Posti alentaa palkkoja! Keskimääräinen kuukausipalkka jatkossa naurettavat 1540,00 eur brutto!
Kokoomuslaista paikallista sopimista.
Postilaisen keskimääräinen kuukausipalkka on 2 200 euroa, josta 30 prosentin palkanalennus merkitsee 660 euron kuukausittaista laskua tuloissa. Keskimääräinen kuukausipalkka jatkossa naurettavat 1540,00 eur bruttona!
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelpaisi mulle toi palkka tukirahoilla elelyn jälkeen. Yhtään enempää ei jäisi käteen mutta ihmisarvo sentään palautuisi jossain määrin.
T. Työtön maisteri
Joka puolella haetaan postinlajittelijoita (vuokrafirman kautta), ei muutaku hakemusta menemään :)
Mikseivät mene totaalisesti lakkoon? Katsotaan mitä tapahtuisi jos kirjeposti ei kulkisi lainkaan muutamaan viikkoon. Jotenkin munatonta sakkia. Postin johto näkee tämän ja käyttää tietysti tilannetta hyväkseen ja todennäköisesti korottaa omia bonuksiaan samalla. Jossain paperitehtaassa ei vastaava toiminta johdon taholta onnistuisi ikipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelpaisi mulle toi palkka tukirahoilla elelyn jälkeen. Yhtään enempää ei jäisi käteen mutta ihmisarvo sentään palautuisi jossain määrin.
T. Työtön maisteri
Joka puolella haetaan postinlajittelijoita (vuokrafirman kautta), ei muutaku hakemusta menemään :)
Olen eri maisteri, olen hakenut, en ole päässyt. Nytkin tuolla täkäläisessä ilmoituksessa luvataan, että "Tähän tehtävään jo aiemmin tulleet hakemukset huomioidaan tässä haussa", mutta eipä ole kutsua kuulunut. Olen ilmoittanut, että voin hyvin tehdä myös ilta- ja yövuoroja, eivät silti ilmeisesti ole kiinnostuneita.
Se että jossakin on joku työpaikka auki, ei tarkoita, että siihen kuka tahansa otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön maisteri
Olen eri maisteri, olen hakenut, en ole päässyt. Nytkin tuolla täkäläisessä ilmoituksessa luvataan, että "Tähän tehtävään jo aiemmin tulleet hakemukset huomioidaan tässä haussa", mutta eipä ole kutsua kuulunut. Olen ilmoittanut, että voin hyvin tehdä myös ilta- ja yövuoroja, eivät silti ilmeisesti ole kiinnostuneita.
Se että jossakin on joku työpaikka auki, ei tarkoita, että siihen kuka tahansa otetaan.
Ai, olen pahoillani. Ajattelin, että sinne pääsee melkein kuka vaan. Minun moka. -se edellinen
Suomen valtio omistaa Postin osakkeiden enemmistön, joten kyllä hallitus jo saisi puuttua tohon Postin meininkiin.
Ans kattoo, tuleeko lehtiin omistajaohjausministeri Paateron haastattelua aiheesta!
Saattoi tulla hänelle tietysti vähän yllärinä nämä postin hankkeet.
Posti ei kunnioita työntekijöitään eikä asiakkaitaan. Postin hinnat nousee taas ja työntekijöiden palkkoja lasketaan ihan törkeästi. Toivottavasti koko paska kaatuu ylimielisyytensä. Ahneella on paskanen loppu.
Mutta valtio haluaa kupata postin duunarien selkänahasta mahdollisimman suuret pääomatulot. Niitä tarvitaan mm. kotouttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti koko paska kaatuu ylimielisyytensä. Ahneella on paskanen loppu.
Koko paskan kaatuminen saattoi hyvin olla ministeri Bernerin tavoitteena jopa. Olisi saatu postinkanto avattua kilpailulle, olisi useita eri postifirmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee Antti Rinne ja Li Andersson? Tuskin mitään...
Mitä tämä asia opetusministerille kuuluu?
Vasemmistoliitto kyllä kannattaa lakisääteistä minimipalkkaa, mutta suomalaisia noin yleensä ajatus ei miellytä. Siksi eduskunnassa on aika paljon muitakin kuin vassareita, eikä asia etene. Ei joku Andersson voi siitä yksin päättää.
Sittenhän vasemmistoa on turha äänestää jos eivät voi asioille mitään vaikka valtaan pääsevät.
Mulla on varmaan joku kielletty sana vastauksessani, kun ei meinaa mennä läpi. Yritetääs vielä:
Eivät ole yksinvallassa, siinäpä se.
Sama tietysti pätee mihin tahansa muuhunkin puolueeseen. Kannattiko Kokoomusta äänestää? Halusivat lopettaa Suomen velkaantumisen, ei onnistunut. Keskustan hallituksessa ollessa on maaseudun palveluja heikennetty, viimeisenä taksiuudistus. Perussuomalaisten hallituksessa ollessa tänne otettiin ennätysmäärä tiettyjä muuttajia. Demarien hallituksessa ollessa yritysverotusta kevennettiin olennaisesti, mutta ei se työpaikoiksi muuttunut kuten piti.
Hallituksessa ollessa saattaa saada paremmin edes jotain tavoitteidensa suuntaista kehitystä aikaan, mutta aina se vaatii myös kompromisseja. Demarit onnistuivat joidenkin tavoitteidensa saavuttamisessa 60- ja 70-luvuilla, ja samaa voi sanoa nyt päättyneestä Kokoomuksen pitkästä hallitustaipaleesta, vaikka kaikki ei tietenkään mennyt ihan kuten olisivat halunneet.
Siellä on nyt "kansanrintamahallitus" vallassa eli vihreät ja demarit mukana. Jos nyt ei voida tehdä asialle mitään, niin ei voida tehdä ikinä. Aivan turha äänestää kun sillä ei ole vaikutusta asioihin. Samaa politiikkaa jatketaan kuin viime vuonna sillä erotuksella, että verot nousee kun kavereiden palkkoihin tarvitaan rahaa.
Mikä on se tarkoittamasi asia, jolle nyt pitäisi tehdä jotakin? Minimipalkkalakiko?
Lait säätää eduskunta, siellä on myös kokkareita ja persuja, jotka pistää hanttiin. Myös työnantajaliitot voivat yrittää painostaa. Mutta joo, nyt jos koskaan.
Hallitus voi käyttää omistajaohjausta ja perua palkan alennukset.
Sitten ei olisi varaa eritysiavustajiin. Ei pysty perua.
Vierailija kirjoitti:
Ans kattoo, tuleeko lehtiin omistajaohjausministeri Paateron haastattelua aiheesta!
Paatero on kyllä posti-aiheisia ulostuloja tehnyt edellisen hallituksen aikana:
https://twitter.com/sirpa_paatero/status/662272437925580800
http://sirpapaatero.net/paatero-postin-talkootyo-epailyttaa/
Sitäkin kiinnostavampaa tietysti, mitä nyt sanoo. Jäämme odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paatero on kyllä posti-aiheisia ulostuloja tehnyt edellisen hallituksen aikana:
https://twitter.com/sirpa_paatero/status/662272437925580800
http://sirpapaatero.net/paatero-postin-talkootyo-epailyttaa/
Sitäkin kiinnostavampaa tietysti, mitä nyt sanoo. Jäämme odottamaan.
Puheita varmasti tulee kuten aina, mutta teot jää tekemästä.
Vierailija kirjoitti:
Sain itse vuonna 1996 postinjakajana 6128 mk bruttona, mikä olisi nykyrahassa 1448 euroa. Hyvinhän ne palkat on näemmä niistä ajoista nousseet.
sain -96 kesätöissä 6000mk käteen plus päivärahat ja kilsakorvaukset.
nyt palkkakuopassa julkisella sektorilla ammattikoulutaustalla brutto 3700€ 8-16 ma-pe, olisipa mahdollista tehdä ylitöitä, ilta- , yö- tai viikonloppuvuoroa, mutta ei ole niin jää nekin lisät saamatta
Kukaan ei pakota olemaan Postilla töissä. Palkanalennus on perustelu niin kauan kuin osaavia työntekijöitä löytyy tuolla palkalla riittävästi. Jos ei työntekijöitä löydy niin sitten palkkoja taas nostetaan. Yksinkertaista. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa tuottoa omistajilleen ei tehdä hyväntekeväisyyttä maksamalla ylimitoitettuja palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi leikata noin paljon. Kaikkihan irtisanoutuu! Postin kulkeminen täydellisesti ei vain toimi enää nykymaailmassa. Ihmiset lähettävät niin paljon kirjeitä, ettei voi odottaa postia haettavan ja jaettavan joka päivä joka kolkkaan. Mulle on ihan ok, että postin kulkemisessa kestää viikko tai kaksi. Kunhan viralliset tahot ja laskuttajat ottaisivat sen huomioon. Tää nykypeli ei vetele, että Posti polkee työntekijöitään ja yrittää samalla valehdella kuluttajille jakelun ovan nopeaa.
Korjaan: ihmiset lähettävät niin _vähän_ kirjeitä.
Postin yksi suurimmista asiakasryhmistä ovat tätä nykyään pimeän netin kautta toimivat huumausainekauppiaat jotka postittelevat tuotteitaan asiakkailleen kirjeteitse.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota olemaan Postilla töissä. Palkanalennus on perustelu niin kauan kuin osaavia työntekijöitä löytyy tuolla palkalla riittävästi. Jos ei työntekijöitä löydy niin sitten palkkoja taas nostetaan. Yksinkertaista. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa tuottoa omistajilleen ei tehdä hyväntekeväisyyttä maksamalla ylimitoitettuja palkkoja.
"Ylimitoitettuja palkkoja" :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain itse vuonna 1996 postinjakajana 6128 mk bruttona, mikä olisi nykyrahassa 1448 euroa. Hyvinhän ne palkat on näemmä niistä ajoista nousseet.
sain -96 kesätöissä 6000mk käteen plus päivärahat ja kilsakorvaukset.
nyt palkkakuopassa julkisella sektorilla ammattikoulutaustalla brutto 3700€ 8-16 ma-pe, olisipa mahdollista tehdä ylitöitä, ilta- , yö- tai viikonloppuvuoroa, mutta ei ole niin jää nekin lisät saamatta
Minusta ihan kelpopalkka 3700€ ammatikoulutaustalla.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sitä paitsi työttömillä voidaan paikata mahdollinen työvoimavaje eikä heille tarvitse maksaa palkkaa lainkaan. Nimetään työ vain kuntouttavaksi työtoiminnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön maisteri
Tee uusi hakemus ja saalaa maisteritausta, jos tärppäisi paremmin.
Hallitus voi käyttää omistajaohjausta ja perua palkan alennukset.