Sama asu, eri kroppa! Katie näyttää, miltä julkkisten asut näyttävät norminaisen päällä
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/ddaaa34c-5ba7-4421-9555-de5c893606b9
Sori, mutta mistä lähtien sairaalloisen lihava on ollut normikroppa?
Nuo kaikki asut näyttävät 100x paremmilta hoikkien naisten päällä.
Kommentit (27)
Kuinkas monta prosenttia ihmisistä maailmalla on ylipainoisia ja monta Suomessa?
" Miltä halppisversio julkkisten asuista näyttää lihavan naisen päällä?"
Asutkin ovat vain suuntaa-antavasti "samoja". Aika nollajournalismia taas vaihteeksi. IL:n muotitoimittajat ovat pidemmän aikaa yrittäneet saada lihavia "normikroppaiseksi" juuri tällaisilla "artikkeleilla".
Mä en vaan pidä ihmistä kauniina, jos on tosi lihava. Sori siitä.
Johtuu varmaan siitä että olen itse noin 50 kiloa ylipainoinen enkä pysty millään pitämään itseäni kauniina vaikka naamasta ihan perusnätti olenkin. Olin ennen hyvin hoikka ja rakastin itseäni. Nyt vihaan tätä läskiä, jonka päällä mikään vaate ei näytä hyvältä.
Miten noin lihava voi mahtua kokoon 44??
Eihän toi nainen ole "sairaalloisen lihava". Olisko kokoa 44-46? Ylipainoinen kyllä.
Huonoimmalta näytti oranssi makkarankuorimekko. Mutta monet asut kyllä kivoja ja sopivat hänen vartalonmalliinsa ja oli valittu hänelle sopiva vaatekoko.
koko 12/44 on jenkkien normikoko :)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas monta prosenttia ihmisistä maailmalla on ylipainoisia ja monta Suomessa?
Nauru 88%
Eritrea 4%
Muut maat sitten noiden väliin.
No jaa, lihava on lihava, mutta nykyään se on kai aika tavallista. Suurin osa noista asuista oli aika arkisia, ei mitenkään kovin näyttäviä, ei niissä niin kummoista eroa ollut, paitsi hoikka vartalo toki on kauniimpi. Iso ero oli oikeasti urheiluasussa ja kotelomekossa, julkkisten hyväksi. Kietaisumekko taas oli k.o. Katien päällä jopa parempi kuin julkkiksen, jota se ei pukenut ollenkaan.
Mitähän tästä nyt pitäisi sanoa? Mielestäni monetkaan julkkikset eivät loista omalla tyylillään, näyttävät paljon paremmilta jonkun muun stailaamina. En ymmärrä, miksi joku niitäkin seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta halusin katsastaa luvut. Tässä tulee, jos muitakin kiinnostaa:
Suomessa on 2.5 miljoonaa ylipainoista aikuista.
Koko maailman väestöstä 30% on ylipainoisia eli 2 miljardia ihmistä.
Lihava, mutta ei sairaalloisen lihava.
Jutun nainen ei ole sairaalloisen lihava. Useimmat asuista tosiaan näyttivät paremmalta hoikemman päällä, mutta minusta on ilahduttavaa että sitä keltaista makkarankuorta lukuun ottamatta kaikki toimi riittävän hyvin, eli ylipainoisen ei ole pakko pukeutua löysiin, muodottomiin, joustaviin kaapuihin.
Mitä aloittajan elämässä on solmussa kun pitää pilkata ja halveksua ihmistä, joka yrittää saada muut lopettamaan itsensä vihaamisen? Se inho ei nimittäin hyödytä mitään eikä ketään eikä laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi nainen ole "sairaalloisen lihava". Olisko kokoa 44-46? Ylipainoinen kyllä.
Huonoimmalta näytti oranssi makkarankuorimekko. Mutta monet asut kyllä kivoja ja sopivat hänen vartalonmalliinsa ja oli valittu hänelle sopiva vaatekoko.
Saman painoinen mies sitten olisi järkyttävä läski jota vältetään kuin ruttoa
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan pidä ihmistä kauniina, jos on tosi lihava. Sori siitä.
Johtuu varmaan siitä että olen itse noin 50 kiloa ylipainoinen enkä pysty millään pitämään itseäni kauniina vaikka naamasta ihan perusnätti olenkin. Olin ennen hyvin hoikka ja rakastin itseäni. Nyt vihaan tätä läskiä, jonka päällä mikään vaate ei näytä hyvältä.
Mitä peukuttamista on siinä että ihminen vihaa itseään? Ei se ole mikään hurraamisen aihe. Itseään kannattaa rakastaa ja arvostaa ihan kaiken kokoisena - silloin on helpompi kohdellakin itseään hyvin, myös terveyden näkökulmasta. Sinun arvosi ei ole kiinni siitä miten vaatteet asettuvat päällesi, et ole vaateripustin vaan ihminen.
Ihan hauska!
Eikä tarkoituskaan ollut, että asu on tismalleen sama. On kuitenkin ihan samantyyppinen jopa "samanlainen" joissain kuvissa.
Ihan hauskan näköinen nainen ja ei todellakaan mikään "sairaalloisen lihava". Toki on reilusti ylipainoinen.
Mutta onhan nuo hoikat paremman näköisiä periaatteessa ja myös käytännössä. Tarkoitus oli kai osoittaa, että lihava voi pukeutua ihan niinkuin hoikatkin.
Noh.. aina ei minusta voi, mutta tässä toimi.
Taas lihavasta yritetään tehdä "normi aista", ARGH!
Lihava on lihava.
Yksikään noista asuistakaan ei ollut sama😃