Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairaslomalla käydä kaupassa?

Vierailija
29.08.2019 |

Tuli olo, että lintsaan tmv kun ruokakaupassa käydessäni törmäsin asiakasperheeseen ja olen siis sairaslomalla enkä töissä. Särkylääkkeitä vetelen ja pakko oli kaupassa käydä, mutta nolotti jotenkin ja vielä kun kysyivät olenko vapaapäivällä. Huokaus😱

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset voi olla näin nynnyjä?

Ei se nynnyydestä johdu, vaan siitä, että monet ihmiset ovat sitä mieltä, että et ole oikeasti sairasloman tarpeessa, jos ei ole pää kainalossa tai pakko maata reporankana sängyn pohjalla pystymättä tekemään mitään. Jos kykenee kaupassa käymään, kykenee heidän mielestään myös töihin ja he myös antavat sairaan huomata mielipiteensä. Kukapa erityisesti sairaana haluaa vielä tällaista niskaansa.

No itse en kyllä ymmärrä, miten pystyy kauppaan menemään, mutta töihin ei, jos työ ei fyysistä ole. Ei tulisi mieleenkään mennä kauppaan, sen verran kipeä olen, jos töitä en pysty tekemään.

Kaupassa on ehkä pakko käydä, jos ei ole ketään muuta käymässä. Kaupassa voi käydä samalla reissulla kuin lääkärissä tai apteekissa. Kunto saattaa kestää lyhyen kauppareissun, mutta ei koko työpäivää. Jne jne

Vierailija
22/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nynnyydestä johdu, vaan siitä, että monet ihmiset ovat sitä mieltä, että et ole oikeasti sairasloman tarpeessa, jos ei ole pää kainalossa tai pakko maata reporankana sängyn pohjalla pystymättä tekemään mitään. Jos kykenee kaupassa käymään, kykenee heidän mielestään myös töihin ja he myös antavat sairaan huomata mielipiteensä. Kukapa erityisesti sairaana haluaa vielä tällaista niskaansa.

No itse en kyllä ymmärrä, miten pystyy kauppaan menemään, mutta töihin ei, jos työ ei fyysistä ole. Ei tulisi mieleenkään mennä kauppaan, sen verran kipeä olen, jos töitä en pysty tekemään.

Hieman eri asia käydä pikaisesti kaupassa kuin istua toimistolla koko päivän. 

Kuumeessakin saa rahattua itsensä sinne kauppaan, mutta ei varmasti jaksa töitä tehdä koko päivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranpelko ja nössöys on todella syvällä isossa osassa suomalaisia.

Vierailija
24/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sairaslomalla (6kk) kaupassa, fyssarilla, häissä ja jopa risteilyllä - mutta töihin ei ollut asiaa. Kaksi jalkaleikkausta pitkine toipumisaikoineen ja komplikaatioineen aiheuttivat sen, että jouduin kulkemaan pyörätuolilla. Työ kotihoidossa on sen verran fyysistä, ettei se pyörätuolista onnistu. Töihin palasin vasta kun jalat kantoivat kunnolla. Eli hyvin voi tehdä muutakin kuin möllöttää neljän seinän sisällä, joissain tapauksissa se jopa suositeltavaa - esim. selkä tykkää liikunnasta, vaikka ei 8 tunnin työpäivää kestäisikään, samoin masentuneelle tekee hyvää olla liikkeellä ja ihmisten ilmoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme