Teinien joukko kävi 16-vuotiaan kimppuun Espoossa – pojan äiti kuvailee tilannetta uhkaavaksi: "Osalla oli nyrkkirautoja vyöllään"
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ulkomaalaistaustaisuus piti mainita, aiheuttaa turhaa vastakkainasettelua ja rasismia
Oisi sen voinut jättää mainitsemattakin. Jokainen joka tuntee edes hieman Tapiolaa ja sen lähialueita, tietää että ei täällä liiku kantasuomalaisten nuorten ryöstöjengejä ainuttakaan. Vanhemmilta saa kyllä aivan tarpeeksi rahaa pyytämällä.
Eli Tapiolassa siis. Onko parempia tuntomerkkejä jos käy hoitelemassa nämä nilkit?
Jaa, there goes the neighborhood. Espoon keskuksesta on siis tulossa Rosengård. Älkää ainakaan ostako sieltä asuntoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ulkomaalaistaustaisuus piti mainita, aiheuttaa turhaa vastakkainasettelua ja rasismia
Oisi sen voinut jättää mainitsemattakin. Jokainen joka tuntee edes hieman Tapiolaa ja sen lähialueita, tietää että ei täällä liiku kantasuomalaisten nuorten ryöstöjengejä ainuttakaan. Vanhemmilta saa kyllä aivan tarpeeksi rahaa pyytämällä.
Missä liikkuu kantasuomalaisten nuorten ryöstöjengejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai oikein missään enää. Jotain yksittäisiä yrittäjiä olen vielä nähnyt itä-helsingissä, mutta tapiola lähialueineen on tosiaan suomen varakkaimpia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkirauta vyöllä? Mistälähtien se vyöllä oleva (mikä vaan) on ollut uhkaava? Raksamiehellä on puukko haalareissaan, onko sekin uhkaava? Uhkaileeko mies, housuissaan olevalla nahkapatukalla, jokaista vastaantulevaa naista?
Kuten jo selitetty nyrkkirautaa ei saisi olla esillä missään tilanteissa koska se on kielletty väline.
Nyrkkiraudalla ei ole muuta funktiota kuin vahingoittaa toista ihmistä.
Raksamiehellä on puukko rakentamista varten, ei ihmisten satuttamista varten.
Joku rasmukka siellä taas esittämässä tyhmää kun pitää valkopestä mustien lemmikkien perseilyjä?
/2 palaa asiaan.
Kun en jaksanut lähteä etsimään itse uutista, kommentoin vain tuota vyöllä olevaa nyrkkirautaa, ja sen uhkaavuutta. Se raksamiehen haalareissa oleva puukko on mielestäni moisessa tilanteessa aivan yhtä uhkaava, kuin vyöllä oleva nyrkkirautakin. Aika harva kuolee nurkkiraudan iskuun, mutta puukkoon aika monikin. Mistä kukaan tunnistaa enää nyrkkirautaa, jos se ei ole ihmisellä kädessään?
Ja minulle on aivan sama näiden pahoinpitelijöiden ihonväri, sen perusteella en 'tuomiotani' anna.
Niin, puukko vyöllä on varmaankin uhkaava jos tullaan uhkailemaan ja rahaa vaatimaan.
Mutta sinä aloit länkyttää raksamiehistä. Raksamiehet rakentaa rakennuksia eikä ryöstele joukolla teinejä.
Eli onko raksamiehen haalarit joku suojus, että kukaan niitä käyttävä ei voi käyttää väkivaltaa? Joo, yleensä raksamiehet rakentaa taloja, mutta yhtälailla ne voi ryöstää vaikka lähikauppoja. Ryöstäjä on ryöstäjä, aivan sama onko se Mogadishusta tai Kauppakorkeasta.
Vaikka miten poistatat viestejä niin karu fakta on se etteivät raksamiesten joukot juoksentele Suomessa ryöstelemässä yksinäisiä suomalaisteinejä. Matuteinien joukkiot juoksentelevat.
Joten raksamiehistä uliseminen näissä uutisisssa on pelkkää olkiukkoilua kun ei muutakaan rasmukka keksi.
Yhtään viestiä en ole poistattanut. En keskustellut ryöstäjien ihonväristä, vaan siitä vyöllä olleesta nyrkkiraudasta. Edelleen olen sitä mieltä, että keskiverto kaduntallaaja ei tunnista nyrkkirautaa, jollei se ole jonkun kädessä. Ja nyrkkirauta on vaarallinen ja laiton kapine, mutta siihen kuolee vuosittain todella harva ihminen. Puukkoon kuolee joka vuosi kymmeniä suomalaisia, mutta niitä ei olla kieltämässä.
Raksamies oli esimerkki. Aivan yhtälailla 'Pohojalaanen' mieshenkilö saa kulkea perinneasussaan puukot helavyöllä, eikä kukaan soita poliisia paikalle, tai koe häntä uhkaavaksi, pelkästään puukon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ERINOMAINEN KYSYMYS. Ovat olleet tuontitavaraa ne.
Huhhuh, Tapiolassa? Ja puoli seiskalta illalla?? Kiitos kai kuuluu Länsimetrolle tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, there goes the neighborhood. Espoon keskuksesta on siis tulossa Rosengård. Älkää ainakaan ostako sieltä asuntoa
Espoon keskus on kyllä sekä fyysisesti että henkisesti kaukana Tapiolasta. Luulen että pojat vain päättivät kokeilla uuden metrolinjan tarjoamia uusia metsästysmaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäministerin hiljaisuus asiasta on odotettua. Mitäoä Suomen sisäinen turvallisuus sisäministerille kuuluisi?
Sisäministeri on jo ilmaissut mikä on hänelle kaikkein tärkein asia; se että Suomeen pääsee jatkossakin vapaasti lisää perseileviä "17-vuotiaita".
Se on oikeus joka menee kaiken muun edelle
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkirauta vyöllä? Mistälähtien se vyöllä oleva (mikä vaan) on ollut uhkaava? Raksamiehellä on puukko haalareissaan, onko sekin uhkaava? Uhkaileeko mies, housuissaan olevalla nahkapatukalla, jokaista vastaantulevaa naista?
Kyllä te ultrasuvakit olette samaan aikaan sekä todella huvittavia että todella säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo selitetty nyrkkirautaa ei saisi olla esillä missään tilanteissa koska se on kielletty väline.
Nyrkkiraudalla ei ole muuta funktiota kuin vahingoittaa toista ihmistä.
Raksamiehellä on puukko rakentamista varten, ei ihmisten satuttamista varten.
Joku rasmukka siellä taas esittämässä tyhmää kun pitää valkopestä mustien lemmikkien perseilyjä?
/2 palaa asiaan.
Kun en jaksanut lähteä etsimään itse uutista, kommentoin vain tuota vyöllä olevaa nyrkkirautaa, ja sen uhkaavuutta. Se raksamiehen haalareissa oleva puukko on mielestäni moisessa tilanteessa aivan yhtä uhkaava, kuin vyöllä oleva nyrkkirautakin. Aika harva kuolee nurkkiraudan iskuun, mutta puukkoon aika monikin. Mistä kukaan tunnistaa enää nyrkkirautaa, jos se ei ole ihmisellä kädessään?
Ja minulle on aivan sama näiden pahoinpitelijöiden ihonväri, sen perusteella en 'tuomiotani' anna.
Niin, puukko vyöllä on varmaankin uhkaava jos tullaan uhkailemaan ja rahaa vaatimaan.
Mutta sinä aloit länkyttää raksamiehistä. Raksamiehet rakentaa rakennuksia eikä ryöstele joukolla teinejä.
Eli onko raksamiehen haalarit joku suojus, että kukaan niitä käyttävä ei voi käyttää väkivaltaa? Joo, yleensä raksamiehet rakentaa taloja, mutta yhtälailla ne voi ryöstää vaikka lähikauppoja. Ryöstäjä on ryöstäjä, aivan sama onko se Mogadishusta tai Kauppakorkeasta.
Vaikka miten poistatat viestejä niin karu fakta on se etteivät raksamiesten joukot juoksentele Suomessa ryöstelemässä yksinäisiä suomalaisteinejä. Matuteinien joukkiot juoksentelevat.
Joten raksamiehistä uliseminen näissä uutisisssa on pelkkää olkiukkoilua kun ei muutakaan rasmukka keksi.
Yhtään viestiä en ole poistattanut. En keskustellut ryöstäjien ihonväristä, vaan siitä vyöllä olleesta nyrkkiraudasta. Edelleen olen sitä mieltä, että keskiverto kaduntallaaja ei tunnista nyrkkirautaa, jollei se ole jonkun kädessä. Ja nyrkkirauta on vaarallinen ja laiton kapine, mutta siihen kuolee vuosittain todella harva ihminen. Puukkoon kuolee joka vuosi kymmeniä suomalaisia, mutta niitä ei olla kieltämässä.
Raksamies oli esimerkki. Aivan yhtälailla 'Pohojalaanen' mieshenkilö saa kulkea perinneasussaan puukot helavyöllä, eikä kukaan soita poliisia paikalle, tai koe häntä uhkaavaksi, pelkästään puukon takia.
Eivät soita koska kaikki ymmärtävät että pohojaalainen on perinneasussa, perinneasuun kuuluu puukko, eikä tämä ole merkki siitä että pohojaalaanen aikoo tuikata sillä sinusta ilmat pihalle.
Onko nyrkkirauta huppariteinin vyöllä joku uusi somalien perinneasu, vai mitä yrität länkyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ultrasuvakit olette samaan aikaan sekä todella huvittavia että todella säälittäviä.
Kiitos tästä mutkat suoraksi analyysistäsi. Olen kyllä itse äänestänyt Perussuomalaisia jokusen vuoden, ja olen tätä holtitonta maa hanmuuttoa vastaan. Mutta minä en nyt keskustellutkaan ryöstäjien kotimaasta tai heidän ihonväristään.
Vierailija kirjoitti:
Mk on rikkaus.
MK48 on todellinen rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Noilla tietyillä oli koulussa nyrkkiraudat. Lapsi kertoi kotona, kerroin opettajalle, joka ei uskonut. Okei.
Tuollaiset asiat pitää kertoa rehtorille, joten sinne siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä mutkat suoraksi analyysistäsi. Olen kyllä itse äänestänyt Perussuomalaisia jokusen vuoden, ja olen tätä holtitonta maa hanmuuttoa vastaan. Mutta minä en nyt keskustellutkaan ryöstäjien kotimaasta tai heidän ihonväristään.
Älä viitsi valehdella. Viestisi oli kuin suora kopio rasmuslaisten ja muiden tyypillisistä valkopesuviesteisteistä. Jokainen täysjärkinen ymmärtää eron työnsä puolesta puukkoa kantavan raksamiehen ja muuten vain nyrkkirautaa kanniskelevan henkilön välillä. Jos olit tosissasi, niin sinun on syytä hioa kirjallista ilmaisuasi hiukan.
Minusta tuntuu, että olet lukenut rivien välistä kirjoituksiani, ja tulkinnut ne oman mielipiteesi mukaan. Minä en ole keskustellut ihonväristä, ryöstöstä, osallistujien iästä tai tapahtumapaikasta. Vain ja ainoastaan siitä, että joku henkilöiden vyöllä ollut (vaarallinen ja laiton) kapine oli tulkattu erityisen uhkaavaksi. Ihan yhtälailla raiskatun mielessä jokaisen miehen pullottava housunetumus voi tuntua uhkaavalta.
Minua niin ärsyttää tämä uutisointi, että joku tuntui uhkaavalta, vaikka juuri sitä olisi tapahtunutkaan. Nainen kertoo, että lenkkipolulla tuntui, että joku seuraa, ja sen perusteella vaatii kaikkia miehiä kuriin? Tässä tapauksessa tietenkin tapahtui, mutta siitä en nyt keskustellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva kuolee nurkkiraudan iskuun
Aika moni on saanut nyrkkiraudasta vakavia kallonmurtumia. Kyseessä on erittäin vaarallinen ase.
Olen syntynyt 1973, ja 80-luvulla omassa koulussani itähelsinkiläisessä ongelmalähiössä todella monilla koulutovereillani oli koulussa (ja kaikkialla muuallakin) mukanaan nyrkkirautaa, kääntöveistä, jne. Ei sitä silloin osannut ajatella, että siinä olisi mitään kummallista. En joutunut onneksi kertaakaan todistamaan, että näitä olisi käytetty, kuten ei tässä puheena olevassa tapauksessakaan ollut. Kyllä on pitkä tie kuljettu muutamassa vuosikymmenessä, kun tällainen on nyt valtakunnallinen uutinen, mikä ennen oli teinien normaalia arkea.
Sisäministerin hiljaisuus asiasta on odotettua. Mitäoä Suomen sisäinen turvallisuus sisäministerille kuuluisi?