko (rv4+jotakin)

Vierailija
31/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun osanottoni ja pahoitteluni Nellylle keskenmenon takia :´( Kirjoittelin tänne pinoon jo joku päivä sitten saman, mutta se viesti hävisi jonnekin bittiavaruuteen... Keskenmeno on aina surullinen ja tuskallinen juttu, tiedän sen. Mutta pitää vaan surra ja surra ja surra niin kauan, että hieman helpottaa... Mulla takana 7 km, joten tiedän todellakin mitä se on :´(

Tuosta Multivita Special 2+:sta oli täällä juttua... Asiasta neuvolassa varsin tänään kysyin, ja sieltä ehdottomasti suositeltiin sitä!! Terkka sanoi, että siinä oleva rautamäärä on lähinnä vaan " ravintolisää" , ei rautalääkettä sinänsä. Sanoi, että sitä suositeltiin koulutustilaisuudessakin :) Antoi siitä mulle esitteenkin mukaan, ja siinä kyllä myöskin sitä kehoitettiin ottamaan heti raskauden alusta saakka...

Niin, tänään oli tosiaan ensimmäinen neuvola. Sydänäänet eivät vielä kuuluneet :( Mutta mulla yleensäkin on aika myöhään kuulunu. Enkä usko, että olisin niin pitkällä kuin menkkojen mukaan olen... Nyt pitäis niiden mukaan olla rv 9+2, mutta ei taatusti pidä paikkansa. No, katsellaan sitä sitten ultrassa tarkemmin. Pitääkin huomenna soitella sairaalaan ja varata ultra-aikaa... Neuvolassa muuten oli kaikki ok. Hb mulle huikeat 115! :) Pitääkin pitää kiinni tuosta, mulla nimittäin aina laskee huimasti tuo hb raskauden edetessä. Ei oo outoa loppumetreillä, että mulla hb loistaa mataluudellaan, ollut alimmillaan 83 :) Pitää vielä joskus tässä mennä labraan ottaa tarkemmat veriarvot. Mulla tuon hb:n takia noita rautavarastoarvoja seuraillaan tarkemmin aina raskauden aikana. Alimmillaan se ferritiiniarvo mulla ollut 2, normaalisti 4. Ja eikös sen pitäisi olla jotain aivan muuta?! ;) Jeps.

Terkka suositteli lopettamaan imetyksen. No, tiedän sen itsekin. Eipä tuo kuopuksen imettäminen ainakaan tätä pahoinvoivaa oloa paranna :( Mutta pikkuhiljaa irtaudutaan rinnasta ja siitä imetyksen ihanuudesta pojan kanssa molemmat... Luulenpa, etten minä ole vähempää pienessä kiinni kuin hän minussa! :) Nokkamukilla harjoitellaan, niin kyllä se tissi kohta unohtuu...

Uskomatonta; mulla jo kaksi päivää mennyt oksentamatta!!! Ihanaa!! Tuntuu niin oudoltakin jopa, ja koska yleensä olen oksentanut 24/7 raskauden aikana tuonne puoleenväliin saakka, niin nyt pieni pelkopeikko tuolla takaraivolla jyllää, ettei kaikki olisikaan hyvin... Ja kun noita sydänääniäkään ei vielä kuulunut... :/ No, pakko uskoa että ne kuuluu sieltä vielä. Ei passaa maalailla peikkoja seinille ja tehdä sillä itselle surullista oloa! :)

Nyt laittamaan lapsille iltapalaa... Ihanaa odotusta kaikille!

Nasu rv 9+2 (la siis näillä näkymin 31.12.06, mutta se siirtyy ultrassa varmaan sen pari viikkoa...) :)

Vierailija
32/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensiksi vain ja ainoastaan omaa napaa: Paha olo on kadonnut kokonaan ja se on tuonut mukanaan pelon ettei masussa ole kaikki ihan kohdallaan. Ei sitä huonoa oloa sitten kauaan jaksanut pitääkään. ja väsymystäkään ei oikeastaan ole enää ollenkaan.

Hyvin siellä kuulemma kaikki vaan on kun kävin eilen yksityisella gynellä ultrassa ja siinä samassa otettiin papa. Sydän siellä sykki ja pikkuinen oli hurjat 18,5 mm ja vastasi täysin viikkojani 8+5. Vaikkakin en itse sydäntä heti nähnytkään, oli minusta paljon heikompi kuin esikoisen ollessa samaa koko luokkaa... ja jotenkin se nyt vaivaa mieltäni.

Kohtu oli kuulemma kivasti pyöristynyt ja kasvanut! Mutta on nyt aivan eri asennossa kuin esikoista odottaessa. Silloin oli taaksepäin kallistunut ja nyt oli eteenpäin, miksiköhän tuollainen muutos? en tajunnut siinä sitten kysellä sen enempää. Niin ja tuo lysti sitten maksoi 94¿, tai saahan siitä muutaman lantin kelalta takaisin.

Olen melkein koko ajan luullut että LA on 4 pvä, kun niin vauva-lehden laskuri ilmoitti, mutta se onkin sitte " jo" 3 pvä. Ja jos vauva isoveljeensä tulee niin syntyy pari päivää aikaisemmin ja saadaan jännittää kummalle vuodelle tulee syntyväksi. ja saako synnyttää raketeiden räjähdellessä taivaalla :)

Ensimmäinen neuvola oli minulla jo 15.5 rv 6+5 ja lääkärikin ol 24.5 rv 8+0 ja nyt sitten olin siellä ultrassa että sain edes vähän mieltäni rauhoiteltua. Nyt vaan odottelen kutsua np-ultraan joka pitäisi olla rv 10-12. eli aikas pian taitaa tuo kutsu tulla.

Lääkäri totesi että kun edellisessä raskaudessa oli tuo diabetes niin nytkin sitten joudun tuonne sokerirasitukseen juomaan sitä kaameaa litkua, EIIIIII, huusin vain mielessäni.

noista multitabs 2+ niin kyllä niitä edellisessä raskaudessa söin " kaksin käsin" ja aivan hyvillä mielin ja niin syön nytkin. Ja terve poika tuli!!!

Mutta tuossa kai sitten oli kaikki tällä kertaa....

kaikille oikein hyviä vointeja!!!!

rv 8+6 (jee huomenna alkaa taas uusi viikko)

Vierailija
33/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse imetän hyvillä mielin ja molemmat meistä siitä nauttii. Neuvolassa vaan tuli niin kauhean negatiivinen asenne vastaan, lopeta imetys, poika on jo sen verran vanha (1v 3kk) ettei sitä tarvitse.

No eihän se sitä ravinnollisista syistä tarvitsekaan, sen kyllä tiedän, mutta se on vain jotenkin sellaista läheisyyttä molemmille. En oikein ymmärtänyt tuota neuvolan kielteistä kantaa.

Kävin kyllä imetystukilistan sivuiltakin lukemassa ja saamassa tukea " ongelmaani" . Miten muut ovat tälläisessa asiassa toimineet. Ja sitä kyllä suositeltiin jatkettavaksi, koska siinä ei ole kuulemma mitään esteitä! eikä se myöskään lisää kekskenmenoriskiä tai muuta vastaavaa! Täytyy neuvolassa varmaan vaan pitää suu hyvin supussa imetyksestäni :)

Vierailija
34/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika siis 8kk nyt. Ei osaa vielä nokkamukista juoda kunnolla, pikkuhiljaa opetellaan :)

Tänään juuri neuvolassa asiasta keskusteltiin, ja kyllä mullekin terkka suositteli lopettamista. No, tarkoitus onkin - mutta pikkuhiljaa, ei heti nyt just paikalla! :)

Kai sen takia suositellaan lopettamista, kun on raskaana, koska silloin sinulta vie ravintoaineita kaksi lasta. Siis vaarana on se, että itse kuihdut. Kohdussa oleva lapsihan kyllä omansa ottaa, siitä luonto pitää huolen. Mutta imettävän ja raskaana olevan pitäisi vaan sitten itse yrittää huolehtia tarpeellisesta vitamiinien, kalsiumin jne. saannista...

Minä itse olen lopettamisen kannalla siksi, että siitä imettämisestä tulee mulle itselle huono olo. Hetki sitten oli vielä sellaista, että joka imetyskerran jälkeen piti juosta äkkiä vessaan oksentamaan. Imettäminen siis lisäsi mun pahoinvointia. Ja vaikka nyt en enää niin kovasti oksentelekaan, huomaan, että imetyksen jälkeen on huono olo. Ehkä tämäkin on niin yksilöllistä, jokaisen naisen kroppa reagoi omalla tavallaan. Kuten niin monet muutkin asiat, yksilöllistä, ei voi yleistää! :)

Sinuna en heti lopettaisi imetystä. Jos se kerran sekä sinusta että lapsestasi tuntuu hyvältä ja mukavalta, miksi se pitäisi lopettaa?? Jos siitä ei sinulle tule huono olo, niin siitä vaan! :) Vatsassa vauva kyllä pitää omista ravintoaineistaan huolen! ;) Paljon jaksamista sulle, ja Voimia!!

Nasu

Ps. Taitaa meillä olla imetyksen lopettaminen ehkä hankalampaa äidille kuin lapselle... Sniif! :´( Ainakin äidille tämä henkinen tunneside on niin voimakas vielä, että se jarruttaa lopettamista kummasti...

Vierailija
35/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit vatsan koosta.. olen miekin aika pienikokoine 159cm ja norm. 52 kg. ekoissa raskauksissa mahat pullahtaneet vasta kunnolla rv20 kieppeillä. nyt neljäs alkuraskaus, ja jostain syystä maha ON iso. ei kohtua tunne, vaan enempi turvottaa. älä ole huolissasi, kukaan ei huomaa raskauttsi ennen elokuuta, sen lupaan =)

ardisia