Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua kutsuttu ylisuojelevaksi äidiksi?

Vierailija
28.08.2019 |

Niin. Kaverini aika hyökkäävästi asian ilmaisi. Enemmän se asenne taisi vaikuttaa omaan reaktiooni. Antoi pari esimerkkiä, joista olen jälkeenpäin muiltakin kysellyt, että onko liioiteltua ja heidän mielestään ei. Neuvolassakin kysyin toisesta asiasta, kun jäi häiritsemään, että toimin liian rajoittavasti. Esimerkiksi painavien tavaroiden siirtäminen pois matalalta tasolta. Olin kuvitellut, että siirtäminen on ihan normaalia, kun vauva oppii seisomaan ja vetelee kaikkea alas. Kaverillani ei ole lapsia, mutta tykkää lapsista ja haluaa itsekin, sitten kun tuntee olevansa valmis. Hieman ahdistaa olla hänen seurassaan tämän jälkeen. Ajattelin, että muilta äideiltä saan arvosteluja niskaani, mutta tämä yllätti täysin. Itselleni ei tulisi mieleenikään sanoa tuollaista kenellekään, koska kaikilla on omat tapansa hoitaa tilanteet. En tiedä kuinka monesta asiasta hän näin ajattelee, mutta on kuulemma pitkään häirinnyt häntä ja useampia asioita on tullut vastaan. Hän jotenkin myös ajattelee, että tietyt asiat koskevat vain häntä. Esim. jos vauva on päiväunilla, niin en mieluusti ota silloin ketään vieraita vastaan. Haluan huilata sen hetken ja näkisin kaveriani muutenkin mielummin muualla kahdestaan. En haluaisi kaverin takia lähteä muttamaan tapaani olla vauvan kanssa. Enkä myöskään enää uskalla puhua hänelle mistään vauvaan liittyvästä asiasta (hän itse kuitenkin jotain aina kyselee). Onko muille tullut vastaavaa vastaan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme