Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys n. 170cm pitkille naisille: minkä painoinen olet suunnilleen, kun käytät S/36-koon vaatteita?

Vierailija
29.08.2019 |

Ei muuta syytä, kun vaan vähän vertailen, että olenko normaali :D

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 172 cm ja 56kg ja mulle menisi S-koon vaatteet muuten mutta ne on liian  lyhyitä hihoista, lahkeista ja muualta. Mistä te pidemmät löydätte esim paitoja joissa on tarpeeksi pitkät hihat?

Tästä olin itsekin tulossa kirjoittamaan, olen 172 cm ja vaikka 52-60 kiloisena S olisi voinut sopia muuten, piti ottaa isompi koko just paidan helman ja housunlahkeiden takia. Nykyään täytyy kyllä ottaa L ihan koonkin puolesta. 😬

Vierailija
62/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on F70 ja käytän kokoa 40. Pituutta on tuon 170 cm ja painoa 85 kg. Varmaan olisin kokoa 36, jos painaisin alle 60 kg.

Meidän perheen naiset ovat rintavia luonnostaan, siksi paidoista pitää olla isompi koko, kuin alaosasta (38).

Kävin sydänlääkärillä eilen, hän kuunteli rintaa ja raotti pitsiliivejä. Kappas vain, sinullehan on kertynyt rasvaa oikeisiin paikkoihin, tokaisi hän.

Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 172 cm ja 56kg ja mulle menisi S-koon vaatteet muuten mutta ne on liian  lyhyitä hihoista, lahkeista ja muualta. Mistä te pidemmät löydätte esim paitoja joissa on tarpeeksi pitkät hihat?

Tästä olin itsekin tulossa kirjoittamaan, olen 172 cm ja vaikka 52-60 kiloisena S olisi voinut sopia muuten, piti ottaa isompi koko just paidan helman ja housunlahkeiden takia. Nykyään täytyy kyllä ottaa L ihan koonkin puolesta. 😬

Hämmentävää. Etkö tiennyt, että on olemassa pitkille ihmisille mitoitettuja vaatteita?

Vierailija
64/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä trikoopaitoja ja joskus housujakin saa kotimaiselta Rivalta, tosin hihat on heilläkin vielä liian lyhyet. Tosi pitkät housut ostin loppuvuodesta Hujaus-nimisestä firmasta.

Vierailija
65/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää. Etkö tiennyt, että on olemassa pitkille ihmisille mitoitettuja vaatteita?

Olisi näköjään pitänyt mainita, että tämä kevyt aikani sijoittui vuosille 2000-2010, jolloin ei nettishoppailtu nykyiseen malliin ja rahat oli opiskelijalla vähäiset.

Vierailija
66/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt kokoa 38 

Paino on sahannut 50-55 kilon väliä. Pituutta 170cm. Juu tiedän olen lievästi alipainoinen 

Vierailija
67/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

171 cm ja luuston rakenne on sen verran iso (hartiat, lantio, koko setti...), etten halua edes arvailla miten alipainoinen minun pitäisi olla mahtuakseni s-koon vaatteisiin.

Olen 10 cm sinua piempi. Ei toivoakaan, että s-koossa tulisi vastaan tarpeeksi pitkiä vaatteita.

Vierailija
68/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

171 cm ja luuston rakenne on sen verran iso (hartiat, lantio, koko setti...), etten halua edes arvailla miten alipainoinen minun pitäisi olla mahtuakseni s-koon vaatteisiin.

Olen 10 cm sinua piempi. Ei toivoakaan, että s-koossa tulisi vastaan tarpeeksi pitkiä vaatteita.

Esim. Zalandossa on tällä hetkellä 3660 naistenvaatetta pitkällä mitoituksekka, joten luulisi löytyvän sinullekin edes yksi sopiva vaate.

Vierailija
69/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mahtuu s kun painan 172cm/60kg. Housuissa ei silloinkaan mutta mekoissa, puseroissa ym.

Nyt painaa 62-63kg ja M/38 on vaatekoko. Housuissa usein 40.. Takit on poikkeus, ne on aina 36 tai jopa 34 kokoa. 

Olen siis siroluinen mutta mun massa on paljolti reisissä ja takapuolessa.

Vierailija
70/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pienentävät puheissa kokojaan, sen huomaa vaatekaupoissa. S-kokoa löytyy tangoilta ja M/L yleensä loppuun myytyjä. USAssa ostin M koon alushousut, mutta ne olisivat L kokoa meillä. 

Vierailija
71/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rasvaprosenttini oli 16 päälle 170 pitkänä ja painoin 62. Se on alhainen rasvaprosentti naiselle. Housujen kokoni oli M, yläosan koko S-M.

Alle 60 olen painanut viimeksi alle 20-v. Nyt olen ylipainon rajalla ja käytän koko L-XL 44-46. Tavoitteenani olisi päästä takaisin hyvän olon painooni 65 kg jolloin ei salillakäyvänä käytän kokoa M-L, 40-42.

Vierailija
72/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaatekoko määräydy vain elopainon mukaan vaan myös vartalon malli vaikuttaa. Tarkoitan siis, että esim. 65-kiloinen 170 cm, mutta luustoltaan siro voi mahtua S-koon takkiin, mutta 170 cm ja 60 kg leveäharteisempi, isorintainen tms. joutuu ostamaan isomman koon.

Vierailija
73/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä on ihmettelemistä? Kropat on erilaisia eri ihmisillä.

Itse olen 170 cm, painan 69 kg ja käytän 38 kokoa. Olen melko lihaksikas, lantioni on normaali, reidet lihaksikkaat, mutta niistä puuttuu pahkurat sivuilta ("ratsstushousut"). Saman koon vaatteita olen käyttänyt 12-vuotiaasta asti (poislukien raskausajat), vaikka kroppani malli on muuttunut.

N55

Vierailija
74/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 - 38 -koon housut on lähes aina liian lyhyitä minulle joka olen 170 cm eikä jalatkaan ole mitenkään pitkät. Esim h&m:n S-koko on mitoitettu 165 cm pituisille. M-koko on pituudelta sopiva, yllätys kun se on mitoitettukin juuri pituiselleni.

Yläosissa M on usein sopiva.

170cm/67 kg olen.

Vierailija
75/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 167cm, s koon paita, m tai l housut. Painan 78kg. S koon housut ei ole mahtunut edes 50 kiloisena.

Olen lihaksikas (ja läskiä myös)

N32

Vierailija
76/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172cm ja painan 97kg eli ihan ok

Vierailija
77/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkälle hoikalle sopii kuitenkin pääsääntöisesti ennemmin isosta koosta slim-malli, kuin pienestä koosta pidennetyt hihat, helma, lahkeet lantion alue jne. 

Mutta joillekin on tärkeää, että siinä on se tietty numero tai kirjain. 

S-koko on small, eli pieni, ja 170-senttinen ei ole pieni, vaikka kuinka hoikka olisi.

Itse mahduin kokoon s/36 kun olin 169cm ja 49kiloinen, mutta ei ne siltikään istuneet niin hyvin kuin esim. m tai l-koot, jotka puolestaan sitten olivat liian leveitä. Käytin ennemmin niitä m-koon vaatteita, jotka ovat sopineet myös myöhemmin kilojen kertymisen myötä ja jopa raskausaikana. 

Vierailija
78/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatekokoni on aina ollut 38/m vaikka paino sahannut v. 54 - 64 kiloa. Hartialinja sen määrittelee ja selän leveys.Jollain hyvin alaosalihavilla on pieni yläosa ja hyvin voi mennä ne s-koot vaikka olisi painoa 70 kiloa ellei tissit ole valtavat.

Vierailija
79/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 169cm ja painan 65kg, käytän M/38 -vaatteita. S/36 menivät kun olin noin 58kg.

Vierailija
80/87 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut: Vielä 56-kiloisena meni koko 36/38. 58-kiloisena koko 38 ja 60-64-kiloisena koko 40 on vähän parempi kuin koko 38 joka myös mahtuu, joistakin hyvin harvoista malleista jopa 36. Pienet koot ongelma silloin kun mahtuivat koska lahkeet olivat aina aivan liian lyhyet. 34:kin mahtui laihana.

Yläosat: 45-55-kiloisena S, 56-64-kiloisena M, joistakin harvoista malleista L. Päällystakeista joskus L, useammin M.  XS ei juuri koskaan käynyt laihanakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme