Kysymys n. 170cm pitkille naisille: minkä painoinen olet suunnilleen, kun käytät S/36-koon vaatteita?
Ei muuta syytä, kun vaan vähän vertailen, että olenko normaali :D
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minusta paino ja pituus ei kerro mitään vaatekoosta. merkitystä on enemmän rinnanympäryksellä sekä lantion ja vyötärön ympärysmitoilla. Jos on vaikka isot rinnat, ei joku S koon paita ehkä mahdu vaikka olis hoikempi/timmimpi, tai vastaavati leveä lanne- eli ihan turha ihmetellä miten joku toinen kilomäärässä X tai Y mahtuu pienempään tai isompaan vaatteeseen. Ihan perusjuttuja...
No mulla on d-kupit ja silti mahtuu s-koon paidat, perusrytkyissä, koska muuten oon siro (hoikat kädet, kapea rintakehä). Joskus myös 38 jäykemmistä kankaista. Ja 170 cm 65 kg. Voimakkaat reidet, joten alaosasta 38.
Mulla taas on F70 ja käytän kokoa 40. Pituutta on tuon 170 cm ja painoa 85 kg. Varmaan olisin kokoa 36, jos painaisin alle 60 kg.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on F70 ja käytän kokoa 40. Pituutta on tuon 170 cm ja painoa 85 kg. Varmaan olisin kokoa 36, jos painaisin alle 60 kg.
Meidän perheen naiset ovat rintavia luonnostaan, siksi paidoista pitää olla isompi koko, kuin alaosasta (38).
Kyllä te naiset olette ihanan kokoisia. Niin pikkusia, että tuuli puhaltaa monet kumoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen naiset ovat rintavia luonnostaan, siksi paidoista pitää olla isompi koko, kuin alaosasta (38).
Kävin sydänlääkärillä eilen, hän kuunteli rintaa ja raotti pitsiliivejä. ”Kappas vain, sinullehan on kertynyt rasvaa oikeisiin paikkoihin”, tokaisi hän.
168cm 51kg ja XS-koko. Kun painoin 55-57kg, käytin S-kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te naiset olette ihanan kokoisia. Niin pikkusia, että tuuli puhaltaa monet kumoon.
Isoilla purjeilla tuuli riepottelee väkisinkin.
171/56, käytän kokoja 36-40 ja S-L. Juhla- ja urheiluvaatteissa tyköistuvampaa, työ- ja arkivaatteissa sekä pällysvatteissa väljempää.
Kysyin saman kysymyksen reilu viisi vuotta sitten! https://www.vauva.fi/keskustelu/3987206/ketju/paljonko_168_cm_naisen_pi…
Vierailija kirjoitti:
169/65-67kg useat paidat voi ostaa s kokoisena. Muuta riippuu kyllä tosi paljon mallista. Housuissa harvemmin menee s koko kun mulla on leveä lantio
Ollaan me eri mallisia. Mä olen 173 cm, paino 60 kg, ei synnytyksiä, ikä 35+. Vaatekoko L tai 40. Siitä pienemmät eivät mahdu hartioista, lantiosta, vyötäröstä ym ja lisäksi hihat sekä lahkeet olisivat pienemmissä vaatteissa lyhyet.
Ainakin alaosan istuvuuteen on synnytyksillä vaikutusta. Itselläni lantio muutti muotoaan esikoisen synnytyksessä ja samat farkut, joita raskaus-aikana aika pitkällekin olin käyttänyt, ei mahtuneetkaan enää lantiosta, vaikka painoa oli jopa vähemmän kuin ennen raskautta. Miten lie sitten nitkahti, molemmille puolille suoliluun harjanteen kohdalle tuli pitkät ja syvät arvet synnytyksen aika. Eivät olleet siinä aiemmin.
En ole koskaan mahtunut s-kokoon, en edes 60 kg painavana ja pituutta on 170 cm. Mulla oli rinnan- ja lantionympärys tuossa koossa 94-94 cm ja vyötärö noin 70 cm. En kokenut, että mun pitäisi mahtua s-kokoon, yläosani on leveiden hartioiden ja rintavuuden takia numeroa isompi kuin alaosa.
Tasan 60 kg koko päivän ruoat syöneenä. Pituus noin 170. Kenkä 36. Pitkät sääret ja siro jalkaterä. Joka päältä päin kuin kaksitoistavuotiaana. Rypyt piilossa jalkapohjissa.
jalkafetistien unelma !
55kg on mun ihannepaino ja silloin mahtuisin kaapissa oleviin s-koon vaatteisiin. Nyt kuitenkin painoa 62kg ja joutunut ostamaan m-koon vaatteita.
175 cm, 85 kg ja B85. Olen hoikka, harrastan liikuntaa aktiivisesti eli lihaksista tulee kiloja.
Oon 172 cm ja 56kg ja mulle menisi S-koon vaatteet muuten mutta ne on liian lyhyitä hihoista, lahkeista ja muualta. Mistä te pidemmät löydätte esim paitoja joissa on tarpeeksi pitkät hihat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 176 ja 63 kg. En mahdu enää 38 vaatteisiin. Olin alle 60 kg kun mahduin. Hyvästi malliajat, mutta näytän nyt paremmalta, kun olen 4 lasta myöhemmin yli 60 kg.
Miten voi muka olla ette mahdu kokoon 38? Olen myös 176 ja painan 72 eli n. 10 kiloa sinua enemmän ja mahdun kyseiseen kokoon.
Samaa ihmettelin. Tyttäreni on 176 cm ja painaa n.63-65 kg, käyttää kokoa 38. Hän on hoikka kuin pajunvitsa, mutta varmaan pelkkää lihasta kovan ja vaativan treenauksen vuoksi (ei mitään kuntosalia kännykkäkameran kanssa, vaan koko kehon täydellistä hallintaa vaativaa lajia).
172 cm ja paino 59-61kg. Olen aika sirorakenteinen ja käytän pääsääntöisesti kokoa 36/S. Farkuissa koko 27".