Kuinka monta hyvää seksitöntä parisuhdetta tiedät?
Seksittömyydestä parisuhteessa puhutaan paljon mutta aika harvoin seksittömistä parisuhteista jotka ovat silti hyviä. Enkä nyt puhu aseksuaaleista vaan suhteista joissa seksiä on ollut aikaisemmin.
Omassa tuttavapiirissäni on pari parsikuntaa joiden olen erilaisista vihjeistä (asiasta ei koskaan ole puhuttu suoraan) ymmärtänyt olevan kokonaan tai lähes seksittömiä. Silti parisuhteet vaikuttavat ihan toimivilta eikä ero näytä olevan agendalla. Päinvastoin, remontoidaan taloja, ostetaan uusia ja eletään tavallista lapsiperheiden elämää.
Kuinka yleistä olet havainnut tällaisen olevan vai elätkö jopa itse tällaisessa suhteessa? Ja uskotko että sellainen suhde voi pysyä hyvänä loppuun saakka eikä seksittömyys vie siltä pohjaa sittenkään kun lapset lentävät pesästä?
Kommentit (22)
Parisuhde ilman seksiä on kaverisuhde. Vaimoni on tätä mieltä ja itse kanssa. Kumpikaan emme olisi enää yhdessä ilman seksiä. Tämä oli vaimon kanta jo nuorena avioon mennessä.
En usko minäkään seksittömään suhteeseen.
en varmaankaan yhtään. ellei sitten joku pariskunta juuri ennen eroa. en usko että suhde voi olla hyvä ilman sitä. Suhteen tila näkyy suoraan makkarissa. Kun suhde ei enää kiinnosta, niin ei kiinnosta makkarissakaan pyöriminen.