Sama asu, eri kroppa! Katie näyttää, miltä julkkisten asut näyttävät norminaisen päällä
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/ddaaa34c-5ba7-4421-9555-de5c893606b9
Sori, mutta mistä lähtien sairaalloisen lihava on ollut normikroppa?
Nuo kaikki asut näyttävät 100x paremmilta hoikkien naisten päällä.
Kommentit (27)
Okei, nyt alkoi dieetti. vaikken noin iso olekaan. Jotenkin todella silmiä avaavaa katsoa nuo kuvat ja tajuta miksi se oma peilikuvakaan ei miellytä. Jokainen asu näytti paremmalta tuon oikeasti normaalipainoisen päällä ja tämä "norminainen" taas näytti jotenkin hassulta kun mittasuhteet on noin pielessä. Olen siis itse kokoa 42-44 ja ihmettelen kyllä miten noin iso nainen mahtuu samaan kokoon.
161/83
Yllätyin siitä, että lähes kaikki mekot näyttivät paremmalta sen pulleamman päällä.
Housuasut taas näyttivät hyvältä vain hiukan naisen päällä.
Olen itse kokoa 42 ja saan parempaa asiakaspalvelua ja enemmän huomiota miehiltä silloin kun olen pukeutunut mekkoon. En ole koskaan ymmärtänyt mistä tämä johtuu, sillä en koe itseäni mitenkään kauniimmaksi tai muuten fiksumman näköiseksi silloin kun pukeudun mekkoon. En ole koskaan edes kokenut olevani mikään mekkoihminen.
Taidan jatkossa pukeutua useammin mekkoon. Pitää nyt vaan löytää jostain talvikeleihin sopivia mekkoja. Onkohan sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noista asuistakaan ei ollut sama😃
Yhdessä peräti taisi olla ihan sama mekko mutta toki asusteet eri siinäkin. Jokainen asu myös näytti noiden oikeasti normipainoisten päällä paremmalta.
En nyt oikein ymmärtänyt tämän ponttia, tottahan jokainen saa inspiroitua mistä tahansa asusta mutta hölmöähän se on kuvitella että sama asu näyttäisi jokaisen päällä kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noista asuistakaan ei ollut sama😃
Oli se keltanen mekko, missä olivat samassa kuvassa.
Katiella on kaksi erittäin merkittävää asiaa pukeutumisesta hukassa.
1. Monella noista julkkiksista oli päällään ohutta ilmavaa kangasta, joka hulmuaa tuulessa. Katie laittoi tilalle paksua jäykkää kangasta. Tottakai se näyttää erilaiselta.
2. Julkkisnaiset käyttivät monissa kuvissa omaan kroppaansa sopivan kokoisia vaatteita, joissa oli liikkumavaraa. Katie käytti koon pari liian pieniä, jotka näyttivät hänen päällään makkarankuorilta.
Ja vielä tärkein huomio, Katien vartalo ei ole normaali.
- Kaikkien ihmisten ei ole pakko näyttää kauniilta.
- Vaikka ei ole kaunis tai normaalipainoinen tai terve, voi silti elää elämäänsä ja tehdä työtään jne. Ei tarvitse piiloutua kotiin ja pistää elämää tauolle.
- Ylipainoisia kehotetaan pukeutumaan huomiotaherättämättömästi ja maastoutumaan mustaan. Katien kuvat havainnollistivat, että ylipainoinenkin voi pukeutua hauskasti, rohkeasti ja muodikkaasti ja näyttää tyylikkäältä. Okei, ei niin upealta kuin alkuperäinen malli/näyttelijä/artisti, mutta kts. kohta 1. Kaikkien ei tarvitse olla aina kaikista kauneimpia. Avuja on muitakin. Antaa kaikkien kukkien kukkia jne.
Lihavuuden yleisyys Suomessa,
Neljäsosa aikuisista on lihavia.