Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinpitely

Vierailija
28.08.2019 |

Haluan jo ennakkoon varoittaa, että teksti saattaa olla ajoittain hieman sekavaa. Olen vain niin järkyttynyt, että voi olla vaikeaa kirjoittaa. Yritän kuitenkin pitää tarinan melko lyhyenä ja selkeänä.

Kesän alussa olimme työkaverini ja minulle entuudestaan tuntemattoman työkaverini kaverin kanssa viihteellä. Minulla oli kerrankin lapsivapaata ja ajattelin, että olisi ihan piristävää joskus käydä myös sosiaalisissa tapahtumissa muiden aikuisten kanssa. Tämä oli virhe.

Alkuilta meni ihan kivasti. Istuimme eräässä keskustan ravintolassa ja koska alkoholinsietokykyni on lähestulkoon olematon, humalluin kohtuullisen helposti ja nopeasti. Matkamme jatkui tästä ravintolasta sitten seuraavaan ravintolaan. Joimme edelleen ja jossain kohti työkaverini kaveri poistui seurastamme. En itse muista tätä, mutta työkaverini kertoi jälkeenpäin hänen lähteneen kotiin.

Jossain kohti myöhemmin iltaa työkaverini kaveri oli sitten pyytänyt työkaveriani yöksi, koska tupakat olivat kuulemma loppuneet. Työkaverini oli viesteissä kertonut, että olen jo siinä määrin humalassa, että ei halua laskea minua yksin. Tähän tämä kaveri oli vain kommentoinut, että ihan sama mitä minulle käy.

Olimme kuitenkin lähteneet taksilla työkaverini kaverin luokse. Työkaverini oli saatellut minut nukkumaan, koska olin sammumispisteessä. Haluan tähän väliin vielä korostaa sitä, että viinapääni ei ole hyvä. Jossain kohti olin sitten oksentanut, jonka jälkeen tämä työkaverini kaveri oli menettänyt malttinsa ja riuhtonut minut hiuksista alas sängystä. Hän hakkasi päätäni lattiaan ja oli kuulemma pyytänyt poistumaan asunnosta. Olin kuulemma itkenyt ja yrittänyt nousta ylös lattialta, mutta hakkaaminen vain jatkui. Jossain kohti olin onnistunut pääsemään ylös ja puolustautumaan jollain tavalla. Työkaverini oli yrittänyt tulla tähän väliin, mutta tämä hänen kaverinsa oli heittänyt hänet lattialle. Työkaverini oli poistunut asunnosta soittamaan poliiseja.

Poliisit saapuivat paikalle ja toimittivat minut sairaalaan kuvannuksiin sekä tikattavaksi. Silmäkulmassani oli syvä haavauma, koska päätäni oltiin hakattu rappusia vasten. Pidennykset oli revitty raa’alla voimalla päästäni. Silmäni oli mustana sekä keho täynnä mustelmia ja haavoja, koska minua oli vedetty hiuksista ympäri asuntoa. Sairaalassa otettiin valokuvat vammoistani sekä täytettiin pahoinpitely-lomake. Tein asiasta rikosilmoituksen.

Työkaverini kaveri oli lähettänyt työkaverilleni uhkaavia viestejä, joissa kertoo mm. järjestävänsä minut ongelmiin, jos teen hänestä rikosilmoituksen. Hän on sanonut viestissä tekevänsä siinä tapauksessa myös minusta rikosilmoituksen. Hän on väittänyt minun ulostaneen asuntoonsa sekä nimitellyt minua. Hän on uhannut, että lapseni viedään minulta mikäli teen minkäänlaista rikosilmoitusta tai muuta. Myös uhannut järjestää minulle potkut.
Sairastan paniikkihäiriötä ja minulla on tarvittaessa rauhoittavia, jos paniikkikohtaus iskee. Kerroin ravintolassa ollessamme, että olin edellispäivänä ottanut aamulla rauhoittavan ja varmistanut apteekista saako juoda. Tämän perusteella hän nimitti minua sekakäyttäjäksi, vaikka en ikinä elämässäni ole käyttänyt lääkkeitä ja alkoholia sekaisin. Varmistin vielä apteekin neuvonnasta sinä iltana, kun viihteelle lähdin onko ok juoda alkoholi, jos on edellisenä päivänä ottanut rauhoittavan ja apteekin farmaseutin mukaan oli ok.

Sain tällä viikolla kutsun kuulusteluihin, jossa minua pyydetään osallistumaan kuulusteluihin sekä asianomistajan että epäillyn asemassa. Olen täysin sanaton ja järkyttynyt. En ymmärrä missä kohti minusta tuli tässä syyllinen. En pysty nukkumaan enkä syömään.

En edes tiedä mitä haen tällä julkaisulla, ehkä jonkinlaista vertaistukea?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain juridista apua? Asianajaja, oikeusavustaja?

Vierailija
2/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko jotain juridista apua? Asianajaja, oikeusavustaja?

Saan kyllä. Pelottaa vain, jos oikeasti minut tuomittaisiin jostain, vaikka työkaverini kyllä todistaa puolestani. :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja tai oikeusavustaja. Onko yli 2 vuotta ollutta kotivakuutusta? Siinä usein oikeusturva, jossa noin 260e omavastuu, korvaa kuluja useampiin tuhansiin.

Vaikea tilanne. Järki sanoo, että kerro totuus ja rikollinen tilille, mutta jos hän on jossain jengissä mukana, niin voi olla oikeasti vaarallinen.

Vierailija
4/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joit itse siihen kuntoon?

Vierailija
5/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta tulee mieleen että tuo "epäillyn asema" voi olla rutiininomainen juttu tämäntapaisissa keisseissä. Eli myös sinua pidetään tässä vaiheessa epäiltynä, vaikka asiasta ei oikeasti olisi epäselvyyttä. Mutta en tosiaan tiedä onko näin.

Vierailija
6/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi nousi yhtäkkiä päähäni. En todellakaan osannut ennakoida.

Ap

Vierailija
7/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme jos oksentaa ja muuta jos hakataan päätä lattiaan ym.

Outoa on myös että sanoo että ei välitä mitä sulle tapahtuu ja outoa että kuitenkin menitte sen asuntoon...

Sekin vielä että haluaa että menetät lapsesikin

Toivottavasti sulla on sitten apua ja pidä varasi tyyppi kuulostaa narskulta

Vierailija
8/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme jos oksentaa ja muuta jos hakataan päätä lattiaan ym.

Outoa on myös että sanoo että ei välitä mitä sulle tapahtuu ja outoa että kuitenkin menitte sen asuntoon...

Sekin vielä että haluaa että menetät lapsesikin

Toivottavasti sulla on sitten apua ja pidä varasi tyyppi kuulostaa narskulta

Siis olin oksentanut hänen sänkyynsä ennen kuin alkoi hakkaamaan.

Ap

Vierailija
9/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä tulee joka ketjuun?

Mene töihin, Miksi juot, oletko tyhmä, miksi teet virheitä, miksi et tehnyt niin, miksi teit lapsen, miksi miksi miksi, miksi sinä sait kuumeen? Etkö osaa elää.

Vierailija
10/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sut pyydetty sinne? Eli et änkenyt väkisin kenenkään asuntoon. Pahoinpitely on aina rankaistava ja tässä tapauksessa alkaa jo kidutuskin olla lähellä sekä heitteille jättö koska et päässyt ylös ja apukin oli estetty kun kaatoi kaverisi maahan. No ehdonalaista varmaan tulee ja kivusta ja särystä pari tonnia. Jos olisi ksettanut verottajaa niin istuis 5v ainakin

Vierailija
11/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei noin käy edes leffoissa

Vierailija
12/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sut pyydetty sinne? Eli et änkenyt väkisin kenenkään asuntoon. Pahoinpitely on aina rankaistava ja tässä tapauksessa alkaa jo kidutuskin olla lähellä sekä heitteille jättö koska et päässyt ylös ja apukin oli estetty kun kaatoi kaverisi maahan. No ehdonalaista varmaan tulee ja kivusta ja särystä pari tonnia. Jos olisi ksettanut verottajaa niin istuis 5v ainakin

Mut voiko oikeasti mun lapselle esimerkiksi käydä jotain, jos hän väittää mua sekakäyttäjäksi?

Ap

Vierailija
13/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ei noin käy edes leffoissa

Näin valitettavasti kävi. :(

Ap

Vierailija
14/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis hän oli kuulemms pyytänyt mua poistumaan, kun olin oksentanut ja samalla, kun olin maassa hakattavana.

Ap

Vierailija
15/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut voiko oikeasti mun lapselle esimerkiksi käydä jotain, jos hän väittää mua sekakäyttäjäksi?

Ap

Tuskin. Ja jos jotain seuraamuksia tulisikin, niin korkeintaan lasu ja kotikäynti. Kun selität tilanteen, niin ei siitä mitään sen kummempaa seuraa. Tärkeintä on, että pysyt asiallisena ja rauhallisena. Ja jos nyt jotain huumeseuloja vaaditaan, niin sehän ei ole sulle mikään ongelma, kun et kerran käytä.

Tämä on tyypillinen tapaus, jossa pahantekijä hyökkää uhriaan vastaan syyttämällä uhria ja kostamalla. Tiedätkö, onko tällä pahoinpitelijällä ennestään rikostuomiota tai muuta hämäräperäistä taustalla?

Työkaverihan varmasti myös todistaa sun puolesta. Ja jos sulla on nuhteeton tausta, niin kuin oletan, olet todella vahvoilla. Yritä nyt olla stressaamatta etukäteen. Kyllä tästäkin asiasta selvitään.

Vierailija
16/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on varmasti vaikeaa, mutta yritä pysyä rauhallisena. Lapsiasi et tule menettämään, se on varma juttu. Uhkailla voi mitä vaan, mutta ei se mikään rikos ole oksentaa toisen sänkyyn. Rikos on hakata ja pahoinpidellä.

Tuo työkaverisi kaveri voi nimitellä sinua ihan miksi vaan. Tämä tapaus ei tee sinusta sekakäyttäjää. Hän ei pysty antamaan sinulle moista diagnoosia. Väittää voi toki mitä vaan.

Yritä pysyä rauhallisena. Sinä olet uhri, ei hän.

Kaikki sujuu hyvin. Vaikka tulisi lastensuojeluilmoitus, se ei ole uhka. Päästät heidät kotiisi ja näytät, mitä arkenne on. Se puhuu kyllä puolestaan. Voimaa ja valoa sinulle.

Vierailija
17/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei voi. Keneltäkään ei viedä lasta jonkun väittämien perusteella. Varsinkin, kun tämä väittäjä on ensin pahoinpidellyt sinut.

Vierailija
18/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä rikosuhripäivystykseen, saat sieltä tukea ja apua. 

Vierailija
19/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä poliisiin ja kerro myös noista uhkailuviesteistä. Aina, kun idiootti alkaa uhkailemaan sua suoraan tai välillisesti kaverinsa kautta, otat yhtetyttä poliisiin. 

Vierailija
20/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia olet myös syytetyn osassa, että poliisit ei vielä tiedä totuutta, ja tuo hullu on voinut mennä sanomaan mitä tahansa sinusta ja syyttää sinua mistä tahansa. Tässä vaiheessa poliisit ei vielä tiedä, että mikä tuo kuvio on. Asia kyllä selkenee kuulusteluissa, ja sua ei voi kyllä syyttää tuossa mistään.

Tsemppiä kovasti! <3 Ja kuten tuossa sanottiin, kannattaa ottaa yhteyttä rikosuhripäivystykseen.