Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiviisaana on helppo sanoa!! Kysymys??

Vierailija
29.05.2006 |

Eli siis kun synnytit ensimmäisen kerran ja tietysti mietit jälkeen päin synnytystäsi niin mitä olisit tehnyt toisin synnytyksessä jos olisit sillä synnytyksen hetkellä tajunnut tehdä??

Minun vastaus:

Mua ponnistutti jo 4 sentistä ihan tajuttomasti, eli siis ponnistamisen tarve alkoi 12 aikaan yöllä ja poika syntyi 7 aamulla ja ponnistusvaihetta kesti 1t45min. Silloin jo supistukset olivat tosi kipeitä ja vaadin epiduraalia ja sainkin sen ja sit kun ponnistamisen tunne meni melkein sietämättömäksi kun ei saanut ponnistaa ja sitten yritettiin sänkyä laittaa niin että olin vähän niinkuin pää alaspäin että alapää oli ylempänä niin että vauva ei painaisi niin kovasti alas ja ponnistamisen tarve vähenisi. Sitten kysyin kätilöltä että enkö voisi nostaa peppua ylös mutta en saanut nostaa kun epiduraali oli jo laitettu. Eli siis olisin ennemmin kärsinyt niistä supistuksista jos olisin tiennyt että pyllyä ei saa nostaa ylös enään sitten kun kipulääke on annettu kuin siitä ihan tajuttomasta tarpeesta ponnistaa (mikäli se pyllyn ylös nostaminen olis vähän edes auttanut)

Mutta siis kehiin tällaisia ajatuksia!!

(sori jos oli vaikeasti selitetty mut kun tuo mies tuli tohon häiritseen)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt kunnolla!! Synnytys kesti tosi pitkään (tai no virallisesti vain joku 6 tuntia, mutta semmoista jonkinmoista supistelua oli melkein 2vrk). En syönyt pariin päivään oikein lainkaan ja olin tosi heikossa kunnossa synnytyksessä ja sen jälkeen, En oikein jaksanut nauttia vauvasta... Meinasin pyörtyä aina kun vähänkin nousin istumaan, Onneksi helpotti vuorokaudessa.

Vierailija
2/4 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti ottaisin jotain kipulääkettä, nimittäin se oli kamalaa kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin meni kaikinpuolin,

osaava henkilökunta ym...

Vierailija
4/4 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset